Šta je novo?

Gradska magistralna saobraćajnica Novi Beograd - Surčin

Povećanje broja alternativa, čak i ako ni jedna pojedinačna nije jasno kraća u vremenu vožnje, jeste poboljšanje ukupnih uslova.

Ko ne veruje verovace kada proba. U tom smislu, me treba imati sumnje da je ova veza bila neophodna i korisna čak i većini, a delu grada je uz to i jasan dobitak.

Zar je to malo za jednu običnu ulicu od 7km? Nikako nije.

Problemi, tj kritika, dolaze iz drugih razloga, nikako zbog toga što ulica nije bila jasno potrebna.
 
Ma naravno, a i otvara nove opcije - pa će tako i predsednik, kako reče, sa NB tuda pa obilaznicom ići za Jajince, kao i ja za Veliku Planu, petkom popodne - ali onaj Nikolinov post je bio smešan i dobar :)
 
Тако је. Значај алтернативних путева најбоље се схвати тек онда када ти истовремено затворе или осакате и аутопут и Смедеревац, а идеш у Гроцку. Наравно, нико није луд да оба правца истовремено затвори, само што наравно - јесте (баш та ситуација је актуелна претходних пар година). Е ту би такав један алтернативни правац легао к'о доопенце на ношу.

А то, да се скрати време путовања већ одавно је стара нереалност (прим. аут. супротно од "нова реалност")
 
Prodjoh i ja novom magistralom i lepo je to, ali nesto me buni.
Zivim u Stepi na Vozdovcu, a inace sam iz GM i tamo mi zive roditelji i idem povremeno do njih.
Preko Topole sam stizao za sat i 30-35 min.
Kad su napravili autoput od Obrenovca, trebalo mi je sat i 30-35 min.
Onda su zavrsili deo od Surcina i treblo mi je sat i 30-35 min.
Kako zavrsavaju obilaznicu ka 1000 ruza, tako se i povecava guzva do 1000 ruza, pa mi treba sat i 30-35 min.
Mogu i preko autokomande, pa ka zagrebu do Dobanovaca, sto je najdalje i tuda mi treba sat i 30-35 min.
Sad su konacno zavrsili najblizi put (ako se ne ide kroz Umku i Baric) i sad mi vec treba samo sat i 30-35min.

Cak je svejedno da li cu preko Banjice i Teodora Drajzera pa preko mosta na Adi i Jurija Gagarina ili preko autokomande, Gazele pa da se iskljucim u Tosin bunar itd.
U povratku, ispred Obrenovca, navigacija mi je pokazala da je svejedno da li cu da se tu iskljucim ili do kraja Milosa Velikog. A posle u Surcinu je pisalo da je isto da idem levo, desno ili pravo. Na kruznom toku kod Vinogradske takodje svejedno da li pravo Vojvodjanskom ili I. Ribara, pa J. Gagarina. Kad sam bio pred autokomandom, mogao sam za isto vreme preko a. komande ili pravo, pa preko Dusanovca ili Medakovica.
Mislim da imam ukupno 30tak kombinacija i kad nema neke ozbiljnije guzve, sta god da odaberem, putovacu sat i 30-35 min.
Ako neko zna broj telefona Ginisa, nek mi javi, da ga zovem da upise u svoju knjigu ovaj rekord :)
E sad zamisli da nije bilo tih izgradnji, nadogradnji, produžetaka...
Tih 1.35 bi danas bilo 2.35-3.35 zavisno od doba dana, nedelje meseca i atmosferskih prilika.
 
Prodjoh i ja novom magistralom i lepo je to, ali nesto me buni.
Zivim u Stepi na Vozdovcu, a inace sam iz GM i tamo mi zive roditelji i idem povremeno do njih.
Preko Topole sam stizao za sat i 30-35 min.
Kad su napravili autoput od Obrenovca, trebalo mi je sat i 30-35 min.
Onda su zavrsili deo od Surcina i treblo mi je sat i 30-35 min.
Kako zavrsavaju obilaznicu ka 1000 ruza, tako se i povecava guzva do 1000 ruza, pa mi treba sat i 30-35 min.
Mogu i preko autokomande, pa ka zagrebu do Dobanovaca, sto je najdalje i tuda mi treba sat i 30-35 min.
Sad su konacno zavrsili najblizi put (ako se ne ide kroz Umku i Baric) i sad mi vec treba samo sat i 30-35min.

