Šta je novo?

Gradske linije javnog saobraćaja - Predlozi, rešenja

Sto se tice 407 L ono sto su ljudi trazili je da okrece na okretnici u Sremcici sa tim bi dobili vezu izmedju Ripnja i Sremcice ,bolju mogucnost presedanja na ibarskoj magistrali, vezu Ripnja i obrenovackog puta i dobru alternativu za put do grada umesto toga dobijeno je bezpotrebno zalazenje po ulicicama na Barajevackoj strani lipovackog puta.
 
A sto se tice bg voza vise puta pisane su peticije za produzenje linije 2 do Ripnja
Nekada je beo voz odlicno funkcionisao to je i sada potrebno
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=599194#p599194:1yrazy9l je napisao(la):
88miki123 » Čet Jan 31, 2019 8:00 pm[/url]":1yrazy9l]A sto se tice bg voza vise puta pisane su peticije za produzenje linije 2 do Ripnja
Nekada je beo voz odlicno funkcionisao to je i sada potrebno

Чекај зар тај што би ишао до Рипња не би требало да иде до Младеновца ?

Шта се дешава са том пругом чуо сам да су укинуте неке станице као што је Рипањ Тунел ?

У то не могу да верујем цео тај крај враћају у средњи век а на 30 км од БГ ???
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=599036#p599036:397q2cvs je napisao(la):
Gaspar18 » 31 Јан 2019, 01:42[/url]":397q2cvs]ово са 501 и 502 је само чишћење што нема 42!
Не чисти се ништа јер 42 и 502 махом иду у пару, а онда када наиђе 501 сви улазе у комби у оба смера празни се/пуни управо код Премијера. 502 је промашај од како је продужена до Орловаче јер после 18:00 вози маглу. По мом мишљењу 502 треба да иде од Миљаковца до Видиковца у периоду од 5:00 до 7:00 и увече од 18:30 до краја рада линије.
Рад линије 501 би требало продужити до 22:00 (21:30 последњи из Кијева и 22:00 последњи са Певца).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=599470#p599470:3ticnrki je napisao(la):
Djole Pevcanin » Fri Feb 01, 2019 10:20 pm[/url]":3ticnrki]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=599036#p599036:3ticnrki je napisao(la):
Gaspar18 » 31 Јан 2019, 01:42[/url]":3ticnrki]ово са 501 и 502 је само чишћење што нема 42!
Не чисти се ништа јер 42 и 502 махом иду у пару, а онда када наиђе 501 сви улазе у комби у оба смера празни се/пуни управо код Премијера. 502 је промашај од како је продужена до Орловаче јер после 18:00 вози маглу. По мом мишљењу 502 треба да иде од Миљаковца до Видиковца у периоду од 5:00 до 7:00 и увече од 18:30 до краја рада линије.
Рад линије 501 би требало продужити до 22:00 (21:30 последњи из Кијева и 22:00 последњи са Певца).
Linija 502 bi trebala da saobraća na relaciji Miljakovac-Vidikovac-Železnik-Makiš a linija 521 Kneževac-Železnik (taraiš).
Ovim bi se ukinula lin.54 a sve bi trase bile pokrivene.
Suludo je da 502 ide do Orlovače prazna pogotovo u vreme kad je mrak. Ovako bi se zadržala postojeća trasa do Vidikovca i Ibarske, gde bi se presedalo na 533 za Groblje a ujedno bi se pokrila trasa 521 od Vidikovca do Železnika uz bolji takt.
Sa druge strane, 521 bi pokrio trasu 54 od Železnika do Kneževca i takodje uz kraći interval polazaka tj 30min u odnosu na lin.54 koja nailazi na 45min.
Druga opcija je spajanje i produžavanje do Miljakovca 2 linija 502 i 521 uz eventualno svaćanje na Orlovaču vikendom jer postoji veza za presedanje na 533 na ibarskoj magistrali na stajalištu "naselje petlovo brdo". Tako bi linija 502 saobraćala od Miljakovca 2 preko Vidikovca do Železnika (taraiš). U ovom slučaju, linija 521 bi mogla umesto lin.54 koju bi ukinuli, saobraćala od Kneževca kružnim putem do Makiša (skraćena trasa 54 uz bolji interval).
 
502 је сада невиђена глупост која као вози пензионере са пензионерске општине Раковица до гробља. 502+521 није лоша идеја али од тога, као ни продужења 521 до Железника нема ништа. 502 је требала да иде Миљаковац 1 - Церак виногради преко Видиковца и кнежевца и тако би се коначно растеретиле 42 и 501, овако највише људи иде до Премијера на нешто до Видиковца...
 
