Šta je novo?

Izbori 2024

To je tvoj prvi argument koji iznosiš kada te neko pita po čemu je život običnog čoveka u Rusiji ispred onog u Srbiji? To? To ti prvo pada na pamet kada razmišljaš o komparaciji Rusije i Srbije, odnosno o isticanju zašto je život u Rusiji bolji nego život u Srbiji?
 
Ја причам о колективној култури и свести код њих. О духу народа. Квалитет живота је променљива категорија.
Тако смо се ми хвалили како се у време бивше Југе за пар најлон чарапа могло поседовати пола жена по Чехословачкој, Румунији и Бугарској, а види нас сад.
Али опет, и Руси у Русији бирају масовно боља и новија скупља западна кола док се ми задовољавамо половњацима 5-10-15 година старим.
 
Pa navedi još neki primer njihove kolektivne kulture. Kako voze, kako parkiraju, kako se odnose prema zgradama u kojima žive, kako se odnose jedni prema drugima...

Mislim ja puštam prvo tebe da ti navedeš svoje argumente i priloge. A posle ću i ja moje.
Ako ima išta po čemu su Rusi postali poznati celoj planeti, to je po tome kako se ponašaju u saobraćaju, u kakvim uslovima žive, i kakvi su jedni prema drugima veći deo vremena.
Али опет, и Руси у Русији бирају масовно боља и новија скупља западна кола
Da, u Moskvi i Petrogradu možda. U ostatku zemlje to su: Lada, Haval, Geely, GAZ, Chagan, još dva istočnjačka pa tek onda Kia, pa još dva istočnjačka pa tek onda prvi zapadnjački brend - Škoda.

A i to će se dodatno smanjivati i menjati sada kada sa zapada ne mogu da uvezu ni spajalicu, a kamoli vozila. Bar ne nova.
 
Meni je Rusija draga zemlja, ali ne vidim da su ispred nas, osim vrhunske kulture i Moskve i St.P. i mozda jos nekog grada. Njihova provincija izgleda losije od bilo kog planinskog sela u Srbiji, Ukrajina tek da ne pricamo. Gledao sam snimke njihovih gradova tokom ovog rata i nas Lazarevac je pojam za te gradove sa blokovima zgrada bez izolacije i prizemljusa koje nemaju ni crep vec neke ploce od lima i ko zna cega. O putevima bolje i da ne pricamo.
 
Искрено, ми нисмо ту ништа бољи. Ево прочитај Карлове текстове о животу у Белорусији.
 
Искрено, ми нисмо ту ништа бољи. Ево прочитај Карлове текстове о животу у Белорусији.
Jesmo. To zna svako ko je bio tamo.
A zadnji put kad sam proverio, Belorusija nije isto što i Rusija.
A i ona ide nizbrdo, otkako je njen vladar umislio da je sultan koji treba da vlada do smrti, a državu da drži u stanju zamrznute Sovjetske republike.

I da, Karlo tamo vidi samo ono što mu se sviđa. Sve loše ili neispravno ignoriše i krije. Znam jer u porodici imam osobu koja je obišla Belorusiju autobusom, tako da je videla i Minsk i sve i svašta izvan njega. Sređena zemlja koja je nekada bila na putu da bude novi mali ekonomski tigrić (ovaj put ne koristim taj termin u sarkastičnom smislu, stvarno su bili na putu da postanu neko i nešto). A onda je njihov poglavica oboleo od stare boljke svih ne-demokratija - umislio je da je faraon bez koga nema života i sam odlučio da je on ono što treba njegovoj zemlji i njegovom narodu. I odlučio je da oprosti svakome koga je njegova policija istukla. Baš kao drug Đura.
Meni je Rusija draga zemlja, ali ne vidim da su ispred nas, osim vrhunske kulture i Moskve i St.P. i mozda jos nekog grada. Njihova provincija izgleda losije od bilo kog planinskog sela u Srbiji, Ukrajina tek da ne pricamo. Gledao sam snimke njihovih gradova tokom ovog rata i nas Lazarevac je pojam za te gradove sa blokovima zgrada bez izolacije i prizemljusa koje nemaju ni crep vec neke ploce od lima i ko zna cega. O putevima bolje i da ne pricamo.
To zna i govori svako ko je iole razuman i zna dovoljno o Rusiji. Ali hardcore Rusofili se nikada neće složiti sa time, nego će uvek potencirati priču ''dobro, nisu ni oni savršeni, ali bolje se živi nego kod nas''. Pitam se samo, ako se bolje živi:
1) što onda onoliki ljudi beže odande? (još i pre 2022, a sada tek...)
2) što 90% naših gastarbajtera ide ZAPADNO od Srbije, a ne ISTOČNO...
3) što se broj naših ljudi koji ostane tamo da živi može nabrojati na prste dve ruke...
 
