Šta je novo?

Filip Vukša - Prijave, dopisi resenja

@ Gaspar18
Samo čovek kome je sasvim prihvatljivo da se krše zakonske odredbe nije sav svoj.
Po prijavam je i gomila prevoznika završila na prekršajnom sudu, lako je pričati stvari napamet.

@ galeks @ mekbejn

Hvala, pratimo stanje. ;)
 
Ima li neko ideju kako da rešim problem (bez upotrebe fizičke sile) sa Lastinim vozačima koji preskaču stanice na Avalskom putu?

Prvo sam napisao prijavu u kojoj su nabrojane sve linije i sve registrovane stanice tih linija koje se preskaču, pregledno i jasno. Na kraju prijave pisalo je sledeće:
Prosleđeno:
-Direkciji za javni prevoz
-Saobraćajnoj inspekciji
-Šefu saobraćaja Lasta PO Sopot
-Šefu saobraćaja Lasta PO Avala

Nakon toga ide odgovor Direkcije, koji je potpisao Uglješa Mitrović i koji glasi ovako:

Poštovani, obaveštavamo vas da smo vašu prijavu koja se odnosila na nepoštovanje registrovanog reda vožnje na linijama 450, 451, 451A, 466, 468, 470, 470A i 474 prosledili prevozniku SP "Lasta" na dalju nadležnost."

Dakle, čovek nije ni pročitao prijavu, i meni je poslat šablonski odgovor. Nakon toga, istog dana reagujem i šaljem sledeće:
Prijava (link) (nemojte obraćati pažnju na gramatičku grešku koja mi se u delu teksta potkrala u brzini, na vreme sam je primetio, pa sam odštampao drugi primerak za njih, a ovaj sa greškom zadržao za sebe).

Odgovor do danas nisam dobio.

E, sada. Šta dalje činiti:
Ja imam ideju, ali nemam tehničke mogućnosti, tačnije jedina stvar koju imam jeste stativ za kameru. Treba mi još kamera. Kvalitetna kamera, ne fotoaparat ni mobilni telefon. Ideja je da se glatko pokreće na stativu, da se jasno zumira stajališna tabla, na kojoj pišu brojevi spomenutih linija, da se kvalitetno snime u pokretu vozila na ovim linijama koja preskaču stajališta, da se jasno prikaže da je stanica u tom trenutku puna putnika.

Drugi deo može da se snima i telefonom, a to je deo u autobusu. Najpre zumiranje busplus validatora koji najavljuje stanicu, zatim zumiranje gužve u autobusu, a potom kroz vetrobransko staklo da se snimi preskakanje stanice, i kratak osvrt sa prikazom lica vozača.
Jasno je svima da za ovaj drugi deo nisu potrebne velike tehničke mogućnosti, ali je potrebna ogromna spretnost, pogodan model autobusa (po mogućstvu bez kabine za vozača), i ne prevelika gužva, ali još gore da bude poluprazno vozilo, nego putnici koji stoje ali ne u tolikom broju da zaklanjaju pregled.
 
I šta misliš da ćeš dobiti time?
Pa sve to što si naveo se da proveriti za 20 sekundi, nađe se vozilo, vidi se jel stalo ili nije na stajalište i to je cela procedura. A to je posao direkcije, pošto ona prati ta dešavanja. Ovo što si slao Lasti, od toga nema ništa.
 
Oni misle da ima par debila sa beobuilda koji to organizovano šalju, i da to nikome ne smeta jer niko ni ne zna gde koji bus staje, ali nije tako. Od kad vodim stranicu koju vodim, primetio sam da ima mnogo ljudi kojima to smeta, ali je to i dalje jako mali broj prijava, tipa, 2-3 prijave mesečno, ovo kažem potpuno aproksimativno.
E, sada, stvari se promene kada nešto dođe do masovnog broja ljudi. Snimak adekvatnog kvaliteta bi nakon objave medija počeo da se širi kao zaraza, a to bi nateralo Direkciju da da javnu izjavu za medije. Taj jedan vozač bi bio žrtveno jagnje i na njemu bi se slomila kola, ostali bi se izvukli, ali bi od tada svi stajali tamo gde treba.
 
