Šta je novo?

Jurija Gagarina

PIGLET

Higher intermediate
Učlanjen(a)
13.06.2007.
Poruke
900
Pohvaljen
1.561
Kolege, poprilično sam iznerviran aktom Sekretarijata za Saobraćaj da krajnju desnu traku u ovoj arteriji Novog Beograda prenamene u žutu.

Obzirom da kapacitet neke saobraćajnice je uslovljen kapacitetom njenog najužeg dela imaćemo sledeću situaciju:

pred raskrsnicama je već odavno režim saobraćaja usporen i otežan dodelom dve trake za leva skretanja čime za osnovni profil od tri trake (van raskrsnice) suzava na dve raspoložive za osnovni smer -pravo (srednja i desna). Sada kada desnu dodele BUS-u za osnovni smer pravo ostaje na raspolagnaju samo jedna traka!! Ovaj akt je u suprotnosti načela projektovanja gradskih saobraćajnica gde je obavezno zadržavanje broja traka u profilu u raskrsnice kao u delu van raskrsnice.

Kalkulativni kapacitet jedne trake je 2000 voz/h, znači u osnovnim profilu , van raskrsnice imamo dve trake kapactet 4000 voz/h a u profilu raskrsnice svega 600-800 (kapacitet jedne trake umanjen za remećenje toka usled ubacivanja vozila iz susednih traka).

E živi bili pa videli kakvu ćemo situaciju imati od ponedeljka kad svi počnu da rade i kakvog će to uticaja imati na zagadjenje vazduha koje postaje sve očigledniji problem.
Ova ekipa "stručnjaka" pokušava da leči posledice a samo doliva ulje na vratru!
 
Možda je vreme za uvođenje onog car pool, modifikovanog tj, da žutu traku mogu da koriste i obični automobili sa suvozačima.
 
Tu onda mora i kamera da se postavi, i da se redovno kažnjavaju "padobranci".
 
Kako?
Isti broj vozila koji se gura u manje traka = veći zastoji i više kreni-stani vožnje kada se najviše zagađenja emituje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=697496#p697496:2wtad594 je napisao(la):
dr strangelove » 11 Jan 2020 12:55[/url]":2wtad594]manje traka, manje i zagadjenje
Manje traka ne znači i manji broj vozila. Čak i ako se smanji broj vozila zbog toga, to neće biti više od 1%. NBG se sve više gradi, a infrastruktura ostaje ista, a još se uvode i žute trake. To što se tu i tamo po koji metar novog puta izgradi, ništa je u poređenju sa prilivom broja ljudi na postojećim kapacitetima.
 
Корисније би било да су асфалтирали трамвајске баштице и ту преусмерили аутобуске линије да деле траку са трамвајима.
 
Onda bi tramvaji bili totalno skrajnuti ...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=697513#p697513:3g5z74jo je napisao(la):
Дошљак » 11 Jan 2020 02:06 pm[/url]":3g5z74jo]Корисније би било да су асфалтирали трамвајске баштице и ту преусмерили аутобуске линије да деле траку са трамвајима.

Prvobitno baštica jeste bila asfaltirana... i onda jedne godine su radili zamenu šina... raskopavali, radili i noću.
Ne hvala.

Žuta traka je besmislen potez potpunih neznalica.
Da je do sada bio probijen železnički nasip u Bulevaru umetnosti, saobraćajna slika bi bila potpuno drugačija.
 
Тако би смо имали средње жуте траке/трамвајске баштице за јавни превоз (као у Војводе Степе) са заједничким трамвајско-аутобуским стајалиштима (лакше преседање), а остале би по три траке по смеру за остала друмска возила. Једино би морало мало да се поради на скретањима (Омладинских бригада, Гандијева, Нехруова, Ивана Рибара и Марка Христића као и искључења за мост, где би 85, 89 и 94 наставили право из средње траке у крајњу десну), но мислим да то није ништа тешко за средити.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=697516#p697516:l7hppdfp je napisao(la):
direktor » 14 minutes ago[/url]":l7hppdfp]Onda bi tramvaji bili totalno skrajnuti ...

