Karlo del Ponte
Advanced
Svojevremeno je ova urbanistička zona sačuvana od gradnje kao zona prinudnog sleatanja, i deo zaštitne zone vodoizvorišta.
Kako misle da naprave depo? Isto tako kao što prave BAS, Bulevar patrijarha Pavla i slično? Vezano za autobuski depo, ima smisla da se napravi na krajevima gusto naseljenih delova grada, i u tom duhu su Kosmaj i Karaburma pametno locirani, NBG ne baš. To nije samo logično lociranje tehničko-komunalno-industrijskih parcela na periferiji gde su jeftinije, nego svođenje na minimum vožnji u depo i iz depoa. Logični krug autobuskih depoa bi bio: Karaburma, Borča, Zemun (Galenika), Bezanija, Orlovača, Medaković (Kosmaj). Ali sa tramvajskim depoima imamo drugačiju problematiku, i tu je važno da bude vezan za jezgro (zatvoreni krug) mreže. Sve do puštanja tramvaja preko Mosta na Adi najveći tramvajski depo je bio periferan. Konačno se stavi u jezgro mreže, a neki ***** rešio da ga seli?
Autobuski depo zauzima 2/3 prostora, a tramvaj 1/3. Ima neki smisao da autobuski deo depoa postane građevinsko zemljište, ali u mozgu zdrav urbanista tu nikada ne bi dozvolio stanogradnju. U razmatranju su poslovne zgrade, univerzitetski sadržaji, srednje škole šireg značaja, važne bolnice... Čoveče, to je mesto vezano autoputem, mostovima, železničkom, autobuskom stanicom, tramvajem, mesto koje čak ni SNS ne zaobilazi potpuno u metro planovima.