Šta je novo?

Gradska magistralna saobraćajnica Novi Beograd - Surčin

Koliko tacno kuca je potrebno da se srusi za izgradnju kruznok toka, i koliko sam shvatio jedan deo ce se prosiriti gore uz surdik barem 200 metara? Da li ce se to siriti sa leve ili ce se rusiti sa desne strane servisi.
Nisam znao za ovo. Sjajna vest, mislim da ce se rusiti servisi.
 
Žuta tabla brza cesta
Zelena tabla - autoput ?

За Нови Сад нема жуте табле код петље Змај. А и нема логике. Жута табла би требало да означава да се на написану дестинацију долази магистралним путем, што у овом случају није случај. Уосталом код скретања са СМТ на "Аутопут за Нови Сад", стоји зелена табла за Нови Сад.
 
Poslednja izmena:
Koliko tacno kuca je potrebno da se srusi za izgradnju kruznok toka, i koliko sam shvatio jedan deo ce se prosiriti gore uz surdik barem 200 metara? Da li ce se to siriti sa leve ili ce se rusiti sa desne strane servisi.
Ovo je granica plana, a sta ce rusiti, to ne znam. Ovako preklopljeno je lakse razumeti sta ce se graditi.
1.jpg
2.jpg
 
За Нови Сад нема жуте табле код петље Змај. А и нема логике. Жута табла би требало да означава да се на написану дестинацију долази магистралним путем, што у овом случају није случај. Уосталом код скретања са СМТ на "Аутопут за Нови Сад", стоји зелена табла за Нови Сад.
Ако уопште буде табла, биће зелене боје, али чисто сумњам да ће водити саобраћај са Газеле кроз НБГ ка Чачку.
 
U brate ovo će bude komplikovano. Deluje da Vinogradska ovde nestaje i postaje deo autoputa, a da se nastavlja na prvom skretanju sa autoputa. Ali da bi se to desilo treba se ukloni kuća na ćošku. Zatim treba se zatvori Vinogradska dok se spoji autoput sa kružnim tokom i ona nestane u njega tu. A to sve izgleda ne može se radi parcijalno bez rada celog kružnog toka. Koji nije ni počeo. Niti kuća na ćošku za to uklonjena. Zatim nejasno zašto od kružnog toka nisu ostavili Vinogradsku nego je ukinuta na gornjoj mapi, to će nepotrebno povećati gužvu na prvom semaforu autoputa... Baš su ga zapetljali kad se uporedi sadašnje stanje na terenu i gornja mapa
 
U brate ovo će bude komplikovano. Deluje da Vinogradska ovde nestaje i postaje deo autoputa, a da se nastavlja na prvom skretanju sa autoputa. Ali da bi se to desilo treba se ukloni kuća na ćošku. Zatim treba se zatvori Vinogradska dok se spoji autoput sa kružnim tokom i ona nestane u njega tu. A to sve izgleda ne može se radi parcijalno bez rada celog kružnog toka. Koji nije ni počeo. Niti kuća na ćošku za to uklonjena. Zatim nejasno zašto od kružnog toka nisu ostavili Vinogradsku nego je ukinuta na gornjoj mapi, to će nepotrebno povećati gužvu na prvom semaforu autoputa... Baš su ga zapetljali kad se uporedi sadašnje stanje na terenu i gornja mapa
Pa i nestaje, tj. postaje slepa ulica, a nešto dalje dobija priključenje na autoput, koje će ujedno služiti i kao priključenje na kružni tok. Tako je u planovima od prvog dana.

Ovo je granica plana, a sta ce rusiti, to ne znam. Ovako preklopljeno je lakse razumeti sta ce se graditi.
Pogledajte prilog 155597Pogledajte prilog 155598
Ako sam dobro protumačio, kružni tok će imati tri razdelna ostrva za desno skretanje u susednu ulicu, bez ulaska u kružni tok i faktički jedino skretanje iz Dr Ivana Ribara i Vojvođansku ostaje nepromenjeno.​
 
Овај део што се сад ради није аутопут. То је попут пута кроз Борчу од моста код Земуна.
Pa nije ni to skroz tačno jer od mosta kod Zemuna ka Borči nema semafora, a ovde ima. Ako ima semafore, znači da je tu ograničenje 50-60, što znači da nije ni Brzi put. Nije ni autoput ali je njegov nastavak. Zatim naziv Magistrala je stara reč iz vremena pre masovnije gradnje autoputeva pa je ta etimologija reči u današnje vreme izgubila smisao, a i magistrale su uglavnom bile sa 2 trake (Jadranska, Ibarska...) a ovde ih ima 6. Ima više traka pa bi mogao biti i Bulevar tu do zadnjeg semafora, ali posle njih sa rastom ograničenja na 80 nije ni to... Zato sam ga u nedostatku pravog imena svesno pogrešno nazvao autoputem jer je njegov nastavak.
 
