Šta je novo?

Gradske linije javnog saobraćaja - Predlozi, rešenja

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=665991#p665991:2u33np1v je napisao(la):
prostorni planer » Čet Okt 03, 2019 10:30 am[/url]":2u33np1v]Ja sam veoma razocaran izborom trase linije 504 na Vidikovcu. Pa to nema nikakvog smisla. Vidikovacki venac je u svim svojim delovima na 5 minuta hoda od Patrijarha Joanikija za zdravu, odraslu osobu. Bas ce neko cekati 20 minuta 504 kada ima 5 linija na 5 minuta.
A i sam izbor lokacija stajališta takav da najudaljeniji deo venca slepo parče , tako da mu vremenski isto dal neko ko tu stanuije išao do najbliže stanice u vencu ili do Patrijarha Joanikija.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=665991#p665991:2u33np1v je napisao(la):
prostorni planer » Čet Okt 03, 2019 10:30 am[/url]":2u33np1v]Bolje da su je produzili u Filmski grad na kraj ulice Ilije Stojadinovica kako smo Predrag 1978 i ja predlagali. Resniku bi omogucili vezu sa Vidikovcem, a gornji deo Filmskog grada bi odlicno povezali sa ostalim linijama. Onda bi 57 mogli da skrate kao nekada 55A i da jedno vozilo daju na 504. Ili 504 do Banovog brda kroz Djordja Ognjanovica i Ratka Mitrovica, a ka Banovom brdu kroz Filmski grad trasom 57.
Ili tako ili kao poslednji predlog predrag1978 , da ide pored škole "14. oktobar" pa Vinogradskim vencem , ili do Belih voda ili do Banovog brda. Mada , što neki rekoše , najbezbolnije bi bilo da su 89 preusmerili kroz Vidikovački venac a da 504 po penjanju uz Pilota Mihajla Petrovića ide nekom drugom trasom.
 
Управо тако. У међувремену продужити 502 на Церак и свима добро. Соле, ако можеш пошаљи предлог за ону кружну линију Општини.

Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
 
Ja nisam za dodatnu kružnu liniju i isti predlog ne bih slao. Već postoje dosta linija i samo bi se pravile dodatne kolone i gužva jer bi recimo u Pat. Joanikija imali 23,53,59,89,504,534 i tu kružnu što ipak previše za ovaj format ulice, samo po jedna traka sa velikim saobraćajem. Uz to ne postoje baštice za buseve celom dužinom. Predlažem da se šalju predlozi za organizaciju postojećih linija, a ima ih dovoljno. Lično ne bih dirao samo 23 kao ionako već predugu i 59 za koju znam sigirno da nikome ne pada napamet da je menja (mada nikad ne reci nikad). Za ostale bih i mogao da pravim predloge.

Kada je ponovo otvarana žel. st. Kneževac, tadašnji gradonačelnik je rekao da je stanica na odličnom mestu i da će posebno sa Vidikovca nju koristiti. Samo su svi zaboravili da je treba povezati prevozom.
 
U tom slučaju ništa ne mora ni da se predlaže , jer nijedan predlog sa linijama koje si predložio ne može da reši probleme , a da nije uključeno i presedanje. Ako se već zalažemo za bolju povezanost , onda se treba uraditi nešto što bi imalo ikakvog smisla i olakšalo stanovnicima dolazak do neke od žerljenih lokacija. a činjenica je da korisnici linije 521 godinama traže produženje linije do Cerak vinogradi , trasom linije 534. Dalje , stanovnici Kneževca (trasa linije 42) isto tako godinama traže liniju kojom bi direktno bili povezani sa Vidikovcem , a od svega su dobili presedanje sa 502 , što su u suštini imali i sa linijom 42 i što u kranju ruku i dan danas rade. Isto tako i ljudi iz Kneževca i dela Resnika , trasa linije 504 , dosta gravitiraju ka istom tom Vidikovcu i Patrijarha Joanikija. A da ne zaboravimo i činjenicu da se 50 i 59 dosta isprazne kada se popnu uz Pilota Mihajla Petrovića.
 