Moj burazer je 2011 ili 2012 nasao devojku preko fejsa iz Novosibirska i ubedio je da dodje, bila je odusevljena Beogradom, provela je desetak dana ovde, a to je navodno jedan od najvecih gradova u Rusiji. Naravno veza na daljinu nije uspela narocito sa 18 godina to tesko ide :)Zapamtio sam samo da su letovi bili uzasno jeftini, da ne pricam napamet ali nesto oko 50-100 evra do Moskve a udaljenost je mozda i veca nego Moskva - BG.
 
Ја нисам хардкор русофил нити путинофил, али је чињеница да смо ми на нижем нивоу опште културе од њих нажалост.
Po čemu je činjenica? I dalje nisi napisao.
Osim što vole da restauriraju stare trolejbuse.

I da... nemoj da misliš da sam zaboravio:
Pa navedi još neki primer njihove kolektivne kulture. Kako voze, kako parkiraju, kako se odnose prema zgradama u kojima žive, kako se odnose jedni prema drugima...
 
Pa imaš nekoliko Karlovih postova gde priča o Belorusiji. Na primer jedan gde se žali kako u Minsku koji je ravan kao tepsija i u kome su ulice širine Tašmajdanskog parka, mogu da postoje biciklističke staze, a u Beogradu kome je jedna polovina na gudurama i brdima, i u kojem se saobraćajno i urbanistički nije mnogo menjalo od 19. veka, sada - zamisli! - nema mesta da se sprovede biciklistička staza od svake tačke u gradu do svake druge tačke u gradu...

Mislim lik zna puno i ima i odličnih reportaža. Ali ima i jako puno pristrasnosti i poređenja baba i žaba.

Sad se u ovom pokušaju da se odbrani ruska čast ubacuje i Karlo i implicira da je Belorusija isto što i Rusija.
 
Па имају бољи однос према наслеђу, имају већу техничку културу, имају бољи предузетнички дух, имају ефикаснији државни апарат и поред свих мањкавости, имају функционалан јавни транспорт на свим нивоима на који грађани могу да се ослоне.
Gde to ima, ovde na forumu ili?
Писао је на више места на форуму, и то често упоредно живот у Холандији и Белорусији, и то поређење пословања, приступа људима као ресурсу у привреди, социјалним аспектима живота, стамбеном збрињавању, јавном превозу и сл.
 
Па имају бољи однос према наслеђу
Pa zapravo nemaju.
имају већу техничку културу
Šta ovo uopšte znači? Osim što vole da održavaju i voze oldtajmere...
имају бољи предузетнички дух
Najveće firme u Rusiji su ili državno-partijske ili strane (koje su se sada masovno povukle)

Pre tri dana guglam nešto oko Rostec-a. Među prvim rezultatima izađe mi članak sa Ruskog sajta sa naslovom na Ruskom ''Kako Rostec osigurava i garantuje suverenitet i teritorijalni integritet Ruske federacije''. Reko ovo kao da čitam pamflet nekog SNS preduzeća.
имају ефикаснији државни апарат
Po čijoj oceni?
и поред свих мањкавости, имају функционалан јавни транспорт на свим нивоима на који грађани могу да се ослоне.
Da, čuvene Maršutke. Evo i šta misle o njima. Ovo ti je tipa 6. rezultat po redu koji dobiješ kad guglaš ''Marshutka''
 
