Пошто је ето најављено да ће се до краја 2016.године отворити прва Икејина робна кућа, ево да мало погледамо и цртеж самих саобраћајница код Бубањ потока где ће бити та р.к.
Ту ће бити будућа комерцијално-индустријска зона, а укупна дужина саобраћајница у првој фази градње ће бити непуних 5 километара. То су саобраћајнице унутар тих зона са једне и друге стране аутопута. Биће ту и кружних токова, паркинга, а градиће се и нова петља код Траншпеда, односно прошириће се постојећа и биће слична садашњим петљама код Арене. Значи до краја следеће године би требало да се уради прва фаза тј. све ово што је обележено црвеним на приложеном цртежу.
Сама површина земљишта где ће бити р.к. Икеја, са њеним саобраћајницама и паркингом од 1400 паркинг места, ће бити величине од 11 хектара.
Цртеж саобраћајница:
Цртеж комерцијално-индустријских зона:
Цртеж зграде:
На почетној страни форума је текст о издатим локацијским условима који је Игор поставио 22. априла 2015, а ту је и овај цртеж р.к.:
http://beobuild.rs/ikea--izdati-lokacij ... p2467.html
3. COMMERCIAL ZONE ALONG THE HIGHWAY BELGRADE NIS, SOUTH FROM THE TOLLBOOTHS BUBANJ POTOK
The site is located between the highway Е75 – section Belgrade – Nis and the railway Belgrade
-Pozarevac, from the tollbooths ‘’Bubanj potok’’ up to the ‘’Тransped’’ interchange. It is covered by Detailed Regulatory plan.
The location is very attractive because it is situated at the intersection of two highways, i.e. two
branches of the Corridor 10: Belgrade – Nis and the Belgrade bypass which route partially overlapses the Corridor 11. It is of great importance both for the City of Belgrade and the Republic of Serbia due to its enormous development potential of the commercial zones, transportation system and infrastructure.
The design and construction of the traffic arteries within the entire Plan has the approximate investment value of EUR 53,8 million, and for the purposes of faster, more efficient and more economical implementation it can be divided into several phases, i.e. sections, in accordance with the layout attached on previous page.
The planned traffic network of length 16,4 km introduces the access to this commercial zone from the both highway E75 directions, from the existing and the planned one interchange ‘’Bubanj potok’’, regional road R-251 (Ring road), as well as from Belgrade bypass (common shares of E-70 and E-75 - Corridors 10 and 11).
The overall estimated value of the phase 1 works (design and construction of 4,9km of the road with infrastructure) is EUR 13,3 million.
Due to the large scope of works for the phase 1 implementation, and in order to activate the commercial zone, they came to the solution to use the existing bridge and roads (type “horn”) until the “Transped” interchange is constructed.
For the implementation of this temporary solution that includes the design and construction of approximately 2.2 km of roads and infrastructure (water supply, sewer, engineering,lighting, reconstruction, relocation and protection of thermo-technical and electrical installations, green areas, regulation of the River Zavojnička and Gleđevački creek) it takes EUR 7,1million.
http://www.beoland.com