Šta je novo?

Javni prevoz u Srbiji

Taj autobus, zajedno sa još nekoliko komada, je prvobitno bio naručen od strane Transprodukta za potrebe obavljanja javnog prevoza u Beogradu. Znam da su ti autobusi imali ugrađene prohromske blatobrane. Transprodukt je odustao od kupovine i neko vreme su autobusi stajali na lageru u FAP-u. Zatim je nekoliko komada otkupio Janjušević i završio ih u sopstvenoj režiji za potrebe Rembastransa. To su poslednji proizvedeni autobusi FAP-a. Vode se kao 2015/16 godište.
 
Niš ekspres je kupio 10 novih BMC Procity 12 autobusa.
Ovim činom sva 3 prevoznika koji vrše prevoz u Nišu poseduju Turske proizvođače, a isti ukupno čine većinski vozni park u Nišu.
Za sada Temsa vodi zbog Laste.

 
Tako se to u Niš radi.😄
 
Поражавајуће. Ријелити култура је ушла у дух обичног народа.
@MC_
 
A u Kragujevcu su neke stvari izašle na videlo..



U listi Ujedinjeni protiv nasilja – Nada za Kragujevac objašnjavaju da je do 30. novembra cena po kilometru je iznosila188 dinara, a od 1. decembra 262 dinara po kilometru.

  • Ukupna vrednost ovog ugovora je 12.548.254.660,92 dinara, a potpisivanjem ovog ugovora je naneta šteta budžetu za oko 1,5 milijardi dinara. Javna je tajna bila još pre nekoliko meseci da se javno-privatno partnerstvo za gradski prevoz namešta za firmu iz Obrenovca, kao i da je predstavnik te firme bio prisutan na sastancima kada je bila u toku priprema za izradu projekta što je nedopustivo. Po informacijama koje smo dobili konsultant za pripremu tenderske dokumentacije za JPP je poslat od strane preduzeća koje je i dobilo ovaj posao, navodi se u saopštenju te koalicije.
 
Nikako da uhvatim neki kontinuitet sa slikama.

Arriva Litas Mercedes Benz Tourismo GB 60035 ; Kladovo - Beograd
60035 (1).JPG


Arriva Litas Temsa Safari HD GB 6008 ; Beograd - Golubac
6008 (2).JPG


Nikolić Prevoz Mercedes Tourismo GB 10 ; Linija Beograd - Zaječar - Negotin
20231216_001324.JPG


Kolašin Prevoz VDL Berkhof Axial 70 GB ??? ; Linija Kosovska Mitrovica - Beograd
XX1 (1).JPG


Kolašin Prevoz VDL Berkhof Axial 70 GB ??? ; Linija Kosovska Mitrovica - Beograd
XX2 (1).JPG


Niš Ekspres MAN Lions Coach GB284 ; Linija "Van Službe"
284 (2).jpg


Niš Ekspres MAN Lions Regio GB 342 ; Prevoz radnika
342 (1).JPG


Niš Ekspres MAN Lions Regio GB 347 ; Prevoz Radnika
347 (1).JPG


Niš Ekspres MAN Lions Regio GB 360 ; Linija Prevoz Radnika
360 (1).JPG


Auto Kodeks Setra S 315-GT GB ??? ; Linija Prevoz Radnika
XX1 (1).JPG


Banbus Obrenovac Mercedes Intouro GB ??? ; Linija "Za Garažu"
XXX (2).jpg


Fudeks Setra 515-HD GB ??? ; Linija Budimpešta - Beograd
XXX (2).JPG
 
Kada me je već lepo krenulo, hajde da nastavim.
Jedan specijal za Beogradske ljubitelje Ikarbusa, dva IK-103 godišta '04 & '05, u originalu su radili za Lui Travel, nakon prelaska starosne granice svoju karijeru nastavljaju u Bečeju pa u preduzeću "Stevanović" Kraljevo.
Početkom 2020. kupuje ga Negotinski firma "As Turs" gde su sređeni za 10tak dana limarijski, za sada rade u Zaječaru na prigradskom prevozu.

