Šta je novo?

Gradska magistralna saobraćajnica Novi Beograd - Surčin

Svojevremeno je ova urbanistička zona sačuvana od gradnje kao zona prinudnog sleatanja, i deo zaštitne zone vodoizvorišta.

Kako misle da naprave depo? Isto tako kao što prave BAS, Bulevar patrijarha Pavla i slično? Vezano za autobuski depo, ima smisla da se napravi na krajevima gusto naseljenih delova grada, i u tom duhu su Kosmaj i Karaburma pametno locirani, NBG ne baš. To nije samo logično lociranje tehničko-komunalno-industrijskih parcela na periferiji gde su jeftinije, nego svođenje na minimum vožnji u depo i iz depoa. Logični krug autobuskih depoa bi bio: Karaburma, Borča, Zemun (Galenika), Bezanija, Orlovača, Medaković (Kosmaj). Ali sa tramvajskim depoima imamo drugačiju problematiku, i tu je važno da bude vezan za jezgro (zatvoreni krug) mreže. Sve do puštanja tramvaja preko Mosta na Adi najveći tramvajski depo je bio periferan. Konačno se stavi u jezgro mreže, a neki ***** rešio da ga seli?

Autobuski depo zauzima 2/3 prostora, a tramvaj 1/3. Ima neki smisao da autobuski deo depoa postane građevinsko zemljište, ali u mozgu zdrav urbanista tu nikada ne bi dozvolio stanogradnju. U razmatranju su poslovne zgrade, univerzitetski sadržaji, srednje škole šireg značaja, važne bolnice... Čoveče, to je mesto vezano autoputem, mostovima, železničkom, autobuskom stanicom, tramvajem, mesto koje čak ni SNS ne zaobilazi potpuno u metro planovima.
 
Карло, колико је технички изводљиво направити нестамбене вишеспратнице са аутобуским и трамвајским гаражама у приземљу?
 
Карло, колико је технички изводљиво направити нестамбене вишеспратнице са аутобуским и трамвајским гаражама у приземљу?
A Beogradski okrug je nabijen svim i svačim kao Honkong ili Singapur? Nema potrebe. Za tramvaj će nam taj depo trebati i u daljoj budućnosti, a za autobuske možemo koristiti periferiju.
 
Карло, колико је технички изводљиво направити нестамбене вишеспратнице са аутобуским и трамвајским гаражама у приземљу?
Sve je izvodjlivo samo je pitanje cene i svrsishodnosti. Evo jedan primer iz Ciriha gde je napravljena stambena zgrada sa unutrasnjim dvorištem iznad tramvajske okretnice i depoa.

https://livingthecity.eu/2020/09/07/wohn-und-gewerbebau-kalkbreite/

fig02_egl_5705_m_web-1024x682.jpg

fig06_20140913_kalkbreite_hof_03_volkerschopp_web-1024x682.jpg
 
Mislim da je nepotrebno razmatrati ovakve predloge. Mada, s obzirom na to koliko naš čovek ne voli da koristi JGP (iz opravdanih i neopravdanih razloga) i umesto njega uvek bira automobil, možda kad bi iz prizemlja svake zgrade kretao po neki bus ili tramvaj, to bio dovoljan motiv za smanjenje gužvi prouzrokovanih automobilskim saobraćajem. 😁
 
Ovo nije bio predlog već odgovor na pitanje da li je tako nešto izvodljivo.

Mislim da je bespredmetno razmišljati šta "naš narod voli" jel se time maši poenta. Nisu Srbi genetski predodređeni da se voze privatnim automobilima već to rade jel im dugogodišnje iskustvo govori da je to jedini iole pouzdan način da se stigne od tačke A do tačke B. Sticajem okolnosti u Beogradu u poslednje vreme ni posedovanje automobila nije garant da će te negde stići na vreme pa se cela priča menja. Pa tako znam ljude koji su počeli na posao ići BG-Vozom jel je i u ovom polu raspadu u kakvom je, efikasniji od automobila u špicu.

Da skratim priču već sto puta prežvakanu, masa ljudi bi u trenutnoj situaciji uključujući i mene birala javni prevoz kada bi on bio iole pristojan i pouzdan.
 
Pa tako znam ljude koji su počeli na posao ići BG-Vozom jel je i u ovom polu raspadu u kakvom je, efikasniji od automobila u špicu.