Ma kroz Vidikovacki venac ne treba da ide autobus, to je ulica koja je uza i mimoilazenje autobusa ce biti problematicno. 89 je vec preduga i cesto upada u guzve, a verujem da ce opet biti zglobna tako da nije da kruzi tuda. Mogli su 534 tuda da stave, ili 502 pa da ide na Cerak, ali ponavljam da nema potrebe, to je ravno i brzo dostupno do Patrijarha Joanikija. Oni misle da se ovakvim glupostima dobijaju izbori. Sto se tice ZS Knezevac, samo jedan kombi ZS Knezevac-Cerak Vinogradi, na 20 minuta bi zavrsio posao, kroz Boze Jeremica i pravo pored pijace na okretnicu
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=666041#p666041:34rfk63h je napisao(la):
solecar » Čet Okt 03, 2019 12:50 pm[/url]":34rfk63h]U tom slučaju ništa ne mora ni da se predlaže , jer nijedan predlog sa linijama koje si predložio ne može da reši probleme , a da nije uključeno i presedanje.

U poslednje vreme nisam ovde izneo ni jedan konkretan predlog osim one osmice, nešto između nekadašnje 542 i sadašnje 502 pa ne znam na koje misliš. Ali ne mrzi me da za svaku liniju posebno napravim mapu. Kroz Kneževac idu 3 linije, uvođenje još jedne nije loše stvar, ali mislim da uvođenje trećeg lokala od ukupno četiri linije je blesavo i potpuno rasipanje resursa kojih ionako nema, bar tako kažu.

Možda bi mogla ponovo da se uspostavi okretnica kod Premijera ili da se razmisli, a kavkih sve ima, i neka okretnica kod žel. st. Kneževac, ukoliko su okolne "predaleko". Pada mi napamet i linija Petlovo brdo - Kneževac - Vidikovac - Skojevsko naselje - Banovo brdo ili nešto slično. Koliko znam Pevac nema vezu sa BB.
 
Нема, зато идемо пешке до Видиковца или до Ибарске.

Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
 
Ja sam se ponadao da ova promena za 504,takodje ukljucuje jos neku promenu na nekoj susednoj liniji, ali za sada od toga nista... da bi neku liniju produzili do B. Brda, morate neku odatle da iselite... a koju?
Vec smo davali razne vrste predloga, vec sam poceo da gubim nadu da ce se to uopste skoro desiti... po meni terminus B. Brdo treba da bude nesto slicno kao u Ustanickoj, dakle linije poteza 500 da budu vecinom tu i imamo vezu tramvajima i sa N. Beogradom i sa centrom grada.. a da bi se tako nesto desilo, 49 i 85 moraju biti produzene... kako i u kom obliku to tek treba da bude tema kako za nas tako i za Direkciju... i onda moze tu da bude varijanta sa 512,521,531,532,533,534...i svi svako u svom pravcu kao i do sada, samo sa brda da idu...

Sent from my SLA-L02 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=666075#p666075:1ctdle2f je napisao(la):
beobike » Čet Okt 03, 2019 1:32 pm[/url]":1ctdle2f]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=666041#p666041:1ctdle2f je napisao(la):
solecar » Čet Okt 03, 2019 12:50 pm[/url]":1ctdle2f]U tom slučaju ništa ne mora ni da se predlaže , jer nijedan predlog sa linijama koje si predložio ne može da reši probleme , a da nije uključeno i presedanje.

U poslednje vreme nisam ovde izneo ni jedan konkretan predlog osim one osmice, nešto između nekadašnje 542 i sadašnje 502 pa ne znam na koje misliš. Ali ne mrzi me da za svaku liniju posebno napravim mapu.
Mislio sam , generalno , bilo koji predlog da se napravi sa linijama koje prolaze kroz Patrijarha Joanikija , koje si sam predložio da se uzmu u razmatranje , bi i dalje ostavio sve probleme koji su trenutno aktuelni.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=666075#p666075:1ctdle2f je napisao(la):
beobike » Čet Okt 03, 2019 1:32 pm[/url]":1ctdle2f]Kroz Kneževac idu 3 linije, uvođenje još jedne nije loše stvar, ali mislim da uvođenje trećeg lokala od ukupno četiri linije je blesavo i potpuno rasipanje resursa kojih ionako nema, bar tako kažu.