A što preskaču stanice? Vozim se povremeno Lastom za Lazarevac i Obrenovac, i nisam primetio da su preskočili neku stanicu
 
Vidi, cenim to što želiš i što se trudiš, ali to ti je ravno tome da izguraš tenk uzbrdo. Nemoguće je, jednostavno struktura organizacija je takva da je nemoguće bilo šta promeniti, jer su ljigavci međusobno povezani. Čuvaju leđa jedni drugima, čuvaju položaje po bilo koju cenu.
Ljudi ćute i trpe, jer mogu i to da im ukinu, pa šta će onda. Džabe ti i snimci i sve, ne možeš pobediti sistem nikako, uvek su za korak ispred tebe. Neće ti ni mediji objaviti, znaš na kakve stvari su ostali nemi i u nemogućnosti da ih objave, ovo, to je smešno. Cela procedura može da se završi tako što će neko dobiti 20%, oni će reći kako su disciplinovali i od toga opet nema ništa. A kontaktiranje direkcije je po meni apsurd, oni ne verujem da znaju ni gde idu te linije, a ne nešto dalje, što se opet tebe ne tiče, jer trebaju da se bave stvarima za koje su plaćeni.
Dejan011":3vv9no8j je napisao(la):
A što preskaču stanice? Vozim se povremeno Lastom za Lazarevac i Obrenovac, i nisam primetio da su preskočili neku stanicu
Te stanice su stanice linija gradskog prevoza, pa po nekoj njihovoj logici, oni ne moraju tu da staju...
 
Te stanice su stanice linija gradskog prevoza, pa po nekoj njihovoj logici, oni ne moraju tu da staju...
Nije im baš neka logika. Evo Vidikovac i Žarkovo su isto stanice linija gradskog prevoza, pa tu staju redovno.
 
Nemoj se trošiti za kamere, neće biti nikakvog efekta.

Kao što Becks kaže oni su fino ušuškani i lako izbegavaju svaku odgovornost.

Svako preskakanje stajališta koje je registrovano u redu vožnje prijavi Saobraćajnoj inspekciji uz napomenu da insistiraš da se pregleda GPS snimak za navedeni polazak (inspekcija ima pristup pregledu linija unazad preko Bus plus sistema direktno iz svoje kancelarije). Pa posle nek se lupaju prekršajnim nalozima i dokazuju do prekosutra. Nažalost, najveći broj takvih stvari se rešava tek kad neko dobije po džepu. Lepa reč kod nas nekad jednostavno nema svrhe.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=367254#p367254:109hk8ju je napisao(la):
Dejan011 » 16 Јан 2016 02:06 pm[/url]":109hk8ju]A što preskaču stanice? Vozim se povremeno Lastom za Lazarevac i Obrenovac, i nisam primetio da su preskočili neku stanicu
Linije za Obrenovac i Lazarevac nikada ne preskaču stanice. Problem postoji isključivo sa Avalskim linijama, pre svega onim polascima koje održava Lasta PO Sopot.
 
Да ли је реч о стајалиштима која је користио само ГСП док није уведен јединствени тарифни систем? Ако је тако, лично сматрам да и не треба да стају и тиме повећавају време путовања због локалног трансфера путника.

Па замислите да ласта Дражањ - Шумице која иначе путује сат и по треба да стаје и на сва ГСП стајалишта кроз Лештане и Калуђерицу и због тога путује још 30 минута дуже. НЕДОПУСТИВО.

Ласта се барем на нашем потезу сматра експрес верзијом ГСП-а. Ја бих и најдуже линије ГСП-а, попут 302, 303 и 304 увео у експрес режим, тј. укинуо сва стајалишта кроз Лештане и Калуђерицу.
 
Reč je o stajalištima koja su registrovana u redu vožnje. Ne radi se o svim stajalištima na putu, maksimum ih je 1-2 po naselju.
U skorije vreme je dodato par stajališta na avalskom putu, ostla su sva ista.
 
