Šta je novo?

Infrastruktura Bugarske (Sofija - Obilaznica..)

To je i meni palo na pamet da je zbog skele.
Moje misljenje je da im je trebalo mesta za skelu, pa su odlučili da podignu taj nasip koji će posle da sruše kako bi taman usporili saobraćaj i gradilište bilo bezbednije za majstore na skeli.
Ali mi i dalje nije jasno zašto nisu mogli stubove još malo da udalje od saobraćajnice, postave skele na tlo, i samo čunjevima redukuju saobraćaj.
Ni kod njih do sada nisam video nikada da dodaju nasip, a ni nigde druge pa me zato interesuje da li ima još neki razlog...
 
Verovatno se radi o uštedi novca ili nedostatku skela. Ušteda u smislu podizanje nasipa kako bi se smanjila visina skele.
Zbog stuba u razdelnom pojasu svakako imaju redukciju za preticajne trake i plus smanjenje na jednu traku zbog otvora kroz skelu.
 
Ali baš kod stubova u razdelnom pojasu je skela punom visinom.
I nisam baš siguran da je jeftinije formirati nasip i rušiti ga umesto skele pune visine :D (sem ako nisu takvi odnosi cena u bugarskoj xD)
Sigurno ima neke veze sa skelom, samo me kopka šta tačno
 
Разлог је једноставан - због возача који би одвезли скелу. Без обзира на знакове и чуњеве, они неће зауставити аутомобиле који лете неразумном брзином.

Био бих срећан ако би неко могао да ми каже зашто је мој налог на форуму обрисан? Поделио сам видео који сам направио на деоници аутопута Европа и мој налог је избрисан...

Не волите Бугаре на форуму или сам прекршио неко правило?
 
Koji nalog, moguće da ga je forum greškom prepoznao kao spam.
 
Разлог је једноставан - због возача који би одвезли скелу. Без обзира на знакове и чуњеве, они неће зауставити аутомобиле који лете неразумном брзином.

Био бих срећан ако би неко могао да ми каже зашто је мој налог на форуму обрисан? Поделио сам видео који сам направио на деоници аутопута Европа и мој налог је избрисан...

Не волите Бугаре на форуму или сам прекршио неко правило?
Koji su rokovi za završetak autoputa Evropa do Sofije? Da li će biti parcijalnog puštanja?
 
@SkyPoint dobro dosaoi velika zahvalnost za tvoj yt kanal koji vec pratim godinama. To sto si Bugarin ili bilo koje druge nacionalnosti za mene, a gotovo sigurno i za ogromnu vecinu ovde na forumu, ne igra gotovo nikakvu ulogu.
Pre svega zahvalni smo za tvoje odlicne snimke I pracenje infrastrukture u Bg.
Molim te obrati se adminu licno I ponovo postave nalog. Jos jednom Hvala I dobro dosao!
 
Koji su rokovi za završetak autoputa Evropa do Sofije? Da li će biti parcijalnog puštanja?
Неће бити делимичног изузећа. Очекује се да ће у року од неколико месеци (средином лета) цела траса бити пуштена у рад. Још нема конкретног датума, али раде веома брзо и очекујем да буду готови за 2-3 месеца.

@SkyPoint dobro dosaoi velika zahvalnost za tvoj yt kanal koji vec pratim godinama. To sto si Bugarin ili bilo koje druge nacionalnosti za mene, a gotovo sigurno i za ogromnu vecinu ovde na forumu, ne igra gotovo nikakvu ulogu.
Pre svega zahvalni smo za tvoje odlicne snimke I pracenje infrastrukture u Bg.
Molim te obrati se adminu licno I ponovo postave nalog. Jos jednom Hvala I dobro dosao!

Хвала вам! Администратор ми је написао - дошло је до грешке! Извините због забуне.

Ево најновијег видеа са станице:


Укратко: поставили су све греде на путној раскрсници „Мрамор“, још се ради на армирању на чвору „Костинброд“, траса је на многим местима асфалтирана са два слоја асфалта.