Možda bi mogla ponovo da se uspostavi okretnica kod Premijera ili da se razmisli, a kavkih sve ima, i neka okretnica kod žel. st. Kneževac, ukoliko su okolne "predaleko". Pada mi napamet i linija Petlovo brdo - Kneževac - Vidikovac - Skojevsko naselje - Banovo brdo ili nešto slično. Koliko znam Pevac nema vezu sa BB.
Problem Kneževca (trasa linije 42) je što mogu i 50 linija da nakrcaju da ide kroz istu , i dalje bi bio loš prevoz , ukoliko ne bi postojala linija koja bi opsluživala trasu linije 42 kroz Kneževac i Patrijarha Joanikija celom svojom dužinom. Patrijarha Joanikija je žila kucavica Vidikovca i Cerak vinogradi i ustalom , velikog dela Rakovice. Kao što se da primetiti , ni nakrcavanje linija na Miljakovac to nije promenilo.
 
@solecar Slažem se sa tvojim krajem posta. Upravo to što je Patrijarha Joanikija žila kucavica Vidikovca kao i sa njom skoro paralelna ulica sa mnogo imena kroz Kneževac 502 je bila idealna da je skretala ka Ceraku. Ne znam koje su potrebe 501 za Petlovim brdom, da bi i nju preusmerili prema Vidikovcu. Sa tom idejom može i 521 da se produži do Petlovog s tim da nastavi preko Vidikovca do Meka, pa preko Premijera kroz Kneževac do Petlovog. Sa druge strane 23 je izuzeta jer je već predugačka i opterećena, pa bi recimo mogla 53 da se produži Preko Labudovog preko Kneževca do recimo žel. st. Rakovicam Miljakovca ili okretnice Kneževac. Za 89 ne znam, blesava linija a šteta, mada za nju to isto važi. Kao što vidiš, razmatram bukvalno sve linije, i lokale i one koje to nisu. Ne mislim da gomilanje linija neminovno no dovodi do boljeg prevoza. Primer je Kneževac koji je dobio dve linije ali kvalitativno nije dobio ni jedan novi pravac koji već nije imao sa 42.

I nije samo Kneževac, da li generalno Rakovica ima pristup BG Vozu? NEMA! Evo prilike i to da se ispravi. Svim ovim polu idejama koje sam nabrojao, niko ništa ne gubi, samo neki dobijaju. Sigurno ih još, verovatno i boljih. Ali ideja da provuku bus kroz Vidikovački venac je apsolutno sumanuta i pored nje sve ove ideje izgeldaju itekako opravdanije i realnije. I sve izmene ili preusemrenja ne iziskuju dodatnih 10km ili pola sata vožnje kao što bi trebalo za dodatne linije.
 
Bilo bi idealno kada bi se 502 preusmerio da ide do okretnice Cerak vinogradi , ali ne , mora da ide do Orlovače , jer je neko smislio da je to potrebnije ljudima nego veza sa bankama , marketima , pijacom , TC , poštom...
Davao sam ranije predloge za bolje povezivanje sa železničkim stanicama i Vidikovcem. Kasnije ću više i detaljnije o tome.
 
Pustili solo na 31, #767 ili #768 ja mislim.
Edit: ispravka, u pitanju je #758.


Sent from my MI 8 using Tapatalk
a0156f2fbe17fb50c2942802ea6f3581.jpg
 
Evo dočekao #758 i u suprotnom pravcu.
168ac73704d0224c873ae08ca57370f6.jpg

Na aplikaciji odma skontao da ide iza još jedan, ispostavilo se da je Solaris i nisam se ni trudio da ulazim u Ikarbus.

Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
Znači biće Higera i na 31

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=666378#p666378:29mc3m2o je napisao(la):
hiavata » Pet Okt 04, 2019 12:07 pm[/url]":29mc3m2o]Sledeci korak, rotacija 31 i 83 po pogonima :D
Sledeći korak 31 i 83 solo. :)
 
Баш тако. Соло 31 јесте у плану, али са електробусима. Значи у будућности ћемо имати све линије са соло возилима на Славији а до пре 5 година смо имали најмање 4 линије са зглобним возилима (неке мешовите уистину).
 
Taj plan za elektrobus na 31 je debilan, ako već hoće nešto da menjaju nek uvedu tramvaj do Konjarnika, linija koja ide samo pravo ulicom sa 4 trake i ti stavljaš solo elektrobus? Ovi stvarno hoće da unište sve pre nego što odu.

Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
По мени је свако претварање зглобне линије у соло дебилно. Али просто се пилићарски руководе. Уместо да побољшају инфраструктуру и уведу више зглобова, ови претварају у соло линије и оне које су ок функционисале као зглобне.
 