Духом тежи западу (капитализам, конзумеризам, технологија) минус западна шминка (писмо, религија, људска права). У многим стварима су испред нас, али су политички сада неподнобни и баба рога.
👆👆👆👆 Да се зна!
Srbija je najslicnija u svemu tome sto si napisao zapravo juznoj Evropi (Portugal, Spanija, juzni delovi Italije i Grcka) i to je zapravo najveca prednost Srbije. Kad god sam u nekoj od tih zemalja, a putujem cesto, uvek imam onaj osecaj da me mnogo stvari, pocev od atmosfere, do ljud, podeca na BG. I realno to jeste nasa prica, a ne Germanske zemlje i Skandinavija koja nismo, niti bi ikad trebalo da budemo.
Први Јанков пост са којим се слажем. Хипотетички конструкт развијене Србије нагиње ка Италији, Шпанији, Грчкој...

Ја нисам хардкор русофил нити путинофил, али је чињеница да смо ми на нижем нивоу опште културе од њих нажалост.
Ако бисмо вадили неки просек, можда смо ми за јоту изнад њих због Сибира и осталих припиздина, али ако таква места оставимо по страни, ово је свакако тачно.

Улазак у ЕУ би био лоша ствар за нас, али ни изблиза као увођење евра. Ако нам замене валуту, то је наш крај као колико-толико суверене државе. У том случају, постајемо нека ЦГ, Бугарска, Румунија...

Србија никада није умела да искористи своје истинске јединствене квалитете и преточи их у нешто опипљиво. Зато људи као @Bender Rodriguez не треба да стају, мада ме је изненадио у овој причи о Русији, али нико није савршен...
 
Зато људи као @Bender Rodriguez не треба да стају, мада ме је изненадио у овој причи о Русији, али нико није савршен...
Ja sam bivši Rusofil koji je prošao kroz dva bolna ali neophodna otrežnjenja. To ne znači da sam rusofob, jer da jesam, videlo bi se u postovima pošto bih o svemu vezanom za Rusiju zvučao kao neki Teksašanin koji o Rusiji zna samo ono što čuje sa medija ili iz starih stereotipova, a osim Moskve ne bih znao nijedan drugi grad i osim Lade nijednu drugu Rusku marku vozila. Dakle nisam rusofob. Ali mi je lakše da bandoglavim ljudima kažem da jesam, jer znam da sa njima, i sa tvrdokornim rusofilima, ne može da se diskutuje. Pogotovu ne posle 24.2.2022. kada su postali još luđi i još militantniji. Znam, jer sam imao takve događaje i ovde na forumu i uživo.

Deo ljudi koji ne može da prizna sebi gorku istinu je ušao u neki trans u kome su ubedili sebe da je ovo što se dešava rat mračnih sila zla sa zapada protiv nebeskog carstva Rusije i da je to uvod u Gospodnji Sudnji dan koji se bliži. I da je dužnost Srbije da stane uz Nebesko carstvo Rusko inače će i ona da bude zbrisana kao Sodoma i Gomora. Sve što se događa ovde i sve što čujem ovde, slušao sam i uživo. I ništa od argumenata i rezonovanja nije pomagalo. Apsolutno ništa.
 
Ми немамо никакав однос према наслеђу, од запуштене Београдске тврђаве до рушења старих здања. И то је најгоре стање у последњих 23 године.
Техничка култура је однос према тeхници, њеном одржавању и чувању. Код нас тога нема, ствари се пусте да пропадну до тога да буду за старо гвожђе. Ето одржавање возног парка је техничка култура. У Русију не би било буџења фарова са Тролзи на БКМ тролејбусе. Нити буџења фароца са Југића на КТ-4 трамваје. И Икарбусови аутобуси су боље одржавани по Русији него по Србији нпр.
Код нас данас углавном више нема домаћих произвођача, успешни бизнисмени су препродавци нпр.
И имају железницу какву ми можемо да сањамо. Модерну, тачну, са јаким тактом, којом можеш да путујеш по целој земљи. Код нас можеш до НС, можеш до Ваљева и Ужица, Вршца и ако си мазохиста да се клацкаш до Ниша, и имаш неке локале који су исто срозани. Немаш воз до Пожаревца, Смедерева, Крагујевца, Кикинде, Зрењанина, Неготина, можеш да се провозаш до Зворника али натраг тек сутрадан.
 