Највећа је глупост што 512 иде на Баново Брдо, а исти може да иде преко Чукаричке Падине и Моста на Ади до Блока 20. Да од Водоводске стане у центру Чукаричке Падине, Ади, Блок 42 и да се спусти на Трећи Булевар и Милентија Поповића до Блока 20... Пребацивањем 512 у Блок 20, 534 може да иде на Баново Брдо у експрес режиму тиме што би до Бановог Брда стајао на Белим Водама и код Максија на почетку Трговачке. Ништа се не губи, само треба наћи одакле би се скинула та возила. 54 треба да има 4 возила у шпицу радним данима, ван 3 комада, јер је бржа веза ободног дела Чукарице којем не треба Баново Брдо и центар града, већ Раковица. 521 може у том случају ићи на Церак! 505 и 505Л би могле да круже од Кнежевца и Миљаковца до Бањице или ВМА. Да имају спољни и унутрашњи круг, тамо може да се окрене комби неки горе. 505 и 505Л само да иду по систему 81 и 81Л као што постоји на Алтини, све би било заокружено и решено тамо! Наравно, уз кориговање трасе 94!
 
Po mom misljenju 534 ne treba dirati ovako odlicno funkcionise ono sto treba uraditi to je povecati broj polazaka od 17 h do 21 h tako da vreme cekanja bude 35 min.maksimalno. Inace posle 17 h autobusi idu na 50 min.sto je premnogo stvara se velika guzva.
 
Posto vidim da je danas izaslo ovo resenje sa Savski trg evo jos par resenja za linije odatle. Mislim da svi koji koriste ove linije shvataju da ce biti haos ako se skrate kako su oni planirali jer ce se guzve preliti na druge linije. U tom smislu evo i predloga:
601
predlog 1. produziti do Zelenog venca kroz Sarajevsku, da okrece na strani gde i 52,53. Ionako sa gsp- om na liniji radi manji broj vozila nego ranije, pa jedno ili dva vozila vise nece stvarati guzvu. (a ako se ikad napravi ovakva linija metroa 1, svakako 53 se ukida i dosta linija se redukuje pa eto jos prostora).
Druga varijanta- skratiti do bloka 20 ali nisam za tu opciju jer ne znamo sta ce biti sa tom okretnicom u buducnosti a i to mi onda remeti ideju za ostale linije. Ali ako tako i bude onda smo na istom kao do sada- odmah tu su tramvaji, kao sada na Zeleznickoj, a sa dva min pesacenja se preseda na 16,75 kod Usca, kao sto se sada presaci 2-3 min do stajalista Balkanska za linije 52,53 ili se odmah prelazi u 35,27e do grada.
Treca varijanta- produziti 71 do Surcina sa intervalom 10-12 min, a 601 staviti da okrece u bloku 20 isto sa intervalom 10-12 min i polaske uklopiti tako da idu naizmenicno na 5-6 minuta.
Ja glasam za prvu opciju a evo i zasto- zbog ostalih linija a zamislio sam sledece-
511 preko Gazele na blok 20- zadrzava se veza sa sajmom, a daje se i mogucnost presedanja na tramvaje
46- preko Gazele na blok 42 ili ako se ne napravi tu okretnica na blok 70a ili 58.
51 na Prokop
ostale linije mogu na taj novi terminus Mostar, a ako od toga ne bude nista mogu i one na prokop. Ovim se postize da se nista ne skracuje a dobija se mnogo bolja veza linija koje se sad okrecu na Savskom trgu sa centrom grada, a otvaraju se i neke nove veze. Ako su onda mogle da se pored 16 i 95 kroz tunel provuku jos tri linije, i vidim da se niko ne zali, tj. ljudima odgovara, mislim da bi i ova varijanta bila sasvim ok. Bitno je shvatiti da 601 ima svoje putnike i da ne sme da se skracuje, isto tako 511 vuce ceo Zeleznik i skracenjem do sajma bi nastao haos na ostalim linijama. 46 ionako i nije pravljena da joj primarni cilj bude centar grada pa sto ga ne produziti i dobiti novu vezu sa novom zeleznickom stanicom.
 
Ма прво треба да саграде метро тј. да опрадају његову градњу па тек онда ће све да преместе. :kafa:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=600281#p600281:34kft0g3 je napisao(la):
nemanja601 » Uto Feb 05, 2019 8:27 pm[/url]":34kft0g3]Posto vidim da je danas izaslo ovo resenje sa Savski trg evo jos par resenja za linije odatle.
Gde može da se vidi to rešenje?
 