Nema baš toliko mnogo autobusa koji idu kroz Jurija Gagarina. Najviše ih ima iu Blok 70 i tu bi trebalo usinhronizovati krajnje raskrsnice i totalno ih prilagoditi gradskom prevozu.

Sinoć sam baš vozio kroz Jurija Gagarina. Na sreću nije bilo gužve, ali horizontalna signalizacija je očajna. Nisam razlikovao žutu strelice od bele, a za isključenje kod Delta Sitija (i Belvil) bela linija je bukvalno samo u zoni skretanja
 
Problem je neadekvatno upravljanje već postojećom infrastrukturom. Oni sa malo farbe i znakova pokušavaju da reše ozbiljan progblem-nedostatak kapciteta.

Neće da ulože u bilo kakve mere koje bi olakšale život korisnicima.
Kad im sažvaćeš šta treba da se uradi , izostane odgovor, ignorisanje...
Kad sam svojevremeno predlagao da ukinu leva skretanja iz JG u Gandijevu jer su ona najjači remetilački faktor osnovnog toka tako što bi sagradili dva kružna toka i na njih preusmerili leva skretanja....opet ignorisanje.

Za KT u Gandijevoj kod centrale se borim već evo 8 godina...samo ignorisanje.
10 milona naših para su spiskali na "usluge"" analize , studije da li se isplati i gde rekonstruisati površinske raskrsnice u raskrsnice sa KT, i pogadjate da li su uradili jednu, samo jednu??....naravno krompir!

Poslao sam im mail da mi dostave Elaborat na osnovu kojeg su odlučili da farbaju trake u žute.., čak sam se i pozvao na Zakon o informacijama od javnog značaja....znam odgovor unapre.....krompir.

Po svemu sudeći mi postojimo zbog njih a ne , kako bi trebalo da oni budu naš servis.
 
Nemojmo zaboraviti da Jurija Gagarina skoro celom dužinom sa obe strane ima široke zelene površine i široke trotoare.
Mesta za još po jednu traku - ima. Gužve u popodnevnom špicu nastaju zbog kolona na semaforima za skretanja u blokove.
Ako bi se dodala još jedna traka za skretanje u desno u Gandijevu mnogo bi se dobilo.
Zatim, već spomenuto probijanje nasipa, što bi odvelo dosta saobraćaja... ali bi i na tom semaforu (Dr. Agostina Neta/Bul. Crvene Armije) trebalo povećati broj traka, upravo zbog skretanja ka tom budućem podvožnjaku u smeru prema gradu.
Zatim, IMT se zatvara, tu će se graditi stanovi. Već sada ima prostora da se duž sadašnjeg fabričkog zida, kroz krug fabrike, izgradi traka za skretanje desno u blok 64, pre Gandijeve.


A i prva linija metroa na potezu Makiš - Mirijevo će dosta pomoći :roll:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=697516#p697516:xc6h71fl je napisao(la):
direktor » 14 minutes ago[/url]":xc6h71fl]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=697513#p697513:xc6h71fl je napisao(la):
Дошљак » 11 Jan 2020 14:06[/url]":xc6h71fl]Корисније би било да су асфалтирали трамвајске баштице и ту преусмерили аутобуске линије да деле траку са трамвајима.
Onda bi tramvaji bili totalno skrajnuti ...
Ne bi. Nisam uopšte primetio da je tramvaj skrenut ni u Vojvode Stepe ni u Bul. oslobođenja, a ni na potezu Vukov spomenik - Zoo vrt. Jedino je skrajnut u Milentija Popovića, ali to je druga priča.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=697537#p697537:7nbf18ws je napisao(la):
solecar » 11 Jan 2020 02:48 pm[/url]":7nbf18ws]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=697516#p697516:7nbf18ws je napisao(la):
direktor » 14 minutes ago[/url]":7nbf18ws]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=697513#p697513:7nbf18ws je napisao(la):
Дошљак » 11 Jan 2020 14:06[/url]":7nbf18ws]Корисније би било да су асфалтирали трамвајске баштице и ту преусмерили аутобуске линије да деле траку са трамвајима.
Onda bi tramvaji bili totalno skrajnuti ...
Ne bi. Nisam uopšte primetio da je tramvaj skrenut ni u Vojvode Stepe ni u Bul. oslobođenja, a ni na potezu Vukov spomenik - Zoo vrt. Jedino je skrajnut u Milentija Popovića, ali to je druga priča.

