No, činjenica je da Srbija ima tek 10% brojke kineskih turista u Hrvatskoj. Loš rad boegradske turističke zajednice, neatraktivnost ponude, neatraktivnost destinacije, loša prezentacija, loš image…? Stvarno ne znam. Bio sam prije par tjedana u Turističkoj organizaciji Beograda na sastanku sa visokim dužnosnicima organizacije. I mogu vam reći da je to miljama daleko od Turističke zajednice grada Zagreba. Ne želim sada potaknuti rapravu o tome „tko ima večeg“ ili brdo lokal-patriotskih ili nacionalističkih gluparija, stvarno mi to nije nakana. Ali jednostavno to jest činjenica. Te dvije organizacije su neusporedive i po broju zaposlenih, i po količini projekata, i po budžetu, i po užurbanosti, i po količini materijala, i po imageu (TO Beograd je moderna zgrada na rubu centra, TZG Zagreba je stara potpuno sređena zgrada u starom centru Zagreba), i po prezentaciji… A ponajveća razlika je po količni turističkih proizvoda jer Zagreb u ovom momentu nudi bar 150 specijaliziranih i posebno dizajniranih obilazaka (npr. obilazak podruma, tamnica i tajnih prolaza gornjeg grada, obilazak grada povijesnim tramvajem, obilazak grada oldtimerima, obilazak grada uz povijesne likove, obilazak grada uz Mariju Jurić Zagorku i njene priče, koncerti i drugi događaji u gorenjegraskim dvorištima), svaki tjedan je po nekoliko festivala u gradu od festivala međunarodne ili domaće kuhinje, preko festivala hamburgera, do festivala balona, vatrometa, rujanfesta (zagrebačkog oktoberfesta), floraarta, smotre folklora, Cest is the best festival uličnih zabavljača… Svaki tjedan za glavnom trgu mijenjaju se specijalizirani sajmovi (npr. sajmovi starih obrta i običaja, festivali hrvatskih regija poput Zagorja, Dalmacije, Istre, Slavonije….) sa svojim vlastitim pozornicama i programima. I ostali trgovi imaju specijalizirane projekte (npr. u paviljonu na Zrinjevcu su svake subote i nedjelje koncerti puhačih orkestara, bendova, zborova, rock sastava, starogradske glazbe, plesnjaci…)… Turistima se nude projekata doživljaja (npr. kulinarska tura Zagrebom, festivali kolača, vinska tura, pivska tura…), i to ne samo po Zagrebu nego i po okolici kao npr. „kolinje na seoskom gospodarstvu“ uz tamburaše, domaće delicije spravljene pred njima, domaće vino i rakije, vožnje kočijama…
Mislim da bi Turistička organizacija Beograda morala mnogo naučiti od Turističke zajednice grada Zagreba jer ovo što je TO Beograda danas TZGZ je bila prije 20 godina. Iskreno mislim da tu treba tražiti rješenje problema, jer Beograd ima i te kako što ponuditi. A to vam govori osoba koja je u Beogradu bar 10 puta godišnje.