Šta je novo?

Električna vozila i punjači

Bez novih tehnologija za baterije i novih izvora el. energije ekoloških elektro vozila su indirektno veliki zagađivači.
Motorna vozila u daleko manjem procentu učest udubljenje u ukupnom zagađenju.
 
@zika "Motorna vozila u daleko manjem procentu učest udubljenje u ukupnom zagađenju."

Na globalnom nivou da, ali u gradovima njihovo (automobilsko) ucesce u zagadjenju je poprilicno.
Problem je u razumnom vremenu punjenja baterija pogotovo kada se prelaze vece distance.I naravno u ceni el.vozila koja su za sada zbog malih serija bezobrazno skupa. Uzgred, ako ti je cilj da se u gradu prebacis sa tacke A na tacku B i to sve u okviru par desetina kilometara, zar je bitno da to mora da bude veliki cetiri, pet metarski auto od 200ks, ili moze da bude dvometarska "zujalica" SMART klase sa 10-20 ks elektro motorom? A mala vozila vec dovode i do racionalnije upotrebe parking mesta bez polucasovnog lova za slobodnim parking mestom.
Nesto mora da se zrtvuje.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=k7Btqz-5wZ0[/youtube]
 
Ako bi se na krovove, u krseve I golet stavili solarni paneli I odatle zicama prodavali EPSu, smanjilo bi se zagadjenje I elektrokola bi bila manji zagađivači.
Da, naravno da to jos kao sto vidimo na snimku ne funkcionise, to znamo ali je poenta u tome sto bi u sledece 2-3 godine trebalo naglo bolje da profunkcionise, a za 5 godina da pri kupovini kola, elektrokola budu jedan od izbora kupca kada razmislja sta da kupi. A taj period od 5-8 godina I navode analiticari da bi nafta mogla da padne na 10$. Poklapa se.
 
Aman bre ;)
Udeo struje koji se proizvodi od uglja je veliki
I raste! I porasce jos vise gasenjem nuklearki u Nemackoj.
Pusti propagandne filmove i kupi jedan mali solarni panel, pa nakaci mobilni telefon i procitaj posle vreme punjenja...
Lepo je teoretisati, ali ako je pre 30 godina postojala 'eksperimentalna' solarna farma u SAD, pa to za svo vreme nije zazivelo kao osnovni vid proizvodnje, onda je ipak jasno da postoje ozbiljna ogranicenja takvog sistema.
I broj elektroautomobila koja ce ove godine biti prodata u evropi pada i padace, jer su smanjene, a negde i ukinute subvencije. Tesla od 60k$ u proizvidnji kosta ko zna koliko puta vise, slicno bugati Vejronu.
Par stotina 'hipstera' koji su 'rezervisali' Teslu je nista za ceo svet.
Pri tom ove godine je znatan broj ljudi povukao svoje rezervacije.
Rast na berzi meni ne znaci puno. Tu ima puno nepoznanica i puno spekulacija. U slucaju ozbiljnijek otkazivanja narudzbina (sto nije iskljuceno da ce se desiti), akcije ce se urusiti jer ce krenuti kumulativni negativni efekat.

I odakle uporno ponavljanje price kako je elektricni automobil jednostavniji za proizvodnju?
Pa samo upravljacka jedinica koja u svakom trenutku uzima podatke sa stotine senzora i kontrolise sve procese je zahtevnija i visestruko skuplja od jadne i proste transmisije (menjaca i diferencijala) i sus motora zajedno.

Jedno je teziti necemu. To je ok i to je pozitivno. Ali biti opcinjen nerealnim prognozama o totalnoj konverziji ponude i traznje u narednih 5 godina je toliko nerealno da je meni prosto neverovatno da neko ko ima elementarna tehnicka znanja moze da poveruje u tako nesto.