Gledam tramvaje, prazni do poluprazni....:(
Tramvaj treab da bude što nezavisniji i da pruža kvalitetni nivou usluge...svako deljenje površine sa drugim korisnicima prostora ne doprinosi ovom cilju.
Suštinski problem "ovih" upravljača Grada je što su narod odvikli od korišćenja tramvaja jer su ukinuli pojedine linije više od godinu dana...šta će putnik..prilagodi se i odvikne od tramvaja...alal im ćuftte za taj manevar...ostade GSP i bez vozača tramvaja...više od pola ih je na nekim prinudnim odmorima sa krajcnutim platama...ma ko će to da trpi bre....

Sve su to posledice bahatog, neogovornog bezobzirnog odnosa prema gradu i saoobraćaju kao njegovom krvotoku.
To vam je kao kad generacije se kuće, uvečavaju imovinu...pa naleti jedan raspikuća i sve prokocka i upropasti.
 
У Јурија Гагарина ми се чини да је баш проблем то што су стајалишта јавног превоза раздвојена, где су аутобуси ближи корисницима јавног превоза због позиције стајалишта. Није ретко да на неким местима људи претрчавају са трамвајског стајалишта на аутобуско кад угледају да наилази 95. Сличан проблем је и у булевару Краља Александра где се људи гурају у презрпане 26 и 27 док трамваји пролазе празни, мада је ту и проблем што трамваји иду само до Ташмајдана, док аутобуси возе у центрар.
 
@PIGLET
A šta reći za Omladinskih brigada, gde sad imamo deset metara žute trake, pa šest metara mešovite, pa sedam metara žute, pa...

Uspeli su, čak, da i na petlji, u traci koja služi za uključenje sa autoputa i za skretanje na njega, ucrtaju žutu traku.

A pomenu gospodin Ve da će i na autoputu crtati žuto. Ne može čovek da zaboravi bivše boje, leči komplekse i muči Beograđane.

Kakav crni elaborat, kakvi stručnjaci, kakvi bakrači...
 
Nije samo u JG i Omladinskih brigada ima izmenjen rezim da je treca traka zuta...sve te guzve se desavaju najvise kod raskrsnica...to znaci da je protocnost i neuskladjenost semafora problem nadam se da ce poraditi na ovom...mozda su kruzni tokovi resenje..ili sto neko rece siroki su bulevari ima mesta za jos jednu traku...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=697549#p697549:2pr0657b je napisao(la):
Пантограф » 11 Jan 2020 03:17 pm[/url]":2pr0657b]...i za poneki podvožnjak.

Upravo Tako....
Napisah ranije raskrsnice (čvorišta) su glavni problemi na mreži i diktiraju njen protok. Primitivan pristup sadašnjih vlasti da sa malo farbe i rokanja semafora rešavaju sve ali rešavaju djavola: prosečna brzina putovanja opada, zagadjenje raste, frustracija putnika rastu pa oni dolaze i odlaze sa posla razdraženi, ljuti , frustrirani..pa su kao takvi ograničeno upotrebljivi za posao, vaspitavanje dece, socijalni život itd...efikasan saobraćaj ima mnogo mnogo veći sekundarni (nemerljiv) uticaj od prosečne brzine putovanja.

Denivelacija ukrštaja je sasvim OK opcija, jeste da košta alo vala i vredi ako se validno vrednuje. Malo je komplikovanije gde teren ravan kao na NBGD-u ali recimo denivelacija ukrštaja ulica Ugrinovačke (Zemun) i Dobanovačke (Altina) gde postoji prirodna denivelacija terena bi bila utekako kvalitetno rešenje...ali avaj....nema sluha...tamo gde bi trebalo (po službenoj dužnosti) da ga ima...važno da mi savke godine dižu porez na imovinu a kvalitet života mi sistematski degradiraju ovom politikom
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=697551#p697551:1ape11u7 je napisao(la):
dr strangelove » 11 Jan 2020 15:26[/url]":1ape11u7]https://twitter.com/urbanthoughts11/status/1191295205187686400

Induced demand, iliti mogucnost stvara potrebu, sto je vise traka vise je i vozila, i obrnuto.
Ne i u slučaju Beograda. Prevedeno, ne smanjuje se broj vozila zbog manjeg broja traka. Da je tako, Vračar bi bio pustara i prohodan u svako doba dana. Dalje, nikada se ne bi stvarao čep na potezu oko Dušanovačkog mosta. Pa onda i potez od Cvetka do Kluza...

