Šta je novo?

Glavna ulica (Zemun)

Zuma taj beton i te ploče su porozne vodopropusne nisu ih radili da drže vodu
Jedino kad moze biti kritično jeste ljeto

Nisu porozne. To su granitni blokovi. Eventualno bi voda mogla da prođe na njihovim spojevima, ali oni su ispunjeni veoma finim mlevenim kamenom, manjim od 0,5 mm, koji je pomešan sa velikim količinama izrazito fine kamene prašine, toliko sitne da izgleda i ponaša se kao puder. Tuda voda može samo polako da vlaži spojeve, ništa više. Nema govora da na spojevima mogu da prođu veće količine vode. Na taj način je zemlja i ispod ulice i na trotoaru maltene hermetički odvojena od kiše, snega ili vode od zalivanja, sem tih malih otvora oko samog debla drveta.
 
Обнова улица, Главна у Земуну

Не знам какав је план, али, лепота улице би дошла до изражаја с проширеним тротоарима, дрворедима и мање саобраћаја.
Радови су у току у целој улици од парка до позоришта.



























































 
Требло је одвући транзитни саобраћај у Земуну из Главне проширењем Угриновачке и пробијањем иза поштанског центра право на аутопут за НС, премештањем свих 700 аутобуса кроз њу, а да кроз главну, Цара Душана и Батајничким друмом иде трамвај.
 
Требло је одвући транзитни саобраћај у Земуну из Главне проширењем Угриновачке и пробијањем иза поштанског центра право на аутопут за НС, премештањем свих 700 аутобуса кроз њу, а да кроз главну, Цара Душана и Батајничким друмом иде трамвај.
Teska prica bas. Grad ne moze da funkcionise normalno iznad zemlje, tako da je metro jedini spas (ako se ikad napravi).
 
Baš ima da nas spase metro koji obilazi njive i polja podzemno, a zaobilazi Prokop i KCS. Mada, nije isključeno da nam "mali metro" pomogne oko nezaustavljivog srljana u progres. :D
 
Teska prica bas. Grad ne moze da funkcionise normalno iznad zemlje, tako da je metro jedini spas (ako se ikad napravi).
Тешко ће и метро овакав какав је ишта поправити. Друмска мрежа је закржљала и у Земуну као по другим деловима града.
 
Baš ima da nas spase metro koji obilazi njive i polja podzemno, a zaobilazi Prokop i KCS. Mada, nije isključeno da nam "mali metro" pomogne oko nezaustavljivog srljana u progres. :D
Da li stvarno mislite da ce tu biti njive za 5-10 godina? Beograd nema vise mesta za izgradnju, tako da ce se njive i livade urbanizovati.

Ako ikad naprave metro, linija 2 ce za moj kraj u Zemunu biti sjajna. A sto da i ne naprave, uzme se ogroman kredit, dodju Kinezi i naprave. E sad uslovi kredita su diskutabilni, ali ajde :)

Za Zemun (i mene :D ) je vazno da se, za pocetak, prosire Prvomajska, Prilaz i Tosin bunar. Ali to se nece desiti uskoro.
 
Poslednja izmena:
Београд итекако има места за изградњу, али господа инвеститори више воле да среде њиве и ливаде него да откупљују мање плацеве по Старој Карабурми, Душановцу, Малешком брду и осталим закржљалим деловима града.
 
Специјално за @Zuma, приметио сам и сликао једно од неколико стабала у Главној за које сам приметио да имају постављено црево за заливање. Можда те послушају и ставе ово и за остало дрвеће у Главној.
Drvo_Glavna_Zemun.jpg
 
По свим стандардима савременог урбанизма у централним градским зонама лева слика је 21. век а десна својеврсни урбанистички реакционизам напуштен пре више од пола века. У већем делу цивилизованог света данас је суштински и немогућ, законом забрањен.
 
Деоница од Николаја Островског до Штросмајерове се поплочава, на коловозу се завршава постављање подлоге:
IMG_20230913_163822.jpg
IMG_20230913_163728.jpg
IMG_20230913_163710.jpg
IMG_20230913_163706.jpg
IMG_20230913_164035.jpg
IMG_20230913_164100.jpg

У остатку улице мењају се цеви водовода и кишне канализације:
IMG_20230913_164126.jpg
IMG_20230913_164150.jpg
 
Videh veceras iz auta da je asfaltiran deo do Petra Markovica, mozda jedan sloj fali. Videcu ako stignem da slikam sutra.
 
Видим да су оштетили степенице на неким улазима, интересује ме шта ће с тим урадити. А и ове тротоарске плоче, ако се по јутру дан познаје, рекло би се да не слажу баш најбоље. Делује ми да су јако лоши у тетрису. Да нису ово они дорћолски неимари.
IMG_20230922_181837.jpg
IMG_20230922_181829.jpg


Но имају још шансе до све ово поправе, јер рок изградње је стварно невероватно дуг за улицу од неколико стотина метара, дајмо им шансу.
 
Нису дорћолске (нити земунске) Лале криве. Баве се само поплочавањем. Пре њих је екипа рушитеља развалила улазе у зграде, олуке, спојеве са суседним тротоарима... Али, ни ти нису криви. Крив је инвеститор, односно његов надзор, који је дужан да укаже, и натера главног извођача, да сва непочинства врати у првобитно стање.

То се на Дорћолу просто никада није догодило. Остао је фуш, крш и недоврш, за вјек и вјеков, или је можда идеја била да се у међувремену све те ствари, саме од себе реше.
 
Тако је. Сасвим је нормално помислити кад видиш скршене степенице, лоше уклопљене, неравне, масне и прљаве плоче ... да је то ОК јер радови још трају, све ће се то средити, уклопити, опрати до краја радова. Али свако ко је пратио твоје извештаје са дорћолских булевара о стању у току радова и након такозваног краја радова сада стрепи да ли ће се десити оно што је нормало очекивати у иоле сређеном друштву, или ћемо свуда по граду имати Ф К Н како га називаш.
 
Danas sam prošao malo Glavnom. Meni sve to deluje neorganizovano i da će potrajati.

Ima radnika svuda, ali deluje mi sve nekako FKN.

Vrv ste već napisali, ali sada su svi prilazi Glavnoj do Madlenijanuma zatvoreni i velika je gužva u okolnim ulicama.

Oko sokolovo vredno patrolira.
 
Vrh