Ne govorim o svim stajalištima na avalskom putu, govorim samo za ona koja su registrovana za linije koje sam nabrojao u prijavi. To nisu sva stajališta, niti je tu bilo ikakvih izmena. Gde su stajali (trebalo da staju) pre, staju (treba da staju) i sada nakon uvođenja nove mreže linija.
To je kao što 706 kada krene sa Zelenog venca, prvu stanicu ima tek kod Džona Kenedija, pa kod Zemun pošte, i kada bi se našao sada neki pametan vozač i rekao, e ja neću da stajem ni kod Džona Kenedija, stajaću samo kod Pošte.

Dakle, i ja lično smatram da su 15 i 84 sasvim dovoljne i da 706 ne bi trebalo da staje ni kod Džona Kenedija, ali na tabli piše da staje, dakle zvaničnoj tabli Direkcije za javni prevoz, koja postoji i na avalskom putu.
Aparat najavljuje tu stanicu itd.

Dakle, ako smatraju da su im te stanice suvišne, neka napišu predlog, daju obrazloženje, pa kada Direkcija odobri njihov predlog i ako ga odobri, aparat više neće najavljivati te stanice, na tablama će biti uklonjeni brojevi tih linija, i tada zaista neće biti u obavezi da staju.

I, još jednom da podvučem, nisu u pitanju sve stanice, evo pogledajte koliko stanica između Banjice i Avale ima 408 a koliko 450.
Razlika je i dalje neuporediva, i to je ok, tako treba i da ostane, ali ako piše da u Riste Stefanovića staje, ima da staje, tu niko ne pita vozača, o tome ne odlučuje vozač, linije ne uvode i ne organizuju vozači. Posao vozača je da vozi.
Pa šta je sledeće, da kaže, e ne interesuje me šta tamo piše, ja idem autoputem, jer sam tako u mogućnosti?
 
Ne kapiram na koju foru može da ne stane ako ima stanice u redu vožnje i ako mu najavljuje.
Mada to ide iz krajnosti u krajnost kako kome odgovara, jednog mog drugara su ganjali jer nije hteo da stane na nekoj neregistrovanoj stanici nekoj udaraljki šefa saobraćaja, zato što ju je lepo zamolio, ako već mora da izlazi i da joj stane, da se spremi na vreme i da stane u vrata. Jedan dan joj nije stao, jer je bila drska i bezobrazna i psovala ga, da bi posle 20 minuta šef saobraćaja zvao i napušavao ga jer nije hteo da izađe u susret putnicima i stane van stanice. Tako da u prevodu, sve zavisi o kome se radi :D
 
Student koji je noćna mora za birokratiju
FiIip Vukša, dvadesetčetvorogodišnji student Pejzažne arhitekture u Beogradu, do sada je podneo više od 13.000 prijava za uređivanje staza i ulica, osposobljavanje javne rasvete, unapređenje rada javnog prevoza, sadnju 2.600 stabala i mnogih drugih problema koji su u nadležnosti gradskih institucija, a ne rešavaju se čak ni kada ukupni troškovi iznose 8.000 dinara. Nakon što je taj iznos Vukša platio iz svog džepa, kako bi obeležio noćne linije gradskog prevoza, pobudio je medijsku pažnju i od tada se i šira javnost dosetila da je uloga vlasti da služi građanima, a ne obrnuto.

2055573969571b279705d64863797099_v640.jpg


Filip Vukša je svoju borbu protiv birokratije započeo još kao petnaestogodišnjak, kada je 2007. pismom upozorio gradsku upravu da je biciklistička staza od Dorćola ka Adi Ciganliji puna rupa, bez odgovarajućih oznaka i javne rasvete. Nadležni u saobraćajnoj inspekciji odmah su pozvali njegove roditelje, pa kako to nije dalo očekivane rezultate, krenulo je pravno nadigravanje da li Vukša kao maloletnik može da pokreće opšti upravni postupak. "Tako je moj aktivizam rođen iz čistog inata. Tada nisam znao zakone, odbredbe, ko je za šta nadležan, ali bio sam uporan i u naredne tri godine podneo sam 150 prijava. U međuvremenu sam se izveštio – sada toliko prijava mogu da podnesem u jednom danu“, priča Filip, koji je iz svoje prve bitke izašao kao pobednik, budući da je na biciklističkoj stazi dodatno asfaltirano pet kilometara, postavljena bezbednosna ograda, popravljena javna rasveta... Usput je naučio i da pojedinačni aktivizam ima daleko veće efekte ako dobije podršku javnosti.