Mlađi.
XX1 (1).jpg

XX1 (2).jpg


Drugog sam malo više fotkao.
20230520_122057(0)-2.JPG

XX2 (4).JPG

XX2 (9).jpg

XX2 (6).JPG

XX2 (16).JPG

XX2 (10).JPG

XX2 (13).JPG

XX2 (12).JPG

XX2 (11).JPG
 
Lepo je videti da još uvek voze, ma gde god to bilo. Eto, realno punih 20 godina kako izađoše iz fabrike, i pored određenih dokazanih nedostataka same rešetkaste konstrukcije, ipak i te kako upotrebljiva vozila. Mislim, sređivani su to se vidi, al pitanje dal baš generalno. Da je bar nešto stvarno pametno dolazilo posle Ikarbusa, pa da čovek i ne zažali. Daleko od toga da su "Turci" u globalu loši. Pokazuju oni šta znaju i mnogo šire od Balkana i okoline. No, moglo se to praviti i kod nas, uz velika finansijska ulaganja doduše. Al to važi za sve, ne samo za Ikarbus. Nije ugašen još zvanično. Možda nešto i bude od njega, al kako vreme prolazi sve teže i teže. Bez električnih gradskih autobusa u ponudi, ne može se već nekoliko godina. Dok je radio, Ikarbus je od elektro busa bio daleko, al baš to je i mogla biti šansa, uz nekog stranog partnera. Činjenica je da usled ove industrijske revolucije u auto industriji, novi proizvođači samo niču. Prilika za reset proizvodnje da tako kažem. Nažalost, u priču o preuzimanju nije ušao, na primer, jedan BYD, nego u Evropi i ne baš prisutan Yinlong, ili kako već.
 
Bilo ih je nekoliko u Užicu 2015 -2018, u okviru Bečeja. Ispunili su 14 godina i nisu mogli dalje, pa su negde otišli. Neko se ipak ozbiljno pozabavio njima kad još rade, s obzirom kakvi su iz Luija izašli. Nisu ih ni u Bečeju nešto voleli i mazili. Uglavnom su bili rezerve tada vrlo solidnim konektima. Kad su oni otišli, došle su kobre, takođe iz Bgd i one su radile do dolaska manova na cng pre 2 i po godine.
 
Pa dobro, posle deset godina rada u surovim uslovima, znaju da posustaju i mnogo bolji od Ikarbusa. Još i Lui kako i sam kažeš. Užice sa okolinom jeste izazov za svaki tip vozila. Nema gužvi kao u Beogradu, al nema puno ni ravnog terena. Svakako, za to koliko su koštali u svoje vreme, ipak se mogu smatrati koliko toliko solidnim. Za malo više od 100000 evra, nije se mogao dobiti ne znam koliko bolji bus.
 
Pošto znam poslodavca firme znam i priču.
Iako bi mnogima neverovatno zvučalo, IK-103 koji je nastao u nekim teškim vremena je izuzetno omiljem među gazdama firma.
Prost autobus, a pak izdržljiv, a pritom i mnogi primerci nisu ni toliko stari (unutar 20 godina) što ga i dalje uklapa da se ubacuje u mnogim tenderima.
Na ovom su radili karoseriju, malo produvali motor i to je to, mada meni smeta što ništa nisu pipnuli ništa unutra.
Autobus omiljen među mehaničarima, a i vozačima, pritom ni delove nije teško naći, jedina mana mu je ta srednjopodnost, ali dobro.

Bili su zainteresovani da uzmu i novog M ili N, ali su došli prekasno odnosno Ikarbus je već te 2019. bio mrtav.
Sada se provlači informacija po medijama da su zemljište i objekat prodani, ako je tako to je i definitivan kraj.
 
Прича се да је Мона купио плац фабрике.
 
Mona je to dematovala
Ako je u interesu nekom da fabrika ne oživi to je braca marbo cipsi
 
@Igor знам да имамо тему за Нови Сад, али пошто је у питању јавни превоз, замолићу те да остане овде.

