Šta je novo?

Gradski prevoz u svetu

Истини за вољу, Бугари јесу добили колосалне паре за метро на поклон од Европске Уније (конкретно, само за другу линију више од 150 милиона евра), али се мора признати да су и пре тога радили - сами, позајмљујући, веома мудро, новац са стране (рецимо, узели су суперповопљан кредит од Јапана и тако учинили прву линију смисленом - и ми смо хтели да узмемо паре од Јапанаца за мост код Аде хује, али смо били довољно глупи да закаснимо, тј. наш БДП је у међувремену прешао праг од 3.000$ по "глави", а ти кредити се таквима не дају).

Дакле, наше комшије су биле мудрије, организованије, мање су кењали (поштовали су основну мрежу, а мање значајне детаље решавали "у ходу", док се овде гложимо око бесмислица деценијама) итд.
 
Mislim da su samo imali problemom sa čizmom ispod koje su obojci pa su kad su skontali koliko je to "lepo" iskustvo su potrčali u zagrljaj Zapadu. Doduše, samo metro i još par stvari su primeri na kome trebamo učiti od njih. Oni su imali mnogo veću šansu. Bili su IT lider komunističkog sveta, a danas ih u toj oblasti nema nigde.

Kod nas postoji SUŠTINSKI problem vezan za metro, a to je da je jedva 40% stanovnika Beograda rodjena u njemu. Proći će decenije dok beograd ne postane grad rodjenih Beogradjana. Provincijalizam je ovde prejak. Kad bi se krenulo ozbiljnije u priču o metrou odmah bi počeli da kukaju ovi iz unutrašnjosti. Ceo život im je Beograd kriv za sve probleme, i tom pričom prikrivaju svoj nemar, bahatost, korupciju i nesposobnost da reše svoje lokalne probleme. Daju im se pare, oni to strpaju u džep i posle kuukaju na Beograd.A ovi u Beogradu su u bliskim vezama sa njima, iz istih su sela. Kakve to ima veze sa metroom? Pa kad bi se krenulo u metro videlo bi se da ta priča nema smisla.

Doduše, dok su Bukurešt, Sofija, i mngoi drugi gradovi u zemljama sličnim našoj gradili prave intra'urbane metroe, mi smo gradili metro liniju do mora .

114 km tunela na pruzi Beograd Bar odgovara zbiru ukupnih dužina atinskog i budimpeštanskog metroa.
 
Па опет, и поред свега тога, ништа нас не спречава да градимо метро у Београду, осим сопствене инертности, безвољности, неорганизованости, речју - тупости. Београд не да није презадужен, него има готово невероватан "вишак" у градској каси за 2016. годину. Само од тог "вишка" могла би се финансирати градња једне метро линије у распону од десетак година - и то без задуживања!Слична ситуација била је и 2002/2003. и тада је Богдановићеву власт, као и ову, "изненадио" превелики новац. То "изненађење" у Србији увек има исти заједнички садржалац: недостатак пројеката, а узроци томе су побројани у првој реченици.

Истовремено, у суперпрезадуженој Грчкој наставља се градња солунског метроа...
 
ако за нешто има пројеката у Београду, то је метро. ем на овом форуму, ем у градској управи, само да отворе праву фиоку
 
Нема ниједан оперативан. Све и да нам неко сад поклони милијарду евра, не бисмо могли да почнемо градњу ко зна колико дуго.
 
Увек био. И кад је проблем у каси - он је заправо у лобањи (тинтари).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=394660#p394660:3c7fz69z je napisao(la):
Пантограф » 28 Jun 2016 10:13 am[/url]":3c7fz69z]Нема ниједан оперативан. Све и да нам неко сад поклони милијарду евра, не бисмо могли да почнемо градњу ко зна колико дуго.
Па није баш тако. Постоји готов идејни пројекат прве фазе "Јовиновог" метроа (што је по новом закону довољно за локацијску дозволу) и главни пројекат метро-друмског моста.
 
Да, само што решења из тог идејног пројекта - дубоки тунели испод Новог Београда са трасом преко Фонтане - више не помиње, нити црта, чак ни Јовин (сад води прву линију преко општине НБ). Тако да дефакто немамо реалан и изводљив план (нико неће копати кртицама испод две новобеоградске школе).

Било би најбоље да је у међувремену тај план мало иновиран, баш онако како то предлажу његов главни творац и ААС, уз још неке техничке детаље, али - памети није било у довољној мери. Новца је било, и још га има.
 
Numeracija vozila u Braziliji. :D

0.031 Estr. St. Policial Militar
0.108 Rodoviária Plano Piloto
170.2 Rodoviária do Plano Piloto
0.764 Rodoviária do Plano Piloto
167.1 L2 Sul - Norte

:mrgreen:


I zone:

I – Urbanas – 1 (U-1);

II – Urbanas – 2 (U-2);

III – Urbanas – 3 (U-3);

IV – Metropolitanas – 1 (M-1);

V – Metropolitanas – 2 (M-2);

VI – Metropolitanas – 3 (M-3).
 
Kako su u Bugarskoj finansirali izgradnju metroa? Koncesija, iz budgeta, kredit...?
 