Cak je svejedno da li cu preko Banjice i Teodora Drajzera pa preko mosta na Adi i Jurija Gagarina ili preko autokomande, Gazele pa da se iskljucim u Tosin bunar itd.
U povratku, ispred Obrenovca, navigacija mi je pokazala da je svejedno da li cu da se tu iskljucim ili do kraja Milosa Velikog. A posle u Surcinu je pisalo da je isto da idem levo, desno ili pravo. Na kruznom toku kod Vinogradske takodje svejedno da li pravo Vojvodjanskom ili I. Ribara, pa J. Gagarina. Kad sam bio pred autokomandom, mogao sam za isto vreme preko a. komande ili pravo, pa preko Dusanovca ili Medakovica.
Mislim da imam ukupno 30tak kombinacija i kad nema neke ozbiljnije guzve, sta god da odaberem, putovacu sat i 30-35 min.
Ako neko zna broj telefona Ginisa, nek mi javi, da ga zovem da upise u svoju knjigu ovaj rekord :)
Баш сам сличну ствар радио јуче. Само није ГМ већ Краљево. Дакле:


КВ преко Тополе 161km 2:32h
КВ Милошем Умка 171km 2:11h
КВ Милошем НБГД 177km 2:11h
КВ Ибарска 182km 3:02h
КВ Милошем Добановци 186km 2:09h
КВ преко Баточине 188km 2:27h


Едит: Аутокоманду сам ставио као циљ
 
Dobro, tom logikom kako je moguće da meni Va Kamenica (od mene 75km vazdušno) koja je duplo bliža od Kv bude 2h, a Kv koje je duplo dalje svega 2h 11min? Slično i za GM, kako dalji, a pola sata, tj 25% brže? Tako da nemojte ja počnem se žalim 😅
 
Sa Vracara do Milosa Velikog 4 varijante i sve 38 minuta daje navigacija.

Preko Dobanovaca 48 km
Preko Nbg Surcin 38 km
Preko Ostruznickog mosta 41 km
Preko Umke 32km

Trenutno stanje kad nema guzve
Ako ideš do Gornjeg Milanovca, meni se čini da auto-put ne igra veliku ulogu u skraćenju vremena putovanja, bar dok ne srede prilaz bolje.
 
Sa Vracara do Milosa Velikog 4 varijante i sve 38 minuta daje navigacija.

Preko Dobanovaca 48 km
Preko Nbg Surcin 38 km
Preko Ostruznickog mosta 41 km
Preko Umke 32km

Trenutno stanje kad nema guzve
Nasmejah od Vracara pa do autoputa Milos Veliki kao od Podgorice do Mateseva autoputem
 
Posto je malo veca guzva u gradu, pa Maps pise da treba sat i 42-43 minuta. Autoputem vozim u proseku 120 km\h a maps racuna manje, jer je od Ljiga do Takova 100. Tako da izadje na oko sat i 35 u ovo doba, a uvece ili vikendom sat i 30

Preko Gazele i novom magistralom. Izbor je da sidjem Kumodraskom, Bulevarom oslobodjenja ili preko Dedinja, a na NBG Jurija Gagarina ili Tosinim bunarom.



Naredne 3 su obrenovackim putem i sto vreme je Kumodraskom, B. Oslobodjenja, preko Dedinja ili Drajzerovom

Preko ostruznickog mosta


Preko Umke


Preko Umke Drajzerovom


Naredne 2 su obilaznicom
Preko Kumodraza i 1000 ruza


Preko Banjice i Rakovice


Preko Dobanovaca, a do Gazele izbor Kumodraskom, B. Oslobodjenja, preko Dedinja.


Drajzerovom, pa preko Mosta na Adi


E sad, preko Topole pise da je malo duze, ali tamo ima puno lokalnog puta za koji maps procenjuje da se vozi sporije. U praksi je to opet kao i na prethodnim trasama


Slicno je i sa Ibarskom. Izgradjen je deo van naselja kod Lazarevca, gde moze da se vozi malo brze i tu se napravi razlika.



Poslednje 2 gotovo da ne koristim, jer se osecam bezbednije na autoputu.
Kad krecem kod mojih, kako sam parkirao auto, na tu stranu krenem, da ne okrecem, jer je svejedno :)

I evo izracunah da na 25 nacina mogu da stignem do mojih za isto vreme.
 
Poslednja izmena:
Surčin South be like:
FB_IMG_1680639852390.jpg
 
Ako ideš do Gornjeg Milanovca, meni se čini da auto-put ne igra veliku ulogu u skraćenju vremena putovanja, bar dok ne srede prilaz bolje.
Na osnovu čega ti se čini?
Koliki vremenski benefit očekuješ od Takovo-GM deonice kada se sredi, s obzirom da se ista sada prelazi za 12-14minuta?
 
