Šta je novo?

Gradski prevoz u svetu

Сарајевски трамваји
Stadler Tango NF3 гб. 002, 011 и 017 на линији 3 Илиџа - Башчаршија - Илиџа
IMG-10341-copy.jpg

011.jpg

IMG-10331-copy.jpg

017-2.jpg

Duewag GT8 гб. 559, 561, 576
561-Himalaya.jpg

IMG-10171-copy.jpg

IMG-09981-copy.jpg

ČKD Tatra K2YU гб. 525 на линији 5 Неџарићи - Башчаршија - Неџарићи
525-CEPS.jpg

IMG-10181-copy.jpg

SATRA 2 гб. 544 на линији 2 Ченгић вила - Башчаршија - Ченгић вила
544-dm.jpg
 
Ne ulazeći u kvalitet, CAF I Bozankaya imaju mnogo skladniji i prijatniji dizajn od Stadlera, a verovatno su to i dva najlepša tramvaja u Evropi. Što neko reče, lep tramvaj veoma utiče na sliku grada. Ima li njihov Stadler obrtna postolja? Mada kod njih nema nekih krivina i skretanja koliko kod nas.
 
Има. А скретање се не осећа ни код осталих модела. Само Сатрама се нисам возио.
 
1000038292.jpg

1000038298.jpg


Evo da vam prenesem malo atmosfere sa jučerašnjeg prvog svetskog takmičenja u vožnji tramvaja. Mi smo bili malo lenji pa smo došli tek na drugu deonicu takmičenja, kada su se testirale veštine u mirnoj i preciznoj vožnji.
Tako smo videli vožnju unazad sa konzole koja se nalazi u zadnjem delu tramvaja, a spolja je bila postavljena činija sa vodom na fiksirano postolje koje je dodato na tramvaj, pa su vozači morali mirno i blago da voze, ali i da potpuno stanu dva ili tri puta.
Potom je bila vožnja u rikverc iz vozačke kabine, gde je drugi vozač sa pištaljkom davao signale kada da tramvaj stane što bliže određenoj liniji, a nakon toga se davao gas i igralo se kuglanje sa tramvajima. Posle toga, vozač mora brzo da promeni tramvaj.
Sa druge strane ulice je onda precizna procena vozača tramvaja gde drugi vozač mora na stanici da postavi kartonsku sliku para, ali uz navođenje vozača iz tramvaja. Nakon toga se on približava na stanicu, otvara vrata i meri se odstojanje između ruke i vrata.
Sledeća disciplina je bila u preciznom stajanju na stanicu, odnosno na određenu linija koja mora da se poklapa sa drugim vratima tramvaja. I poslednja je u suštini karling na šinama, sa malim kolicima na šinama i blokovima betona.

I meri se vreme.

U timskom takmičenju su Bečlije odnele pobedu, dok je najbolji vozač iz Nemačke. Wiener Linien imaju izuzetno jak marketing i očigledno je da su se dobro izreklamirali, jer je na takmičenju bilo malo milion ljudi. Atmosfera je bila izuzetna, oni su se pobrinuli da animiraju ljude, ali samo takmičenje je bilo dovoljno zanimljivo. Najviše od svega se meni dopalo to što je takmičenje potpuno neozbiljno - ovo su "obični" ljudi koji vole tramvaje i svoj posao, zabavljaju se i samim tim zabavlja se i publika.

Ko ima prilike da poseti ovakvo takmičenje u blizini, ima moju toplu preporuku. Jedina negativna stvar je to što mi je kroz glavu prošlo koliko je tužno što Beograd, sa toliko dugom istorijom tramvaja, niti ima značajnu tramvajsku mrežu danas, niti se trudi da unapredi i da uopšte možda učestvuje u ovakvim manifestacijama. Imidž gradskog prevoza u Beogradu, a prevashodno GSP, je čista nula.
 
Ispratio sam ovo na ig stranici Wiener Linien, oduševljen sam. A koliko smo mi mimo Evrope i dešavanja.Bio sam u Beču prethodnih dana, šteta što nisam ostao još koji dan da sve ovo vidim uživo.
 
Да ли се зна где ће следеће године бити то такмичење трамваја?
 
Да ли се зна где ће следеће године бити то такмичење трамваја?
Sledeće godine je evropsko prvenstvo u Varšavi. Ne mogu naći informacije kada će to biti. Eto, ko ima prilike sledeće godine u Varšavu da ode, opet moja preporuka i za turističku posetu gradu.


Na kraju teksta, ispod tabele, se nalazi info o sledećem gradu domaćinu.
 
