Šta je novo?

Elektrobicikli

brdjanin

Higher intermediate
Učlanjen(a)
24.07.2010.
Poruke
922
Pohvaljen
552
Lokacija
šuma brdo beton tvrdo
Vidim da niko ne pominje najnoviju akciju "Parkiraj-bicikliraj" pa da ne bi prošla kao pokojne akcije "parkiraj i vozi se" ili "Rečni gradski saobraćaj" rešio sam da se ipak napiše par reči o tome.

Pošto sam malo razmislio, ipak je pravo mesto za to unutar javnog saobraćaja, jer se vozaču parkiranog automobila daje javno prevozno sredstvo - bicikl.

Evo mog iskustva. Parkirao sam na Adi. Ja sam u komšiluku i glupo mi je da palim auto zbog ovog eksperimenta, ali nauka traži žrtve i ja sam se žrtvovao. Platio sam dnevnu kartu 150 dinara, ostavio auto, startovao tipa ispod suncobrana da hoću da probam ovo novo čudo i on mi odmah ljubazno objasni o čemu se radi. U stvari, prvo mi je tražio ličnu kartu i vozačku dozvolu. Potom mi je napisao neku vrstu ugovora, zadržao moje dokumente i dao elektro-bicikl na korišćenje. Dakle, moji dokumenti ostaju kod njega dok ne vratim bicikl. A treba da ga vratim do pola 9 uveče. OK. (posle sam svratio biciklom u banku zbog neke love a ljubazna službenica me je pitala za ličnu kartu. tad se setim gde mi je ostala lična karta pa sam posao ipak obavio tako što sam se kolima dovezao do grada, ali nije to poenta...)

U pitanju je bicikl sa baterijom (litijumskom) i pomoćnim elektromotorom na prednjem točku tj osovini. Ima menjač sa tri stepena prenosa na zadnjem točku i obrtni mehanizam na desnom rukohvatu. Na levom rukohvatu je mali panel sa tri digmenceta (L,M,H) za električni "gas".

A sada o vožnji: kada se pokrene bicikl je potpuno običan. Pri određenoj brzini, uključuje se električni motor i dobijate "warp speed". Pedale se i dalje okreću ali sada značajno lakše. Ukoliko baš želite da okrećete pedale, e onda brzina postaje znatna. Ja sam jurio obalom Save i imao sam utisak da vozim brzinom mopeda. Dobro, malo sam ga "ubrzao" ali stvarno je jedinstven doživljaj. E onda sam stigao do centra što je priča za sebe.

Na ovo sam se odlučio zbog kretenskih rešenja sa gradskim prevozom i ovo predstavlja eksperimentisanje pred donošenje odluke sopstveni bicikl ili gradski bicikl.

Još neko imao iskustva? Neko platio onu karticu od 650 dinara?
 
Razumem neophodnost da se ovakva akcija ''veže'' za vlasnike četvorotočkaša ali ne bi bilo loše da se nešto slično omogući i za nas pešake i korisnike GSP-a.
 
Smejurija je što je uslov posedovanje automobila i vozačke dozvole B kategorije. Ali razumem, neće oni da im neki biciklisti prave haos u centru grada... :blah:
 
jlaki

Važno je da uspostave nekoliko punktova-mrežu (od strane parking servisa)
na jednom punktu uzmeš a na drugom ostaviš
Za sada su dva odredjena a bice još...

Očekujem po uspostavljanju sistema da se kasnije javi i privatni sektor
koj će pokriti i potrebe pešaka-korisnika GSPa
i eto nam i zvaničnog javnog biciklističkog prevoza u Bgdu :)
 
ideja je odlična, nažalost preskupa za naš standard.

cena od 150 dinara je više od dve karte u javnom saobraćaju + troškovi prevoza kolima do te lokacije.

još što je najgore mislim i da je ova cena subvencionisana....



u svakom slučaju pohvale za grad i drago mi je da neko razmišlja na ovaj način.
 
