Šta je novo?

Gradski prevoz u svetu

Da se ne zagubi, spontana fotka sa jučerašnje šetnje po Vircburgu. U pitanju je model Duewag GTW D8 koji je na ulicama ovog Bavarskog gradića od 1968 - 56 godina!

IMG_2380.jpeg
 

FB_IMG_1711696830013.jpg
PXL_20240328_102721174.jpg
PXL_20240328_102353888.jpg
PXL_20240328_102259809.jpg


Tramv6.jpg
Tramv3.jpg


FB_IMG_1711696851216.jpg
FB_IMG_1711696856369.jpg

PXL_20240326_104948857.jpg


Posto se kod vas cesto spominje o broju 15 Stadlera, Sarajevo je u januaru uzelo dodatnih 10 vozila tako da je sada broj koji ce stici do ljeta 2025e 25 vozila istovremeno se rade sledece stvari ogromne za javni prevoz

- Kupljena oprema od Stadlera za održavanje tramvaja
- Rekonstrukcija tramvajskog i trolejbuskog depoa, trojelbuski se u potpunosti natkriva, sa obnavljanjem svih zgrada
- Pocela rekonstrukcija trolejbuske mreze za vogoscu nakon 30 godina, prvo širenje trolejbuske mreze
- Radovi na proširenju pruge za Hrasnicu i dalje idu
- U toku tender za nabavku 30 autobusa
- I u toku je uspostavljenje adaptivnog upravljanja saobracajem na 190 raskrsnica, gdje ce se iz centra za upravljanje prometom ubrzavati saobracaj i imati video nadzor, ubrzanje saobracaja se ocekuje od 30%
- Tramvaji sa novim adaptivnim saobracajem ce imati prednost pri signalizaciji i povecanje brzine kretanja


 

Prilozi

  • FB_IMG_1711696856369.jpg
    FB_IMG_1711696856369.jpg
    81,5 KB · Pregleda: 10
  • FB_IMG_1711696851216.jpg
    FB_IMG_1711696851216.jpg
    47,4 KB · Pregleda: 15
Pogledajte prilog 194006Pogledajte prilog 194007Pogledajte prilog 194008Pogledajte prilog 194009

Pogledajte prilog 194012Pogledajte prilog 194013

Pogledajte prilog 194014Pogledajte prilog 194015
Pogledajte prilog 194016

Posto se kod vas cesto spominje o broju 15 Stadlera, Sarajevo je u januaru uzelo dodatnih 10 vozila tako da je sada broj koji ce stici do ljeta 2025e 25 vozila istovremeno se rade sledece stvari ogromne za javni prevoz

- Kupljena oprema od Stadlera za održavanje tramvaja
- Rekonstrukcija tramvajskog i trolejbuskog depoa, trojelbuski se u potpunosti natkriva, sa obnavljanjem svih zgrada
- Pocela rekonstrukcija trolejbuske mreze za vogoscu nakon 30 godina, prvo širenje trolejbuske mreze
- Radovi na proširenju pruge za Hrasnicu i dalje idu
- U toku tender za nabavku 30 autobusa
- I u toku je uspostavljenje adaptivnog upravljanja saobracajem na 190 raskrsnica, gdje ce se iz centra za upravljanje prometom ubrzavati saobracaj i imati video nadzor, ubrzanje saobracaja se ocekuje od 30%
- Tramvaji sa novim adaptivnim saobracajem ce imati prednost pri signalizaciji i povecanje brzine kretanja


Свака вама част и све најбоље! Нови трамваји улепшавају град.
 
Ovakav displej sa prikazom presedačkih linija možemo samo da sanjamo.
Najpribližnije tako nečemu imamo u CAF tramvajima putem glasovne najave, ako nešto u međuvremenu nije raznucano. Ne koristim ih toliko često (mislim na model tramvaja) pa nemam svakodnevni / redovni uvid u situaciju.​
 
Retko kada se oglašavaju presedanja u CAF-ovima, primetio sam samo na Savskom Trgu, i to ne u svima.
 