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Krave kao i većina živih bića imaju potrebu da ponekad nehotice u vazduh ispuste gas iz organizma. Ono što među ljudima nije baš po bontonu raditi u društvu, krave veoma često tokom ispaše urade. Stvar ne bi bila toliko komplikovana da se u “vetrovima“, kako nekad reče Vasa Pelagić, ne nalazi jedna opasna supstanca. Reč je o metanu. Kada je globalno zagrevanje u pitanju, metan je čak dvadeset i tri puta štetniji od ugljendioksida. Faktografski podaci kažu da samo jedna krava u toku godine proizvede toliko metana da može da parira šteti koju nanese čak 4 tone ugljendioksida. Prosečan automobil, s druge strane, u toku godine u atmosferu pošalje oko 2,7 tone ugljendioksida. Još više je zabrinjavajuć podatak da čitava stočna industrija utiče na 18 procenata od ukupnog zagađenja atmosfere. To je, verovali ili ne, više nego što automobili, brodovi, avioni, vozovi i sva ostala prevozna sredstva učine zajedno.

Automobili sa dizel motorima proizvode približno 4 odsto svih emisija CO2 u Nemačkoj.

Od 2021. godine prosečna gornja granica emisija novog automobila u EU iznosiće 95 g CO2 po kilometru. I u drugim regijama kao što su SAD i Kina vozila bi trebalo da postanu mnogo čistija u sledećih nekoliko godina.

Emisije CO2 kod dizel motora s unutarašnjim sagorevanjem moguće je smanjiti za 10 posto, pokazuju istraživanja koja je sproveo Bosch. Poboljšana aerodinamika i smanjenje otpora kotrljanja točka mogli bi da dovedu do dodatnih poboljšanja.

Osim toga, elektrifikacija dizel motorima pruža još jedan oblik podrške – posebno za velike i teške automobile, kao što su SUV vozla. Uvođenje hibridnog pogonskog sistema može da smanji emisije CO2 i do 15 odsto.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=485126#p485126:288vmifi je napisao(la):
Žika » 15 Окт 2017 08:28 pm[/url]":288vmifi]
Krave kao i većina živih bića imaju potrebu da ponekad nehotice u vazduh ispuste gas iz organizma. Ono što među ljudima nije baš po bontonu raditi u društvu, krave veoma često tokom ispaše urade. Stvar ne bi bila toliko komplikovana da se u “vetrovima“, kako nekad reče Vasa Pelagić, ne nalazi jedna opasna supstanca. Reč je o metanu. Kada je globalno zagrevanje u pitanju, metan je čak dvadeset i tri puta štetniji od ugljendioksida. Faktografski podaci kažu da samo jedna krava u toku godine proizvede toliko metana da može da parira šteti koju nanese čak 4 tone ugljendioksida. Prosečan automobil, s druge strane, u toku godine u atmosferu pošalje oko 2,7 tone ugljendioksida. Još više je zabrinjavajuć podatak da čitava stočna industrija utiče na 18 procenata od ukupnog zagađenja atmosfere. To je, verovali ili ne, više nego što automobili, brodovi, avioni, vozovi i sva ostala prevozna sredstva učine zajedno.
Зато су швајцарци одлучили да драстично смање сточни фонд, да све краве, волове и телад, да један део покољу, један део извезу по белом свету, а један део да искористе за "скупљање" метана и искоришћавање у погонко гориво :D :mrgreen:
 
Tesla ima probleme uskog grla u proizvodnji ali sam hrabro, nadam se da će ih za dobrobit celog čovečanstva prevazići u narednih pola godine. Teško je biti pionir u nečem novom, zato podrška. Ako uspe električni model 3 to će biti revolucija za ceo svet.
Najveći gubitak ikada, isplivali Maskovi problemi https://www.b92.net/biz/vesti/svet.php? ... id=1320830
 
Hahahaaa :D
Samo hrabro ?
;)

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Samo hrabro do bankrota. Taj Mask je težak muljator koji koristi ogromne količine državnog novca za svoje ultra-mega projekte od kojih su svi od reda teški gubitaši. Cenim da će uskoro da mu zavrnu slavinu i onda se cela priča završava.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=489006#p489006:3t0vd2j6 je napisao(la):
Dejan011 » 02 Nov 2017 11:55 pm[/url]":3t0vd2j6]Samo hrabro do bankrota. Taj Mask je težak muljator koji koristi ogromne količine državnog novca za svoje ultra-mega projekte od kojih su svi od reda teški gubitaši. Cenim da će uskoro da mu zavrnu slavinu i onda se cela priča završava.