Omasovljavanjem cena pada
a + troškovi prevoza kolima do te lokacije.
zapravo je minus troškova za prevoz, jer punktovi skračuju vožnju kolima na planiranoj ruti koja se nastavlja bajsom :)

jeftiniji je parking u III zoni nego u prvoj
manje se potroši goriva, itd
 
Juče sam probao da koristim Bicikl kao prevoz u Londonu.
barclays-bikes.jpg


Moraš platiti 1 funtu da bi dobio access fee, posle toga imaš 24 sata. Prvih 30 minuta je besplatno sledećih 30 minuta moraš platiti 1funtu posle je sve skuplje i skuplje.
Pošto je london haotičan, nemaju 2 ulice koje idu po 90 stepeni, za pola sata nisam uspeo da nadjem sledeću stanicu gde bi mogao da ostavim bicikl. Zatim sledećih pola sata sam jurcao po londonu tražeći gde da ostavim bicikl. Poslednjih 5 minuta stižem na dok da ostavim ali nema mesta. Ukucavaš na automat da nema mesta, i on ti produžava 15 minuta. Tih 15 minuta sam isto jurcao do sledeće stanice, gde sam posle i našao mesto.
Sve u svemu, zamisao nije loša da i mi ovo imamo ovo u Beogradu.
 
Grad bi mogao i da subvencioniše prodaju istih na kredit ili lizing, jer bi bilo jeftinije otplaćivati elektrobicikl nego ga iznajmljivati svaki (radni) dan. Ne znam koliko košta ali nadam se da nije preko 1000 evra.
 
Za 1000 EUR moze skuter da se kupi :D Ne verujem da su toliko skupi. Bas cu da se raspitam.
 
Ovde u londonu ja mislim da je sve ovo napravila barclays banka. Mogla bi neka banka kod nas to da uradi
 
Ima tih elektobicikala od 200-300, pa sve do par hiljada eura. Naravno, ovi jeftiniji imaju lošiju autonomiju, lošije delove, manju maks. brzinu, teži su, morate nonstop da okrećete pedale (elektromotor samo potpomaže)...
 
Planet Bike se od skoro nudi električne bicikle po sledećim cenama.


BICIKL E-TOTEM CORSA 2012 E-TOTEM DA kom 127.750,00
BICIKL E-TOTEM CORTINA 2012 E-TOTEM DA kom 131.750,00
BICIKL E-TOTEM TRACTION 2012 L E-TOTEM DA kom 131.750,00
BICIKL E-TOTEM TRACTION 2012 M E-TOTEM DA kom 131.750,00
BICIKL SCOTT E-VENTURE 30 M 12 L SCOTT DA kom 282.350,00
BICIKL SCOTT E-VENTURE 30 M 12 M SCOTT NE kom 282.350,00
BICIKL SCOTT E-VENTURE 30 M 12 XL SCOTT NE kom 282.350,00



http://www.planetbike.rs/
 
Члан 7 Правилника о коришћењу електричних бицикала каже да се уз бициклу добијају и кацига и ранац.

Ја то нисам добио!
О чему се ради?
Кацига ми треба због полицајаца. Ако ме ухвате шта ћу онда?
Могу ли да се правдам да ми нису дали?

(ранац или бисаге би биле много кул)
 
Sad u januaru kada sam bio u Parizu video sam ovo.

800px-Velib_2510.JPG


Kompanija Vélib’ koja je upravljač ovog sistema je druga najveća kompanija za bajkšering (prva je naravno u Kini). Nalazi se samo u Parizu i ima impresivnih:

-1202 Stanice koje su u proseku udaljene samo 300 metara.
-17000 Bicikala
-68488 vožnji DNEVNO

Kompanija radi u koncesiji, a koncedent je marketinška firma JCDecaux koja potpuno finansira projekat, a grad Pariz im za uzvrat besplatno daje dosta prostora na ulicama za njihove reklame. Zanimljivo je da je prve godine rada (2007):

-Ukradeno 3000 bicikala
-A za dve godine je zamenjeno 16000 od 20000 bicikala zbog vandalizma (oko 80%) a ukupan broj ukradenih bicikala je povećao na 8000.
-Neki od biciklova su pronađeni u kontejnerima na brodu, spakovani za slanje u Severnu afriku i Rumuniju

Ovo me ništa ne čudi, s obzirom da sam lično video kako se ponašaju, da ne budem rasista, 'Francuski državljani poreklom iz Severne i Ekvatorijalne Afrike' koji su za Novu godinu uglavnom demolirali dobar broj automobila oko hotela uključujući i autobusku stanicu. A čuo sam da ove bicklove ne vole jer se uglavnom voze bogati hipsteri na njima. Dakle ako se ovako nešto dešava u Parizu, eto ima nade i za nas kao i zaposlenja za nosače bicikala ispred TC Ušća.
 
Kod nas ih trenutno ima na Adi i uskoro će biti kod Sava Centra (tako oni kažu).
Na Adi će iznajmljivanje ići na ceo dan a kod Sava Centra na sat. Ovo mi je nejasno, ali nema veze.
Nisam video da je igde pomenuto da će u gradu biti parkinzi za ove bicikle. To mi je potpuno bezveze.
 
