Šta je novo?

Električna vozila i punjači

Prica da su Elektricni automobili stetni za okolinu je prica za ovce isto kao i prica da ce nam dogodine biti bolje.
Nije nikakva priča za ovce, već realno stanje stvari. To što automobili rade na struju ne znači da nisu štetni za okolinu, samo znači da je zagađenje izmešteno dalje od automobila u tački u kojoj TE sagoreva ugaj da bi napravila struju uz velike gubitke. Kad se posmatra ceo proces proizvodnje električnih automobila, počevši od rudarstva do finalne proizvodnje, plus procenat struje koja se dobija iz uglja, situacija nije uopšte na strani elektro vozila.
Pravljena su istraživanja na tu temu.
Diesels greener than battery cars, says Swiss gov report:
https://www.theregister.co.uk/2010/08/3 ... the_world/

Ili najnovija švedska studija:
http://principia-scientific.org/study-t ... ng-on-gas/

Ukratko, ova studija je pokazala da se za proizvodnju velike baterije od 100 kWh poput one koja se stavlja u Tesla automobile potroši toliko CO2 koliko prosečno vozilo ispusti u 8 godina eksploatacije. Znači samo za bateriju, pod uslovom da energija za proizvodnju dolazi iz fosilnih goriva u iznosu većem od 50%.
Mada, može baterija da se smanji pa samim tim biće manje energije potrebno za proizvodnju, ali onda se smanjuje i domet i upotrebljivost takvog automobila.
Iskopavanje Litijuma svakako nije ekoloski zelen proces ali nista manje ili vise stetan od naftnih busotina sto je ovaj divni video potpuno zaboravio.
Opšte je poznato da naftna industrija zagađuje i da ima epitet prljave industrije, ali ovde se prodaje priča da elektro vozila nisu štetna za okolinu što je daleko od istine. Vidimo da u pojedinim segmentima zagađuju čak i više.
Elektricni automobili "idu na ugalj", idu ali samo ako je takav izvor struje u drzavi. Na primer Danska proizvodi vise energije putem vetra nego sto potrosi (ne uvek) sto bi znacilo da u Danskoj elektricni automobili "idu na vetar", a ne na ugalj.
Svaka čast Danskoj, ali oni su ipak izuzetak i ne može njihova situacija da se primeni na ostatak sveta gde dominiraju foslina goriva. Preko 65% od proizvedene struje u svetu dolazi od fosilnih goriva, a najviše od uglja.


Hibridi su zamazivanje očiju, čist marketinški trik, a električni auto je po svemu inferioran od SUS auta i ljudima je teško prodati priču o električnom autu ako ljudi mogu za iste pare da kupe auto sa kojim mogu da se voze 1000 km ako hoće i koji se puni za jedan minut.
 
Ima i tu opcija. Recimo ova.
Znaci auto sa 210w solarnih panela na krovu. :)

PRICE

US $5,600-6,250 / Unit | 2 Unit/Units (Min. Order)
Supply Ability:
20 Unit/Units per Day
Port:
QINGDAO
Delivery Time
15 DAYS

Specifications

Mini electric car with solar panel(210W)
All car body made of steel
With mass production already
Gasoline generator optional

DIMENSION L*W*H(mm)
3380*1580*1480mm
Wheelbase(mm)/ Front Tread(m)
2130mm
Ground Clearance(mm)
160 mm
Maximum Speed
58km/h
Tyre
145/70-12
Braking Distance(From 30km/h)
≤7.5m
RUNNING RANGE(km)
200±40 Km
Fully-equipped mass(kg).
1000KG
Standard UPLOAD (kg)
300kg
MAX UPLOAD (kg)
4 person or 300kg
BATTERY (lead acid)
60V 150/200AH
Charging time
8-10h
Output//Inpute (V)
60V/220V
MOTOR POWER (KW)
4.5
FOSHQL-4500
(With 10pcs 150AH batteries/4.5KW motor)
--Optional parts
power steering
gasoline generator
solar panel (Increase range 20-40KM per day)
 
