Šta je novo?

Istorija JGP-a

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=703822#p703822:1j7lsu39 je napisao(la):
Žika » Sub Feb 01, 2020 12:02 am[/url]":1j7lsu39]Šabac 1967.
OVO JE TAM .
Pogledajte masku sa logom Tam. Taj logo napravili po ugledu na Magirus
Pogledajte prilog 1


Na fotografiji se vidi isti tip maske .
 
Покојни 7. Јули Шабац је и имао углавном ТАМове аутобусе.
 
Seća li se ko kako su se vrata otvarala pre tastera?
 
Занимљива сличност дизајна ТАМовог и ФАПовог аутобуса.
 
Ipak je TAM A3000 reg. br. ŠA 35-09 i kažu da je 1969.godina.


 
Некада за саобраћај проходан део Карађорђеве улице ка центру, данас пешачка зона. Иза аутобуса је стара робна кућа бивша НАМА. Мислим да је Седми јули имао мало ФАПових аутобуса, махом су и до пропасти имали ТАМове, Мерцедесе и нешто Икара. Данас нажалост ништа није остало од те фирме, њен крај је веома сраман.
 
Dizajneri onog vremena nisu imali veliki izbor tipskih farova, pozicija,vetrobrana ,bocnih prozora...... :roll:
Zato je i uocljiva slicnost vozila.
Tam je radio na sasijama IMR Rakovica, dok je FAP zasnovan na Saurer-u, sa motorima Famos.
 
Veliki broj autobsa GSP Beograd kao i drugih firmi je završilo u Zagrebu kao pomoć za Univerzijadu 1987.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=JePqHhNF2r0[/youtube]
 
Riječki Autotrolej je imao mnogo problema sa Tam autobusima zbog kočnica. To im je bila standardna boljka i na kamionima...
 
Oni su dugo negovali hidropneumatske kočnice. To dok je radilo, radilo je, kasnije je bilo jako teško da se ušteluje.
Tokom bombardovanja 1999. vozio sam jednu 110 sa pređenih 25000k kojoj je kočio jedan točak i malo još jedan i to bez zamene pola sistema nije moglo da se napravi.
 
Pa i stari Mercedesi (FAP-ovi) 1213 i 1317 su imali hidropneumatske kočnice, čak i Setre 215 su takođe imale hidropneumatske.
Što je za težine preko 7 tona veliki hendikep, često su znali klipčići/gumice usled velike sile da probiju ili da ulje proključa zbog velike temperature. Ništa puno skuplji je čist pneumatski sistem.
Što se tiče štelovanja tu nema puno prostora, eventualno regulacioni ventil za zadnji trap. Ako sve valja koči, ako negde glavi onda od tog posla nema ništa.
 
Koje godine su proizvedeni bili autobusi koji su stigli od kupovine drugih preduzeća gsp u
1046 - 1054
1211 - 1220
I jesu li 900 i 920 isto dobili?
I da li su svi bili ik 202?


Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
 
To će Žika pre znati, ali mislim 1996.ili1997.
Bio je to pravi reket države firmama.
Na 1213 i kasnije na 814 kočenje je vrlo meko i precizno, bez obzira na hidropneumatsku kombinaciju.
Na vojnom 110t7 i 110t11 kočnica je grublja i tvrda.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=704075#p704075:3tj2z7fo je napisao(la):
branik » Sub Feb 01, 2020 10:23 pm[/url]":3tj2z7fo]Seća li se ko kako su se vrata otvarala pre tastera?
Da. U Novom Sadu su kod vozača i konduktera postojale male poluge (ručice) koje su se zakretale za 90 stepeni.
Kad je kondukter zakrene, začuje se zvuk komprimovanog vazduha (verovatno?) i vrata se otvore (ili zatvore).
Detalje ne znam, ipak sam bio klinac. :roll:
 
Tako je, ventili na cevima. Ispusti vazduh, oslobodi se opruga i otvore vrata.
Posle se neko setio i tako napravio ručnu kočnicu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=704285#p704285:dpjjq8i3 je napisao(la):
IK101 » Ned Feb 02, 2020 5:20 pm[/url]":dpjjq8i3]Koje godine su proizvedeni bili autobusi koji su stigli od kupovine drugih preduzeća gsp u
1046 - 1054
1211 - 1220
I jesu li 900 i 920 isto dobili?
I da li su svi bili ik 202?


Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
1046-1049 су произведени 1997,а 1050-1054 1998.
1211,1213,1214,1215,1216,1218,1219,1220 су исто 1997.900 и 902 су 1998.
1050 је био ИК-203,а остали ИК-202.
1212 је био ИК-203,1213,1214,1215 ИК-201 а 1217 ИК-161.Остало ИК-202.
900 и 920 су ИК-201.
 
Da li zna neko nesto vise o barbikama 403 408 1203 1185 1187 vozila koja su prerano otisla u zaborav ne znam jel postojalo još neko vozilo ovako sa radom od par godina nazalost

Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
 
403;ИК-202 из 2000-те исти као и 442 који је до скоро радио.Имао је проблема са шасијом и расходован је 2005-те.Радио је на 73.
408;ИК-201(1999-2001)
1185,1187 и 1203 су били ИК-203 из 1998 и чуо сам да су сва три имали пожаре 2000-те након којих су расходовани.2001 стиже нови 1187 ИК-202 који се такође није прославио и 2003 отишао му је мењач због којег више није изашао.
 
Košutnjak":26du3cyz je napisao(la):
403;ИК-202 из 2000-те исти као и 442 који је до скоро радио.Имао је проблема са шасијом и расходован је 2005-те.Радио је на 73.
408;ИК-201(1999-2001)
1185,1187 и 1203 су били ИК-203 из 1998 и чуо сам да су сва три имали пожаре 2000-те након којих су расходовани.2001 стиже нови 1187 ИК-202 који се такође није прославио и 2003 отишао му је мењач због којег више није изашао.
Ja sam na autobusi.net forumu pročitao da su 1185 i 1187 i 1203 bili ik 201

Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
 
408 je imao ozbiljan sudar negde kod Ikarbusa dok je radio na 611, posle toga je otpisan. Interesantno da su i 418 i 448 posle sudara u Surčinu rashodovani, beše 2002. Eto ta osmica baksuzna u Zemunu. Plus se mislim 398 zapalio, a stari 388 (Ik161) jednom prilikom kod Ušća ostao bez kočnica i udario u 433.
 
Оригинални гаражни број 1054 са Карабурме је био 440, тај исти аутобус је био нов новцат бео, радио је у Земуну шест месеци углавном 73 и имао аутоматски мењач, па га је Термоелектро узео и поклонио Карабурми и тамо је добио касније тај аутобус мануелни мењач, касније је тај аутобус добио гаражни број 1054, а у Новом Београду 1237, возио на 94 од отварања линије...
 
Да ли неко зна или сећа где је тачно била окретница 52 или 31А(каква јој је била претходна нумерација) на Цераку и које године је продужена на Церак Виногради? Мени се чини да се то догодило крајем 90-их или прве половине 2000-их.

Знам да је раније полазила са Славије, као и 51
 
Не верујем да је продужена тек тада зато што су Виногради завршени 1988. А с обзиром на то да је тада превоз још увек пратио развој града, сигурно се то десило много пре почетка 2000.
 
Vrh