Ми немамо никакав однос према наслеђу, од запуштене Београдске тврђаве до рушења старих здања. И то је најгоре стање у последњих 23 године.
Pa nemaju više ni Rusi. To što ti vidiš održavane prostore u Moskvi i Petrogradu ne znači da je to norma u ostatku Rusije.
Техничка култура је однос према тeхници, њеном одржавању и чувању. Код нас тога нема, ствари се пусте да пропадну до тога да буду за старо гвожђе. Ето одржавање возног парка је техничка култура. У Русију не би било буџења фарова са Тролзи на БКМ тролејбусе. Нити буџења фароца са Југића на КТ-4 трамваје. И Икарбусови аутобуси су боље одржавани по Русији него по Србији нпр.
To je nasleđe Sovjetskog saveza u kome je vladao mentalitet da se nešto koristi i aka dok ne ispusti i poslednji komadić duše. I posledica je toga što dugo nisu ništa imali ili su bili skromnih izbora, pa su navikli da popravljaju starudije. To je sjajna stvar ako si SSSR u doba 60ih, kada se konstantno spremaš za rat i kada se sve i dalje može popraviti alatom iz špajza. Kada si Rusija u 2020im a tehnika i uslovi života i rada oko tebe su drastično drugačiji i kompleksniji, to je jako loša navika i mentalitet.

Jel bi ti voleo da se voziš u ovome:
5f64664397e51.jpeg


Ja ne bih. Već preko 20 godina, otkako sam prestao da mislim da su Goša i Trolza vrhunci i poslednje reči tehnologije i tehnike.

A na KT-4 nikada nisu budženi drugi farovi zato što je sam po sebi toliko ružan i jadan da bi svako dodatno poružnjivanje dovelo do bola u očima gde god da prođe.
И Икарбусови аутобуси су боље одржавани по Русији него по Србији нпр.
Da, u privatnoj firmi koja kopa dijamante. A sem toga, ni oni više ne voze, skoro 10 godina.
Код нас данас углавном више нема домаћих произвођача, успешни бизнисмени су препродавци нпр.
A kako se, ako izuzmemo vojnu industriju, kotiraju Ruski proizvođači? Mislim i u Rusiji i van nje?
I ako su naši biznismeni uglavnom preprodavci (s čime i mogu da se složim možda) šta su onda Deripaska, Abramovič, Prohorov...?
И имају железницу какву ми можемо да сањамо.
A zato mi imamo puteve i ulice kakve oni mogu da sanjaju.
Imali smo oduvek, i za vreme ovog režima, i za vreme prošlog, za vreme svakog. Kakvi god da su putevi u Srbiji, bilo kad i bilo gde, uvek su u proseku 5 puta bolji nego Ruski. Eto.
 
Poslednja izmena:
Код Руса постоји редовно одржавање, код нас ретко, можда у Војводини у одређеној мери. Навео сам само возила јавног превоза као пример слабог нивоа техничке културе код нас.
Железница је вид превоза који обезбеђује већи комфор путовања за ширу популацију. Путеви обезбеђују то само власницима моторних возила који су процентуално мањи проценат популације. Зато и имамо исељавања из остатка Србије у Београд претежно. Опет, и та постојећа путна мрежа нам је веома закржљала, посебно у Београду где фали и пуна обилазница око града, и градска саобраћајна мрежа. И ту је Русија боља.
 
P.S.
Pomešah KT-4 sa KTM-5. Pošto pričamo o Rusiji a KTM je Ruski pa sam permutovao pojmove.

KT-4 je ionako bio redak u Rusiji. S druge strane, KTM je imao svaki grad tamo. I zato je bio još ružniji i jadniji. Najodvratnije vozilo javnog prevoza ikada dizajnirano.
 