ZET-ov autobus zabio se u ogradu, četiri osobe ozlijeđene, kaos na Vukovarskoj

Piše: D.I.
utorak, 5.7.2016. 09:52

ZET-ov autobus zabio se u ogradu, četiri osobe ozlijeđene, kaos na Vukovarskoj
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL

ČETIRI su osobe ozlijeđene, nakon što je ZET-ov autobus linije 268 jutros oko 8.45 sati udario u ogradu na Paromlinskoj cesti.

Autobus je dolaskom na terminal Glavni kolodvor skrenuo s kolnika dok je, prema riječima očevidaca, izbjegavao biciklista, tvrde u ZET-u.

Autobusom je upravljao vozač s 25-godišnjim iskustvom, kažu u ZET-u.

Stvaraju se gužve na Vukovarskoj ulici pa bi vozači trebali potražiti alternativne pravce.

http://www.index.hr/vijesti/clanak/zeto ... 04245.aspx
 
Ja prvi put vidim ovaj snimak, gde je, majke ti, ranije postavljeno u temi?
 
Није у овој теми већ у теми "аутобуси". У сваком случају, глуп концепт који је добио више пажње него што заслужује.

Послато са SM-G900F уз помоћ Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=396677#p396677:3mkwdhcd je napisao(la):
marrecar » 10 Јул 2016 11:49 am[/url]":3mkwdhcd]Ja prvi put vidim ovaj snimak, gde je, majke ti, ranije postavljeno u temi?
Ја сам рекао на теми, а не на подтеми :wink: . Објаснили су Жика и Шоми где има.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=396733#p396733:2tijt6qc je napisao(la):
Гага » 10 Jul 2016 11:25 pm[/url]":2tijt6qc]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=396677#p396677:2tijt6qc je napisao(la):
marrecar » 10 Јул 2016 11:49 am[/url]":2tijt6qc]Ja prvi put vidim ovaj snimak, gde je, majke ti, ranije postavljeno u temi?
Ја сам рекао на теми, а не на подтеми :wink: . Објаснили су Жика и Шоми где има.
U bilo kom slucaju, snimak je prvi put postavljen i ne vidim razlog da se kaze da je vec vise puta postavljano nesto u vezi sa time. Meni je cak zanimljiv snimak, ako tebi nije, onda prokomentarisi snimak ili koncept kao Somi, a ne cinjenicu da je vec postavljano nesto na tu temu, sto je u stvari bilo u drugoj temi. Ja se izvinjavam sto sam pogresno protumacio komentar, ali svakako ne vidim razlog da se ne postavi onaj snimak.
 
Poenta je u tome da smo na temu ovog kineskog autobusa već komentarisali , i to više puta , i svaki put dopli do istog zaključka. A s vremena na vreme se nađe neko ko manje prati ovu temu ili je nov na forumu , pa postavi opet nešto o tom autobusu , a da ni ne zna da je već bilo. A zašto je toliko zanimljiv taj autobus , pa se postavlja ponovo i ponovo o njemu , a nije ništa novo vezano za njega , to je već druga stvar.
 
Razumem ja to, ali ne vidim u cemu je problem da se postavi snimak, koji do sada nije bio ovde. Nekome ce biti zanimljivo, nekome ne, ne mora sve i svasta da se prokomentarise i prodiskutuje. To sto je vec diskutovano i sto je donesen nekakav zakljucak ne znaci da je odmah zabranjeno da se ubuduce bilo sta u vezi sa time postavlja.
 
Slike stanice Vitosha (M2), slikane pred jednu nedelju. Stanica se otvara 20 jula i tabele su izradzene od organizaciju Spasi Sofia.Sama dizajn stanice je ruzan zaradi ovog zelenog tavana ali inace ostalo je OK. Lepo je da je sama stanica i vestibuli ogromni i veoma prostrani. Stanica ce biti vazna jer ce je vise od 20 000 dusi dnevno koristiti.

Dimenzije samih tabela isto tako su u sorazmeru sa gabaritom stanice. Nama su dali vec gotove dimenzije jer nismo bili deo dizajniranja same stanice. Dimenzije su sledece:

Peronske tabele 240 x 40 mm
Ceone tabele na ulazima/izlazima 400 x 40 mm
Male tabele koje su na izlazima sa jednim poljem 120 x 40 mm

Evo malo slika (pravene mojim mobilnim koji je kanta tako da su vec informativnog karaktera nego sto su neko remek delo :D ):

Ulazne tabele:



Ulazi - severni vestibul (izlazi 1-4):











 
I na kraju izgledi same stanice. Do tada (predisnu nedelju) nisu bili montirani svi tipovi tabela, tako da ce biti jos vec ali vise slika ocekujte po 20 kada se stanica otvori :)

















 
Андерј свака част. Слике су одличне, а и сама станица је је вло добра. Немам примедбе на колорит станице. Осветлење је сасвим задобољавајуће. Када буде људи и када се мало ухвати мало прашине биће много мање рефлексија. Видим да има доста инфо табли и постављене су доста високо тако да би требале бити видљиве и у гужвама. Све у свему честитам на новој станици!
 
Vrh