Šta je novo?

Električna vozila i punjači

Možda upravo naftni lobi i stoji iza Tesle jer i oni razmišljaju “šta posle“ i možda zbog njih razvoj cele stvari ide na kašičicu pa proizvode kola koliko je pravila Zastava pod sankcijama.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=493498#p493498:2056pi37 je napisao(la):
N_L » 18 Нов 2017 01:19 am[/url]":2056pi37]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=491245#p491245:2056pi37 je napisao(la):
Гага » Sat Nov 11, 2017 12:43 am[/url]":2056pi37]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=491162#p491162:2056pi37 je napisao(la):
Gorstak89 » 10 Нов 2017 07:12 pm[/url]":2056pi37]Jedan tesla u Goce Delčeva nekadašnjoj, iza maxija.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
Власник Тесле је наш човек који у Чешкој и овде у Београду има фирму.

Бивша Гоце Делчева је сада Булевар Маршала Толбухина.
Maxbet-a vlasnik, bjese li
Да, власник је тог ланца коцкарница.
 
BMW intezivno reklamira svoj i3. Jeste osnovni model iz 2014 god, ali su mu sad ubacili jacu bateriju i range extender opciono.
Simpaticno vozilo B klase sa mnogo manje simpaticnom cenom (37.590 e). Pogotovo model i3 REx od 94 Ah i "produzivacem" dometa vozila ( ugradjen dvocilindricni benzinski motor od oko 650 cmm i tridesetak konja tj 25kw koji se aktivira kad je baterija pri kraju i malo je dopunjuje da se dokopate standardnog punjaca...tj ukupna autonomija je oko 300 km )
 
Da pomenem jos ozbiljnih igraca na svetskoj sceni elektricnih automobila.
Recimo Mercedes EQ
osnovni podaci
Depending on the drive mode, all 405 hp can be sent to either the front or rear wheels, thanks to an electronic system to provide all-wheel-drive capability.
The EQ Concept is programmed to mostly run in front-wheel drive, but automatically switches to all-wheel drive at higher speeds.
A single charge is said to provide 310 miles, though that's likely to be quoted using the European test cycle, while a comparable U.S. EPA rating might be closer to 250 miles

Mercedes EQ Concept Comes in 2019, Range 310 miles, 400 hp, top speed 150mph,0-60 mph 5 sec. price $39,000
 
I jos jedan auto mozda vec sledece godine ?
Hyundai Kona Electric ista kao obicna Kona ali na struju :)
An electric version of the Hyundai Kona subcompact SUV is coming next year, and we’ve just spotted a prototype.
According to the rumor mill, a 50-kilowatt-hour lithium-ion battery will provide a range exceeding 200 miles on a single charge.

Comes in 2018, Range 217 miles, 177hp, top speed 160mph,0-60 mph 7.7 sec. price $39,000
.
 
Naravno u nekom relativno kratkom roku (dvadesetak godina) treba zameniti milijardu vozila. Tu svaka ozbiljna kompanija gleda da uzme svoj deo kolaca.
 
Auto-revolucija: "Leti" a održavanje 10x jeftinije
Električni automobili postaju sve isplativiji i praktičniji, međutim i dalje su bitno skuplji od automobila s motorom na unutrašnje izgaranje.
IZVOR: SEEBIZ SREDA, 20.12.2017. | 12:33
Auto-industrija se mora promeniti i neke će kompanije morati da pronađu nove stvari koje će proizvoditi, dok će neki radnici morati da nauče nove veštine jer njihova znanja više neće biti potrebna. Automobilske kompanije već se neko vreme bore s otklanjanjem ovih prepreka. Oni, i milioni radnika koje zapošljavaju, rizikuju da postanu nebitni.
Njujork tajms izdvaja temeljne promene koje se moraju dogoditi da bi električni automobili zauzeli mesto koje danas imaju "obični" automobili.
Najvažnije: cena pogona električnih kola mora pasti - sad je 16.000 dolara, a običnog automobila 6.000. Takođe, nužno je stalno i povoljno snabdevanje sirovinama za proizvodnju baterija - kobalta, litijuma, grafita.
Potrebno je više punionica i one moraju brže da pun. U ovom trenutku čak se i u Sjedinjenim državama vožnja električnim automobilima čini kao nepotrebna avantura. Punionica je premalo i one su prespore. U SAD-u ima samo 16.000 punionica za električne automobile što je vrlo malo u poređenju sa 112.000 klasičnih benzinskih pumpi.
Vozači moraju da se reše svoje vezanosti na zvuk, miris i osećaj kola na gorivo. Ako reše taj psihološki problem, mogli bi biti prijatno iznenađeni.
Recimo - brzina. Tesla S od nula do 100 kilometara dolazi brže nego Ferarija, Lamborghiniji ili modeli Poršea koji su znatno skuplji. Osim toga, električni automobili jeftiniji su za održavanje i do deset puta, a ne treba vam ni ulje.
Nije nevažno ni to što prosečni električni automobil ima 25 odsto manje delova nego klasični.
Dakle, u budućnosti će država znatno izgubiti na akcizama na gorivo. Neki bi poslovi mogli nestati kao npr. automehaničarske radionice.
Klasične automobilske kompanije dobijaju nove konkurente. Na primer, mnoge kineske kompanije za koje nikad niste čuli ulažu enormno u tehnologiju električnih automobila.
"Intelektualni kapital klasičnih automobilskih kompanija pomalo nestaje. One moraju pronaći način da ga zamene, kaže Geoffrey Heal, profesor na Columbia Business School.
https://www.b92.net/biz/vesti/svet.php? ... id=1338258
 