Код Руса постоји редовно одржавање
Samo vozila. I to starih.

Zato su im putevi, zgrade, stanovi... većinski netaknuti decenijama.
Навео сам само возила јавног превоза као пример слабог нивоа техничке културе код нас.
Otidi u bilo koji manji grad, manji od Moskve i Pitera, i daj im da održavaju bilo šta sofisticiranije od Liaza. Pa onda reci da li im je ''nivo tehničke kulture bolji nego kod nas''.
Железница је вид превоза који обезбеђује већи комфор путовања за ширу популацију. Путеви обезбеђују то само власницима моторних возила који су процентуално мањи проценат популације.
Kakve nebuloze. U najmanju ruku, putevi i železnica su podjednako bitni. Ovde sam čak velikodušan, pošto postoje države koje opstaju bez železnica, ali ne postoje države koje opstaju bez puteva a samo sa železnicom.

A sve ovo potiče od toga što ti insistiraš da je u Rusiji bolje nego u Srbiji. Da si rekao ''isto je kao i ovde'', ne bi bilo ovog sporenja s moje strane. Dakle, ja nemam problem da kažeš ''obrni okreni, isto je''. Iako nije isto, već je kod njih gore, ali ajde, bio bih velikodušan i prihvatio kompromis. Imam problem sa insistiranjem ''ne, kod njih je bolje''. I zato kada se ti uhvatiš za njihove Železnice koje su bolje od nas, ja se hvatam za naše puteve koji su bolji od njih. Samo, kažem opet, postoje države bez železnica. Ali ne postoje države bez puteva.
Опет, и та постојећа путна мрежа нам је веома закржљала, посебно у Београду где фали и пуна обилазница око града, и градска саобраћајна мрежа. И ту је Русија боља.
Pa s obzirom da govorimo o prestonici nekada jedine druge supersile na planeti i prestonici bloka i imperije od XYZ miliona stanovnika i XYZ puta jačim BDPom od Jugoslavije, koja je slala ljude u kosmos i svoje pismo pod Zemljinu koru, mislim da bi bilo krajnje neumesno i sramotno da jedna Moskva nema kompletirane prstenove i obilaznice oko sebe, zar ne?

To što imaju kompletne prestenove i obilaznice oko svoje prestonie ne menja činjenicu da zato svega 500 km istočnije imaju kaljuge kroz koje ni tenkovi ne mogu da prođu.
 
Код Руса постоји редовно одржавање, код нас ретко, можда у Војводини у одређеној мери. Навео сам само возила јавног превоза као пример слабог нивоа техничке културе код нас.
Došljak, dobra im je železnica, ali su bili među poslednjim zemljama na svetu gde je bilo razloga da se plašiš kad ulaziš u avion. I dalje je to na nivou Afrike. Mi smo se tu doveli u red još krajem pedesetih.

I nije za veličanje javni gradski prevoz u Rusiji, ni blizu, nije tamo sve Moskva. Kompleksna je stvar, nije za navijački stav, niti za generalizacije.
 
Наравно да ни код њих нису ствари бајке, али какав је јавни превоз у Србији у целокупном просеку? Колико становништво може да се ослони на превоз? Колика нам је мобилност без аутомобила?
 
Bolji nego u celokupnom proseku u Rusiji.
Колика нам је мобилност без аутомобила?
Svakako veća nego u Rusiji.
Evo ja i meni najbliži ljudi već preko 30, odnosno oni preko 40 godina, funkcionišemo bez automobila. I dokle god se ovde živi u naselju koje je trotoarom spojeno sa ostatkom grada, može da se funkcioniše i bez automobila. Dok u Rusiji ako živiš u bilo kom naselju koje je blizu Moskve ali nema trotoar nego do njega vodi magistrala, možeš da se slikaš. A kamoli u gradovima koji nisu Moskva...

Isto je i u Murici, pošto su i oni imali svoje ekstremiste koji su urbanizam apsolutno i bez kompromisa podređivali automobilisanju i megalomaniji.
 
Poslednja izmena:
Vrh