🌍 Norway, Bergen light rail 2025
Tram route 1 runs at 5-minute intervals during peak hours, every 7.5 minutes during the day. every 10 minutes in the morning and evening, every 15 minutes at night. On weekends, the intervals during the day are every 7.5 minutes. The tram connects the city center, the railway station with the airport, which can be reached from the center in 44 minutes, Speed up to 70km / h. Tram route 2 runs all day every 7.5 minutes, every 10 minutes in the morning and evening, every 15 minutes at night.
 
Шта мислите о овим КТМ 23 трамвајима? Можда не би били лоши за нашу двојку
 
Blueline HN, a i Podgorica imaju BMC minibuse od 8 metara i s dvoja vrata. Zar ne bi bilo logičnije tako nešto i Beograd da nabavi za svoje minibus linije umesto onih odvratnih marica?
Edit: to je model Neocity i ipak je 8,5m. Ali ne menja poentu.
1000036769.jpg
 
Бане је имао Ракије од 8м на HESS шасији које су радиле само на А1. Јефтиније је имати Спринтера мануелца него аутобус од 8м.
 
Шта мислите о овим КТМ 23 трамвајима? Можда не би били лоши за нашу двојку
Ne mislimo. Daugavpils je jedino mesto u Evropi koje ih ima, zbog ruskog stanovništva, jednodelni su (jednodelni tramvaji kao koncept prolaze samo u Rusiji i na određenim heritage linijama), ovi konkretni u Daugavpilsu imaju problem sa mimoilaženjem u krivinama i nisu baš zavidnog kvaliteta.
 
Nakon gotovo jednog veka završena je proizvodnja gradskih autobusa u Holandiji.

VDL j ju potpunosti prebacio proizvodnju Citea u Belgiju, dok će se Futura proizvoditi u NL.
S obzirom da u VDL Grupaciji autobuska grupa već duže vreme posluje sa gubitkom, ne isključuje se mogućnost da u potpunosti izađu iz gradskog sektora.

 
У Москви недавно отворили нову трамвајску линију, која делимично нема жице. По линију иду специјални трамваји са акумулаторима, који дају могућност кретања у бесконтактном режиму.

 
У Москви недавно отворили нову трамвајску линију, која делимично нема жице. По линију иду специјални трамваји са акумулаторима, који дају могућност кретања у бесконтактном режиму.

Pa dobro, stižu i oni u 20. i 21. vek. Malo kasne za ostatkom sveta i moraju da reklamiraju to preko celog tramvaja kao da je ne znam šta, stavili baterije u onaj jednodelni šinobus koji im glumi tramvaj, ali dobro. Ima tamo ljudi koji veruju da je to jedini tramvaj na svetu na baterije, kao što veruju i u druge stvari koje im se serviraju.
 
Шта рекламирају преко целог трамваја? Ја нешто невидим.
Какав шинобус?
 
У Москви недавно отворили нову трамвајску линију, која делимично нема жице. По линију иду специјални трамваји са акумулаторима, који дају могућност кретања у бесконтактном режиму.


U Barseloni su uklanjanje žica rešili sa power line u sredini između šina i prilagodili su određen broj starih tramvaja za te linije. Bez bilo kakvih budževina i akumulatora.

IMG_0391-Barcelona-%C2%A9-Brigitte-Braucek-1024.jpg
 
За то решење знам. Врло је компликовано, јер средња контактна шина је нагазна и под напоном је само онај сегмент над којим трамвај прелази. Одржавање оваквог система захтева огромну дисциплину.
 
Trola Bozankaye u Pragu

Lep trolejbus turske marke Bozankaya. Dobar youtube video. Priča se i o autonomiji od čak 70 kilometara zavisno od konfiguracije baš takvog trolejbusa.
Međutim, u srcu Češke gde ima domaća Škoda, pa i Solaris poljski kao član Škoda grupe, uzeli Turčina.
Za mene je to poraz Škoda grupe, izgubili i Budimpeštu nedavno u tenderu sa trolejbusima. Kako se širi Bozankaya je malo čudno, mislio sam da će više obratiti pažnju šta se u Beogradu dešava sa novim tramvajima, u smislu reputacije oko te kompanije sa kupcima.
Jesu lepi, ali naravno sitni problemi sa elektronikom česti, a tek ne znam posle garancije kako i koliko će da izdrže.
Ko zna, želeo bih da sam više optimističan oko turskih trolejbusa i da što duže rade u Pragu, kao pravi test za budući period.
 
Vrh