Oni žele da naprave što više mogu solo linija, jer su ta vozila jeftinija i mogu da se kupe više

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
To je ovde upravo problem. Ovima je najvažnije da kažu da je broj vozila koja nabavaljaju veliki, tj. da je veći od broja koji su nabavili prethodnici. Užasava me činjenica da uporno nabavljaju solo autobuse koji su uništili kvalitet prevoza na mnogim linijama. Da mi je neko pre 10 godina rekao da će na 83 da idu samo solo busevi, rekao bih mu da je lud.

Ne želim da kažem da solo autobusi nisu potrebni. Jesu, ali u mnogo manjem broju nego što oni nabavljaju. Trenutno najviše nedostaju zglobni.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=666476#p666476:314ayzak je napisao(la):
Vinča307 » Pet Okt 04, 2019 3:37 pm[/url]":314ayzak]Oni žele da naprave što više mogu solo linija, jer su ta vozila jeftinija i mogu da se kupe više
Još kad bi mogli i više radnika da kupe... Ovako ćemo samo imati situaciju da imamo isti broj vozila na ulicama , ali većinski solo , jer neće imati ko da vozi sva ta kupljena vozila , pošto će svi vozači koji mogu , da odu tamo gde su ljudski plaćeni , a zglobna vozila će polako da propadaju...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=666135#p666135:9as575f5 je napisao(la):
beobike » Čet Okt 03, 2019 3:43 pm[/url]":9as575f5]I nije samo Kneževac, da li generalno Rakovica ima pristup BG Vozu? NEMA! Evo prilike i to da se ispravi. Svim ovim polu idejama koje sam nabrojao, niko ništa ne gubi, samo neki dobijaju. Sigurno ih još, verovatno i boljih. Ali ideja da provuku bus kroz Vidikovački venac je apsolutno sumanuta i pored nje sve ove ideje izgeldaju itekako opravdanije i realnije. I sve izmene ili preusemrenja ne iziskuju dodatnih 10km ili pola sata vožnje kao što bi trebalo za dodatne linije.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=666144#p666144:9as575f5 je napisao(la):
solecar » Čet Okt 03, 2019 4:07 pm[/url]":9as575f5]Davao sam ranije predloge za bolje povezivanje sa železničkim stanicama i Vidikovcem. Kasnije ću više i detaljnije o tome.
Evo predloga koje sam davao ranije:
47 preko Vareške i ŽS Rakovica
37 preko Repišta , ŽS Rakovica i Vareške do Miljajkovca I
505 preko ŽS Rakovica i Vareške do Miljajkovca I
505L da se prenumeriše u 508 i produži Vareškom , ŽS Rakovica i Pilota Mihajla Petrovića do okretnice Cerak vinogradi

Pogledajte prilog 3



Pogledajte prilog 2

Pogledajte prilog 1

Sve pomenuto može da se izvede sa postojećim brojem vozila , s tim što bi linija 505L (508) umesto na 20 minuta , saobraćala na 30 minuta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=666373#p666373:2yj7ec15 je napisao(la):
Daxara » 04 Oct 2019 10:56 am[/url]":2yj7ec15]Evo dočekao #758 i u suprotnom pravcu.
168ac73704d0224c873ae08ca57370f6.jpg

Na aplikaciji odma skontao da ide iza još jedan, ispostavilo se da je Solaris i nisam se ni trudio da ulazim u Ikarbus.

Sent from my MI 8 using Tapatalk

Krše uslove tendera - određen broj zglobnih vozila na osnovu kojih je formiran red vožnje. Ako upada solo onda je u pitanju nedovoljan kapacitet. To je kao da privatnik krši tender ubacivanjem minibusa na 50 kada se pokvari solo. Mora da garantuje adekvatnu zamenu. Da se to desi odma bi od medija napravili kokošinjac kreštanjem tipa kako je to nečuveno, nedopustivo i bla, bla, međutim sad kad oni (Grad je vlasnik GSP-a) brljave ne smeju da zucnu i prave se da je sve što rade sasvim normalno.

Čim puštaju višak solo na zglobne linije to znači da je "zdravlje" zglobnog voznog parka loše jer nemaju čime da voze (tj. nemaju šta da isteraju na ulicu jer su rezerve na čekanju delova ili u rashodu a nova vozila samo obećanje).