P.S: Користим Гугл преводилац - надам се да је превод добар :)
 

Zaboravljeni deo poslednjeg lota.
Ovo su odavno mogli da završe i puste petlju kako treba.
I oni razvlače nepotrebno neke pozicije kao naši a mogu da imaju veliki efekat...
 

Zaboravljeni deo poslednjeg lota.
Ovo su odavno mogli da završe i puste petlju kako treba.
I oni razvlače nepotrebno neke pozicije kao naši a mogu da imaju veliki efekat...
Ne puštanje ove deonice u trenutku kada Sila Yolu pale i zagrevaju motore je vrhunac neozbiljnosti

Na ovom videu je skoro ceo put kroz Bugarsku prikazan.

 
Ovde se vidi da su saobraćaj razdvojili kako treba tj da su završili asfaltiranje. Ali nisu završili: horizontalna signalizacija, odbojna ograda, prelazi stari - novi asflat...
A i neverovatno mi je da još uvek nisu ni početak autoputa završili tamo odmah posle graničnog prelaza. I mislim da im je neka rupa iskočila po sred puta xDDD
Sad kako su glavni radovi na ona poslednja 3km, nema mnogo informaciji za gr prelaz i ovu petlju kako napreduju radovi i da ih ima
 
A i neverovatno mi je da još uvek nisu ni početak autoputa završili tamo odmah posle graničnog prelaza.

Tu i nije autoput nego motoput. Od granice do Dragomana je sve motoput sa neobično niskim ograničenjem 80 i 90 km/h i puno uključenja/isključenja. Čak je kod onog podvožnjaka ispod ž. pruge u krivini 60 km/h ograničenje i policija tu često vreba. Tek od Dragomana počinje autoput, koji isto ima dosta nisko ograničenje brzine od 110 km/h, koje mi nikako nije jasno.
 
Da, zaboravio sam da je taj deo Motoput, plave table.
Sad se setih diskusija zašto je im je motoput kada je malo brže od magistrale, dato toliko para a opet su izgubili magistralnu saobraćajnicu....
Po meni nije pametno magistralne puteve menjati za autoput ili motoput. Ili si izgubio lokalni put kao ovde ili na obilaznici oko Kruševca, ili moraš da gradiš lokalni put sa obe strane motoputa kao na Dunavskom koridoru.
Generalno se baš baš loše radi u regionu. Aj što kradu, aj što kasne (ne opravdavam ni jedno ni drugo naravno), ali ako je pored svega toga loše po kvalitetu ili nije smisleno izprojektovano a moglo je, e onda vidiš koliko sve u lanacu zabole šta se radi. I tako ostaje nama korisnicima da se mučimo narednih 100 godina dok ne dođe nova infrastruktura ili tehnologija koja menja način transporta pa taj put postane suvišan
 
У Бугарској се вињета плаћа и за магистралне и за мото/аутопутеве, тако да не видим шта је изгубљено. Добијено је на безбедности, није све у брзини, мада у пракси овде већина вози преко ограничења, јер је ограничење необјашњиво ниско, нарочито с обзиром да је у Бугарској опште ограничење на аутопуту 140.
 
Više sam mislio na lokalni put koji znači itekako stanovnicima uz put. Naravno da je ovo neupoerdivo bezbednije, brže i država naplaćuje pa puni budžet, i tu nema diskusije da ima benefita.
Ali ne bi trebalo da se ukidaju postojeći putevi ako se prave novi, pogotovu što novim ne mogu svi da se voze.
Autoput ili motoput treba da ima i tu da idu sva vozila u tranzitu i teretna. Ali da i ostane lokalni da neko može od jednog mesta do susednog da ode bez plaćanja, neko da stane kad god hoće a ne da čeka parking. Ima bezbroj razloga zašto neko više voli magistralu od autoputa / motoputa. U krajnom slučaju, to je alternativa ako dođe do nekog zatvaranja motoputa kao što se kod naas često dešava na koridoru X. Npr sada od Danilovgrada do Slivnice, ako ne bi išao putem koji se plaća, bi trebalo nekih 1.30min nekim seoskim putevima preko brda sa serpentinama. Katastrofa i ako samo putnički tranzit treba da se usmeri tuda u slučaju nekog zatvaranja.
I ovo je jedina deonica od Londona do Istanbula koja nije autoput :D Tako da su trebali ipak predvide više para, odrade nezavisnu trasu, i da bude pravi autoput od 140.
 
