[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=666373#p666373:2yj7ec15 je napisao(la):
Daxara » 04 Oct 2019 10:56 am[/url]":2yj7ec15]Evo dočekao #758 i u suprotnom pravcu.
Na aplikaciji odma skontao da ide iza još jedan, ispostavilo se da je Solaris i nisam se ni trudio da ulazim u Ikarbus.
Sent from my MI 8 using Tapatalk
Krše uslove tendera - određen broj zglobnih vozila na osnovu kojih je formiran red vožnje. Ako upada solo onda je u pitanju nedovoljan kapacitet. To je kao da privatnik krši tender ubacivanjem minibusa na 50 kada se pokvari solo. Mora da garantuje adekvatnu zamenu. Da se to desi odma bi od medija napravili kokošinjac kreštanjem tipa kako je to nečuveno, nedopustivo i bla, bla, međutim sad kad oni (Grad je vlasnik GSP-a) brljave ne smeju da zucnu i prave se da je sve što rade sasvim normalno.
Čim puštaju višak solo na zglobne linije to znači da je "zdravlje" zglobnog voznog parka loše jer nemaju čime da voze (tj. nemaju šta da isteraju na ulicu jer su rezerve na čekanju delova ili u rashodu a nova vozila samo obećanje).
Trenutni PVR (maksimalan broj vozila u špicu) je 340 sa solo 27E, 53, 72, 75, 83, 601 a privatnom 511. Ako za inventar uzmemo faktor 1,2 broj vozila će biti 408. Trenutno ih ima 470-475, znači dosta rashoda pred otpis i ne tako malo IK201 pred rashod. Pod time ne računam blagi rashod Solarisa koji uz nov ugovor o održavanju mogu biti dovedeni u vozno stanje i prefarbani. Od minimum 470 vozila ni 340 ne izlazi na ulicu što saznajemo primećenim izlaskom solaća. Znači 27+% inventara ako nije rashod onda čeka delove (ako ih dočeka do rashoda s obzirom na starost vozila). Dakle oko 1/3 ineventara nije aktivno, odnosno ne izlazi dnevno na linije. Izlaznost zglobnih vozila je mala, upravo zbog čega ih vadi višak solo krševa, takođe pred rashod.
Ne treba nam 100 IK218M3 nego minimum 200 (idealno 300-400) kvalitetnih vozila zbog svih tih silnih solo vašarskih plastikanera što iz Turske što iz Kine.
Toliko škrtarenje na kičmi sistema nesumnjivo predstavlja veliku društvenu štetu.
U pravu je Žika, možda je U18 i najbolje rešenje. Zagreb ima loše iskustvo kako sa Irisbusom/Ivecom (Češki Karosin pogon Vysoke Myto, znači ne francuski Renault pogon Annonay) tako i sa M.A.N-om (turski pogon Ankara, mnogo lošiji Lion's City nego SL283/SG313).
Trenutno nam autobuski podsistem izgleda kao ošamućena osoba kojoj noge (zglobovi) klecaju, samo što se ne sruši. Ako su solaći ruke onda su zglobovi svakako noge autobuskog podsistema. Kad one posustanu pada ceo sistem, nešto što političarima očito ne možeš objasniti ni za dva mandata.
Sistem bi konačno "stao na noge" gradnjom Makiša uz nabavku 400 kvalitetnih zglobova. Privatnicima tražiti raznovrsniji solo vozni park.
Kičma bi možda izgledala ovako nekako:
16 (ekspres 15+16, 24 vozila), 17 (18), 18 (23), 23 (23), 25 (preko Autokomande, Slavije, 12 vozila), 27 (16), 31 (15), 35 (35+84, 13 vozila), 37 (do stanice Rakovica/Miljakovca I, 9 vozila), 43 (9), 48 (10), 50 (18), 52 (12), 55 (do Julinog Brda ekspres, 8 vozila), 56 (18), 59 (12), 65 (16), 70 (do Aerodroma Autoputem, 6 vozila), 73 (do Gornjeg Grada, 9 vozila), 75 (27E+75, 13 vozila), 77 (9), 78 (10), 83 (do Medakovića 3, 11 vozila), 85 (do Gornjeg Grada, 8 vozila), 88 (23), 89 (10), 94 (do stanice Rakovica, 10 vozila), 95 (ekspres, 25 vozila), 101 (9), 302 (10), 405 (8), 511 (25), 601 (12), 610 (9), 611 (10), 704 (6), 706 (9), 707 (8).
PVR=496, znači inventar 596 zaokružen na 600 tj. NBG, Karaburma i Makiš po 200. Fali recimo 400 Urbina 18 IV 4000-4399. NBG 3000-3099, 4000-4099, Karaburma 3100-3199, 4100-4199 a Makiš 4200-4399.
@Sole
Like. Odličan predlog za 37, ja drobim vreć neko vreme da treba nekako povezati tu nesrećnu stanicu sa što više frekventnijih linija koje bi ujedno funkcionisale i kao primarni fideri. Baš na najmanje opterećenim repovima gde sad zvrje prazne preusamerenjem ili skraćivanjem moguće je popraviti patronažu ne samo autobusa već i BG:Voza. Naravno uz pojačanje takta voza.
I 47 je super. Obe zglobni lokal fider do BGV, ekspres radijal do grada alternaticnim trasama van železničkog koridora u cilju ubrzanja i rasterećenja koridora bez železnice ili metroa (Banjica, Žarkovo).
Neverovatno kako nemaju sluha uošpte za tako jednostavne korekcije. Toliko su se fokusirali na pokrivanje bespravnih naselja minibusima i antibiotik solo autobusima da su potpuno zapostavili primarnu, nažalost sve neefikasniju mrežu.