Šta je novo?

Istorija JGP-a

IMG-b020259a53a65b03d0ac4447524b6f0f-V.jpg

Iz mini monografije 1997
 
126.
Neko je u kabini na limu ispod prozora u njemu bio napisao KOČI NA VREME!
Dobro sam ga zapamtio zbog reklame. Često je imao problema sa elektro kočničnicom, pa je vazda slabo kočio vazdušnom.
Kao i svi iz njegove serije 1985, nikad posebno dobri, nikad skroz loši. Stabilan radnik
 
Vožd, hvala za mapu. Da ne zanovetam, okretnica nada dimić bila aktivna u zemunu kao i severni bulevar kod groblja. Neobična mi petar velebit u kumodražu. Da li je ovo ucrtan nastavak jurija gagarina ka novom kineskom centru? Eto, predvideli pre 50 godina.
 
Jel zna neko lokaciju nekadašnje okretnice 75 na Bežanijskoj kosi, pre produženja do parkinga? Šta je sad na tom mestu?
 
Fabrika obuće petar velebit u kumodrazu beše danas stajaliste
 
Мислим да сам овај такси виђао пре 2 године код Политике.
 
Transprodukt je za potrebe tendera 2005. godine nabavio određeni broj A537.3. Kako su "izvisili" na tenderu u Beogradu, prebačeni su na rad u Niš. Nekoliko komada je kasnije čak radilo u Beogradu, pre svega na liniji 560. Ono što ih je razlikovalo od 2 godine starijih GSP-ovih A537.3 bila su narandžasta boja, iako se na ovoj slici čini da je autobus crven, FSP-ova (Fabrika sedišta Priboj) narandžasta netapacirana sedišta (dok je GSP imao siva tapacirana), spušten pod kod prvih i drugih vrata (kakav je kasnije bio i kod mlađih serija), domaći DMV displeji (za razliku od GSP-a koji je ima ugrađene BUSE displeje), kolor šema se malo razlikovala, pa je kog GSP-a linija između crvene i bele nazad bila skroz ravna, a kod Transprodukta se može videti da naglo kreće ka donjoj ivici zadnjeg prozora. U Transproduktu su bili primerci i sa automatskim i sa manuelnim menjačima (GSP je imao sve automatike). Na kraju, na farovima su Transpoduktovi primerci imali skroz belo staklo, sa narandžastom sijalicom za migavce, dok su GSP-ovi primerci na mestu za migavce imali narandžasto staklo i bele sijalice. Tokom eksploatacije, Transporukt je većinu autobusa iz ove serije prefarbao u plavo iznad prozora i ispod lajsne, sa različitim varijacijma boje branika. Neki su dobili i žutu kolor šemu.
Evo slika dok su radili u Nišu (izvor: autobusi.net, autori potpisani na slikama):
1.png

2.png

Autor: Milanche
3.jpeg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg
 
Sad je jasnije jer sam na slici gotovo 100% bio siguran da je crven autobus. Sećam ih se novih ispred fabrike, a igrom slučaja sam odmah zatim i bio u Nišu pa sam se vozio dok su bili skoro novi. Ne sećam se automatika, ja sam zakačio sve manuelce
 
Vrh