Ja мислим да је најрационалније измештање у блок 20. Остаје преседање на 78 и 83, 7, 9 и 13 као и на Савском тргу, као и преседање на 11, једино се губи преседање на 2, 3 и 12. По мени је велики плус близина стајалишта 6 каплара где може да се преседа на друге линије ка граду, као и могућност директног преседања на окретници на празне аутобусе 27Е и 35 (док се на Савском тргу преседа на увек препуне 78 и 83 или на Сава центру на препуне 17, 18). Зелени венац исто планирају да укину као окретницу, нажалост тако да прва опција отпада. Највећа катастрофа би била планирано скраћење до блока 42.
 
Ima ovde na forumu posebna tema Savski trg, postavljeno je pobednicko resenje. Sto se tice 601, slazem se da je najracionalnije resenje blok 20. Moram samo da dodam komentar- Zeleni venac nikad ni u jednom planu nije planiran da se ukida vec samo da se rastereti tako sto bi se po njihovoj zamisli koja je propala neke linije spojile. U svakom slucaju ce biti rasterecen kad jednog dana 52,3,6 ne budu tu okretale zbog metroa, isto vazi i za suprotnu stranu, ali to tek za mozda 20 godina, a do tad Zeleni venac svakako ostaje. Ne znam da li se secate price da se ova sad stanica kod Usca ukine i da se napravi nova, izmedju pumpe i raskrsnice sa Bul. Nikole Tesle, u tom slucaju bi terminus blok 20 bio jos blize(to bi onda znacilo da svi staju gde sad staje 65,77, i na novom stajalistu). Ja ipak predlazem Zeleni venac za 601 da bi 511 isao u blok 20, pa da se napravi sto bolja povezanost. Kako bilo, meni nije takodje jasno sta planiraju sa okretnicom blok 20 u buducnosti, posto ako dobro pamtim postoji plan da se Vladimira Popovica prosiri do pomenute raskrsnice sa Bul. Nikole Tesle, mada mislim da moze i u tom slucaju da ostane okretnica samo sto bi bila prilicno velika guzva.
A da se vratimo u blizu realnost, pominje se privremena okretnica u blizini sadasnje dok traju radovi, a to moze da bude ili Admirala Geprata, sa izlaznim stajalistem 912, Balkanska (ako se tako zove zaboravih sad)- poenta- pretpostavljam da ce za vreme radova sve ove linije preusmeriti kroz Sarajevsku, a onda Balkanskom, ili levo u Mil. Milovanovica (onu pored nje, znate na sta mislim), ili desno pa na Kneza Milosa.
 
601 је више ГРАДСКА ЛИНИЈА, 80% трасе је ГРАДСКИ ДЕО, од Ледина је крај градског дела трасе линије, и то морате знати... Елаборирао сам и свакодневни сам сведок саме помисли шта би се десило са 601 ако би се дирао даље од центра града... Мора да се размишља и мало даље од свог дворишта. Линија као линија, служи студентима, становницима Сурчина, а нарочито северних блокова од Ивана Рибара до Гандијеве, где је задњих 5 година никло цело насеље од преко 15 хиљада људи, и то не треба заборавити, колико год да постоји 71, тај исти је само испомоћ људима који нису ушли у 601... Свако скраћење 601, понављам по 10000 пут, повлачи катастрофу невиђених размера у 95 која барем је смањена управо каснијим поласцима на 601, јер 601 и 610 имају до Козаре бар 70 до 80 људи у бусу, а након тога 50 до 60... Није поента ко се вози од Сурчина до Ледина, већ од Ледина и Блокова до града, а 95 као носиоц тог коридора мора имати подршку!
 
Зато је и блок 20 најбоље решење. Остаје веома битна преседачка тачка код Сава центра, на окретници се може директно пресести у празне 35 и 27Е, ту су и трамваји и 78 и 83 као и на Савском тргу, а близу је и преседање код Дејтонке на 16, 65 (уместо да се преседа на Тошином бунару), 77, Еко 1, 95 (мада њу не треба оптерећивати).
 
I na šta da se presedne kod Sava centra?

Ja vrlo retko koristim ovu liniju ali mislim da mora da postoji veza centra grada (a Savski trg to svakako jeste) preko Gazele sa Novim Beogradom i Surčinom.
 
Ja ovde moram da izdvojim mišljenje, i da napišem da bi linija 601 mnogo bolje funkcionisala ako bi, umesto, autoputem, vozila npr. Milankovićevim bulevarom.