Tesla Motors odavno ne koristi drzavni novac. Jos 2013. godine su to sve vratili
https://www.bloomberg.com/news/articles ... loser-loan
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=485023#p485023:3tc9ni02 je napisao(la):
Dejan011 » 14 Oct 2017 11:01 pm[/url]":3tc9ni02]Ako padne nafta na 10$, to onda znači da nema ništa od elektro kola, jer kome se isplati kupovina i punjenje takvih vozila pored jeftinog goriva kojeg možeš da sipaš maltene na svakom ćošku. Onaj Tesla Motors je već sada težak gubitaš kad je nafta 50$, a sa dodatnim padom cene mogu samo bankrot da proglase.

Na Teslu ne utice cena nafte u opste. Oni imaju backlog sa narudzbinama sto znaci imaju toliko narudzbina da ne mogu da proizvedu. Margina za zaradu koju oni imaju je 25-30% ali oni jednostavno investiraju mnogo vise u R&D nego sto zarade. Nema veze to sa cenom nafte.
 
Kako ne utice na Teslu cena nafte???

Pa osnovna prednost elektroautomobila je da je voznja jeftinija nego sa autom koji ima SUS motor.

Ako cena nafte padne duplo, onda je cena derivata u USA takodje duplo jeftinija, a struja kosta isto. U tom slucaju se potpuno menja racunica da li je isplativo kupiti Teslin auto.

Odavno su mnogi poznavaoci auto trzista rekli, nikada vise nijedan Amerikanac nece napraviti auto koji ce dominirati svetskim trzistem posle Henru Forda i modela T.
Tesla sada bas pada na tome, imaju ogromne probleme u serijskoj proizvodnji, daleko su ispod planova koje su postavili , mislim da ce mnogi kupci odustati od kupovine zbog toga.
 
Vrlo interesantan video o Teslinim dokumenta sa kojih je skoro američka vlada skinula oznaku tajnosti, kao i za dokumenta za koja se veruje da su ih američke vlasti oduzele posle smrti, a koje su navodno sadržale skice za proizvodnju besplatne energije. Navodi se mogućnost da je firma Texzon nekim putevima preko američke vojske ili koga već sad dobila te papire kako bi otpočela proizvodnju uređaja za bežičan prenosa struje (nabacen posao). Više o tome na http://www.texzontechnologies.com/technology/ i na snimku o Teslinim papirima sa kojih je skoro skinuta oznaka tajnosti:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=HN6lVV4kHHI[/youtube]
 
Solarni paneli debelo napreduju ali nisu svi zainteresovani da pređu na takvu alternativu, pa naša država je zakočila i ispala iz plana za vetroturbine a imamo košavu! Najveći problem je skladištenje i sada postoje solidno dobra rešenja za taj problem, ako se superkondezatori na bazi onog ugljenika tj graphen-a pojave taj problem će biti prevaziđen. Plus eto NIKOLA kamion ima baterije ali mu je izvor struje vodonik kojeg nosi sa sobom.
 
23172530_1465501870229708_3905003726836775431_n.jpg
 
Jedan tesla u Goce Delčeva nekadašnjoj, iza maxija.
ab68d3545ff6d0197a7394712e04e1c1.jpg
3b09d81a9a2b703a340b17f1c1a3cef7.jpg


Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=491162#p491162:x0lnx4zu je napisao(la):
Gorstak89 » 10 Нов 2017 07:12 pm[/url]":x0lnx4zu]Jedan tesla u Goce Delčeva nekadašnjoj, iza maxija.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
Власник Тесле је наш човек који у Чешкој и овде у Београду има фирму.