Da li neko zna zašto kod nas na ulicama nema elektricnih skutera, motora? Pretpostavljam da bi mogli jeftino da se uvezu iz Kine I da trose manje novca od ovih na naftu.
I da, zaboravih jos jednu mogucnost EU tj Nemacke da zastiti svoju sadasnju poziciju. Npr ako postanu vlasnici elektroprivreda. Recimo, Srbiji mogu traziti da zatvori termelektrane da bi prodavali svoju struju iz nuklearki recimo. To pomalo poseca na ovu Trampovu borbu protiv slicnih regulativa. Takodje kad MMF ili slicni dodju u Srbiju, samo cekam kad ce spomenuti I EPS I raznim kreditima ga uvuci pod svoje vlasnistvo. Zemlje moraju ostati kontrolori proizvodnje struje, a bice pod pritiskom velikog novca spolja da se to preuzme. Mozete misliti samo kolko je bogatstvo akumulirao stari energetski sektor u svetu, ima puno novca na raspolaganju. A politicari su uvek slabi na novac I bajke o "investicijama".
 
Jaci ti odgovoriti, ali ti mi naravno neces verovati.
Nema ih zato sto su djubre, zato sto autonomija nije ni blizu one na papiru, vec je oko 8-10 puta manja, zato sto kada sa el skuterom krenete uz veci uspon rizikujete da vam izgori ili el motor ili baterija (jer su oba djubre kvaliteta) i na kraju sto nakon maksimalno 2 godine shvatite da ste imali nesto za sta ste bacili novac i da je to bila greska!
I sve ovo ti ne pisem napamet ili po citanju na netu, vec po iskustvu jako bliske osobe, koja je probala, imala i razocarala se...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Zanimljivo. Ja sam stekao suprotan utisak. Pre 10 godina sam bio u jednom kineskom gradu (doduse relativno ravnom) I svi su vozili bicikle. Pre 2 godine u istom gradu svi su vozili elektricne skutere. E sad mi se ovo sa razocerenjem ne uklapa jer onda ih tamo uopste ne bi bilo. Takodje cujem da ih Madjari dosta uvize I da su po Vojvodini Madjari krenuli u Madjarskoj da ih kupuju I dovoze. Konkretno Zrenjanin. Doduse opet su u pitanju ravnicarski delovi, pa ne znam...
 
