Šta je novo?

Istorija JGP-a

Da, da. Mislio sam na ovu 14-icu. Na Vikipediji piše da je uvedena 1989. kako sam i mislio. Stari 14 je praktično današnji 84, uz male promene. Veoma stara linija.
 
Postoji li neko mesto gde se može pogledati istorija i detalji svih linija, pa i autobuslih. Kada sa uvođene, ukidane, kada su menjale trase, kada su bile GSP-ove, kada kod privatnika ili su to izgubljeni podaci i ostaju samo sećanja ljudi?
 
Postoji li neko mesto gde se može pogledati istorija i detalji svih linija, pa i autobuslih. Kada sa uvođene, ukidane, kada su menjale trase, kada su bile GSP-ove, kada kod privatnika ili su to izgubljeni podaci i ostaju samo sećanja ljudi?
Ja sam istraživao i neke sam i popisao ali je i taj projekat pao u zaborav kao svaki koji sam do sad započeo. Glava s druge strane nije zarđala tako da pitaj ako te nešto interesuje 😉
 
Ja sam istraživao i neke sam i popisao ali je i taj projekat pao u zaborav kao svaki koji sam do sad započeo. Glava s druge strane nije zarđala tako da pitaj ako te nešto interesuje 😉
Hvala, pa ništa konkretno, na to me je navela jedna replika gde se kaže da su samo 38, 76 i ne sećam se koja još linija jedine linije koje su uvek bile u GSP-u pa sam samo hteo da proverim da li je to moguće jer su mi neke današnje linije bukvalno sinonim za GSP.

Ali kad si već tu, na stajalištu u Mije Kovačevića sam video da još uvek stoji (pored trojke za koju svi znamo zašto ne ide) i 74 i neki 27L. Danas 74 ide oko Novog groblja, pa da ne znaš možda zašto je prebačena tamo i da li je nešto drugo povezivalo te ulice, s obzirom da mi se čini da sam negde pročitao i da je 66 skoro uvedena. I naravno koliko dugo je postojala ta 27L i koja je bila njena svrha?
 
27L nisam siguran ali mislim da je prilično dugo postojala, išla je od Omladinskog stadiona do Mirijeva (terminus 46). 74 je prvo išla samo od Bežanije do stadiona, pa je produžena Mirijevskim bulevarom, pa su je valjda prebacili da bi postojala linija koja ide celim delom Svetog Nikole - Severni bulevar, to je valjda bilo 2015. kada je uvedena i 66.
 
Početkom 2018. je 74 prebačena da ide preko Severnog bulevara. Bila je neka peticija da se uvede u tom delu još jedna linija pored 66, kao i dalje ispomoć za 65, pa su uveli 74. Valjda su bile u opticaju i neke druge linije koje prolaze kroz Mije Kovačevića, tipa 25, ne znam sto su se na kraju odlucili bas za 74.
 
Bila je devedesetih verzija 74 koja je išla od Konjarnika do Bežanijskog groblja. Retko se pojavljivala, pa je i ukinuta.

@og.gie Do kraja devedesetih sve je bio GSP. Onda su posle velikog štrajka 1997. privatnici se pojavili kao spasioci. Braća Šarac jedan od pionira i razni turistički autobusi i oldtajmeri koji su krpili većinu linija. Stabilizacija GSP-a je počela donacijama iz Nemačke, Austrije, Slovenije, Grčke, Mađarske... ali i nabavkama Ikarbusovih solo i zglobnih autobusa. Najveća obnova je bila 2002/2003. kada su stigli Japanci, Mečke Konekto, 74 zglobna Ikarbusa i nekoliko desetina solaća. Paralelno su remontovani stariji Ikar(b)usi. Tih godina mislim da je uveden Integrisani tarifni sistem i iste karte su važile i u gradskim i u privatnim vozilima. Pre toga markice nisu važile u privatnim i bilo je trkanja za putnike. U početku ITS-a su privatnici bili samo solo vozila i bilo je problema na linijama poput 23, 27, 56, 65, 88... Samo je Lasta imala zglobne i radili su na 16, 17, 18, 83, 95 (solo na 15 i 78). Linija 31 posle Šarca nikad više nije bila privatna. To je ukratko, uz ogradu da nisam siguran za godinu uvođenja ITS-a.
 
Pre uređenja i spajanja Mirijevskog bulevara sa Vitezova karađorđeve zvezde, linija 27L je išla od Vukovog spomenika trasom linije 27 do Vitezova karađorđeve zvezde pa levo istom do okretnice 46 u Mirijevu. Nakon uspostavljanja linije 25P preko Mirijevskog bulevara, linija 27L je ukinuta a vozila prebačena na 25P.

74 je produžena, zvanično zato što je gomila ljudi presedala sa 25P na 74 kod Omladinskog stadiona. Nezvanično, razlog je bio odbijanje Mirijevaca da dobiju liniju Mirijevo III / IV - Mirijevski bulevar - Bulevar despota Stefana - Dunav stanica / Pančevački most.

74 je preusmerena krozv Severni bulevar kao alternativa liniji 65, jer to 66 nije, ni svojom trasom a ni tipom vozila, već lokalna linija.​
 
Mislim da je nešto ranije. Lasta je ušla par godina pre toga.
 
74 je produžena, zvanično zato što je gomila ljudi presefala sa 25P na 74 kod Omladinskog stadiona.
Produžena jer Mirijevce mrzi da presedaju i time su je upropastili. Uostalom neka je, ali mora obavezno da je drži prevoznik ili pogon GSP-a koji će da obezbedi zglobove. I 58 je predviđena za solo, pa je sad 100% zglob.
 
Vrh