Iako je u očima mnogih najbrža saobraćajnica kroz grad, u periodu dana kada je najpotrebnija najvećem broju putnika - dakle, u špicevima, poglavito u popodnevnom - autoput je, zapravo, najsporija saobraćajnica u Beogradu. Niti jedna linija koja njime prolazi ne može da održi red vožnje ni blizu, a onda ni o kakvom kvalitetu ne može da se govori.

Da vozi kuda napisah - mogla bi, čak i po najgorem špicu da održi red vožnje i bila bi daleko, daleko bolja linija. Kome je neophodno presedanje na 17, 18, mogao bi iz Milentija Popovića lako da siđe do stanice kod Sava centra. Mislim da uštede u vremenu putovanja i poboljšan kvalitet usled smanjenja gužve u vozilima, sasvim opravdavaju pešačenje niz/uz rampu. Neki kompromis mopra da se napravi.

Ostaje pitanje terminusa. Uprkos svemu, varijanta sa Blokom 20 nije katastrofalna, jer iz njega, veoma često, polaze prazni autobusi ka centru. Drugo rešenje - ne vidim (varijante sa Zelenjakom - da, ali, ne verujem da tamo baš ima mesta za još jednu jaku liniju).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=600562#p600562:173l056y je napisao(la):
Kokos » Чет Феб 07, 2019 9:35 am[/url]":173l056y]I na šta da se presedne kod Sava centra?

Ja vrlo retko koristim ovu liniju ali mislim da mora da postoji veza centra grada (a Savski trg to svakako jeste) preko Gazele sa Novim Beogradom i Surčinom.
17, 18, 88 или горе на 95 и трамваје. Све зависи ко где иде.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=600564#p600564:35knm0iv je napisao(la):
Пантограф » Чет Феб 07, 2019 9:56 am[/url]":35knm0iv]Ja ovde moram da izdvojim mišljenje, i da napišem da bi linija 601 mnogo bolje funkcionisala ako bi, umesto, autoputem, vozila npr. Milankovićevim bulevarom.

Iako je u očima mnogih najbrža saobraćajnica kroz grad, u periodu dana kada je najpotrebnija najvećem broju putnika - dakle, u špicevima, poglavito u popodnevnom - autoput je, zapravo, najsporija saobraćajnica u Beogradu. Niti jedna linija koja njime prolazi ne može da održi red vožnje ni blizu, a onda ni o kakvom kvalitetu ne može da se govori.

Da vozi kuda napisah - mogla bi, čak i po najgorem špicu da održi red vožnje i bila bi daleko, daleko bolja linija. Kome je neophodno presedanje na 17, 18, mogao bi iz Milentija Popovića lako da siđe do stanice kod Sava centra. Mislim da uštede u vremenu putovanja i poboljšan kvalitet usled smanjenja gužve u vozilima, sasvim opravdavaju pešačenje niz/uz rampu. Neki kompromis mopra da se napravi.

Ostaje pitanje terminusa. Uprkos svemu, varijanta sa Blokom 20 nije katastrofalna, jer iz njega, veoma često, polaze prazni autobusi ka centru. Drugo rešenje - ne vidim (varijante sa Zelenjakom - da, ali, ne verujem da tamo baš ima mesta za još jednu jaku liniju).
Свакако би било боље скинути 601 са аутопута на Миланковићев булевар, ем је бржи и проходнији, ем постоји потреба за линијом која би га покрила целом дужином, пошто је изграђена сад скоро цела лева страна тог булевара. Таман би и остала веза Сурчина са новом БАС. После би линија могла да скрене у Милентија Поповића, и из ње или оном саобраћајницом иза Хајата ка блоку 20 или када се пробије булевар АВНОЈа од Милентија до Владимира.
С тим измештањем једино уско грло за 601 би остао успон од кружног тока до Гранд кафе, који ће се решити спајањем Т6, Грчке и Сурчинске са проширењем на више трака. Након тога 601 би постала веома функционална линија.
 
Tako nekako.
A sledeći korak - pretvaranje 601 u kvalitetan i brz tramvaj (kada za Blok 45 bude vozio metro).
Na taj način se planira razvoj, i grada i saobraćaja, u ozbiljnijim društvima.
 
Sinoć sam slušao na Studiu B o gradskom prevozu u Vankuveru. Imaju svega 3 linije metroa , a pokriven je čitav grad sa njima. Pored toga imaju autobuse i trolejbuse. Što se tiče trolejbusa , drugi su grad po njihovoj brojnosti na tertoriji Amerike. Takođe , imaju izuzetno razvijenu mrežu biciklističkih staza. Ono što me je iznenadilo je da imaju konstantno povećavanje broja stanovnika , a istovremeno smanjenje broja automobila.