Bitka za tržište kreće: U pitanju je posao veka https://www.b92.net/biz/fokus/analiza.p ... id=1304788
Bitka za to gde će Evropljani puniti svoje električne automobile širi se iz gradova Starog kontinenta na auto-puteve. Tu borbu za udeo u toj brzorastućoj industriji uključile su se mnoge start-ap kompanije, kao i velike svetske kompanije.
IZVOR: TPORTAL PONEDELJAK, 18.09.2017. | 08:52
Energetske i tehnološke start-ap kompanije, kao i velike naftne kompanije bore se za dominantnu ulogu u brzorastućem poslovanju sa stanicama za punjenje. Ali, razvoj električnih vozila doveo je do toga da se menjaju lokacije gde se grade punionice, piše Rojters. Dok je doseg električnih vozila bio manji od 100 kilometara, elektroenergetske kompnije su rado pomagale gradovima i kompanijama da postave spore i jeftine stanice blizu kuća, kancelarija ili prodajnih centara, a često i uz podršku državnih subvencija. Međutim, Tesla, Porše i BMW su počeli proizvoditi automobile s baterijama dovoljno snažnima za duža putovanja širom zemlje. Infrastruktura za punjenje najčešće se, ipak, ne nalazi na mestima gde je najprotrebnija. “Gde je mreža stanica za punjenje koja će biti potrebna? Zaista gde je energija i mreža?”, pitao je prošle nedelje čelnik britanske automobilske kompnije Jaguar Land Rover Ralf Speth. Elektroenergetske kompanije, uključujući ChargePoint i Engie, međutim, planiraju u Evropi izgradnju mreža visokonaponskih stanica s brzim punjenjem, gde će se baterija moći napuniti za pola sata umesto tokom cele noći. Procene banke Morgan Stanley pokazuju da će do 2030. u Evropi biti potrebno 1,3 miliona javnih stanica za punjenje, dodajući da iako elektroenergetske kompnije imaju prirodne prednosti i iskustvo u novoj industriji, prerano je reći ko će zauzeti lidersku poziciju.Prema podacima Međunarodne agencije za energiju (IEA), danas u Evropi postoji manje od 100.000 javno dostupnih punionica, od čega ih je samo oko šest odsto za brzo punjenje. Na svetskom nivou, u 2016. punionice su dosegle brojku od 322.000, od čega ih je samo oko 110.000 bilo za brzo punjenje, a od toga više od 88.000 ih se nalazilo u Kini. Prema podacima te agencije, broj novih registrirovanih električnih automobila na globalnom nivou u 2016. dosegao je novi rekord od više od 750.000. “U nekoliko godina očekujemo stotine miliona godišnjih prihoda od EV-Boxa”, izjavio je za Rojters šef inovacija u kompaniji Engie Thierry Lepercq. Očekuje da bi prihodi Engiea od električnih punionica u idućih tri do pet godina mogli porasti 20 puta. Prošle su godine prihodi od prodaje EV-Boxa, evropskog poslovanja Engiea za punjenje električnih automobila, iznosili 16 miliona evra. Izvršni direktor EV-Boxa Kristof Vereenooghe kazao je da je za razliku od većine konkurenata EX-Box bio profitabilan od početka. Nemački energetski div E.ON je takođe objavio strateško partnerstvo s danskim start-apom CLEVER te naglasio da ima ambiciju otvoriti nekoliko stotina ultra brzih punionica na evropskim auto-putevima. Među naftnim kompanijama, BP, Shell i Total su ili objavili planove ili pokrenuli pilot projekte za električne punionice. Malo ljudi, međutim, očekuje da će oni postati ozbiljni konkurenti u poslovanju koje bi značajno smanjilo potražnju za njihovim glavnim prozvodom - naftom. Predstavnica za medije Shella kazala je da trenutno još nema ekonomskog opravdanja za poptuno opremanje benzinskih stanica električnim punionicama. “Kompanije poput Shella i Totala mnogo pričaju, ali ništa se ne događa. S druge, strane, mi gradimo mrežu punionica”, kazao je Michiel Langezaal, osnivač i izvršni direktor kompnije Fastned, koja u Holandiji ima 63 stanice za punjenje električnih vozila. Za razliku od energetskih kompnoija i start-upa u području električnih punionica, proizvođači električnih vozila brze punionice ne vide kao mesta za sticanje profita, već kao nužan gubitak kako bi se uverilo klijente da električna vozila mogu voziti širom kontinenata.
o očito kod nekih deluje. Tesla, na primer, poseduje vlastitu mrežu za punjenje širom Evrope, većinom u hotelima, ali nije dovoljno gusta, pri čemu samo u region oko glavnog francuskog grada Pariza imaju ultra brze punionice. Najrazvijenije tržište električnih automobila je ono norveško, s udelom od 29 odsto, a slede Holandija s 6,4 i Švedska s 3,4 odsto. Tržišni udeli u Kini, Francuskoj i Velikoj Britaniji su oko 1,5 procenata. Uprkos brzom rastu, broj električnih vozila je i dalje malen. Na svetskom nivou u 2016. se udvostručio u odnosu na godinu ranije te iznosio 2 miliona vozila, ali to je tek 0,2 procenta od ukupnog broja putničkih vozila. Prema procenama IEA-e, do 2020. te brojke bi mogle biti u rasponu od 9 do 20 miliona te između 40 i 70 miliona do 2025. godine.
 