Бивша Гоце Делчева је сада Булевар Маршала Толбухина.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=490313#p490313:uw4325se je napisao(la):
Pegasus » 08 Nov 2017 11:27 am[/url]":uw4325se]Kako ne utice na Teslu cena nafte???

Pa osnovna prednost elektroautomobila je da je voznja jeftinija nego sa autom koji ima SUS motor.

Ako cena nafte padne duplo, onda je cena derivata u USA takodje duplo jeftinija, a struja kosta isto. U tom slucaju se potpuno menja racunica da li je isplativo kupiti Teslin auto.

Odavno su mnogi poznavaoci auto trzista rekli, nikada vise nijedan Amerikanac nece napraviti auto koji ce dominirati svetskim trzistem posle Henru Forda i modela T.
Tesla sada bas pada na tome, imaju ogromne probleme u serijskoj proizvodnji, daleko su ispod planova koje su postavili , mislim da ce mnogi kupci odustati od kupovine zbog toga.

Ne utice to toliko na firmu Tesla Motors jer oni i onako imaju 500,000 narudzbina za Model 3 koje ne mogu da proizvedu svakako.
 
Možda u buducnosti. Sada im je autonomija oko 200 milja. Ali u svakom slučaju jedno veliko VAU.
 
Pa šta možda? :D reče ćovek da će ovo praviti, i postoji porudžbina opcije su dve 300 milja i 500 milja GARANTOVANE distance bez punjenja i 30 minuta punjenja za 400 milja pređenih (ovo je verovatno za jači model, manji teško da će se puniti ceo za pola sata zbog ograničenja koje imaju baterije). Spustili su cenu baterije debelo nekoliko puta, tj po nekom tekstu koji sam čitao skoro 10 puta a to nije ni malo naivno. A najavio je i novi sportski automobil na istom predstavljanju koji bi trebao da gura 1000km, ima 200 kwh bateriju, ubrzanje do 100 za 1.9s i maksimalna brzina od 250 milja na sat. I model S bi mogao dosta da izvuče ali tone može da podnese baterija od 100kwh.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=491245#p491245:6a8vyqxc je napisao(la):
Гага » Sat Nov 11, 2017 12:43 am[/url]":6a8vyqxc]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=491162#p491162:6a8vyqxc je napisao(la):
Gorstak89 » 10 Нов 2017 07:12 pm[/url]":6a8vyqxc]Jedan tesla u Goce Delčeva nekadašnjoj, iza maxija.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
Власник Тесле је наш човек који у Чешкој и овде у Београду има фирму.

Бивша Гоце Делчева је сада Булевар Маршала Толбухина.
Maxbet-a vlasnik, bjese li
 
Ja se iskreno nadam da ce elektricna vozila uspeti. Nova je tehnologija, ima prepreka ali se nadam da se ovaj put nece zaustaviti. Utiska sam da neko mnogo mocan stoji iza Tesle. Jer da jedna od xy kompanija bude tako gurana medijski I sve... Posto petro-dolarski lobi sigurno ne stoji, moguce da je iza americka vojska (ovi sto sad upravo ciste Ameriku, Holivud, pizzagate, pedogate...). Zanimljiva je I veza Nikole Tesle I Trampovog, dal strica, koji se isto prezivao Tramp, a koji je od americke drzave dobio zadatak da izuci Tesline papire 1943-e kad je umro. Pitam se dal to ima veze I sa guranjem kompanije Tesla I sa samim odabirom naziva ? Postoji veza: Nikola Tesla- stariji Tramp-americka vojska -predsednik Tramp. Uopste mi ne bi delovalo strano da vojska ili tajne sluzbe novu tehnologiju nabace za posao firmama koje izaberu.
Druga stvar, kod elektrovozila mi je fascinantna kabina: samo volan I displej. I nista vise :) Kocnica I gas. Ko decja igracka, sjajno.
 
Vrh