Šta je novo?

Gradske linije javnog saobraćaja - Predlozi, rešenja

Najveći problem vidim u odsustvu multidimenzionalnog pristupa rešavanju problema gužvi u gradskom prevozu. Vreme je relativan pojam i gužva je problem samo u glavi. Bolje bi bilo da se istom bave duhovni učitelji, šamani npr, jogiji. Ljudi mogu biti više poput naših baka i deka koje se pre samo pedesetak godina nisu nervirali čekajući prevoz. Možemo u trenucima saobraćajnog kolapsa više razgovarati jedni sa drugima, pitati jedni druge - kako si?, raditi nešto kreativno, vezati, igrati šah.
Ta samo zamislite 15 min bezdušne vožnje metroa u mračnom podzemlju, ili dva sata tihovanja, razgovora, partije pasijansa u punom autobusu ljudskih bića. Pa taj sat i 45 min razlike ćete ionako protratiti na televiziju, internet, društvene mreže, a kolaps vam pruža baš to, priliku da budete u društvu.
 
Baš me interesuje koliko će gradskim ocima trebati vremena da provale da 36 sada iz smera Prokopa ka tc galerija ne mora da kruži od mostara do sajma, već može od stanice mostar da nastavi pravo novom ulicom do stanice galerija.​
Nisam siguran, ali čini mi se se da nije moguće desno skretanje ka Galeriji. Inače linija u suprotnom smeru prolazi pored Galerije a ne staje na stajalištima, jer se niko nije setio te mogućnosti. Po obe stvari sam pisao SJP i obavestio predsednika opštine, kad nam je već došao na noge u naselje i imao organizovan razgovor.​
 
Sta mislite da se 63 produzi do stare okretnice banjica?
 
Превише би је продужило, а нешто ни не мислим да има потребе за тим
Rasteretilo bi 50 a i ustanicka bi bila znatno bilje povezana sa banjicom pa kad je vec 63 pomocna linija mislim da bi bilo dobro da se pruduzi, plus ustanicka i dusanovac bi dobili vezu sa okretnicom i kluzom,a i okretnica ustanicka je svakako pretrpana.
 
Poslednja izmena:
Pisao sam o ovome ranije ali me zanima sta mislite da li 93 da ide do miljakovca ili do kumodraza II(trasom 33).
 
Rasteretilo bi 50 a i ustanicka bi bila znatno bilje povezana sa banjicom pa kad je vec 63 pomocna linija mislim da bi bilo dobro da se pruduzi, plus ustanicka i dusanovac bi dobili vezu sa okretnicom i kluzom,a i okretnica ustanicka je svakako pretrpana.
Неће ништа растеретити јер би ишла истом трасом као 50.
 
Još bolje bi bilo da ide do Obrenovca, i to tako što bi od Sava centra produžavala pravo autoputem do Plavog mosta pa odatle trasom linije 20 do okretnice u Mirijevu IV, nakon čega bi se spuštala trasom linije 313 na Smederevski put, pa pravo preko Grocke trasom linije 365 do Mladenovca pa odatle lokalnim putevima preko do Lazarevca, odakle bi išla do Barajeva i na kraju produžavala takođe lokalnim putevima do Obrenovca.​
 
Pisao sam o ovome ranije ali me zanima sta mislite da li 93 da ide do miljakovca ili do kumodraza II(trasom 33).
Pustite vise 63 i 93 da ima potrebe da ih produze/preusmere uradili bi to. Vozio sam se sa 63 dobro je popunjena i odgovara mnogima, 93 jos nije krenula ni da radi kada bude krenula videcemo koliko ce biti popunjena i da li odgovara stanovnicima Miljakovca i Kanarevog brda.
 
