Ми немамо никакав однос према наслеђу, од запуштене Београдске тврђаве до рушења старих здања. И то је најгоре стање у последњих 23 године.
Pa nemaju više ni Rusi. To što ti vidiš održavane prostore u Moskvi i Petrogradu ne znači da je to norma u ostatku Rusije.
Техничка култура је однос према тeхници, њеном одржавању и чувању. Код нас тога нема, ствари се пусте да пропадну до тога да буду за старо гвожђе. Ето одржавање возног парка је техничка култура. У Русију не би било буџења фарова са Тролзи на БКМ тролејбусе. Нити буџења фароца са Југића на КТ-4 трамваје. И Икарбусови аутобуси су боље одржавани по Русији него по Србији нпр.
To je nasleđe Sovjetskog saveza u kome je vladao mentalitet da se nešto koristi i aka dok ne ispusti i poslednji komadić duše. I posledica je toga što dugo nisu ništa imali ili su bili skromnih izbora, pa su navikli da popravljaju starudije. To je sjajna stvar ako si SSSR u doba 60ih, kada se konstantno spremaš za rat i kada se sve i dalje može popraviti alatom iz špajza. Kada si Rusija u 2020im a tehnika i uslovi života i rada oko tebe su drastično drugačiji i kompleksniji, to je jako loša navika i mentalitet.
Jel bi ti voleo da se voziš u ovome:
Ja ne bih. Već preko 20 godina, otkako sam prestao da mislim da su Goša i Trolza vrhunci i poslednje reči tehnologije i tehnike.
A na KT-4 nikada nisu budženi drugi farovi zato što je sam po sebi toliko ružan i jadan da bi svako dodatno poružnjivanje dovelo do bola u očima gde god da prođe.
И Икарбусови аутобуси су боље одржавани по Русији него по Србији нпр.
Da, u privatnoj firmi koja kopa dijamante. A sem toga, ni oni više ne voze, skoro 10 godina.
Код нас данас углавном више нема домаћих произвођача, успешни бизнисмени су препродавци нпр.
A kako se, ako izuzmemo vojnu industriju, kotiraju Ruski proizvođači? Mislim i u Rusiji i van nje?
I ako su naši biznismeni uglavnom preprodavci (s čime i mogu da se složim možda) šta su onda Deripaska, Abramovič, Prohorov...?
И имају железницу какву ми можемо да сањамо.
A zato mi imamo puteve i ulice kakve oni mogu da sanjaju.
Imali smo oduvek, i za vreme ovog režima, i za vreme prošlog, za vreme svakog. Kakvi god da su putevi u Srbiji, bilo kad i bilo gde, uvek su u proseku 5 puta bolji nego Ruski. Eto.