Trenutni PVR (maksimalan broj vozila u špicu) je 340 sa solo 27E, 53, 72, 75, 83, 601 a privatnom 511. Ako za inventar uzmemo faktor 1,2 broj vozila će biti 408. Trenutno ih ima 470-475, znači dosta rashoda pred otpis i ne tako malo IK201 pred rashod. Pod time ne računam blagi rashod Solarisa koji uz nov ugovor o održavanju mogu biti dovedeni u vozno stanje i prefarbani. Od minimum 470 vozila ni 340 ne izlazi na ulicu što saznajemo primećenim izlaskom solaća. Znači 27+% inventara ako nije rashod onda čeka delove (ako ih dočeka do rashoda s obzirom na starost vozila). Dakle oko 1/3 ineventara nije aktivno, odnosno ne izlazi dnevno na linije. Izlaznost zglobnih vozila je mala, upravo zbog čega ih vadi višak solo krševa, takođe pred rashod.

Ne treba nam 100 IK218M3 nego minimum 200 (idealno 300-400) kvalitetnih vozila zbog svih tih silnih solo vašarskih plastikanera što iz Turske što iz Kine.

Toliko škrtarenje na kičmi sistema nesumnjivo predstavlja veliku društvenu štetu.

U pravu je Žika, možda je U18 i najbolje rešenje. Zagreb ima loše iskustvo kako sa Irisbusom/Ivecom (Češki Karosin pogon Vysoke Myto, znači ne francuski Renault pogon Annonay) tako i sa M.A.N-om (turski pogon Ankara, mnogo lošiji Lion's City nego SL283/SG313).

Trenutno nam autobuski podsistem izgleda kao ošamućena osoba kojoj noge (zglobovi) klecaju, samo što se ne sruši. Ako su solaći ruke onda su zglobovi svakako noge autobuskog podsistema. Kad one posustanu pada ceo sistem, nešto što političarima očito ne možeš objasniti ni za dva mandata.

Sistem bi konačno "stao na noge" gradnjom Makiša uz nabavku 400 kvalitetnih zglobova. Privatnicima tražiti raznovrsniji solo vozni park.

Kičma bi možda izgledala ovako nekako:

16 (ekspres 15+16, 24 vozila), 17 (18), 18 (23), 23 (23), 25 (preko Autokomande, Slavije, 12 vozila), 27 (16), 31 (15), 35 (35+84, 13 vozila), 37 (do stanice Rakovica/Miljakovca I, 9 vozila), 43 (9), 48 (10), 50 (18), 52 (12), 55 (do Julinog Brda ekspres, 8 vozila), 56 (18), 59 (12), 65 (16), 70 (do Aerodroma Autoputem, 6 vozila), 73 (do Gornjeg Grada, 9 vozila), 75 (27E+75, 13 vozila), 77 (9), 78 (10), 83 (do Medakovića 3, 11 vozila), 85 (do Gornjeg Grada, 8 vozila), 88 (23), 89 (10), 94 (do stanice Rakovica, 10 vozila), 95 (ekspres, 25 vozila), 101 (9), 302 (10), 405 (8), 511 (25), 601 (12), 610 (9), 611 (10), 704 (6), 706 (9), 707 (8).

PVR=496, znači inventar 596 zaokružen na 600 tj. NBG, Karaburma i Makiš po 200. Fali recimo 400 Urbina 18 IV 4000-4399. NBG 3000-3099, 4000-4099, Karaburma 3100-3199, 4100-4199 a Makiš 4200-4399.

@Sole

Like. Odličan predlog za 37, ja drobim vreć neko vreme da treba nekako povezati tu nesrećnu stanicu sa što više frekventnijih linija koje bi ujedno funkcionisale i kao primarni fideri. Baš na najmanje opterećenim repovima gde sad zvrje prazne preusamerenjem ili skraćivanjem moguće je popraviti patronažu ne samo autobusa već i BG:Voza. Naravno uz pojačanje takta voza.

I 47 je super. Obe zglobni lokal fider do BGV, ekspres radijal do grada alternaticnim trasama van železničkog koridora u cilju ubrzanja i rasterećenja koridora bez železnice ili metroa (Banjica, Žarkovo).

Neverovatno kako nemaju sluha uošpte za tako jednostavne korekcije. Toliko su se fokusirali na pokrivanje bespravnih naselja minibusima i antibiotik solo autobusima da su potpuno zapostavili primarnu, nažalost sve neefikasniju mrežu.
 
Vrh