Na osnovu čega ti se čini?
Koliki vremenski benefit očekuješ od Takovo-GM deonice kada se sredi, s obzirom da se ista sada prelazi za 12-14minuta?
Pa čini mi se - u pitanju je subjektivni osećaj. Da sam tvrdio to, rekao bih ti šta je osnov tvrdnje. Par puta sam prošao tuda (dakle ne često) i nekako imam utisak da se tom deonicom i duže vozi, jer je uzak put i pun je krivina. Možda grešim.

Npr. ranije je preko Topole i Rudnika trebalo manje od 2h za relaciju BG - ČA, što znači oko 1,5h za BG-GM. U odnosu na to, imam utisak da AP do GM nije neka naročita ušteda vremena. Svakako, daleko je bezbednije, bar do isključenja u Takovu. Ali evo, možda bolje da se oglasi neko iz Gornjeg Milanovca i da kaže kako stvari zaista stoje.
 
Haha, jeste, ali kad zapekne zvezda ne vozi mi se baš po vrelom NBG asfaltu. Ai vozim bajs skoro svaki dan na posao, pa prija i malo šetnje.
 
Prođoh danas novom dionicom, ljudi moji čas prije se stvorih u Pakovraću. Ljepota.
I vremenski i psihički lakše, e sad pratimo do Požege radove. 😄

Kad se sjetim CG Beograd starim putem, ispod 6 sati nije imalo teorije da se stigne. Sad, do granice sa CG iz BG manje od 4 i po sata, sve lagane vožnje.
 
Sta je ustvari moje zapazanje. Deonice se otvaraju parcijalno i za svaku se prica kako je usteda u vremenu po pola sata.
Za Ljig - Takovo je na otvaranju bilo price da se ustedi 40 minuta (malo su preterali, ali jeste oko pola sata za one koji idu ka Kraljevu i Cacku, za nas iz GM oko 15). Ostatak ap od Obrenovca do Ljiga jos pola sata (jeste za one iz Obrenovca, koji su isli starim putem). Deonicom Surcin - Obrenovac 20-25 min (Tacno, ali za one koji idu iz pravca Dobanovaca, pa ne moraju preko Ostruznickog mosta i Umke...). Za deonicu Preljina - Pakovrace i obilazak cuvenih 5 semafora, usteda pola sata. Sad je za novu deonicu isto najavljeno 15-20 minuta, bilo u prenosu (Tacno, ali za one iz Bloka 45 i okoline kod kruznog toka).
E sad, jedan kolega sa foruma je negde nedavno sabrao te ustede do Cacka i ispalo je da ce pre da stigne nego sto je krenuo.
Svaku deonicu sam ponaosob izmastao. Gledao kako napreduje, nadao se nekom ubrzanju. Obecavao sam babi jos 2010. kad je pocela gradnja, kako cu dolaziti cesce kad se zavrsi AP, u fazonu za sat sam tu. Taman zavrsise deonicu od Surcina, baba potegne i umre. Dogurala jadna do 87 godina, nije mogla vise.
Kad sam kupovao stan od GDS imali su opciju naselje Stepa i u gradnji je bilo naselje Ivana Ribara. Majka mi rece, ni slucajno tamo u I. Ribara, ko ce do tamo da putuje, Stepa nam je najbliza. Sad je AP tako napravljen da je Stepa zapravo najdalja od GM. Stavite na Maps Stepu za destinacuju i setajte destinacionu tacku. Gde god pomerite tacku, neka od ruta je bliza i brza. Stepa je vremenski udaljena od GM kao Beska... Ladno se stize brze iz Indjije i Rume, nego iz Stepe.
 
Ja primetih da kada se ide obilaznicom od Dobanovaca ka Ostružnici, prilikom isključenja za Miloš Veliki na petlji Surčin jug, na tablama za Novi Beograd nisu skinuti oni znaci X. Tako da kod nekih ljudi to sigurno stvara zabunu...
I ja sam to pomislio. Bile su one trake "crvenkaste" sa crnim ivičnim linijama. Sada su ih odlepili ali su skinuli i deo slova ( tabla za NB bela podloga, crna slova) pa je ostao trag od tih traka.
Nazalost, jako dugo su stajale tako zalepljene...
 
Isao sam danas sa sajma na MV, i isto sam to pomislio, i u povratku ( takodje na sajam) sam obratio paznju- bas sam zagledao u tablu. Ovako je bilo pre pustanja, to su te crvenkaste trake :
Screenshot_20230405-192944_YouTube.jpg
 
Vrh