Šta je novo?

Gradski prevoz u svetu

To je VOLVO, kao što je i naš Megabus i nešto bolji Neobus. Solidna vozila, ali ipak, po sveukupnom kvalitetu nisu na nivou original VOLVO-a ili SCANIA-je, čije šasije takođe nadograđuju karoseristi Elvo i Saracakis. Na slikama su Elvo autobusi iz nekoliko različitih serija. Čini mi se da je najviše onih iz kasnijih, odnosno poslednjih serija, kao i ovaj što ga nahvata prošle godine kod Bele kule. Slika je katastrofa, pa nisam ni hteo da je kačim.
Pogledajte prilog 4

Solun i nije baš primer bog zna kakvog održavanja autobusa, rekao bih da je možda i usamljen po tom pitanju. Čak ni za Citare ne bih mogao reći da su odličnom stanju, ni vizuelno, a ni po onome što čujem njihovim prolaskom.

Inače, u većini manjih i većih mesta u Grčkoj, mogu se videti i jako stari autobusi, koji izgledaju kao da su juče izašli ispod čekića. Imaju i dosta starih mečki i MAN-ova, a među njima i nemali broj meni jako dragih 303-jki, po svemu sudeći u jako dobrom stanju.
Pogledajte prilog 3Pogledajte prilog 2Pogledajte prilog 1

Vozači dosta vremena troše u njihovom sređivanju. Čiste ih i pirkaju kad god imaju slobodnog vremena između vožnji, koliko sam mogao da primetim. Za pohvalu u svakom slučaju.
 
O303 najlepši bus. Ubedljivo.
Milina za vožnju i održavanje.
 
О303 је Саноса С415 али неки апгрејд је имао ИМТ који нас је возио на Дивчибаре, и један и други су ишли ко невреме, али О303 је за 90те и почетак 2000их био појам и аутобус испред свог времена у свим могућим комбинацијама... Никад бољи бус, а јефтин за одржавање... Мало људи зна чињеницу, да је ИК30Х или ИК40Х онај зелени управо био на проби у ИМТу, па су се меркали са њиме или О303 којег су купили за тада ситне паре, па је возач са 65це Драган швалер који је отишао у пензију из ГСПа, управо тестирао и возио оба аутобуса, и на његов захтев су узели О303, он је после тога отишао у ГСП, а ИМТ имао мислим два О303 и један С415 турситички... Никад бољи аутобуси у то време мајке ми...
 
Prosto mi je neverovatno i neobično kada gledam ovako slike iz inostranstva i svaki displej radi kako treba i jasno se vidi. A mi ovde to zanemarujemo i u neku ruku gledamo na to da ne radi displej kao na normalnu stvar.
 
Ajde to, ali covece ja nisam mogao da verujem koliko je cisto sve. To je prosto neverovatno. NIgde ni jednog otpatka na ulici nisam video, ni cistaca, a sve cisto.
 
Kako gde, ja sam imao malo drugačije iskustvo. Hajde na ulici zaista nema, ali pored ulice ima, ali opet ne toliko kao u Srbiji. Čistoća vozila besprekorna, dok ovde, baš sam slučajno zagledao, ogledala u Solarisima kod svih vrsta, kao i na Le, prepuni prašine, ali bukvalno prepuni. Kao i ostatak vozila, uvek negde neka prljavština, mast, itd. Ali da u neku ruku to zanemarimo, da je to nešto što jednostavno mora da postoji, da se isprlja vozilo. Ali displej da ne radi, zaista mi nije jasno. Proizvođač, šta god, ako je godinama unazad problematičan, zameni, nije toliko teško. Makar i da je cena veća, to je trenutno, dok ovi stalno kvarovi na duže staze povećavaju cenu za konstantno popravljanje.
 
Slazem se, u nekim vozilima iz Zemuna ima i na vise mesta cak i paucine :lol: :bash: Koliko sam mogao da primetim novi MAZ-evi nekih privatnika imaju iste displeje kao i GSP-ovi IK112M i IK218M i da i privatnici isto imaju problema sa njima... Mogli bi na ovu zanimljivu temu da pricamo u nekoj odgovarajucoj temi na forumu, da ovde ne idemo u off :)
 
2a667.jpg
2a668.jpg
 
Ono iza je Bogdan, stariji mutant iz Ukrajine.

Inače imam i ja jednu fantastičnu sliku jednog IK-103 kako služi u Jakutsku u Sibiru. Sa sve snežnim nanosima a karoserija čista i održavana ko da je od juče.
Okačiću kad iskopam sa eksternog hard diska.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=574196#p574196:231df6wc je napisao(la):
Bender Rodriguez » Fri Oct 12, 2018 8:44 pm[/url]":231df6wc]Ono iza je Bogdan, stariji mutant iz Ukrajine.