I moj komentar na ovaj članak. Zadnji podatak o malom trenutnom procentu tržišta elektroautomobila ne treba da zavara. Teslin model 3 je prebukiran od narudžbina ove i sledeće godine pa se ozbiljan, milionski rast prodaje može očekivati od 2019-e godine kad budu imali veću raspoloživu ponudu. Slično tome i konkurentima (posebno Kinezi) će trebati još cela 2018-a da bolje izuče i kopiraju Tesline i druge baterije koje mogu da pređu 400km i više, pa se isto od 2019-e i nakon toga može očekivati mnogo masovnija ponuda jeftinijih elektroautomobila sa dugim dometom sa jednim punjenjem. Drugi komentar je početak borbe, gaženja, tuče, za pozicioniranje preduzeća za prodaju struje preko punjača na javnim mestima. Treće i najvažnije, bi trebao biti razvoj ponude solarnih panela koji će se stavljati na krovove ili placeve i koji će svakom od nas, zaobilazeći velike kopmanije, omogućuti da sami proizvodimo sebi struju za punjenje elektrokola, za kućnu elektriku, grejanje...
 
evo nečeg novog na polju kamiona:


[YouTube]https://youtu.be/wEU6v256Uo8[/YouTube]

ono što je interesantno, kamion jeste električni i ima baterije ali struju dobija iz vodonika
 
Nemački proizvođači automobila su najavili poplavu električnih modela za naredne godine, jer su skandali u vezi sa varanjem na testovima emisije gasova nagrizli imidž dizelaša, za koje su tipovali da će smanjiti količinu CO2. https://www.b92.net/biz/vesti/svet.php? ... id=1306714
Evropa mora da proizvodi svoje baterije za elektromobile da ne bi u trci na polju e-mobilnosti izgubila korak sa SAD-om i Kinom. "Moramo da priznamo da SAD i Kina napreduju mnogo brže od nas u oblasti električne mobilnosti", rekao je Šefčovič, a prenosi agencija AFP. Evropske kompanije trenutno uvoze litijum-jonske baterije iz Azije, pošto im je to jeftinije nego da ih same masovno proizvode. "Ta tehnologija je previše važna da bismo je uvozili", mišljenja je Šefčovič. Evropski proizvođači automobila su prošle nedelje najavili na međunarodnom sajmu automobila IAA u Frankfurtu lansiranje serije modela električnih vozila narednih godina. https://www.b92.net/biz/vesti/svet.php? ... id=1306679

Da podsetim Srbija ima znacajne kolicine litijuma u formi rude jadarita kod Loznice ali ce kajmak kupiti, pocev za oko 2 godine mozda, Rio Tinto. Eksploataciju bi trebalo usloviti gradnjom fabrike litijummskih baterija u Srbiji, jer to postaje strateska ruda a mi je imamo, pa onda mi diktiramo pravila jer je ceo svet trazi. Isto kao sto EU ne zeli da zavisi od kako rekose SAD I Kine u tom pogledu, ni mi ne trebamo da zavisimo od njih, a tek ne treba da budemo njihova kolonija za tu rudu, nego da im debelo naplatimo, nogo deblje i nego sto su ih Arapi 40 godina drali za naftu, a u cilju kako bi nas narod se od toga obogatio kao sto su sada Emiracani, Kuvajcani, Daubajci i slicno. Dakle poenta je da vlast ne bude los trgovac ili izdajnik nego da sto vece prihode od ove rude raspodeli svom narodu za njegovu dobrobit. Naravnom, Rio Tinto & Roisildovi bankari, EU i ostali lesinari ce hteti leba bez motike i imaju odlicne pozicije u srpskoj marionetskoj vlasti da veci deo profita uzmu za sebe.
 
Nešto o našem rudnom bogatstvu litijuma (kod nas u vidu jadarita):
"Imamo ga jedini na svetu, i to 136 mil tona... Projekat Jadar, pod okriljem kompanije Rio Tinto Minerali, predstavlja značajno ležište litijuma i bora svetske klase i mogao bi da zadovolji 10 odsto svetskih potreba..."
Litijum je nafta budućnosti jer su baterija elektrokola od njega. Ako naša država bude pametna, po ovim podacima, mi bi molgi biti bogati kao što su zadnjih 40 godina bile arapske i ostale zemlje izvoznice nafte. Bitno je da naša vlast ne kapitulira i da taj kapital strancima nego da se ljudi u našoj zemlji obogate od toga kao što su sad recimo stanovnici Dubaija, Katara, Saudije...
https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1310497
 
Ne boj se neće to kod nas. Pre će neku nesreću da nam navuče na vrat. Isto kao što od nafte neke zemlje imaju prljavo bogatstvo, a drugi bombe, invaziju, terorizam i razaranje.
 