Poslednja izmena:
Истина, мада се пут кроз Банатски део града од моста код Земуна до Панчевачког пута посматра као целина, а ту итекако има семафора те су некако најсличнији. Да су ових пар укрштања денивелисали, онда би ово био аутопут, али као и увек ишло се на сиромашније решење.
 
Pa nije ni to skroz tačno jer od mosta kod Zemuna ka Borči nema semafora, a ovde ima. Ako ima semafore, znači da je tu ograničenje 50-60, što znači da nije ni Brzi put. Nije ni autoput ali je njegov nastavak. Zatim naziv Magistrala je stara reč iz vremena pre masovnije gradnje autoputeva pa je ta etimologija reči u današnje vreme izgubila smisao, a i magistrale su uglavnom bile sa 2 trake (Jadranska, Ibarska...) a ovde ih ima 6. Ima više traka pa bi mogao biti i Bulevar tu do zadnjeg semafora, ali posle njih sa rastom ograničenja na 80 nije ni to... Zato sam ga u nedostatku pravog imena svesno pogrešno nazvao autoputem jer je njegov nastavak.
"Магистрала" је "главни пут" (trunk road), нема везе са бројем трака - то што су код нас по правилу 2, знак је неразвијености путне мреже - а семафори нису препрека да ограничење овде буде 80. Оно што не ваља, то су пројекти конкретних раскрсница без адекватних проширења за уливне/изливне површине. Дизајн са 3+3 траке без зауставне у принципу није споран ако је за 80 км на сат, мада, као и на путу ка Борчи, и овде ће бити тенденција да се вози средњом траком, због чега може да се плати казна.
 
Zar nece biti 100 kmh ogranicenje ovde?
 
Moje mišljenje je da je 80kmh dovoljno. Na tih 7km do A2 razlika pri ograničenju od 80kmh u odnosu na 100kmh je nekih 60ak sekundi, ako dobro računam iz glave, čak i u uslovima vožnje do punog ograničenja sve vreme.

Sa druge strane, 80 je dovoljno visoko da se sačekuse pri kontroli brzine i ne isplate zainteresovanima za to.
 
Ако уопште буде табла, биће зелене боје, али чисто сумњам да ће водити саобраћај са Газеле кроз НБГ ка Чачку.

Што довољно говори о великом проблему решења уласка путева из разних праваца у Београд. Тј. сви путеви воде у Рим, тј. Добановце. Уместо да 3 аутопутска правца имају 3 самостална уласка у Београд (Нови Сад, Сремска Митровица, Чачак), више од пола Србије се улива у Добановце и у левак сремског аутопута који иде одатле ка Београду и није дизајниран за такав енормни ниво саобраћаја. Плус на истом правцу имамо највећи аеродром у држави.

Зато кажем да је ову саобраћајницу требало правити као аутопут и да иде право на Јурија Гагарина, где се код Кинеског ТЦ претвара у градску саобраћајницу која би све до укључења на Газелу имала ограничење 60 км/ч. Да је одабрана варијанта преко десне обале Саве, онда је требао ићи аутопут све до Чукаричке падине, а даље до Мостара градска саобраћајница са ограничењем 60 км/ч. Ово што су сад урадили је лошија варијанта од оба ова решења. Зато сам и покренуо причу "скретања" за Чачак.
 
Sa druge strane, 80 je dovoljno visoko da se sačekuse pri kontroli brzine i ne isplate zainteresovanima za to.

С обзиром на високе ивичњаке и ограду одмах поред ње, не видим ни где би могла да стоји сачекуша, осим по сред возне траке. Дакле, једино камере за контролу брзине.
 
@WLABmz
Наравно, сабијање свих токова на Газелу је највећи саобраћајни проблем Београда; већ преклапање праваца за С. Митровицу и Нови Сад је катастрофа. Тога су постали свесни још кад су дотерали Нови новосадски пут до "лакат кривине" седамдесетих и схватили да никад неће порушити пола Земуна да продуже "Булевар лењина" (Прву лонгитудиналу), па су онда, чак, разматрали неке варијанте уз Дунав...

Код овог новог пута је повољна околност што постоји Мост на Ади, па се Тошиним бунаром и тим мостом може без много муке довести до места до којег би се дошло и да је пут грађен десном обалом Саве, до петље Радничка. А даље... у чеп.

Једино решење у данашње време је УМП, како би се омогућила дистрибуција тог саобраћаја по граду.

(За одавно преоптерећени лонгитудинални правац исток-запад предлажем револуционарно, а опет изразито јефтино, равничарско решење, по угледу на софијску Брзу северну тангенту, само што би се овде звало Северна тетива, или Банатска тетива: везу по линији одбрамбеног насипа на левој обали Дунава, трасом Пупинов мост - Панчевачки мост - Мост на Ади Хуји; брже се са Нове галенике на Карабурму не може. Помогло би Газели поприлично, посебно са будућим СМТ-ом на истоку.)
 
