Širi se sistem “žutih traka“
N. VUKIĆ | 18. novembar 2014. 14:29 | Komentara: 0
U Beogradu postoji 29 lokacija na kojima su delovi saobraćajnica rezervisani samo za vozila javnog prevoza. U planu proširenje mreže, ali i postavljanje više kamera koje ih kontrolišu
GRAD Beograd ima 617 kilometara ulične mreže, oko 530 semaforizovanih i nekoliko hiljada nesemaforizovanih raskrsnica, kao i 29 lokacija na kojima su obeležene žute trake.
Sa ciljem da obezbedi kvalitetniji prevoz, Sekretarijat za saobraćaj je, između ostalih mera, na najfrekventnijim pravcima rezervisao pojedine saobraćajne trake samo za kretanje vozila javnog prevoza. Neke od njih važe 24 sata, a neke samo u vreme najvećih saobraćajnih gužvi, od 7.00 do 9.00 i od 14 do 18 časova.
U planu je proširenje mreže „žutih traka“. Međutim, njegovu realizaciju usporava činjenica, da od 617 kilometara ulične mreže čak 67 odsto je sa jednom trakom po smeru. Situaciju još težom čini podatak da je 90 odsto vozila u centru grada parkirano na kolovozu i trotoarima.
Takođe, otežavajuća okolnost je što, iako je režim korišćenja „žutih traka“ zakonski uređen i njegovo nepoštovanje se sankcioniše, i dalje postoje nesavesni i bahati vozači koji voze, zaustavljaju i parkiraju automobil u saobraćajnim trakama rezervisanim za kretanje autobusa, tramvaja ili trolejbusa. A saobraćajni stručnjaci podsećaju da jedno vozilo koje se kreće, zaustavlja ili parkira u žutoj traci, ometa i usporava kretanje najmanje sto sugrađana.
Nije tajna da se žute trake najviše poštuju na nekoliko lokacija koje su pokrivene kamerama, pa bi i njihov broj trebalo da bude povećan u skorijoj budućnosti.
SPECIJALNO U ŠPICU
Bebelova
Milentija Popovića
Bulevar oslobođenja
Požeška
Beogradska
Takozvane tramvajske baštice
Bul. despota Stefana
Sinđelićeva
Bulevar Nikole Tesle
Vojislava Ilića
Sarajevska
Hajduk Veljkov venac
Balkanska
Od 7.00 do 9.00 i 14.00 do 18.00
NA ULICAMA DO 700.000 VOZILA
SISTEM mora da obezbedi protočnost za 500.000 registrovanih automobila i 200.000 vozila u tranzitu svakog dana. U postojećim uslovima prosečna brzina vozila u centralnoj zoni je od 12 do 18 kilometara na čas, što znači da putovanja traju dva puta duže nego što je potrebno.
SVAKI DRUGI VOZI SE AUTOBUSOM
DOSADAŠNjA naučna istraživanja pokazala su da 45 odsto Beograđana svakodnevno koristi vozila javnog prevoza. Da jedan autobus preveze onoliko sugrađana koliko i 100 automobila, a da korišćenje gradskog prevoza značajno smanjuje troškove života i podiže nivo kvaliteta životne sredine.
NON-STOP
Bul. Mihaila Pupina
Brankov most
Brankova
Kraljice Natalije
Radnička
Bul. vojvode Mišića
Vijadukt Banovo brdo
Kirovljeva
Paštrovićeva
Visoka
Kralja Milana
Terazije
Kolarčeva
Svetogorska
Braće Jugovića
Kraljice Marije
Bulevar oslobođenja
Od 0.00 do 24.00.
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... utih-traka
dobro su se sjetili