Nadležni u gradu ponudili su mi posao, ali sam procenio da ću više doprineti ako ne zavisim od državne plate
* Kako je došlo do toga da mediji pišu da je student Gradu Beogradu donirao 8.000 dinara?

F. Vukša: Nakon obilaska 2.600 stanica za 145 linija javnog prevoza u Beogradu, bez rubnih opština, pisao sam prijave Direkciji za javni prevoz, Gradskom saobraćajnom preduzeću Beograd i saobraćajnoj inspekciji o velikom broju neispravnih vozila, a primetio sam i da ni na jednom stajalištu nisu obeležene linije noćnog prevoza. Žalio sam se inspekciji, napisao prijavu od 100 strana, ali ni nakon dve godine nije bilo efekta, osim što me je, u međuvremenu, pozvala tadašnja direktorka Direkcije za javni prevoz, misleći da sam predstavnik neke kompanije. Zatim sam se raspitao koliko bi koštalo štampanje svih oznaka za noćni prevoz i saznao da je reč o cifri od 8.000 dinara. To je bio iznos za koji je Grad Beograd dve godine tvrdio da nema u budžetu. Samostalno sam odštampao i lepio nalepnice na stanicama, a jednom prilikom dok sam to radio stanovnici Vinče su me pitali da li dobijaju novu liniju – nisu znali da je ta noćna linija postojala već deset godina!

* Kako su reagovale gradske vlasti na medijske napise?

F. Vukša: Pozvao me je tadašnji gradski menadžer na sastanak kome su prisustvovali direktor Direkcije za javni prevoz i direktor GSP-a. Gradski menadžer je smatrao da sam u pravu, a ja sam im dostavio preostale oznake da ih sami polepe. Inače, na pomenutom sastanku ponudili smo im i sveobuhvatne mape linija javnog prevoza, koje je napravio arhitekta Jug Cerović, član našeg udruženja „Imamo plan“. Udruženje smo osnovali kako bismo mogli da potpišemo ugovor sa gradskim zvaničnicima o besplatnom korišćenju ovih mapa, ali oni su odlučili da plate nekom drugom izradu novih. Ipak, posle tog iskustva, uspostavio sam dobru komunikaciju sa gradskim zvaničnicima, dok se nije promenila vlast.

Sve ovo radim zato što pokušavam da dokažem kako ne zavisi sve od novca
* Ali zbog svog aktivizma doživeli ste i neke neprijatnosti, bili ste i fizički napadnuti.

F. Vukša: To se desilo kada sam fotografisao vozilo sa razlupanim staklima, koje u takvom stanju nije smelo da učestvuje u saobraćaju, pa su fizički reaogovali jedan vozač GSP-a i njegov kolega iz kompanije Lui Travel. Vozač GSP-a je bio posebno kivan na mene jer sam ga već jednom prijavio, zato što nije hteo da se zaustavi na stanici prilikom poslednjeg dnevnog polaska autobusa na autoputu ka Dobanovcima. Putnici su morali da čekaju nekoliko sati na jutarnji autobus, pa je vozač novačno kažnjen. Zadobio sam lakše ozlede, ali smatram da to nije opravdanje što je, nakon dve godine sudskog procesa, oslobođen svih optužbi.

Kada se desio napad, nadležni u gradu ponudili su mi posao, ali sam procenio da ću više doprineti ako ne zavisim od državne plate. Nastavio sam u svojoj režiji da pratim brojne propuste GSP-a, između ostalog, prijavio sam i da vozači ne voze poslednju turu pred početak noćnog prevoza. Mada prevoznici naplaćuju od Direkcije za javni prevoz po pređenom kilometru, često bi ih mrzelo da voze poslednju turu, pa bi odneli rakiju otpravnicima na stanicama, a ovi bi upisali polazak kao ostvaren iako ga nije bilo. Srećom, to je prošlost.