"Магистрала" је "главни пут" (trunk road), нема везе са бројем трака - то што су код нас по правилу 2, знак је неразвијености путне мреже - а семафори нису препрека да ограничење овде буде 80. Оно што не ваља, то су пројекти конкретних раскрсница без адекватних проширења за уливне/изливне површине. Дизајн са 3+3 траке без зауставне у принципу није споран ако је за 80 км на сат, мада, као и на путу ка Борчи, и овде ће бити тенденција да се вози средњом траком, због чега може да се плати казна.
Zašto sam rekao da reč 'magistrala' više nije adekvatna. Etimološki ta reč je od latinskog magistar u smislu nečeg glavnog, vodećeg i sl. Ok, magistrale su pre stvarno bile glavni putevi. Ali sa razvojem autoputeva, ti putevi više nisu glavni, tj magistrale, tj niži su od autoputeva. Ostala je samo šuplja stara reč bez smisla, što je loše.
Drugo, ako ima semafor, nemoguće je ograničenje 80, tj bar par stotina metara oko semafora mora biti 50-60, jer pri 80 se ne možeš zaustaviti bezbedno na žuto i crveno vreme semafora. Gde imamo na celoj teritoriji grada ili Srbije primer da je ograničenje 80 kod semafora?
 
Poslednja izmena:
Ako sam dobro protumačio, kružni tok će imati tri razdelna ostrva za desno skretanje u susednu ulicu, bez ulaska u kružni tok i faktički jedino skretanje iz Dr Ivana Ribara i Vojvođansku ostaje nepromenjeno.​
Na sve cetiri strane ce biti razdelno ostrvo, ne vidi se najbolje na crtezu.
 
Zna li neko ali defitivno,jel krecu da rade kruzni tok sada nekad ili improvizacija neka kao prelazno resenje? Mislim da bi bilo suludo bilo sta improvizovati...doduse sa dr str smer ka Ledinama ce u toku radova doziveti totalni zastoj, u oba smera naravno...sad je bila prilika odraditi kompletno prosirenje ili ti T6. Ja volim kada @Гага sve pojasni i potkrepi sve to slikama jer nekako uvek je imao najpouzdanije informacije. Pozdrav svima. Ziveli.
 
@Earthmoving
Искрено, не памтим колико је било ограничење док је још код Новог Сада био семафор на аутопуту (беше код Каћа?), али примера да је ограничење 70-80 на семафоризованом путу има, па и у најближем комшилуку, нпр. у Загребу Славонска авенија итд. Наравно, мора да буде добро обележено, смањење брзине пред раскрсницу итд.

Ја бих друкчије то решио - само десна искључења/укључења, уз једну полукружну рампу иза свих семафора да они који би лево могу да се врате у контрасмер па десно - тако бих нпр. уредио и стање при Чукаричкој падини - али, знамо да су наши пројектанти конзервативни и више него што треба (све се може решити и сервисним путем, али од тога тек бегају као опарени, осим ономад поред НС).
 
Што довољно говори о великом проблему решења уласка путева из разних праваца у Београд. Тј. сви путеви воде у Рим, тј. Добановце. Уместо да 3 аутопутска правца имају 3 самостална уласка у Београд (Нови Сад, Сремска Митровица, Чачак), више од пола Србије се улива у Добановце и у левак сремског аутопута који иде одатле ка Београду и није дизајниран за такав енормни ниво саобраћаја. Плус на истом правцу имамо највећи аеродром у држави.

Зато кажем да је ову саобраћајницу требало правити као аутопут и да иде право на Јурија Гагарина, где се код Кинеског ТЦ претвара у градску саобраћајницу која би све до укључења на Газелу имала ограничење 60 км/ч. Да је одабрана варијанта преко десне обале Саве, онда је требао ићи аутопут све до Чукаричке падине, а даље до Мостара градска саобраћајница са ограничењем 60 км/ч. Ово што су сад урадили је лошија варијанта од оба ова решења. Зато сам и покренуо причу "скретања" за Чачак.

Očigledno su zamislili nebodere duž Vinogradske i ovog bulevara što prave. Mislim ako su nacionalni stadion, novi sajam, linija Beovoza planirani kod oblizanice, logično je da će se i neboderi i stambene zgrade graditi sve dotle, a onda je ovo tipičan gradski bulevar.
 
Ne znam ko bi im živeo u tim novim neboderima kad Vučić svake godine istrebi -30.000 Srba. Možda neki vanzemljaci? Zatim stadion za još veće zaglupljivanje UDBAškim klubovima i cirkusom. Nebodera razbacanih bezveze po gradu od Istočnih kapija preko Banjice, Bg na Vodi, Beograđanke... pun ku.fer, ono što Bgu fali a što je ovde parava prilika od Blokova do Obilaznice 7-8km i vamo Save je porodično naselje tipa američkog predgrađa. Toga Bg nema a svih ostalih gluposti i promašaja koji su razboleli grad infrastrukturno, gužvama, lošim planiranjem i arhitekturom, ima preko glave.
 
Vrh