plus elektricna kola nemaju problem paljenja na velikom minusu, jer jednostavno rade, mozda je manji kapacitet baterije, al ne moze da ti se desi da sednes u auto da krenes na posao i zakasnis jer prosto ne moze da upali
 
Hajde sto idu na struju, nego sto su ruzni... lepše lego kockice od ovih mutanta
 
nekianonimnilik":283pldvo je napisao(la):
plus elektricna kola nemaju problem paljenja na velikom minusu, jer jednostavno rade, mozda je manji kapacitet baterije, al ne moze da ti se desi da sednes u auto da krenes na posao i zakasnis jer prosto ne moze da upali
A koja to kola imaju takav problem?
A, da ovi krsevi sa milion km koje nasi ljudi kupuju verujuci u pricu kako ih je preko vozila baba od 80god samo subotom do pijace ;)

E takvi primerci ce i sa elektro pogonom biti staticni po mrazu, posebno sto su baterije sklone samopraznjenju...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
@pedja82
Za kineske budzevine se slazem. Gomila kreatura na cetiri tocka.
Za neke ozbiljnije firme u svetskoj autoindustriji ne moze se reci da dizajnu ne pridaju znacaj.
BTW ima ih koji jednostavno radi smanjenja troskova proizvodnje u neki postojeci model ubacuju elektro pogon, manje ili vise uspesno (VW KIA). Hibridna vozila su vec ozbiljniji zahvat.

Audi Elaine Comes in 2019, range 311 miles, 429hp,0-60mph 4.5 sec i ne lici na lego kockicu. :)
 
@tzoran1
Naravno da sam mislio na one kung fu budževine ....
Tesla mi se svija, a i ovaj sto si okacio, ali mislio sam generalno pogotovo na one dvosede :)
 
Hibridi će se sve više razvijati iz milion i jednog razloga ( sami sebi pune baterije itd), a elektroautomobili, pa, to će malo teže ići da zaživi punom parom. Pre svega dovodi se upitnost isplativosti njihovog razvoja. Jer, da se naprave milijarde baterija i da se naprave milijarde i milijarde KW struje da se iste svakodnevno pune... pa mislim da bi izazvalo veća zagađenja nego što imamo danas i to je ono što upravo koči ceo projekat. Pa jedna elektro mreža u Velikoj Britaniji je postavila konkretno pitanje:"Kako Vi mislite da napaja te tolike elektromobile sa ovakvom mrežnom infrastrukturom?"
Znači postavlja se i pitanje elektro mreža I to u visoko razvijenim zemljama, šta reći za ove druge.
I dalje je najrealnije da se koristi TNG,CNG itd, ali to nije u interesu onih koji ga najmanje imaju, kao npr USA....