* Kako se nadležni u gradskoj upravi „brane“ od Vas?

F. Vukša: Ne vole me, naravno. Nekada dobijem odgovor da nisam stručan da procenjujem šta ne funkcioniše, kao u slučaju kada sam prijavio da u javnom prevozu ne rade klime, iako prevoznici tu uslugu dodatno naplaćuju po pređenom kilometru jer klima troši oko 30% više goriva, čime se oštećuje budžez grada. Ali ima i optužbi da me stranci plaćaju kako bih gradskoj upravi zagorčavao život, a neki su čak izneli koliko zarađujem po svakoj prijavi. Po toj računici, do sada bih imao bar 100.000 evra, pa sam obećao da ću podeliti taj novac sa službenikom koji mi otkrije gde da ga podignem, ali nisam dobio odgovor. Najveći apsurd u toj priči je što sve ovo radim zato što pokušavam da dokažem kako ne zavisi sve od novca, već od volje – i građana i političara.

Ima i optužbi da me stranci plaćaju kako bih gradskoj upravi zagorčavao život, a neki su čak izneli koliko zarađujem po svakoj prijavi
* Kako ste dobili kaznu za svoj rad?

F. Vukša: To je bilo pretprošle godine, kada smo ofarbali stajališta u Ustaničkoj ulici i postavili na njih mape linija javnog prevoza, a pre toga poskidali plakate toliko stare da su neki najavljivali novogodišnji doček za 2006. godinu! Prvo nam je saobraćajna inspekcija napisala prijavu za vršenje radova bez dozvole, a posle je komunalna inspekcija teretila naše Udruženje za neovlašćeno korišćenje grba Grada Beograda i za kršenje gradske odluke o reklamiranju, sa ukupnom kaznom od 60.000 dinara.

O tome su, ponovo, pisali mediji i bio sam zaprepašćen kada je na društvenim mrežama počelo da pristiže na hiljade poruka podrške, a nazvao me je i ombudsman Saša Janković, čiji rad neizmerno cenim, sa željom da nas ohrabri i pomogne. Organizovan je skup podrške, a građani su se javljali da plate deo novca za kaznu. Na kraju, institucija Zaštitnika građana prikupila je novac i platila kaznu, ali je novac vraćen jer se ispostavilo da je prekršajna prijava trebalo da bude napisana na licu mesta i da mandatna kazna ne važi retroaktivno. Osim toga, ombudsman je tokom nadzora nad zakonitošću rada Gradske uprave utvrdio da je tu bilo nepravilnog postupanja i da je prekršajne naloge izdao organ koji za to nije bio nadležan, kao i da je postojala falsifikovana dokumentacija.

* Na čemu sada radite?

F. Vukša: Trenutno pratimo rad Bg vozova koji su u veoma lošem stanju, jer ih ne održavaju kako je propisano. Preduzeće koje saobraća takvim vozilima trebalo bi da naplaćuje samo 50% od pune cene svojih usluga od Direkcije za javni prevoz. Ne znam zašto im ona uplaćuje pun iznos, ali kada bi se radilo po zakonu uštedelo bi se dosta novca za rešavanje nekih drugih gradskih problema. Sledeća akcija će biti bazirana upravo na rešavanju ovog problema.

http://www.b92.net/biz/fokus/intervju.p ... id=1123394
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=367368#p367368:1wx2od5i je napisao(la):
becks89 » 17 Jan 2016 11:44 am[/url]":1wx2od5i]Ne kapiram na koju foru može da ne stane ako ima stanice u redu vožnje i ako mu najavljuje.
Зато што је то Ласта, бахати монополиста, и када се негде линија Ласте замени линијом ГСП, као у Великој Моштаници, тржишна, а самим тим и употребна вредност некретнина скочи готово двоструко. При томе, 551 не иде ни минут брже, грејање је обично неисправно, аутобуси прљави, али постоје макар неки стандарди везани за ред вожње, поштовање истог и означавање стајалишта.
 
Ima ga na bb kao CSI ali rijeto svraca gledacu da te spojim sa njim ali nisam trenutno u bg
 
Vrh