Šta je novo?

Istorija JGP-a

Zar nije to okretnica u krugu fabrike? Ili je ona naknadno dodata za radnike?
Uvek mi ta okretnica bila neobična. Danas i dalje postoji, samo su skinute skretnice i mreža zbog rekonstrukcije ulice. Zanimljivo da okretnica postoji u okviru fabrike, ogradjena kapijom. Malo je zarasla u korov, ali se lepo vidi kada se pridje.

Inače, tramvaj 1 i 3 su uvedeni da radnička rakovica ima brzi prevoz (mali metro) do centra grada. Izgleda ga više nikad neće ni imati.
 
Imate jednu zanimljivost, postoji okretnica na početku maričke ulice, danas je taxi stanica, a na mapi piše da je okretala 37. Nemam info da li i dokle je, mada moguće da je kasnije produžena do dmb, gde i danas postoji okretnica, malo zarasla od šiblja. Ne koristi se, ali koliko sam pratio tu je okretao 37 i 49 ili 50.
 
1752315906906.png


Jedna od retkih preživelih fotografija Graf Steyra ex GSP koji je radio u Priboju.
Foto denky, autobusi.net

Sve moje fotke sa foruma su propale jer su kačene na razne kratkotrajne klaude koji su ugašeni:(
 
Plava vrata koja se vide su izgorela u požaru Centralnog remonta 2002.godine,tu je sada ostao kostur zgrade.Pored toga su kancelarije za pogon Centrala(prozori gore).
 
43 dok je išao sa Topčiderskog brda nije uvek okretao gde to čini danas 44, već se stanica posle Topčiderske zvezde smatrala za krajnju. U suprotnom smeru 43 se uključivao kod BIGZ-a u Bulevar vojvode Mišića, a odatle sve do Pančevca identično kao 23
A još ranije, beše 39-ka.

trideset devetka.jpg

topciderski venac.jpg
 
Neki rezime ovog perioda:

  • Trole 14, 15 i 16 (iz 50ih) sa Zelenog venca postaju autobusi, 16 se produžuje do Karaburme. Zašto je 14 preimenovana u 84 kada tramvaja 14 još nema ni u naznakama?
  • Kasnije nastupa trend ukidanja pomoćnog slova, pa 16б nešto kasnije postaje 66.
    103 sa Botaničke bašte već oko 1987. postaje 95, najpre ostaje sa tog terminusa, kasnije se spaja sa 66 i dobijamo liniju Borča – Blok 45
  • Autobus sa trasom poput 16e nemamo danas, mislim da je jedina linija koja se posle Kneza Miloša ikada uključivala na most Gazela danas 74
  • Krajem 1970ih je vozio autobus 12 kroz Kralja Milana (zajedno sa trolom 11 i autobusom 13. Najbliže toj trasi je današnji 42 koji je nekad, kraće, i polazio sa Trga republike, međutim na ovoj mapi su prisutne linije 32 (neka kombinacija današnjih 41 i 42) i autobus 41.
  • 36г očigledno kadnije postaje 77 (polazak ispred Pete gimnazije, zajedno sa 76)
  • 31 i 31a postaju 51 i 52, najpre identično, posle je 51 premeštena da polazi sa Slavije pa sa Gl.Žel.stanice a 52 sa Zelenog venca
  • 43 dok je išao sa Topčiderskog brda nije uvek okretao gde to čini danas 44, već se stanica posle Topčiderske zvezde smatrala za krajnju. U suprotnom smeru 43 se uključivao kod BIGZ-a u Bulevar vojvode Mišića, a odatle sve do Pančevca identično kao 23
  • 201 ne postoji baš dugo
  • 47a je preimenovan u 48, a 47 produžen do Resnika. Tokom krize oba su sa Dunev stanice skraćena do Slavije, Kasnije je 48 ponovo produžen, 47 nikad. Jedno vreme su se pojavljivali 47e i 48e. Išli su od Slavije ka Miljakovcu i stajale na svakoj tipa četvrtoj stanici
  • Neki autobusi decenijama ne menjaju trasu, 16, 24, 25, 26, 37, 38...
  • Tramvaji 1 i 3 su pre Kneževca išli do Rakovice. Zna li neko gde su tačno okretale i može li se videti danas ostatak te okretnice?
Mislim da su 103 i 201 preimenovane u 95 i 35 onda kad su puštene dalje od Botaničke/Omladinskog. Verovatno da ne bude trocifrena linija kroz centar grada. Lupam, ali mi je to jedino logično.
 
Da dodam samo za 201... Preimenovan je kasnije u 32L i vozio je od Omladinskog stadiona kao i ostale linije poteza 100 i 200. Za vreme sankcija nije saobraćao. Nakon sankcija je jedno vreme ponovo radio ponovo kao 32L, mada pošto je išao na Lešće, a ne u Višnjicu, bilo je to vrlo nepraktično. Autobusi zato nisu nosili taj broj već su na onoj tabli sa žutim ciframa iz tog perioda pisali LOCA (od lokal). Kasnije je iz tog razloga preimenovan u 35L. Kada je u sklopu privatizacije linija 202 pojačana četvrtim vozilom i uvedena linija 63, linija 35L još jednom je ukinuta.
@1111 @Aleki37
Kao što rekoh na prethodnoj strani, 201 i 35 nemaju veze jedna s drugom. 201 je preimenovan u 32L, pa u 35L, pa ukinut, a sve vreme dok je postojao išao je tom istom trasom Omladinski stadion (Novo groblje) - Lešće groblje.
35 je uveden na zahtev stanovnika novoizgrađenih zgrada u Višnjičkoj Banji tokom 90ih. 201/32L/35L je postojao i pre i posle uvođenja 35.
 
Vrh