После 2 деценије професионалног сређивања фотки на естради и армије новозапослених инстаграмуша у министарствима они и даље не умеју да фотошопирају фотографију стварно су неспособни ван сваке памети
Da budem iskren, ja na onoj slici ne mogu da pronađem fotošop. Označavaju svi levi list knjige, senku na desnom ramenu i beli odsjaj na stolu. Za list ne znam, ne znam kakve su te knjige, da li ima neki zaštitni tanki list između. Za senku ne vidim ništa neobično, pravi je glava. A za odsjaj na stolu kažu kao beli zid, ali se jasno vidi da oko tog belog odsjaja ima ovih crvenih cigli, a da je to belo više kao neka vratanca, za struju ili šta već.
Pre bih se osvrnuo na kontra pristup, gde treba da se traže stvari koje dokazuju da to nije fotošop, a ovde imamo savršenu priliku - njegove naočare. Jasno se vidi da se u okolini okvira vide crvene cigle, koje su čak i izobličene usled stakla naočara. Meni bar to dokazuje da ipak nije fotošop. Tu je takođe i sto, isti onaj koji korišćen i koji se vidi na slikama kada je knjiga žalosti bila ispred škole.
Čini mi se da je malo suludo odmah skočiti na kartu fotošopa, teško ga je utvrditi. Realno bi nam trebala slika hodnika gde je eventualno napravljena ova slika, da se utvrdi da li ima to nešto belo na zidu, koliko je sto udaljen od zida i da li se onda uklapa i refleksija na stolu. A složićemo se da je to prilično suludo i sada već iskorišćavanje tragedije.
Zbog toga se treba okrenuti na drugu stranu, a ne pasti na njihov jadni nivo. Umesto optužbi za fotošop, treba pitati zašto predsednik nije bio na mestu tragedije nedugo potom, zašto se nije pojavljivao ispred škole danima nakon tragedije, zašto se nije upisao u knjigu dok je bila ispred škole i, najbitnije, zbog čega je uopšte napravljena ovako dramatična slika. Kome je bila potrebna ta slika da se nešto dokaže? Čemu takva dramatična poza? Zašto uopšte poziranje pri nečemu što je privatno, tragično i jako bolno?
Što se mene tiče, fotošop bi ovde bio najmanji problem. Daleko veći problem je potreba za nekakvim dokazivanjem i poziranjem radi obračuna sa političkim protivnicima.