Дошљак":1ape11u7 je napisao(la):
У Јурија Гагарина ми се чини да је баш проблем то што су стајалишта јавног превоза раздвојена, где су аутобуси ближи корисницима јавног превоза због позиције стајалишта. Није ретко да на неким местима људи претрчавају са трамвајског стајалишта на аутобуско кад угледају да наилази 95. Сличан проблем је и у булевару Краља Александра где се људи гурају у презрпане 26 и 27 док трамваји пролазе празни, мада је ту и проблем што трамваји иду само до Ташмајдана, док аутобуси возе у центрар.
Meni upravo ta razdvojenost najviše smeta. Nebrojeno puta mi se desilo da moram da se odlučim za jednu opciju, iako mi odgovaraju i tramvaji i autobusi. Ovo za pretčavanje se slažem u potpunosti. U Vojvode Stepe savršeno funkcioniše objedinjeno tramvajsko i autobusko stajalište. Nikada se ljudi ne guraju u autobus, već većinom ulaze u ono što im prvo dođe. I što je najbitnije, gotovo da i ne postoji pretrčavanje ulice.
 
Prva paralela Ulici Jurija Gagarina je Djordja Stanojevica-Zemunska--Vojvodjanska i u buducnosti u nastavku put do obilaznice. Jedino sto je Djordja Stanojevica malko presecena jednom zgradicom u AirPortCityju.
Prva paralela Ulici Omladinskih brigada je Dr. Agostina Neta-Bulevar crvene armije-Bulevar umetnosti ali je malko presecena voznim nasipom.
Omladinskih brigada ima izuzetno smanjen protok time sto ju je presekao Bulevar heroja sa kosara u istom nivou umesto denivelisano po prvom projektu i pri tom dobio prioritet a Omladinskih brigada kraci interval semafora.
Sve se ovo reflektuje na Jurija Gagarina, pogotovo u delu Omladinskih brigada.
Kada bi resili ove tri stvari, koje su glavni krivac guzve u ovom delu Nbgd, Jurija Gagarina bi progledala, bez da je taknu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=697704#p697704:3r8mqcb8 je napisao(la):
ретардињо » 4 minutes ago[/url]":3r8mqcb8]
Omladinskih brigada ima izuzetno smanjen protok time sto ju je presekao Bulevar heroja sa kosara u istom nivou umesto denivelisano po prvom projektu i pri tom dobio prioritet a Omladinskih brigada kraci interval semafora.
To je zabluda da je po prvobinom projektu sve trebalo biti denivelisano.

Meni lično ne bi smetalo jer mi je logično da ceo taj potez (oko pruge) bude poslovni deo, ali to je već neka treća priča.

Žalosno je što se mnoge stvari kod nas rade bez ikakve ozbiljnije studije pa tako imamo nekoliko novih semafora u OB, žute trake bez nekog plana.

Baš juče pričam sa devojkom koja je završila nešto tipa ekonomska stomatologija, radi u Holandiji i već godinama rade procenu (simulaciju) šta bi se desilo kada bi se dodatno oporezivao šećer u napicima i hrani i kako bi se odrazilo na stomatološke usluge u Holandiji. Pa ja mislim da mi takvo istraživanje (sličnog tipa, u bilo kojoj sferi) nismo imali poslednjih 20 godina

ps: Drugi projekat na kome radi je kako najbolje iskoristiti 37 zubara na 10M stanovnika u Burkini Faso i razne modele kako popraviti taj procenat. Smorio sam se kad sam čuo šta radi tamo, a šta je mogla da radi u Srbiji kao diplomirani stomatolog.
 
Vrh