Što se tiče 601 , slažem se sa Pantografom. Ja sam predlagao istu tu varijantu ranije , i slažem se sa konstatacijom za autoput , u šta sam imao prilike da se uverim više puta. Jedina izmena je bila što bih ja stavio da 601 , u slučaju da se okreće u bloku 20 , stavio da ide Vladimira Popovića , s tim da se uspostavi stanica kod Sava centra.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=600571#p600571:2ljml1c2 je napisao(la):
Пантограф » 07 Feb 2019 09:54 am[/url]":2ljml1c2]Tako nekako.
A sledeći korak - pretvaranje 601 u kvalitetan i brz tramvaj (kada za Blok 45 bude vozio metro).
Na taj način se planira razvoj, i grada i saobraćaja, u ozbiljnijim društvima.
To može i bez čekanja metroa, Bulevar M. Milankovića, Tošin bunar, Vojvođanska, Surčin.
 
Može, ali ja preferiram situaciju u kojoj trasu ne deli više linija, i da onda za Bežaniju i Surčin (Jakovo) možemo da imamo tramvaj na svakih 6 minuta, sa signalnim prioritetom na svim raskrsnicama. Ako samo nakačimo još jedan krak na postojeću mrežu, onda od buvljaka pa ka Hajatu ima da staje na crveno kao danas.
Ali, u suštini si u pravu, ne bi bio strašan gubitak vremena, možda dva minuta.
 
Комшија без увреде, али опет ћу поновити, како ћеш становнике Војвођанске оставити као везу са центром града само на 95? 71 се тамо користи у случају крајње нужде, 601 мора да окреће макар и на Зеленом Венцу, оданде могу да избаце рецимо 56Л да укину, а 67 и 68 споје са неким попут 35, јер 95 на свом јужном краку линије је преслаб, јер трамваје реално нико не користи... Свако скраћење 601 са Савског Трга повлачи нежељене и катастрофалне последице на другим линијама попут 65, 71 и 95, а тренутак за то још није... Ако дође до реновирања и затварања трамвајског моста тек ће бити катастрофе, јер фигуративно речено, 95 сам то неће моћи да поднесе... Треба рачунати на то, да кад дође до затварања Зарићевог Моста, да ће цео путнички саобраћај на деоници Славија - Блокови падати само на трамваје? А неки би по сваку цену хтели да 601 склоне са Савског Трга? Због чега? Зашто нико не види оно што се види задњих 10 до 15 година у сврси 601? Сваки аутобус после Козаре иде са минимум 50 до 70 људи, и то некоме мало, и то је аргумент за склањање из центра града? А то што линија прилази центру града у 90% случајева широким улицама то никоме ништа? Онда лепо 15, 52, 53, 56, 56Л, 60, 67, 68, 71, 72, 75, 84, 704, 706 и 707 да ставимо у Блок 20, а осталима више среће други пут? Људи, проблем Зеленог Венца се не може решавати преко леђа људи чија су кретања очигледна, морате да схватите то, није центар града Трг Републике или рецимо Славија и Студентски Трг или Вуков Споменик... Кључни делови мигрантског кретања становника Новог Београда су Зелени Венац и Савски Трг, и остављати целокупну деоницу без јаке везе попут 601 је баш ризично, јер шта се добија у пракси
1. Пун зглобни аутобус ће се стровалити код скретања за Аеродром у 72
2. Део људи ће се пребацити на Гранд кафи у 74 који иде горе од аспирина или 75 који је већ препун код Максија
3. Огроман притисак ће доживети ионако ужасни 95, а примеса су му 65 и 71...
Размислите мало о томе, пре него што напишете неке ствари, и само се сетите како некад линије прављене, а како данас... 601 је са потезом прављен ПЛАНСКИ ДА БУДЕ У ЦЕНТРУ ГРАДА, ако вам то боде очи, онда нађите неку солуцију за окретање тамо, а да нису Блок 20 и Прокоп!
 
Шта је толико спорно у блоку 20? Боља веза са Зеленим венцем него на Савском тргу (преседање у празне 27Е и 35), слична повезаност са трамвајима, 78 и 83 као и на Савском тргу. Губе се само преседања на 46, и 500/90-потез (мада и оне лете са Савског трга, може и 46 да иде у блок 20), двојка, тројка и дванаестица, али се добија 11 која је бржа веза са Дорћолом. Свакако боље блок 20 него блок 42 као што су стручњаци из управе града, секретаријата за саобраћај и секретаријата за јавни превоз замислили. Или још горе, Мостар. И пази, разматра се и скраћење линија са Зелењака, верујем да ће прво страдати 700-линије.
 
Vrh