Bio relativno skoro u Sarajevu, al tad tramvaji išli skraćenom trasom, pošto se naravno obnavljala. Nisam imao prilike da se vozikam po gradu, al se jesam iznenadio samim izgledom grada, mislim uopšte. Pozitivno sam se iznenadio. Nisam zalazio u okolna brda, jer nije bilo vremena, i da ne ulazim sad u neke političke i etničke podele, grad je ostavio dosta pozitivan utisak na mene. Beograd ima izuzetan potencijal, daleko veći od Sarajeva, nikog ne umanjujem tu, nego je Beograd posto i osetno veći, i na odličnom mestu, interesantan je za sve moguće vrste biznisa, al toliko su razne strukture vlasti nemarne decenijama prema ovom gradu, da je to prosto neverovatno. Zaista da se čovek deprimira. Iako su nas najviše u ovom delu sveta rušile razne invazije, okupacije i ratovi, opet smo izrasli u veliki i ozbiljan grad, al ne leži vraže kad nam grad najviše sputavaju oni, koji bi o njemu najviše trebali da se staraju.
 
Da je ovo u Beogradu, odmah bi se osula paljba kako je reklama ružna, kako to nema nigde, sramota za GSP i bla bla..

Od kada su skinute reklame, vozila su postala dosadna.
Okej, negde se i preterivalo sa reklamama, ali ovako bez em što je GSP ostao bez zarade, em je sve malo monotonije.
I da, parcijalke su bile užasne, pogotovo "živela Srbija" itd..
 
Ja bogami pozdravljam tu odluku da se ukinu reklame a pogotovo onu pre toga da sva moraju biti iste boje (e sad da li je crvena najbolji izbor je nešto drugo). Sa reklamama je bio cirkus posebno kad krenu da se ljušte i cepaju. Sada su vozila jednoobrazna i urednija mada bi naravno moglo to i bolje.
 
Pa reklame nikad nisu bile ukinute faktički. Zamenjene su ekranima debelim preko 20cm, koji glume poveće grejalice leti, a i bodu oči kad se sedne ispred njih. Da ne govorim što opterećuju bespotrebno elektro instalacije. Nisam ni za reklame preko prozora toliko, takozvane totalke, al što reče @Jelancha, ovde se konstantno ide iz krajnosti u krajnost. Navalili da se poskidaju sve odjednom. Devastirali su CAF-ove, a nisu odvojii sredstva za njihovo sređivanje. Trole isto tako, jer se i sad vide oštećene oplate na tek remontovani trolejbusima. Jel toliko problem odrediti kako reklame mogu da se postave, pa ih je ipak najjednostavnije bilo potpuno zabraniti, mislim samo spolja. Na kraju krajeva donosile su i neku zaradu, a ovako smo samo dobili štetu, jer to mora tako preko kolena da se lomi stalno. Od svih gorućih problema beogradskog javnog prevoza, reklame su bile benigni problem, a dobile su status apsolutnog prioriteta. Zaludne glavišine. Kad treba da kupe vozila, srede neke stvari, nema ih nigde. Bitno da se ostavi neki svoj pečat. Eto kao ja sam baš uradio to i to. Nije važno što je to donelo veću štetu nego korist. Bitno je da imamo po čemu da pamtimo svakog gradonačelnika, koji protutnji ovim gradom.
 
Da je ovo u Beogradu, odmah bi se osula paljba kako je reklama ružna, kako to nema nigde, sramota za GSP i bla bla..

Od kada su skinute reklame, vozila su postala dosadna.
Okej, negde se i preterivalo sa reklamama, ali ovako bez em što je GSP ostao bez zarade, em je sve malo monotonije.
I da, parcijalke su bile užasne, pogotovo "živela Srbija" itd..
Bukvalno je ukidanje reklama nešto najbolje što je Šapić uradio za vreme mandata, odvratne reklame koje uništavaju farbu autobusa i još u busu ništa ne vidiš ako je reklama preko stakla .
 
