Isključivo sam se dotakao gustine kao nepoželjnog urbanističkog parametra. Naravno da se podrazumeva da takav grad mora da ima pametno rešen saobraćaj (ne "smart") i prijatne urbane oaze, to nimalo nije sporno.
I meni je neobican post, ne bih ga ocekivala od sutraw, nisam citala clanak ali i bez toga saobracaj i nedostatak zelenih povrsina su realan problem. Nerealno je ocekivati da se tu ne gradi nista za stanovanje ali, kao sto uvek ponavljam, mogao bi sigurno neki balans da se uspostavi?!
Vračarizacija se u Parizu desila pre malo više od 150 godina i tada su kućice s (pred)baštama i zgradice sklone padu zamenjene upravo zgradama od 5 spratova plus mansarda. Čak i danas, Pariz se dodatno progušćuje, zagubila im se izgleda negde Atinska povelja.Au brate, pa ta gustina je gustina niskih zgrada/kuca koje tu stoje kao sto rekoh par vekova. Ne razumem da li kapiras sta si napisao, vracarizacija bi bila kada bi te niske objekte krenuli da ruse i grade zgrade od 5 6 7 8 spratova.
Sanzelize, kod ajfelovog toranja polja marsa, plus manji parkovi, zelenilo po ulicama/drvece, ...
za projekat ako ima vise zelenila nego obicno verujem ti na rec
za saobracaj se ne slazem, mora prvo to da se resi, jednostavno mora ili cemo jednog dana svi da se prosto zaglavimo po saobracajnicama bez mogucnosti da se ikada igde mrdnemo. Tj. taj problem mora da se resava mnogo brze nego gradnja.
Vračarizacija se u Parizu desila pre malo više od 150 godina i tada su kućice s (pred)baštama i zgradice sklone padu zamenjene upravo zgradama od 5 spratova plus mansarda. Čak i danas, Pariz se dodatno progušćuje, zagubila im se izgleda negde Atinska povelja.
Baš se sećam, u jeku forumske rasprave o beskprupuloznom kaskadnom trpanju spratova na povučenim etažama, da sam fotografisao dvadesetovekovnu zgradu na par koraka od Jelisejskih polja koja je imala sigurno tri takva nivoa.
Dovoljno je pogledati primer u blizini Blok 65, koji su urbanistički unakazili i gde zelenila ima eventualno po žardinjerama, naspram toga ovaj projekat izgleda kao Amazonska prašuma. Stvarno ne kapiram na šta ljudi ovde kukaju toliko kad je moglo biti mnogo gore.
Taj luksuz gde je pola bloka zeleno je mogao postojati za vreme socijalizma, sada privatnik kad kupi parcelu hoće da zaradi pare. Ironično, to zapravo čini cene stanova nižim, jer kad bismo imali toliko zelenila koliko ljudi na ovom forumu žele, cene kvadrata bi bile 5k evra prosečno.
To se neće prvo rešiti jer za to trebaju decenije da se dovede u red, sigurno dotad neće prestati izgradnja grada. I ne treba po mom mišljenju. Ljudi treba malo i da menjaju navike, pogotovo stanovnici NBG bi svi mogli da žive na biciklima i imaju dobro razvijen javni prevoz na opštini. Nego smo mi narod koji voli da sedne u auto više nego išta, pa onda iz auta da kukamo na gužve.
Izneli su podnosioci primedbi i da su neki drugi evropski gradovi očuvali svoje napuštene industrijske hale da bi se nove generacije sećale šta je tu bilo nekada.
„Svi su uspeli da tako nešto pretvore u posebne centre u kojima daju šansu svojim mladima“, navela je Ljubinka Kaluđerović iz Kreni-promeni
Koji privatnik je kupio parcelu na NBGD? Sve parcele na nbgd su samo date na korišćenje na period od 99 godina, ništa tu nije privatno..Taj luksuz gde je pola bloka zeleno je mogao postojati za vreme socijalizma, sada privatnik kad kupi parcelu hoće da zaradi pare. Ironično, to zapravo čini cene stanova nižim, jer kad bismo imali toliko zelenila koliko ljudi na ovom forumu žele, cene kvadrata bi bile 5k evra prosečno.