Šta je novo?

Istorija JGP-a

Pozdrav svima! Hteo bih da repliciram na istorijat trolejbusa 19, ali sad ne mogu da nađem pitanje.
Elem, trolama 19 i 21 su predhodile autobuske linije 20 i 20A, obe su polazile sa Studentskog trga, baš kao i (tada) 26 i 31. Trasa im se potpuno poklapala sa trasom 26 do posle Golsvortijeve, gde je 26 nastavljala u Maksima Gorkog, 20 i 20A su išle ulicom Save Kovačevića (danas Mileševska) do ulivanja u Žičku. Dalje su išle Vojislava Ilića potpuno se poklapajući sa današnjim trasama (20 kao danas 19 i 20A kao danas 21).
Siguran sam da je to bilo krajem 70ih godina, ne znam opreciznije. Jedina trolejbuska linija je bila 11 Kalemegdan - Kruševačka.
 
1. maja 1981. uvedene su trole 19 i 21. 20A je odmah ukinuta, a 20 je produžena od Konjarnika pored Ruda do Pljevaljske i još neke dve godine je tako radila, dok nije skraćena do Vukovog spomenika verovatno kako bi se oslobodio Studentski trg za 28 i 29.
 
Blok 70, 2003. (grafiteri u akciji, sa insta)
1000300888.jpg
 
Japanac sa linije 109 snimljen u Čenti 2016. godine.
Verovali ili ne, pre 9 godina je zglobnih buseva bilo dovoljno da ih puštaju čak i na jednu od najređih i najkraćih prigradskih linija koja zapravo napušta teritoriju Grada Beograda, a danas ih nema za tolike krcate arterije u samom srcu grada, sumanuto je koliko su uništili vozni park GSP-a. Čak je i 109-ka u međuvremenu skraćena, pa više ne saobraća do Čente već samo do skretanja za Dunavac.

016.jpg
 
Japanac sa linije 109 snimljen u Čenti 2016. godine.
Verovali ili ne, pre 9 godina je zglobnih buseva bilo dovoljno da ih puštaju čak i na jednu od najređih i najkraćih prigradskih linijama, a danas ih nema za tolike krcate arterije u samom srcu grada, sumanuto je koliko su uništili vozni park GSP-a. Čak je i 109-ka u međuvremenu skraćena, pa više ne saobraća do Čente već samo do skretnja za Dunavac.

Pogledajte prilog 243826
Po ugovoru je bilo precizirano zglobno vozilo.
 
Japanac sa linije 109 snimljen u Čenti 2016. godine.
Verovali ili ne, pre 9 godina je zglobnih buseva bilo dovoljno da ih puštaju čak i na jednu od najređih i najkraćih prigradskih linija koja zapravo napušta teritoriju Grada Beograda, a danas ih nema za tolike krcate arterije u samom srcu grada, sumanuto je koliko su uništili vozni park GSP-a. Čak je i 109-ka u međuvremenu skraćena, pa više ne saobraća do Čente već samo do skretnja za Dunavac.

Pogledajte prilog 243826
Ta linija uopšte nije bila kratka, a i to ti je Solaris, a ne Japanac. Ugovor je predviđao zglobno vozilo kako reče Sole. Opština realno i nije mnogo davala za prevoz, al se GSP naprodavao karata. Sad bi to morali drugačije da reše, a i da Streli izdvoje dosta više novca. GSP-u je plaćana faktički simbolična suma. Opet, karte su lepe pare donosile.
 
Japanac sa linije 109 snimljen u Čenti 2016. godine.
Verovali ili ne, pre 9 godina je zglobnih buseva bilo dovoljno da ih puštaju čak i na jednu od najređih i najkraćih prigradskih linija koja zapravo napušta teritoriju Grada Beograda, a danas ih nema za tolike krcate arterije u samom srcu grada, sumanuto je koliko su uništili vozni park GSP-a. Čak je i 109-ka u međuvremenu skraćena, pa više ne saobraća do Čente već samo do skretanja za Dunavac.

Pogledajte prilog 243826
Izvini, ali ovo je Solaris 🤣
 
Japanac sa linije 109 snimljen u Čenti 2016. godine.
Verovali ili ne, pre 9 godina je zglobnih buseva bilo dovoljno da ih puštaju čak i na jednu od najređih i najkraćih prigradskih linija koja zapravo napušta teritoriju Grada Beograda, a danas ih nema za tolike krcate arterije u samom srcu grada, sumanuto je koliko su uništili vozni park GSP-a. Čak je i 109-ka u međuvremenu skraćena, pa više ne saobraća do Čente već samo do skretanja za Dunavac.

Pogledajte prilog 243826
Situacija sa zglobovima u GSP-u se ipak popravila predajom zglobnih linija privatniku. To nije ipak pohvalno, ali je činjenica da na linijama kao što su 16, 17, 18, 23, 31, 65, 95 nema više redovnih solo vozila. Na 18 je znalo po 3-4 da ih radi dok je bila u pogonu Novi Beograd, a prošlog leta je Zemun jednom poslao čak 10 solo vozila na tu liniju i taj dan je na njoj bilo više solo nego zglobnih vozila.
Žuti Solarisi su i crveni Solarisi. Negde sredinom 2015. je doneta odluka da sva vozila moraju biti u crvenoj boji u budućnosti, ali se ta odluka dosta sporo realizovala. IK 112 LE koji su te godine došli u GSP su stigli u crvenoj boji iz fabrike koja je tada još radila. Solarisi su barem meni lično najlepši bili upravo u žuto-plavoj kolor šemi. Generalno mi se najviše ta boja do sad svidela na vozilima.
Što se Japanaca tiče, oni su od momenta dolaska bili u istoj boji u kojoj su i završili karijeru. Interesantno je da su tada, odnosno 2003. vozila u Beogradu bila većinom crvena, pa se kasnije odlučilo za žutu (žuto-plavu) kolor šemu na svim vozilima. Ipak, 2000-ih je bilo mnogo reklama po vozilima pa je bilo svakakvih boja.Nisam siguran, ali mislim da je ambasada Japana u ugovoru definisala da boja ne sme da im se menja.
Ipak, jedan Japanac je na kratko dobio priliku da bude crven.
U pitanju je #885 koji je 2010. imao reklamu za smoki.
Screenshot_20250707_010246_YouTube.jpg
 
a prošlog leta je Zemun jednom poslao čak 10 solo vozila na tu liniju i taj dan je na njoj bilo više solo nego zglobnih vozila.

Kada se setim tog cirkusa, jedan krug je često radio Conecto koji je bio rezerva na Medakoviću.

Pa onda IK-218 koji 2 - 3 puta ispusti dušu od Garaže do Medaka, baš su imali težak start.
 
Нисам знао да је 53 окретала у Видиковачком венцу. Јел постојала планирана окретница или је окретала кроз паркинг?
 
Neverovatno, pre 40 i kusur godina kada je još bio na snazi krvavi ustav iz 1974. je Nova Pazova bila povezana prigradskim prevozom sa Beogradom, linija 701 je mogla da prelazi tu besmislenu pokrajinsku granicu i da vozi makar do Zemuna iako je Vojvodina tada bila država u državi. Danas su sve prigradske linije do Pazove, Čente, Šimanovaca, Opova, Sefkerina što osakaćene što poukidane, a za Pančevo je misaona imenica da dobije BG Voz.
 
701 je i vozio do Zemun Gornjeg grada krajem devedesetih. Ne znam kad je ukinut.
 
Vrh