Što se tiče posta o paljenju na minusu, pa nije sve do automobila, već i do delova koji su skloni crkavanju, kao i do kvaliteta nafte/benzina, koji se razlikuje od tržišta do tržišta, za razliku od struje, koju je teško razblaživati aditivima.
 
stvar je do tehnologije, u normalnom imas mali milion pokretnih delova, elektricni je daleko jednostavniji, od pokretnih delova ima samo osovinu, dva zupcanika i rotor elektromotora, nema klizajucih delova kao sto su klipovi, koji zbog razlike u leguri tj termickom sirenju materijala na velikom minusu ili zaglave, ili dihtuju toliko da ti je potrosnja 20 litara plus litar ulja na 100 km
 
Ja ne znam kakve to automobile vozite da imate potrosnju 20 litara i litar ulja na 100?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=503144#p503144:2uj3fjf2 je napisao(la):
nekianonimnilik » Ned Dec 24, 2017 11:28 pm[/url]":2uj3fjf2]stvar je do tehnologije, u normalnom imas mali milion pokretnih delova, elektricni je daleko jednostavniji, od pokretnih delova ima samo osovinu, dva zupcanika i rotor elektromotora, nema klizajucih delova kao sto su klipovi, koji zbog razlike u leguri tj termickom sirenju materijala na velikom minusu ili zaglave, ili dihtuju toliko da ti je potrosnja 20 litara plus litar ulja na 100 km
I eksplodiraju, i eksplodiraju
 
spatiotecte":2kuipzfg je napisao(la):
Ja ne znam kakve to automobile vozite da imate potrosnju 20 litara i litar ulja na 100?
Ma pusti coveka, vidis da je pustio masti na volju ;)

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Ja imam juga koji na otvorenom troši 5.2 i potroši nekih 300 do 400g ulja na 10 000 kilometara :) ukupno je prešao oko 110 000 km. Pali zimi isto kao i leti, iz prve. Problem našeg čoveka je što uglavnom kupi auto koji ne može da održava i u tome što kupi auto 7 godina star što je po nekoj nemačkoj proceni auto koji je potpuno amortizovan ili ti istrošen.
Tesla je svoje modele pravio tako da budu aerodinamični, i stvarno imaju daleko manji otpor od običnih automobila što sa sobom nosi i to da nisu baš najlepši spreda. Ostali proizvođači mahom budže nešto što već imaju pa tako i izgledaju. Što se tiče aerodinamike oblik kapljice tečnosti koja pada je najaerodinamičniji oblik. tako da ćemo verovatno u budućnosti viđati automobile sa zaobljenom budžom napred.
a što se tiče broja pokretnih delova na ev, pa nije baš da ih nema, neka vozila čak imaju i menjač u sebi, tesla ima diferencijal i menja mu se ulje.
 
Elektricni VW ima hladnjak, pumpu i antifriz.
Leti se time hladi elektricni invertor, a zimi...
Pa treba necim i grejati putnike i vozaca ;)

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Da, kako ide klimatizacija u elektricnim vozilima ? Ne mislim na teslu nego na ove jeftinije varijante sa manjom autonomijom ?
Upalis klimu i ne mozes ni do posla da stignes ? :p
 
paaa, moja klima za kuću 12 troši ne više od 1.5kw valjda kada hladi, i pokriva 60 kvadrata. Tako da verujem da je za auto dovoljno pola kilovata? E sad, klima je svakako svuda problem, i ako taj auto ima 10-20kw kao neki slabi modeli onda jesi u problemu :D Tesla sa do 100kw baterijom može da izdrži klimu.. E sad, zato i košta boga oca :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=503147#p503147:1b3d0sws je napisao(la):
spatiotecte » Ned Dec 24, 2017 11:40 pm[/url]":1b3d0sws]Ja ne znam kakve to automobile vozite da imate potrosnju 20 litara i litar ulja na 100?

govorim o ekstremnim uslovima, tipa -50C, to samom elektromotoru nece smetati, ali u motoru sa unutrasnjim sagorevanjem su klip i cilindar od razlicitih legura metala, i zbog razlicitog koeficijenta termickog sirenja, ili ce se klip vise suzavati od cilindra na hladnom, sto ce imati efekat kao da nemas zaptivne prstenove (trosi ulja ko nenormalan), ili ce se klip manje suziti od cilindra i prosto ce da zapeknu

sto se tice baterije u elektricnom, njoj bi bio problem, ali ona bi se lako grejala tako sto bi se stavio neki mali potrosac, ili bi stajala stalno (tokom noci il vec kolko god da je auto u tako ekstremnim uslovima) na punjacu i naizmenicno se praznila i punila
 
Vrh