U krajnom slučaju, to je alternativa ako dođe do nekog zatvaranja motoputa kao što se kod naas često dešava na koridoru X. Npr sada od Danilovgrada do Slivnice, ako ne bi išao putem koji se plaća, bi trebalo nekih 1.30min nekim seoskim putevima preko brda sa serpentinama. Katastrofa i ako samo putnički tranzit treba da se usmeri tuda u slučaju nekog zatvaranja.

Verovatno si mislio Dragomana, ne Danilovgrada?

Ali i pre izgradnje autoputa/motoputa na njegovoj trasi si imao magistralni put koji se plaća i koji nije imao alternativu osim tih seoskih puteva. Ne vidim u čemu je razlika? Godišnja vinjeta za Bugarsku je 50 evra, kontam da je tamo svako ima ko izlazi iz naseljenog mesta kolima. Pod naplatom su i putevi i 1. i 2. reda, tako da i postoji neka alternativa koja nije seoski put i ona bi bila pod naplatom, kao što i jeste na pravcu Sofija - Turska:

toll_road_map_01072022_en.jpg
 
Mislio sam na Dimitrovgrad... 😞
Nisam znao da su im i putevi nižeg reda pod naplatom, ovaj deo mi je bio logičan pošto je tranzitni pravac.
Mada i nije loše da magistrale paralelno sa autoputevima budu pod naplatom, tako se kamionima i svima u tranzitu isplati da idu auto/motoputem a ne da izbegavaju naplatu (kao kod nas na Ibarskoj).
Da, nekad kada je bila magistrala nisi imao alternativu, ali sada kada se pravi nov put, bolje je izmestiti trasu a staru ostaviti. Košta više ali lokalno stanovništvo ima svoj put koji se ne meša sa tranzitom. Isto imaju kategorije prevoznih sredstava koje ne mogu na moto put, a magistralom bi mogla. Kada već nešto postoji, ne treba ukidati. Lako je ukinuti ili srušit, ali uvek je tečko i skuplje ponovo napraviti. Uvek se nadje neko ko će ga koristiti.
Npr oni iz Turmaške mahale kada bi trebalo da idu ka Dragomanu, moraju desno skroz do Kalotine pa nazad da bi stigli tamo. Srećom ovde nema mnogo mesta koja imaju takav problem.
Ali opet Kalotina, ta mahala, Dragoman, i verovatno još par kuća.
Više pričam o korišćenju tog putnog pravca, a ne o naplati koje je isto, ili bezbednosti koje je mnooogo bolja sada.
 
Od kružnog toka pre Sofije do granice sa Grčkom u kanjonu Strume, koliko kilometara nije auto put?
 
Jeste da je vest iz 02.2024. al mislim da se na terenu nista nije promenilo.


"Najteža deonica kroz klisuru Kresna, Lot 3.2 u dužini od 23,6 kilometara, još uvek nije projektovana zbog nesuglasica sa udruženjima zelenih, koji se protive izgradnje kroz nacionalni park. Prvobitno je bilo projektovno da se rade odvojene trase i to dolinom klisure u pravcu Grčke, a u pravcu Sofije, istočna trasa preko brda kombinacijom 7 tunela, 21 vijadukta i 12 nadvožnjaka. Druga varijanta je bila izgradnja najdužeg tunela u Bugarskoj i svetu, od 15 km sa bočnim tunelom ka Kresni. Međutim zbog nestabilnog seizmičkog područija u kome se nalazi a i zbog skupe izgradnje za sada se odustalo. Krajnji rok za završetak magistrale "Struma" je bio 2023 godine i taj rok nije ispoštovan tako da je Bugarska izgubila više od 2 milijarde leva iz evropskog fonda. Za sada postoji šansa da se u dogledno vreme ta sredstva ipak povuku iz evropskih fondova."
 
Vrh