Reno sprema velike novine: Od 2022. na putevima...
Pariz -- Francuska automobilska kompanija Reno objavila je da će polovina njenih modela biti električna ili hibridna do 2022. godine. Iz kompanije je saopšteno da će ponuditi osam potpuno električnih i 12 hibridnih vozila do 2022. godine, prenosi agencija AP.
https://www.b92.net/biz/vesti/svet.php? ... id=1311188
 
Moze RENO da sprema sta hoce samo vetar duva sa istoka. Jeste da tu ima sve i svasta popit nekuh kreatura od "automobila" ali ima tu i sasvim prihvatljivih pokusaja da se napravi nesto poput ovog hibrida. Da se malo potrude za max brzinu i autonomiju i bilo bi zanimljivo. Cinjenica je da jos lutaju ali ce nesto i da naprave... Prihvatili smo kineske racunare mobilne tel pa ce i automobili postati prisutni.

Super Cool 4 Wheel Electric 72V 4000W Car, New Energy Adult Electric Automobile Vehicle, China Factory Cheap Electric Car
Product Description
Color: Red, white, green, yellow, customized
Motor power: 4000w brushless motor
Voltage:72V
Engine: 150cc
Max speed: 50km/h ????
Mileage: 120km
Power consumption: 2 /hundred mile
Max loading: 1000kgs
Car size: 400*180*140cm
Configurations: Electric window/door, brake system, Air condition, Aluminum alloy vacuum tyre, lithium battery, rear view video camera, centre control lock, electric parking, etc
 
Hehe paradoks, mileage a u kilometrima ;) inace, milja isto znaci 1.000, hiljada, kilo. Milja je latinska rec za 1000, a kilo je od grcke reci hiljada za 1000 (dok je nastavak -
metar od reci meriti, a uvedena je u Francuskoj krajem 18. veka kao 1/10.000.000 rastojanja od pola Zemlje do ekvatora). :)
 
Ma vrh su im dva dupla auspuha za neki motorcic od 150 ccm3 posto tako nesto pominju u tekstu :) Kineski dizajn. :D

No ovo bi moglo biti zanimljivo ...
Revolucionarne baterije električnih vozila punit će se za samo 5 minuta?Izraelski startup StoreDot uvjeren je da ima rješenje za probleme s (dugim) punjenjem baterija te rade na razvoju tehnologije koja će omogućiti punjenje baterija električnih vozila za samo pet minuta.Inače, StoreDot planira izgraditi veliku fabriku namijenjenu razvoju i proizvodnji baterija i FlashBattery tehnologije,

https://www.youtube.com/watch?v=ZkMMxmP ... e=youtu.be
 
Kakav idiotski dizajn. Kinezima svaka čast na transferu tehnologija ali za dizajn bolje da nastave da plaćaju zapadnjake. Po ovome se vidi da su nacija kod koje je pre 20 godina auto mogao da ima samo visokorangirani član bande crvene. Trebaće im još vremena da shvate da je za ovakvo vozilo koje je isuviše sporo da sme da priviri na autoput najbolji dizajn kockasti, kao japanski kei automobili.
 