Inače imam i ja jednu fantastičnu sliku jednog IK-103 kako služi u Jakutsku u Sibiru. Sa sve snežnim nanosima a karoserija čista i održavana ko da je od juče.
Okačiću kad iskopam sa eksternog hard diska.

:O Ja sam mislio da tamo samo PAZ-ovi ordiniraju.
 
Дошљак daj slike posle 9 godina da vidimo kako se bori sa njihovim uslovima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=574191#p574191:2nnns223 je napisao(la):
Дошљак » 12 Oct 2018 20:25[/url]":2nnns223]
2a667.jpg
2a668.jpg

Реално када се неко жали на Икарбусе и што их узмамо за градски превоз, треба им само показати ово
 
Žale se ovi koji ih voze popravljaju i ko treba da baca pare na njih.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=574630#p574630:6zkwx7z3 je napisao(la):
hiavata » Pon Okt 15, 2018 8:29 am[/url]":6zkwx7z3]
:O Ja sam mislio da tamo samo PAZ-ovi ordiniraju.
Ima PAZovi, ima Bogdani, ima svašta... :D PAZovi jesu bili glavne face širom bivšeg SSSRa 90ih i ranih 2000ih kao tzv. Maršutke. Ali su posle došli i ovi Bogdani a onda i GAZele. A sada već sa omasovljenjem zapadnjačkih vozila nema čega nema.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=574702#p574702:6zkwx7z3 je napisao(la):
SRBO » Pon Okt 15, 2018 2:39 pm[/url]":6zkwx7z3]
Реално када се неко жали на Икарбусе и што их узмамо за градски превоз, треба им само показати ово
Ovo je druga ili treća serija IK-103, a Ikarbus je upravo njih pravio najbolje od svih. Uz to, kad prave porudžbine za privatne klijente mnogo su revnosniji nego kad prave za GSP. A naravno ima i toga da ovaj prevoznik/vlasnik očigledno mari i brine za svoje vozilo mnogo mnogo više nego što GSP brine o svojim 103-kama. Dakle, em dobra serija, em dobro održavanje. I za kraj, treba imati u vidu da je ovo slikano 2009. Te je to vozilo, u trenutku slikanja, moglo da bude staro i nekoliko godina, a i nekoliko dana.

U suštini, nije sporno da Ikarbus može da napravi dobar autobus. Ali moraš puškom da ih nateraš. Zato mnogi danas, i na forumu, i u GSPu, i u saobraćajnim krugovima, imaju vrlo oprezan i rezervisan stav prema njihovim proizvodima. Jer su ko rulet.
 
Bus sa slike je IK104P. Isto što i 103-jka, samo njena prigradska varijanta. Oznaka 104, podrazumeva RABA-in motor D10, i verovatno ručni menjač. Sudeći po prednjoj i zadnjoj steni, verovatno je proizveden 2004, eventualno 2003 godine, tako da je u trenutku slikanja star barem 5 godina. To naravno nije mnogo, ali opet impresionira stanje laka na prvom mestu. Sjaj kao da je dan pre fotkanja izašao iz fabrike. Pokazatelj da se prevoznik baš stara o njemu. Bilo bi lepo znati da li je još u radu.

Nema loših serija 103-jki, kao i 201-ica, pa i 301-ica proizvodnih od 2002/3 godine na ovamo, bez obzira za koga su pravljene. Svaka naredna serija je obično bivala bolja od prethodne, a to naravno važi i za GSP. Mane su im već hiljadu puta ponovljene, dok im se pouzdanost i upotrebljivost nisu dovodili u pitanje. Karoserije im nisu naročito otporne na koroziju, a kod 103-jki ni na uvijanje oko zadnjeg prepusta, ali za to su ipak potrebne i godine i velika kilometraža praćena lošim održavanjem. Nema tu nekih naročitih razlika u serijama 103-jki i 201-ica, proizvodenim za GSP ili privatne prevoznike. Sve je u već pomentom održavanju, i verovatno mnogo značajnijem faktoru koji se odnosi na to kako je i kuda autobus vožen. I najkvalitetniji brzo stadaju od nebrige i, ajde da kažem, nestručnog korišćenja.
 
stajalista u zenevi. svako ima aparat za karte dok se monitor ne nalazi na svim stanicama.
zeneva nema metro ali je sve funkcionisalo poprilicno dobro. mozda zato sto je zeneva mala. a i bogata.
 
Slične automate je provalio jedan moj poznanik devedesetih godina, ubaci ne sećam se koju kovanicu YU dinara , štiklira najeftiniju kartu i uredno dobije kusur u CHF. Sledeći put je išao sa 15 i više kg kovanica.
 
Gold Coast Light Rail, G:link. Interesantan prioritet tramvaja na raskrsnicama.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=glea0y5aNJA[/youtube]
 
Mislio sam se da li u Smehoteku ili ovde, al reko ajd ovde. :D

Negde u Ukrajini neko je od starih vrata autobusa napravio kolibicu. :D
 
Vrh