Aleki37
Higher intermediate
To znam, i priznajem da mi nije jasno zašto su u drugom periodu razvoja odlučili da ne mogu da idu zajedno i zadržali to mišljenje do danas.
Ja sam pročitao da se prebacivanje na sadašnju trasu desilo 1912. I mislim da nikada nije išla do centrale, već do Doma Svetog Save.Linija broj 2 koja je išla trasom Električna centrala na Dorćolu, uz Rige od Fere ( u povratku nizbrdo ), pored Kalemegdana, pored reke i železničke stanice do Slavije i nazad i to sve na jednim šinama do 1914. Prebačena je na tadašnje Gradsko polje posle nekoliko prevrtanja tramvaja pred Svetosavskim domom.
Tekst sam preuzeo sa fejs grupe Stari Dorćol.Ja sam pročitao da se prebacivanje na sadašnju trasu desilo 1912. I mislim da nikada nije išla do centrale, već do Doma Svetog Save.
Razrešismo misteriju testiranja Tatre T4-D U Beogradu, vreme radnje 1968.
Znači, pogreših, odnosno T4-D se testirao pre nabavke Tatre T4-YU, a ne pre KT4. Dva komada su učestvovala GB 110 & 111.
Pogledajte prilog 232862
I evo fotki tih modela koji su testirani u direktnoj eksploataciji, odnosno samo 111. Nisam našao 110 za sada.
A ovi podatci sto si naveo odakle su iskopani i koliko se može verovati tom izvoruZavršio bih ovu retrospektivu T4YU u Beogradu.
Testni model GB 111 je solidno prošao na ulicama Beograda, no 110 (koji je bio pak prikolica?) se nije pokazala kao nije najsajnije rešenje. Prikolica nosi modelni naziv B4, sa sufiksom YU, odnosno B4YU.
Kada je Beograd početkom 70tih naručio ovde tramvaje, odlučio je da ih ne naruči kao Zagreb sa prikolicama več samo solo.
S obzirom na takvu konfiguraciju, tramvaji su u početku imali zaduženja samo na liniji 2, da bi kasnije upadali i na drugim linijama.
Tramvaji su isporučeni '72 & '73 godine, ali koliko sam izvukao proizvedeni su '71 (1. serija isporučeni '72) & '72 (2. serija isporučena '73)
'71 - Garažni brojevi 2, 3, 4, 5 , 6, 7
'72 - Garažni brojevi 1, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 10
Na kraju, tehničke specifikacije za Beograd su ispale ovako:
4 motora sa snagom od 40 kwh
Dužina 14 metara
Maksimalna brizina 65 km/h
Broj sedećih mesta 23
Ukupan kapacitet 129 putnika
Do poslenje tranše isporuke KT4 1990 ovi tramvaji su bili u funkciji, zaključno sa '91 oni su u potpunosti povučeni sa ulica Beograda.
Postoji zanimljivost, s obzirom da poligonazcija mreže još nije bila izvedena, izvorno ovi tramvaji su radili sa tkzv. "trolama", što se vidi na ovoj slici.
Pogledajte prilog 233562
Pored trola, izvorno su bili zelene boje:
Pogledajte prilog 233563
Krajem 70tih, počinju pripreme za promene, pa T4YU dobijaju pantografe. Iako fotografija nije baš najbolja, u zadnjem krovnom delu možete još videti trolu.
Poligonizacija je rađena '76 & '77 godine.
Pogledajte prilog 233564
Samo sa pantografom.
Pogledajte prilog 233565
Tu je došla i nova boja:
Pogledajte prilog 233566
Opet još nešto interesantno, iako su isporučeni sa prostorom za rolo pokazivač smera, GSP ih nije ugradio po dolasku tako da su vozili sa tablama.
Tek krajem 70tih počela je ugradnja pokazivača smera, no na poslednjoj slici vidimo da tramvaj GB 1 nije imao pokazivač smera iako je fotografija načinjena 1980. Taj projekat se kompletirao tek u prvoj polovini 80tih.
Sa svojih tek punih 17, odnosno 18 godina rada, ostavio je malo traga u Beogradskim hronikama.