Strausberg, gradić pored Berlina, oko 26000 stanovnika, do njega se može doći S-bahn linijom S5, ali ima jednu zanimljivu "orphan" tramvajsku liniju (Strausberger Eisenbahn1), jednokolosečnu. Linija nosi broj 89 i spada pod berlinski sistem javnog prevoza i duga oko 6,2 km. Prolazi jednim delom kroz šumu. Ima sledeća vozila:
3 ČKD KT8D5 proizvedena 1989/90, kupljena u Košicama 1995
1 ČKD T6C5, proizveden kao prototip za New Orleans, kupljen 2003
2 Bombardier Flexity Berlin kupljena 2011, isporučena februara i marta 2013
3 Reko Triebwagen TZ 69 od kojih je jedan pretvoren u servisna kola, proizvedeni 1969, nabavljeni 1980
Imaju i jedan putniki vagon iz 1925.
https://en.wikipedia.org/wiki/Strausberg_Railway
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=i25ccg3pjzg[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=q5AoSxa0hHQ[/youtube]
Inače, Beograd je planirao da kupi još sredinom 80ih ČKD KT8D5 ali su trebali rešiti problem glavna raskršća Glavna ž.st., Pravni fakultet i Slavija.
Meni je najzanimljiviji model ČKD T6C5, koji uz izgled ima i zanimljivu istoriju. Sve počinje krajem 90ih kada je New Orleans Regional Transit Authority izrazio zanimanje za ČKD T6A5, ali obzirom da je bio jednosmeran i sa pantografom (tramvaji u New Orleansu imaju trole), ČKD je odlučio da napravi dvosmerni tramvaj sa dva para ulaza sa svake strane. Ovaj tramvaj ima i lift na srednjim vratima za osobe sa posebnim potrebama.
Tramvaj je vozio u New Orleansu od 1998 do 2001. Iako je New Orleans Regional Transit Authority bio zadovoljan tramvajem, zbog stečaja ČKD-a 2001 je vratio tramvaj. ČKD Tatra je 2001 prodat Siemensu koji ga je zatvorio, slično su uradili i sa Duewag-om.
Od 2003 tramvaj je u Strausbergu.