Pokusali su hrvati jos pre tri godine da iz Kine uvezu jedan projekt i uvale ga na svoje trziste. Problem je bio sto je od 7-8000 $ koliko ga prodaju u Kini cena stigla do 14.000 EURA u Hrvatskoj sto niko nije hteo da plati :) Alavi balkanski trgovacki mentalitet. Da budem precizniji drzava je trebala da subvencionise 50% sto naravno nisu hteli :laugh:

Rec je o ovom vozilu duzine 2.8 m sa autonomijom od 150 km i maksimalnom brzinom 80 kmh Sasvim pristojno za grad i okolinu.
link za hrvatsku verziju
http://www.e-auto.guru/vijesti/electa-nevo/

link kineske ponude
https://www.alibaba.com/product-detail/ ... db0cZvr0Kp
 
Markione: električna vozila su pretnja za planetu, ne spas

Serđo Markione, prvi čovek Fiat Chrysler grupe je, svakako čovek koji poznaje automobilsku industriju do tančina.
Kao takav, potpuno je razočarao medijsku elektrofanatičnu “elitu”, i momentalno je optužen da mu platu i bonuse isplaćuje naftni lobi, odnosno da je na platnom spisku braće Koh iz Teksasa koji prete da po negativnom publicitetu nadmaše mnoge poštene, a satanizovane ljude. Međutim, čovek nije rekao ništa drugo do, svojim rečima, isto što i Vladimir Putin, predsednik Rusije, Donald Tramp, predsednik SAD, Karlos Tavarez, prvi čovek PSA grupe, pa i Diter Ceče, šef Daimlera, kada je govorio o tome da tržište treba da reguliše tražnju za električnim vozilima, umesto da se kupcima po političkoj liniji nameće takav izbor.
Na ceremoniji dodele priznanja od strane Univerziteta Trento, tokom prethodne nedelje, Markione je, uostalom kao i uvek, imao vrlo zapaženu rolu. Njegova originalna izjava, na tom skupu, zvuči ovako: “Nameće nam se mišljenje da će električna vozila biti u stanju da pomognu u smanjenju štetnih emisija ugljen-dioksida. Pre nego što pretpostavimo da su električna vozila zaista odgovor svih odgovora na probleme sa kojim se srećemo, trebalo bi da razmotrimo ukupan nivo štetnih emisija, koje bi eventualna elektrikacija izazvala.”
Markione veruje da bi prebrza elektrikacija samo pogoršala situaciju sa emisijama ugljen-dioksida, i da bi dovela svet u još veću opasnost, od one u kojoj se trenutno nalazi. Pritom je dodao još, izazivajući time bes političkih i intelektualnih vrhova, koji svako preispitivanje (što je inače odlika jedino inteligentnih ljudi) smatraju kao bogohuljenje, da bi državni organi mnogih zemalja trebalo da prestanu da vrše pritisak i prave propagandu u pogledu promocije električnih vozila.
Njegova osnovna primedba je jasna: električna energija kojom se pune baterije elektromobila današnjice je proizvedena, najvećim delom, sagorevanjem uglja, čime se uzrokuju ogromni nivoi emisije ugljen-dioksida. Shodno tome, sve više električnih vozila, u ovoj situaciji, dovešće do toga da se stanje još više pogorša, nikako da se popravi. Pored toga, Markione navodi da je ovaj iznuđeni put elektrikacije i veoma štetan po automobilsku industriju, navodeći kao primer da FCA na svakom elektrikovanom modelu Fiat 500, beleži gubitke od po 20.000 američkih dolara. On se najdirektnije složio i sa Vladimirom Putinom, što se u zapadnom svetu (još uvek) smatra smrtnim grehom, u pogledu toga da bi vozila pogonjena prirodnim gasom bila mnogo adekvatnije rešenje za štetne emisije. Naravno, i ovde treba da se analizira ukupan nivo zagađenja, uključujući i proizvodnju prirodnog gasa, u čijem procesu se u atmosferu ispušta i metan, koji je još štetniji od ugljen dioksida. Kao što su pričali pomenuti Ceče, Tavarez, a evo sada i Markione, vlade mnogih zemalja (Indija, Kina, Francuska, Velika Britanija i Nemačka) sve glasnije razmatraju zabrane konvencionalnih motora, a neke su već i donele prateće odluke. Ovom nametanju pravca razvoja su se do neke mere povinovale mnoge velike kompanije, od kojih zapadni mediji navode i BMW, Mercedes i Toyotu, iako smo čitali izjave iz tih kompanija koje su potpuno u liniji sa stavovima koje promoviše Markione.
Ono što je takođe interesantno, i što treba spomenuti je da je Markione promenio priču, jer je u avgustu najavio masovnu elektrikaciju vozila unutar FCA grupe, s tim što bi polovina trebalo da bude elektrikovana do 2022.
 
