Šta je novo?

Javni prevoz u Srbiji

Autobus Alibunar JATP u Vladimirovcu:

vl 030.jpg
 
Кад смо већ код Крагујевца и Ариве,неки Цитари су и данас у возном стању у Литасу, такође аутобус који је био у возном парку Крагујевачке Ариве.
20250907_164001.jpg
 
E sad da li je za ovu temu, već mesecima Ćuprija nema autobusku stanicu, bivša stanica nekadašnjeg VelMor transa je godinama u katastrofa stanju, bila pod zakupima i kako tako ipak opstajala i služila putnicima. Danas nema ni toga, nikakvog stajališta,nit obeleženog prostora za autobuse, bukvalno ljudi na ulici čekaju autobuse, nit informacija o redu vožnje, toaleta, nit nekog zaklona od vremenskih prilika. Bukvalno ulica. Tek o bezbednosti da ne pričamo. Napredna Srbija i Ćuprija u 2025.
20250914_093736.jpg
20250914_093720.jpg
20250914_093702.jpg
20250914_093710.jpg
 
Izgleda da ima i nekoliko linija od Jarčujka i Magnohroma do centra koje zajedno drže Autoprevoz Čačak i Pub Internešnal, ali ne postoji nijedna gradska transverzalna linija koja spaja ta dva naselja koja predstavljaju najudaljenije zapadno i istočno predgrađe Kraljeva, i sa sajta nije najjasnije da li su to zapravo međugradske linije iz pravca Čačka, Kragujevca, Kruševca koje staju i na tim stajalištima, ili su poseban kraljevački prigradski autobuski podsistem.
Moram da se ispravim, ipak u Kraljevu postoji gradska linija 1 koja povezuje Magnohrom i Šumarsku Školu na istočnom i zapadnom obodu grada kroz centar, svakim danom ima prvi polazak u 05:00 ujutru ali i tokom špica i van njega ide na konstantnih sat vremena, što nije od preterane koristi putnicima koji ne znaju tačnu minutažu dolaska busa na njihovo usputno stajalište. I prilično rano završava rad, već u 21:00 uveče. Ima i neka kružna linija 2 do Higijenskog Zavoda i Grdice koja ide još ređe i ima poslednji polazak u smešnih 15 časova popodne. Beranovac i Ratina na jugoistoku Kraljeva su jad i čemer što se tiče prevoza, vikendom imaju svega par buseva dnevno, i to se računa kao gradska linija. Ostalo je prigradski saobraćaj do Žiče i Mataruške Banje, i one su dosta dobro povezane na svakih pola sata radnim danom, paradoksalno je da u ovakvim gradovima ispod 150.000 stanovnika prigradske linije često imaju bolju frekvenciju od gradskih. Najjači red vožnje ima prigradska linija 1 od glavne autobuske preko Konareva do Mataruške Banje na pola sata, nju verovatno koriste i Jarčujak, Čibukovac, ostala zapadna naselja duž Ibarske Magistrale da stignu do centra, skoro sam putovao tuda kada sam se vraćao iz Pazara i u vožnji autobusom bez stajanja treba poprilično vremena od ulaska u kraljevačku urbanu zonu kod Progorelice do glavne autobuske koja je blizu centra. Može zbuniti to što ova linija ima potpuno istovetnu numeraciju kao i gradska linija 1, trebala bi promeniti ime u 1P. Postoji i više železničkih stanica na širem području grada, i kada bi se kraljevački čvor kompletno elektrifikovao neki mini S-Bahn sistem sa linijama Progorelica-Vitanovac i Ratina-Adrani bi imao smisla.

Slučajno sam pronašao gradski i prigradski red vožnje na sajtu Grada Kraljeva:
 
Poslednja izmena:
Vrh