Naravno da će im odgovarati. Baš sam ispratio situaciju i mnogi su se žalili kako im je potrebno više vremena da dođu do Zemuna, za razliku od pre kada su sa nekadašnje trase linije 94 presedali na linije ka severnom i zapadnom delu NBG, te Zemunu kod Sava centra.​
 
Naravno da će im odgovarati. Baš sam ispratio situaciju i mnogi su se žalili kako im je potrebno više vremena da dođu do Zemuna, za razliku od pre kada su sa nekadašnje trase linije 94 presedali na linije ka severnom i zapadnom delu NBG, te Zemunu kod Sava centra.​
Ma jok i nece a a za kumodraz ih bas briga.Kanarevo ima 3 linije sa kojima ide par stanica i moze da preseda a kumodrazanima treba citava vecnost plus guzvanje u 33(nekad i 25).Mislim da bi malo manje trebalo zanemarivati neke krajeve u odnosu na ostale.93 bi bila perfektna za kumodraz jer bi rasteretila 33 i tada bi znacila i kanarevom i miljakovcu skoro jednako.
 
Још горе. Не би се користила јер не качи Трошарину.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
Pa ne mora ici direktno do nje,na kraju krajeva oni imaju 50 i 25.Produzena 63 im svakako moze pomoci(pogotovo kad bi produzili i 93) jer ne moraju kruziti preko konjarnika/slavije.Ovo bi znacilo vise vma jer bi taman imali vezu od doma zdravlja vozdovac i lepsu vezu sa nekim delovima vracara.38l svakako nije dovoljna za to jer je neredovma i ne kacu dusanovac u oba pravca.Stajala bi na slicnim mestima kao i 50 tako da svi imaju alternativu.
 
Грочани са Устаничке користе до Славије 19 или 31, до Сава центра и аутопута 17. Они који иду ка потезу 400 су осуђени на 50, која редовно упада у чепове од СЦ Спорт Еко до Трошарине целом дужином Вождовачког кружног пута. Поента је да се некако растерети 50 нормалним интервалом а да се заобиђе поменута улица и да обавезно качи Трошарину, јер шта је друго 50 него веза између потеза 300, 400 и 500 са Звездаром, Вождовцем и делом Раковице.
 
Грочани са Устаничке користе до Славије 19 или 31, до Сава центра и аутопута 17. Они који иду ка потезу 400 су осуђени на 50, која редовно упада у чепове од СЦ Спорт Еко до Трошарине целом дужином Вождовачког кружног пута. Поента је да се некако растерети 50 нормалним интервалом а да се заобиђе поменута улица и да обавезно качи Трошарину, јер шта је друго 50 него веза између потеза 300, 400 и 500 са Звездаром, Вождовцем и делом Раковице.
Produzena 63 moze koristiti kao pomoc potezu 300 jer bi u smeru ka autokomandi koristila delom iste stanica kao i 50.Potez 300 dobija vezu tamo gde ne ide 50(Drugi deo Autokomande,Vma,dusanovcem,malo bolju vezu sa prokopom.50 je tesko moze rasteretiti jer je najbrza veza izmedju rakovice i vozdovca ali mislim da bi ono makar malo pomoglo sto se tice banjice.Pre bih produzio 63 nego da stavim novi liniju jer je taman prilika da rasteretimo okretnicu.
 
Ma jok i nece a a za kumodraz ih bas briga.Kanarevo ima 3 linije sa kojima ide par stanica i moze da preseda a kumodrazanima treba citava vecnost plus guzvanje u 33(nekad i 25).Mislim da bi malo manje trebalo zanemarivati neke krajeve u odnosu na ostale.93 bi bila perfektna za kumodraz jer bi rasteretila 33 i tada bi znacila i kanarevom i miljakovcu skoro jednako.
93 je idealna do Miljakovca, super ce rasteretiti 59 i 94, i povezace ih sa Sava centrom) ovako do Kumodraza bi isla praznjikava. Kumodrazu je potrebna nova linija do grada a ne do Banjice, mogu da presedaju sa 33 na Trosarini pa na 49( doduse nikada nisam video da neko izlazi iz 33 kod Trosarine( iz smera Kumodraza) verovatno zato sto stanovnici nemaju tolike potrebe za Banjicom).
Sto se tice 63 ona super funkcionise( osim okretnice u Ustanickoj koja je pretrpana) jedino sto njoj treba jesu polasci posle 21 casova.
 
Ljudi gradski prevoz koriste da bi lakše i brže stigli do željene lokacije, a ne za obilazak grada. Za to postoji turistički autobus koji vozi posebnom trasom.