"Otići što pre, pre nego padne na 10$"
Nafta će pasti na 10 dolara za barel zbog revolucije koju donose električna vozila, upozoravaju stručnjaci.
Cene nafte mogu da padnu na samo 10 dolara za barel u narednih šest do osam godina, dok alternativni izvori goriva nastavljaju da privlače sve više investitora, izjavio je Vatling
https://www.b92.net/biz/vesti/svet.php? ... id=1313806
 
Hahahaha
Oce, dzaba ce da bude, kao i struja. ;)
Kako se kroz 'prigodne' tekstove zamajavaju 'siroke narodne mase' :)

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Sa malom razlikom sto neko "struju" moze i sam da pravi (par solarnih panela i kontroler). Dobro, ne bas cele godine. Benzin je vec malo komplikovanije i prljavije. :)
 
Suština je u nezavisnosti. Ako ja nemam naftu a drugi je ima onda će cena prema meni biti skupa. Ako ja imam struju sa solarnog panela na krovu moje kuće onda me onaj sa naftom ne može ucenjivati cenom, jer i ja imam izvor energenta. Meni samo treba nešto što skladišti dosta struje, dobar akumulator, kako bi mogao da kolima pređem što više kilometara sa jednim punjenjem tog akumulatora. Ako sam pametan i znam tehnologiju kako da napravim takav akumulator, ovi što imaju naftu i gas me neće moći ucenjivati visokom cenom nafte i gasa jer ću ja imati od svoje pameti drugu tehnologiju da mi kola, grejanje, i sve što radi na na struju ne zavisi od njih, nego od mene samog koji to mogu proizvesti. Tako ja postajem nezavistan i plaćam manju cenu jer mi je njhova nafta manje bitna, sa težnjom ka nebitnosti. Kad se svi zajedno skupimo u narod, to znači da svi zajedno manje uvozimo njihove energente i da nama odlazi manje para a njima stiže manji reket od nas. Tako nestaje naš deficit u trgovini a sa druge strane istovremeno nestaje i njihov suficit. Zato sve zavisi iz čijeg oka se gleda. Iz mog je ovo dobra stvar jer trošim manje energije, novca, a za njih je to loša stvar je dobijaju manje "energije" u vidu novca od mene. Manje mogu da me iskorišćavaju i opterećuju isisavanjem moje lične, personalne energije, pa meni i mom narodu ostaje više energije, novca, bogatstva što je dobra pretpostavka za rast naše populacije. Svi narodi koji su mi debelo svih ovih decenija naplaćivali naftu i množili svoje stanovništvo na račun i na štetu od mog siromašenja ne mogu sada od mene dobiti ništa džabe, ni azil ni da budu imigranti ovde besplatno, ni ništa jer sad je vreme da oni nemaju para koje su od mene sisali, i da im broj opada, a da mi imamo više para i da nam broj opet počne da raste. Ja ne želim, kao što ni oni nisu želeli svoje bogatstvo da dele sa nama besplatno ni da ja njima ništa dajem besplatno, ni posao, ni hranu, ni naseljavanje ovde ni ništa... nego da sve to iskoristim za dobrobit i rast svoga naroda. A oni koji su navikli da žive parazitski na naš račun od prodaje nama skupe nafte i teranje nas na korišćenje dolara sad treba da imaju pad populacije i bogatstva, na račun nas koji trebaju da imaju rast. Kada im padnu prihodi od toga, prirodni zakon treba da ih natera na međusobne ratove čime će se broj njihove populacije prilagoditi novonastalim uslovima smanjenih resursa za njih. Druga opcija im je da višak populacije nastale u vreme skupe nafte, sada nama nasele, i izvezu problem umesto da ga sami reše međusobnim ratovima, što je iz mog ugla poštenije jer sami su i napravili problem populacije, pa je nepošteno da meni sad izlivaju svoj problem. Oni zakuvali-neka oni i kusaju. Zato nam je sada potrebna jaka odbrana da nas zaštiti i da predstojeće koristi iskoristima za nas, umesto da delimo sa njima. Ni oni nisu delili sa nama proteklih decenija, pa ne vidim razlog da im išta dugujemo da i mi sutra delimo sa njima. Mi moramo zaštiti naše resurse za nas.
 
