Šta je novo?

Gradski prevoz u svetu

Profil gume stvoren za Beograd zimi. Ma šta oni znaju, to sve treba iseći i zameniti elektro busevima..
 
Što se tiče trole gore, može se reći da je pokušaj...
Lično mi se ne sviđa, nekakav pokušaja spoja modernog i starijeg dizajna, ali neuspešan. Različiti oblici, linije, baš loše. Vetrobrani sa zakrivljenim uglovima, a prozori sa strane pravi uglovi. Isto i prednja svetla. Da su samo modernizovali prozore i svetla, da prate oblike originala, bilo bi daleko lepše. Ovako izgleda kao neka skarabudževina.
 
Slažem se Mare, ni ja ne volim neplansko spajanje modernog i starog. A i jasno je da se radi o pokušaju pravljenja devojke od babe, ali zarad političkih poena, pošto ga predstavljaju kao domaću proizvodnju.

Inače baš moćno izgleda ovaj novi Solaris. Samo mi se ne sviđa što mu šoferka na desnoj strani ide toliko nisko.
 
Nizak profil je dobar zbog preglednosti u gradu.
Odličan je Solaris.
 
Mozda gresim ali mislim da soferka ide tako nisko zbog preglednosti u desnim skretanjima
Zika me preduhitrio za delic sekunde
 
Сарајевски трамвај. додуше, само све слике, али доста је
6554db97396012dd0b43a72c5ae01fd8.jpg
faeb585eb92561ed4b1d3f167388e2e6.jpg


Послато са Nokia 7 plus уз помоћ Тапатока
 
Incheon, grad pored Seoula, ima svoj metro (dve linije), ali je povezan i sa glavnim gradom, odnosno metro iz Seoula zalazi u Incheon.
Ovo je Maglev linija u Incheonu koja vozi po ostrvu gde je aerodorm. Incheon Maglev povezuje aerodom sa Business centrom i Water parkom.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=qY2HiAKDBT0[/youtube]

https://en.wikipedia.org/wiki/Incheon_Airport_Maglev

Na snimku se vidi kako je rešeno ukrštanje.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=FwSvAGrDi3I[/youtube]
 
Strausberg, gradić pored Berlina, oko 26000 stanovnika, do njega se može doći S-bahn linijom S5, ali ima jednu zanimljivu "orphan" tramvajsku liniju (Strausberger Eisenbahn1), jednokolosečnu. Linija nosi broj 89 i spada pod berlinski sistem javnog prevoza i duga oko 6,2 km. Prolazi jednim delom kroz šumu. Ima sledeća vozila:
3 ČKD KT8D5 proizvedena 1989/90, kupljena u Košicama 1995
1 ČKD T6C5, proizveden kao prototip za New Orleans, kupljen 2003
2 Bombardier Flexity Berlin kupljena 2011, isporučena februara i marta 2013
3 Reko Triebwagen TZ 69 od kojih je jedan pretvoren u servisna kola, proizvedeni 1969, nabavljeni 1980
Imaju i jedan putniki vagon iz 1925.

https://en.wikipedia.org/wiki/Strausberg_Railway

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=i25ccg3pjzg[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=q5AoSxa0hHQ[/youtube]

Inače, Beograd je planirao da kupi još sredinom 80ih ČKD KT8D5 ali su trebali rešiti problem glavna raskršća Glavna ž.st., Pravni fakultet i Slavija.

Meni je najzanimljiviji model ČKD T6C5, koji uz izgled ima i zanimljivu istoriju. Sve počinje krajem 90ih kada je New Orleans Regional Transit Authority izrazio zanimanje za ČKD T6A5, ali obzirom da je bio jednosmeran i sa pantografom (tramvaji u New Orleansu imaju trole), ČKD je odlučio da napravi dvosmerni tramvaj sa dva para ulaza sa svake strane. Ovaj tramvaj ima i lift na srednjim vratima za osobe sa posebnim potrebama.

pg32.jpg


newor12013agr.jpg


Tramvaj je vozio u New Orleansu od 1998 do 2001. Iako je New Orleans Regional Transit Authority bio zadovoljan tramvajem, zbog stečaja ČKD-a 2001 je vratio tramvaj. ČKD Tatra je 2001 prodat Siemensu koji ga je zatvorio, slično su uradili i sa Duewag-om.
Od 2003 tramvaj je u Strausbergu.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=AwpTp_MXBgs[/youtube]

ide Solaris 90

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=jL13wPHHDOI[/youtube]
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ABY3olSER_o[/youtube]
 
Malo da dočaram kapacitete gradskog prevoza u Nemačkoj. Gradić Tibingen (Tübingen) sa 90.000 stanovnika koji je oko 25km udaljen od Štutgarta. Samim tim za očekivati je da nabavljaju sve od Mercedesa, međutim Volvo se i ovde izborio za svoje mesto pod suncem. S obzirom da su na vlasti Zeleni i na generalno ekološku opredeljenost Nemaca, nabavljaju se hibridi i električni busevi (u planu je nabavka i E-Citaro koji je već bio na testiranju nekoliko dana ili nedelja)

Najnovija nabavka su 1 midi-bus (10,6m) i 3 solo autobusa (12m), sva četiri su Volvo. Na slikama je prijem i kontrola pre puštanja u saobraćaj midi autobusa.

Takođe, tu su i dve slike sa test vožnje E-Citara po ulicama Tibingena.
 
Pre dve godine testiran je i nama dobro poznati Solaris, ali električni model. S obzirom da ga nisam viđao na ulicama od tada, izgleda da nije prošao..

A evo i par slika Mercedesa Citaro koji u raznim verzijama čine 80-90% voznog parka.
 
Pohvale za informacije o javnom prevozu iz gradića Tübingen, kao i za fotke naravno :) Nego, među sličicama, pored Citara, imaš i VDL-ovu Citea-u na prve dve, ne tako redak prizor na ulicama nemačkih gradova :wink:
 
Ikarus 280 Segedin
65128d51e7a93a00de3093b495736c20.jpg


Послато са SM-G960F уз помоћ Тапатока
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=OyDPcHRc0Ek[/youtube]
Ај сад нека ми Весић каже да не може да уведе зглобну 312 :laugh:
 
Naravno da ne može kad potez 300 opslužuje Kosmaj koji ima samo solo vozila. :)
 
302, 303, 304, 305, 306, 307, 308 i 311 - deo u "Novi Beograd", deo u "Karaburmu" i deo u vlasništvo privatne firme. "Kosmaj" više ne može da ih održava.
 
Vrh