Oni su izjavili da je njihova ideja da se radnici parkiraju na obodu grada i na posao dođu biciklom. A gde će da ga parkiraju? Ideja im je dobra, ali nije dobro razrađena. Sa samo tri stanice, ovo ne može da funkcioniše.
 
Cilj im je da ja nosim svoj lanac sa sobom i da ga zaključavam.
Jutros me pita ovaj tip što izdaje da li imam gde da ga ostavim (bicikl).
Pa, j*b*ga šta mi onda daju biciklo kad znaju da nemam gde da ga parkiram i zaključam.

Pominje se i 25 maj kao još jedna lokacija za parking/bicikl.

U svakom slučaju, u ovom obliku je stvar veoma nepraktična i mora se nešto menjati.
1. Stubovi za zaključavanje postavljeni u gradu.
2. Izdavanje i kada ne parkiram auto
3. uz br 2 ide i da se ja zaključavanjem uz stub na Slaviji razdužujem od bicikla kojeg sam uzeo na Adi
 
Električni bicikli i na 25. maju

15. avgust 2012. 15:35 > 16:25

Beogradski "Parking servis" otvorio je danas na parkilištu "Milan Gale Muškatirović" treću lokaciju na kojoj će vozači moći da dobiju na korišćenje električni bicikl, a u sklopu nove usluge "Parkiraj i bicikliraj".

v256076p0.jpg

(MONDO)
Kako se podseća, akcija omogućava svim vozačima koji koriste usluge parkiranja da postanu korisnici nove kartice uz pomoć koje, po redovnoj ceni parkiranja, mogu da preuzmu i koriste bicikl koji može da koristi litijumsku bateriju i po potrebi postane električni.

Opština Stari grad je omogućila da svi korisnici te usluge bicikle mogu da ih ostave u dvorištu opštine, i da ih uzmu u vreme koje im odgovara.

Trenutno je na raspolaganju 32 bicikla na parkingu "Milan Gale Muškatirović".

U "Parking servisu" ističu da će to smanjiti gužve po gradu, uštedeti vreme vozačima u traženju parking mesta u centru grada, kao i smanjenje zagađenja vazduha.

Građani za sada tu uslugu mogu da koriste sa parkirališta na Adi Ciganliji i kod Sava Centra, a dostupno je ukupno oko 100 bicikala sa elektromotorom snage 250 vati.

Električni bicikli se mogu koristiti u periodu od 1. aprila do 1. novembra, a vreme njihovog preuzimanja je od 9.00 do 21.00 čas, svakog dana.

Projekat "Parkiraj i bicikliraj" nastao je u okviru šireg projekta pod nazivom "Zeleni točkovi" kojim "parking servis" nastavlja zalaganje za nalaženje novih inovativnih "zelenih" rešenja koja će Beograd učiniti boljim mestom za život.

(Beta)
 
Uzeo sam onu karticu da ne moram stalno da potpisujem ugovor.
Brže je i jednostavnije ali .... opet su morali da ga zakomplikuju.

Kad uzimam bicikl, na centralnom automatu biram koji ću bicikl da otključam. Valjda je bilo skupo da na svakom stubu bude čitač. Mada za cenu preko hiljadu evra, mogli su čitače i na prednji i zadnji točak da stave.
Kada vraćam bicikl, lepo čitač pročita koji sam bicikl uzeo, ali onda ja moram da ga ubodem u stub na kome je isti onaj broj kao i na biciklu. E, jbg, to je obično softversko sranje. To su mogli da isprogramiraju bolje.

Videćemo kako radi održavanje pošto mi se javlja da će uskoro početi problemi. Ja već na jednom primetio da nešto krklja u prednjem točku.
 
Oko 600 evra košta jedan bicikl, a nisu hteli da mi daju informacije o tome koliko je koštao ostatak sistema zbog navodne zaštite autorskih prava.
 
Kod mene u Australiji električni bicikli koštaju od $1500 pa na gore. A na netu sam davno pronašao mogućnost da se naruči oprema koja bi se ugradila na obični bicikl, i tako bi vlasnik sam ''napravio'' električni bicikl.
 
У Пежоу у Војводе Степе пре неколико месеци имали су један бицикл на батерије, увезен, чини ми се, за потребе Сајма аутомобила (!?!).
Кошта око 1.600 евра, ако се добро сећам. Ради као што је неко горе описао: не иде сам на струју, већ помаже у вожњи кад бициклиста већ обрће педале.
Службеник из салона ми је објаснио да бицикли на струју могу да се пронађу на сајту Пежоа.
 
Vrh