Da skratim priču već sto puta prežvakanu, masa ljudi bi u trenutnoj situaciji uključujući i mene birala javni prevoz kada bi on bio iole pristojan i pouzdan.

Bg voz je uvek bio najpouzdaniji i najefikasniji vid prevoza u Beogradu i nisu ljudi od skorije počeli da ga koriste, on je redovno bio max popunjen u špicu, ja dok sam radio jedno vreme na Kosi isključivo sam išao Bg vozom od Pančevca, srećom tada bio na 15 minuta i uvek tačan, ovi su uspeli i to da useru pa sad ide na sat vremena.
 
ja dok sam radio jedno vreme na Kosi isključivo sam išao Bg vozom od Pančevca
Upravo na tako nešto sam i mislio. Znam slićne priče. I sve to pri trenutnom raspadu sistema. Šta bi tek bilo da:

- da vozovi voze u taktu od 15-20 min
- da su garniture iole pristojne i klimatizovane
- da su stanice integrisane u sistem GSP i da te autobusi voze do pred voz
- da su čiste i održavana, da radi osvetljenje

itd. Biće valjda i to nekad, kad se izgrade svi nacionali stadioni i ostale budalaštine. Mada za koji dan se otvara obilaznica tako da mi to daje za pravo da verujem da su čuda moguća. ;)
 
Vraćao sam se sa aerodoma i probao da vidim kako bi mogao da se koristi ovaj novi put. Ukratko - kako je sada, nema smisla :)

Ali ono što mi je najsmešnije, u samom Surčinu nema nikakog znaka, table, gde treba skrenuti da bi se došlo do nove saobraćajnice.
 
Vraćao sam se sa aerodoma i probao da vidim kako bi mogao da se koristi ovaj novi put. Ukratko - kako je sada, nema smisla :)

Ali ono što mi je najsmešnije, u samom Surčinu nema nikakog znaka, table, gde treba skrenuti da bi se došlo do nove saobraćajnice.

Glupost je što nisu ubacili i direktnu vezu ka putu za aerodrom, trebalo bi srušiti par kuća ali ništa što se ne može rešiti. Logično bi bilo barem za Expo da to odrade.

Screenshot_20230626_123514_Maps-01.jpeg
 
U Jakovu uređen plac, uknjizen, parcelisan, sa tvrdim putem kostao je 5000 eur/ar, zadnjih 2 godine je 6000 eur/ar. Ima i za 4000 ali bez papira, i sl.
Bečmen je bio duplo jeftiniji, moglo se naci i za 2000-2500 eur/ar.
Pocetkom ove godine cene su presle 3000 eura, a sad neki traze i 4000e, ali nerealne su ponude jer isto nije zavrsena parcelacija i knjizenje.

Ja sam zbog ove petlje izabrao Becmen.
Tako da dobro došle komšije😀
Pa dobro kolko kosta plac na zrenjaninskom putu onda
 
Pa dobro kolko kosta plac na zrenjaninskom putu onda
Tamo sam gledao cisto infotmativno, ali Borca, Ovca je otprilike 3,500-5000 eura, parcelisani placevi tj.ucrtani u katastru.
Vidim da na obilaznici Zemun-Ovca neko trazi 10.000 eur/ar. Verovatno je i na zrenjanincu tako.
Mada tamo je more divljih placeva,tj.neresenih papiroloski, koji se samim tim nit mogu prepisati nit moze dobiti dozvola. Takvi placevi su ispod 3000e/ar.
 
Prodjoh posle duze vremena kod granda, vidim da je na servisima uz surduk nalepljeno lokali se izdaju i kontakt telefon, i tako redom.
Da li to nesto moze da znaci, da se nesto pomera sa mrtve tacke ne znam.
Uzgred Sapicev znak se ne vidi posto je cela jedna traka prekrivena stablima, ali bože sacuvaj da se neko pojavi i to skloni
 
Izgleda da su specijalci poceli da rade trotoar uz surduk. Eto hleba i igara za napacen narod. Osim sto ne resavaju ono sta treba, sada ce samo da naprave dodatne guzve par meseci, na glupost. Sto bi rekao jedan forumas resavaju se visedecenijski infrastrukturni projekti.
 
Vrh