Čitajući odreðene predloge, stiče se utisak da nešto mora po svaku cenu, a nešto nikako, a onda tu je kruženje preko Vračara...

Ako je negde dobro presedanje i ako negde dobro funkcioniše prevoz, onda je to Banjica II. Izuzev skraćenja linija nekadašnjeg ITS2 sistema, sve funkcioniše manje - više bez problema, ako izuzmemo gužve koje se stvaraju u gradu i utiču na rad linija.

Sada da se osvrnem i na liniju 93 i Kumodraž. Da je potrebno imati još jednu liniju za Kumodraž, koja bi bila veza sa NBG, potrebno je isto koliko i veza Miljakovca, Kanarevog brda, Starog Košutnjaka i Banjice sa Sava centrom. Kao što rekoh ranije, upravo pomenuta veza se obilato koristila dok nije 94 prebačen na Most na Adi u svrhu promocije istog, te se sam po sebi nameće zaključak da bi vraćanje takve veze bilo i te kako korisno i korišćeno. Za Kumodraž treba da se traži posebna linija. @Jelancha je predlagao davse linija 600 produži i pojača preko Vojvode Stepe do Trošarine, što nije izvodljivo jer je sistem ulica oko same okretnice tako napravljen da ne podržava predloženu vezu. Zbog toga bi linija morala da se produži ilu do Banjice II ili do Kumodraža. Ako bi se produžavala do Kumodraža, onda bi najbolje bilo da radi ono što i linija 39, svrati do MZ Kumodraž, tu se okrene i natrag do okretnice Kumodraž II. Naravno, da bi ovako nešto sa linijom 600 bilo izvodljivo, potrebno je da ista radi u ekspres režimu i na produženoj trasi, ali se isto tako postavlja i pitanje koje stanice koristiti, a koje ne.​
 
93 je idealna do Miljakovca, super ce rasteretiti 59 i 94, i povezace ih sa Sava centrom) ovako do Kumodraza bi isla praznjikava. Kumodrazu je potrebna nova linija do grada a ne do Banjice, mogu da presedaju sa 33 na Trosarini pa na 49( doduse nikada nisam video da neko izlazi iz 33 kod Trosarine( iz smera Kumodraza) verovatno zato sto stanovnici nemaju tolike potrebe za Banjicom).
Sto se tice 63 ona super funkcionise( osim okretnice u Ustanickoj koja je pretrpana) jedino sto njoj treba jesu polasci posle 21 casova.
Ne bih se slozio,93 ide do ortopedskog zavoda i tu imaju 3 linije do grada.Sto se tice 49 mislim da imaju potrebu za banjicom isto kao i za kumodrasku i ostale samo izvegavaju zbog slabije povezanosti.Banjica je svakako najbolja za presedanje.93 bi bila priblizno redovna kao 49.
 
Što se tiče 63 ona super funkcioniše( osim okretnice u Ustanickoj koja je pretrpana) jedino sto njoj treba jesu polasci posle 21 casova.​
Linija treba da se produži do neke od okolnih okretnica. Ako bi se produžavala do Konjarnika, to bi moralo da bude tako da linija ima početnu stanicu na samom Konjarniku a ne da se linija spusti do Konjarnika, tu se okrene i onda prazna ide do okretnice Ustanička gde bi kupila prve putnike.

Za uspostavljanje polazaka posle 21h se slažem.​
 
93 nije napravljena da bude "glavna linija" ona je osmisljena kako bi rasteretila 40, 41, 59, 94. Dok sa strane Novog Beograda je cilj da se poveze Bulevar Milutina Milankovica sa Bezanijskom kosom. 93 ce verovatno imati oko 10 vozila i sva ce da budu solo, to znaci interval od otprilike 11-14 minuta samim tim ja bih ostavio 93 kako su osmislili.
33 se najvise napuni u Vojvode Stepe cak iako ima jos tri tramvajske linije. Glupo je da linija do Kumodraza zaobilazi Vojvode Stepe samim tim je bolje da produze 600( streli nece smetati jos po koji kilometar).
 
Vrh