@Earthmoving

Ne zameri, ali da se manemo predugih pisanija. ;)
Jesi li ti probao da uskladistis el. energiju?
Malo da se nasalimo, ali ako nemas mogucnost da napravis reverzibilnu hidro elektranu, male su sanse da ces uspeti.

Kapaciteti baterija su s i od reda LAZ!
To zna svako, jer od najobicnijeg telefona, preko smart , tableta i tako dalje, trajanje baterije i u stanju mirovanja ne ispuni deklarisane vrednosti.
I vetar i sunce i plima (...) sve to ima potencijal.
Ali jos uvek samo potencijal, koji nije ekonomski isplativ.
Da jeste, davno bi bez administrativnih mera automobili sa SUS motorima otisli u zaborav.
Da je ekonomski isplativo, ljudi bi krsili zakone i vec proizvodili sami struju snalazivsi se, kao sto to uvek rade.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Ako padne nafta na 10$, to onda znači da nema ništa od elektro kola, jer kome se isplati kupovina i punjenje takvih vozila pored jeftinog goriva kojeg možeš da sipaš maltene na svakom ćošku. Onaj Tesla Motors je već sada težak gubitaš kad je nafta 50$, a sa dodatnim padom cene mogu samo bankrot da proglase.
 
Sa cenom nafte od 10-15 dolara po barelu ona bi zapravo bili jednaka ceni struje sa kojoj se pređe ista kilometraža.
Da investitori očekuju da je Tesla neprofitabilan, ne bi mu akcije skočile čak 1300% u odnosu na pre 4 godine (slika ispod). Investitori razlikuju da li neko pravi gubitak danas jer investira da bi sutra imao dobar profit. Pravi rezultati ulaganja će se videti tek sledeće ili 2019-e jer trenutno čak 400.000 ljudi je na listi čekanja da im se isporuči model 3. Koji još auto brend se može pohvaliti tolikom tražnjom? Tesla trenutno povećava kapacitete kako bi godišnje mogao da isporuči milion vozila ali to će biti tek za godinu i po dana ili i duže. A nakon toga kreće dobra profitabilnost ili što bi rekli "krava muzara" koja će trajati par godina i gde bi trebali da nadoknade ranije troškove investicija. To prate svi proizvođači kola i zato većina njih i najavljuje slične modele oko 2019-e ili 2021-e. Do tada pokušavaju da zadrže svoje profite i radna mesta iz fabrika gde proizvode SUS motore , transmisiju i ostale komponenete koje će prestati da proizvode kada se za par godina potpuno uvedu elektrokola. Svi sadašnji veliki proizvođači imaće ogromne gubitke i pad moći jer će se u ovoj novoj tehnologiji pojaviti novi proizvođači sa drugom tehnologijom i gde ulazak u granu neće u tom trenutku biti uopšte težak. Kada bi savladali tehnologiju baterije čak i male zemlje poput Srbije bi mogle da prave svoja elektrokola, a to znači gubitak prihoda za sadašnje zemlje proizvođače: Nemačku, Francusku, Italiju, Japan... Koje zbog toga što duže i odlažu uvođenje nove tehnologije. Iako verujem da su do sad baterije i ostalo mogli razviti mnogo bolje od novajlije Tesle jer su imali i više para za istraživanje i više vremena i dužu tradiciju. Ali. kao što rekoh nisu uradili jer usled nove tehnologije gube ogromne prihode i oligopolske položaje u industriji automobila.
 
Vrh