Мени су биле ок рекламе пре на Ик-201 и Ик-103, где је возило било цело у боји рекламе.
 
Komercijalna vozila i treba da budu dosadna i monotona. Tako i jeste bilo do pre 20ak godina. Onda su komercijalizam i marketing ušli i u te sfere. Pa smo imali kotrljajuće Sneakers čokoladice na ulicama, prozore kroz koje se ništa ne vidi i komercijalna vozila sa dizajnima koji danas izgled stavljaju ispred funkcionalnosti i praktičnosti. Što uvek dovodi i do povećanja cene, a neretko i do određenih odricanja u praktičnosti.

Beograd je već prezagađen reklamama, ne trebaju mi još i na vozilima JGPa. Danas ili sutra ću na temi o Slaviji da okačim slike na kojima sam zabeležio koliko su je zapišali reklama i neukusom.

Neki autori i analitičari i inače opisuju reklame kao zagađenje 21. veka (jer je u ovom veku eksplodiralo više nego ikad).

P.S.
Pritom većina reklama i kampanja ima malu do nimalu efikasnost, a strategija i uspeh istih se svodi na "bacimo 100 komada, pa jedna će da upali... na kratko..."
 
Poslednja izmena:
Da i ja mislim da se sa reklamama preteruje, al nisam ni govorio da nam vozila trebaju biti pokrenutni bilbordi, već da takve stvari ne treba lomiti preko kolena, gde ćemo na kraju imati i neku štetu. Jednostavno, dosta vozila je unakaženo skidanjem reklama. Ok, sad će neko reći što je uopšte i bilo dozvoljeno da se lepe, pogotovo totalke, al to ne znači da treba preko noći samo oguluti sve, pa ćemo naknadno farbati i sređivati vozila u narednih pet godina. Bilo je dozvoljeno, i ok došao Šapić i rekao sad skidaj, pa jel nije to moglo da se uradi sa zabranom daljeg lepljenja i rokom da se skinu do tad i tad, a uz obavezu da se vozilo odmah potom i sredi. I na kraju, jel su zabranjene, e pa onda ne treba da budu ni unutar samih vozila. Ti silni ekrani i paneli donekle ugrožavaju i bezbednost putnika, recimo u slučaju naglih kočenja. Na stranu što realno bodu oči, i remete donekle i ergonomiju enterijera. Znači, ako se i uradi nešto da kažemo i pozitivno, to mora da se uradi tako da obavezno tu bude i nekih posledica o kojima se skoro nikada ne razmišlja. A radi se ono što je na sve ove probleme u javnom prevozu bilo još i najmanji problem.
 
Ne znam, što se spoljašnjosti vozila tiče, ja sam se brzo navikao na ovo novo stanje i prija mi bez reklama. Ja sam od onih kojima bi u "dosadnoj Švajcarskoj" gde je sve cakum pakum (čak i previše) bilo sasvim lepo.

Beograd je već favela i anarhija po svim drugim kriterijumima (trotoari, rupe, bilbordi, gradnja, fasade, komunalni red, vandalizam, saobraćajni prekršaji, buka, drugi aspekti javnog prevoza, sam urbanizam....) da mi nimalo ne smeta što je odlučio da se ratosilja rasula u vidu reklama na vozilima.

A i do te odluke ne bi došlo da pre toga nisu bili preterali preko svake mere i radili to ofrlje.

Sledeći lep korak bi bilo ukidanje onih idiotskih LED displeja na ulicama koji zagađuju i oslepljuju prolaznike bez njihove saglasnosti. Nemam novije slike ali zamislite ovako nešto u izlozima u prizemlju, u visini pešaka. Mogu se naći u Kralja Milana, u Maksima Gorkog kod Kalenića, u Knez Mihailovoj...
resizenew.php
 
Poslednja izmena:
Vrh