Nije nikakva priča za ovce, već realno stanje stvari. To što automobili rade na struju ne znači da nisu štetni za okolinu, samo znači da je zagađenje izmešteno dalje od automobila u tački u kojoj TE sagoreva ugaj da bi napravila struju uz velike gubitke. Kad se posmatra ceo proces proizvodnje električnih automobila, počevši od rudarstva do finalne proizvodnje, plus procenat struje koja se dobija iz uglja, situacija nije uopšte na strani elektro vozila.Prica da su Elektricni automobili stetni za okolinu je prica za ovce isto kao i prica da ce nam dogodine biti bolje.
Pravljena su istraživanja na tu temu.
Diesels greener than battery cars, says Swiss gov report:
https://www.theregister.co.uk/2010/08/3 ... the_world/
Ili najnovija švedska studija:
http://principia-scientific.org/study-t ... ng-on-gas/
Ukratko, ova studija je pokazala da se za proizvodnju velike baterije od 100 kWh poput one koja se stavlja u Tesla automobile potroši toliko CO2 koliko prosečno vozilo ispusti u 8 godina eksploatacije. Znači samo za bateriju, pod uslovom da energija za proizvodnju dolazi iz fosilnih goriva u iznosu većem od 50%.
Mada, može baterija da se smanji pa samim tim biće manje energije potrebno za proizvodnju, ali onda se smanjuje i domet i upotrebljivost takvog automobila.
Opšte je poznato da naftna industrija zagađuje i da ima epitet prljave industrije, ali ovde se prodaje priča da elektro vozila nisu štetna za okolinu što je daleko od istine. Vidimo da u pojedinim segmentima zagađuju čak i više.Iskopavanje Litijuma svakako nije ekoloski zelen proces ali nista manje ili vise stetan od naftnih busotina sto je ovaj divni video potpuno zaboravio.
Svaka čast Danskoj, ali oni su ipak izuzetak i ne može njihova situacija da se primeni na ostatak sveta gde dominiraju foslina goriva. Preko 65% od proizvedene struje u svetu dolazi od fosilnih goriva, a najviše od uglja.Elektricni automobili "idu na ugalj", idu ali samo ako je takav izvor struje u drzavi. Na primer Danska proizvodi vise energije putem vetra nego sto potrosi (ne uvek) sto bi znacilo da u Danskoj elektricni automobili "idu na vetar", a ne na ugalj.
Hibridi su zamazivanje očiju, čist marketinški trik, a električni auto je po svemu inferioran od SUS auta i ljudima je teško prodati priču o električnom autu ako ljudi mogu za iste pare da kupe auto sa kojim mogu da se voze 1000 km ako hoće i koji se puni za jedan minut.