Prvi deo posta odličan, drugi katastrofa.

Naravno da bi izblatili tog kandidata odmah bio bi i gay u mladosti, sadista prema bivšoj ženi i aktuelni zlostavljač dece, izdajnik plaćen stranim novcem, do novih izbora taj ne bi imao šanse kod onog dela opozicione javnosti koji nam je potreban kao jezičak na vagi ili jezičina, svejedno potreban nam je. Oni bi poverovali i zato ne treba prerano izlaziti nego kad izbori budu raspisani.
Ovo se uporno ponavlja kao nekakva apsolutna istina - a smatram da nije.
Ne zato što AV mediji neće odmah krenuti da blate kandidata (naravno da hoće, kao što si naveo) već zato što efekat tog blaćenja uopšte ne mora da bude takav kako navodiš.
- AV glasači nisu ciljna grupa. Od njih se ne dobija glas, pa zato ni rano ni kasno objavljivanje jedinstvenog opozicionog kandidata za Predsednika tu ništa ne menja. Njihova lojalnost ka AV je zacementirana.
- Isto važi i za opozicione glasače. Sve što AV mediji pišu/objavljuju ne utiče na njih jer znaju kako taj propagandni mehanizam funkcioniše i ne formiraju mišljenje na osnovu AV medija. Bitno je samo da se njihove interne opozicione razlike ostave po strani, a to se radi pravljenjem referendumske atmosfere (za šta su ovek pogodniji Predsednički izbori, što i primer DOS-a dokazuje).
- Presudni glasovi će zato biti od ljudi koji retko izlaze na izbore. To je najveća politička stranka u Srbiji.
Oni se ne mogu motivisati kampanjom od mesec-dva. To je potpuno nerealno očekivanje. Ti ljudi po pravilu sporije/opreznije donose odluke, po pravilu nisu finansijski ugroženi, ne uključuju se u politiku impulsivno. Ako želiš da se ta publika motiviše da izađe, moraš da im izgradiš poverenje i odnos, a naročito to moraš kad to treba da bude poverenje/odnos prema imenu koje verovatno nikada pre nisu čuli (jer će realno taj zajednički opozicioni kandidat za Predsednika morati da bude neko nov na političkoj mapi Srbije). To ne možeš da uradiš kratkom kampanjom, već time što ponavljaš istu poruku što duže, isto lice, isti profil kandidata.
Kasna objava kandidata znači da u ovoj najvažnijoj grupi nećeš izgraditi ništa. Rano objavljivanje daje vreme da se formira realna percepcija (uprkos negativnoj kampanji), da se aktiviraju apstinenti i da se stvori momentum koji ne može da se napravi samo u mesec ili dva.
Ako smatraš da blaćenje u AV medijima određuje sve, onda bi po ekstremnoj logici najbolje bilo objaviti ime kandidata jedno 3 dana pred izbore (kad bi to uopšte zakonski moglo, zato pišem primera radi) jer tada eto AV mediji nemaju vremena da ga opljuju. Pođi od sebe - da li bi se neka laž o tebi primila kod ljudi koji te poznaju? Ne bi baš zato što te ti ljudi poznaju. A, da li bi se ista laž primila kod nekih ljudi koji te ne poznaju? Znaš i sam odgovor. Zato građani moraju da upoznaju tog čoveka što pre.
Blaćenje kandidata funkcioniše samo kad ga ne poznaješ. Ako nekog prvi put vidiš u kampanji naravno da su tabloidske laži efikasnije.
Ali ako je kandidat godinu dana na terenu, putuje, drži skupove, razgovara sa ljudima i još kako je tokom tih npr. godinu dana imao vremena da odgovori na te stvari iz AV medija... onda ti napadi vremenom gube težinu. Ljudi su ga videli uživo, pričali sa njim, pozdravili se. Formirali su sopstveni utisak o njemu i postali su otporni na izmišljotine o tom čoveku.
Blaćenje će ionako biti maksimalno bez obzira na datum objave. Razlika je samo u tome da li će kandidat u trenutku kada počnu napadi imati vremena da kroz kontakt sa ljudima stvori kod njih realan utisak o sebi, ili će biti potpuno nedefinisan i nepoznat. Nije dovoljno otići samo jednom u neko mesto u SRB.
Kampanja koja kratko traje uvek više odgovara onome ko ima više para. Pogodi ko ima više para za kampanju... Oni tada sipaju ako treba i desetine miliona evra (efekat je najveći jer sipaju tolike pare u maloj jedinici vremena), svečano otvaraju šta god stignu (a biće toga da se otvara tokom 2026. na to i računa AV), pune medije svojim PR-om jer imaju veću mašinu. Kratka kampanja je njihov teren, ne opozicioni.