BMC Procity 12 CNG гб 1072 на линији 35 Нови Сад ЖС - Ченеј премијерно са рекламом за нови систем наплате који креће 5.2.
1072.jpg

1072-3.jpg

Рекаросирани Необус 405ГЗ гб 796 са Декатлон рекламом на линији 24 Нови Сад ЖС - Ковиљ, њега сам сликао бар трипут
796-4.jpg

Mercedes Conecto NGT CNG гб. 999 са нама добро познатом рекламом са трола, LAFARGE
999-Lafarge.jpg

ИК112Н гб. 950 на линији 11(б) са рекламом за Фрушке терме
950.jpg

Фениксбус гб. 995 на линији 71 Нови Сад ЖС - Сремска Каменица - Боцке, такође са истом рекламом за Фрушке терме
995.jpg

BMC Procity 18 CNG гб. 1059 можда на линији 2 Железничка станица - Ново Насеље, Футошком улицом, можда јер зглоб не иде на 2 никад
1059.jpg

И за крај једини Необус 405Г који није рекаросиран гб. 722 на линији 11(а) свеже офарбан и на пуњачу :D
722-2.jpg
 
@Igor знам да имамо тему за Нови Сад, али пошто је у питању јавни превоз, замолићу те да остане овде.

BMC Procity 12 CNG гб 1072 на линији 35 Нови Сад ЖС - Ченеј премијерно са рекламом за нови систем наплате који креће 5.2.
1072.jpg

1072-3.jpg

Рекаросирани Необус 405ГЗ гб 796 са Декатлон рекламом на линији 24 Нови Сад ЖС - Ковиљ, њега сам сликао бар трипут
796-4.jpg

Mercedes Conecto NGT CNG гб. 999 са нама добро познатом рекламом са трола, LAFARGE
999-Lafarge.jpg

ИК112Н гб. 950 на линији 11(б) са рекламом за Фрушке терме
950.jpg

Фениксбус гб. 995 на линији 71 Нови Сад ЖС - Сремска Каменица - Боцке, такође са истом рекламом за Фрушке терме
995.jpg

BMC Procity 18 CNG гб. 1059 можда на линији 2 Железничка станица - Ново Насеље, Футошком улицом, можда јер зглоб не иде на 2 никад
1059.jpg

И за крај једини Необус 405Г који није рекаросиран гб. 722 на линији 11(а) свеже офарбан и на пуњачу :D
722-2.jpg
Linija dva saobraća od centra do Novog Naselja. Displej je na ovom BMC-u je očigledno zaoblokirao na broju 2 i slovima NOV.
Verovatno je ostalo od npr. 22, 42, 32, 52, ili manje verovatno 62.
 
Јесте, заборавио сам.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
Linija dva saobraća od centra do Novog Naselja. Displej je na ovom BMC-u je očigledno zaoblokirao na broju 2 i slovima NOV.
Verovatno je ostalo od npr. 22, 42, 32, 52, ili manje verovatno 62.
Не могу сад да едитујем. На дисплеју пише 2 НОВО НАСЕЉЕ, тако да верујем да је штеловање.
 
Супер слике. Ови стари Необуси су изгледа последњи аутобуси са четворокрилним вратима у Србији.
 
Novosadska fabrika mini buseva koja ih većinom izrađuje na šasiji Iveca.

Jedan je dužio Zaječar-Negotin tokom radova na pruzi pa sam imao često priliku da se vozim u njemu, osim klasične neduobnosti u vožnji sa takvom vrstom vozila preko Srpskih rupa moram da priznam da me je iznenadio kvalitet završne obrade nigde nije lupalo, a u gradskoj varijanti je imao dosta mesta pozadi sa dodatnim preklapajućim stolicama koja su bila tapacirana.
Ne znam kakvi su u Novom Sadu, ali verujem da su isto dobri.

Jedna iz vožnji.

Screenshot_20240125_202223_Gallery.jpg

Screenshot_20240125_202237_Gallery.jpg
 
Vrh