Au koliko negative 
Ok idemo redom.
@mariks Nisam pomenuo da SVE firme treba da postave solarne punjače nego one koje imaju mesta, zbog toga je računica na milion automobila (oni koji žive u kući+ oni koji rade u firmama koje mogu da postave panele). Evo recimo jedna ideja za firme koje nemaju mesta za solarne punjače(uglavnom firme u BGD/NBG) da se recimo dogovore sa parking servisom na Novom BGD i da postave solarne nadstrešnice koje će puniti automobile. Računica je bila za milion automobila, ako misliš da u Srbiji ne može toliko trenutno, možemo skalirati na pola miliona za početak.
@StariPosmatrač nisam prenebregnuo činjenicu da solarni paneli prave manje struje zimi u odnosu na leto jer se smanjuje proizvodnja za 3-4 puta( ne 4-5 puta) i za prosečnu potrošnju prosečnog stanovnika je dovoljno 1,4KWh da bi za 8h na poslu (za 260 radnih dana) napunio struje koliko potroši za 365 dana. Ukoliko ne uspe na poslu da napuni dovoljno struje nedostatak može dopuniti na komercijalnim punjačima ali to je par procenata godišnje potrebe (ne utiče mnogo na računicu). Iz ovoga proizilazi da nema potrebe da se automobili pune sa 11KW već je dovoljno i 2KW što prilično menja tvoju pretpostavku. Firmi onda ne treba 150KW solar za 10 radnika nego 20KW. Zašto bi punio automobil za 1,5h ako će sigurno biti na punjaču bar 8h. Ovo je sve za punjače u firmama. Za kućne punjače ne moram da pojašnjavam koliko je jedonstavnija računica i izvodljivija.
Za solarnu elektranu od 5KW sam uzeo prvi link sa google gde je bila navedena cena od 409.000 RSD. U ovu cenu je uključen i transport do lokacije(SunPowerSolar)
Mislim i da grešiš oko opterećenja elektro sistema jer si mišljenje oformio na osnovu pretpostavke o punjenju na 11KW a nema potrebe za tako nečim.
Uostalom zamislimo u teoriji situaciju da se milion automobila puni iskljucivo iz elektro sistema (bez solarnih panela) i ako prelaze 20.000km godišnje, uz potrošnju od 15KW na 100km je godišnje 3TWh što iznosi manje od 10% proizvodnje struje u Srbiji. Većinu te struje bi recimo mogli dobiti smanjivanjem gubitaka u prenosnoj mreži(koji su verujem najveći u Evropi)
Evo i citat:
Edit:
Sad sam koristio i kalkulator druge firme(SolarShop) za solarnu elektranu od 5KW. Uzeo sam panele od 5KW, metalnu konstrukciju za 5KW, trofazni priključak od 5KW kao i LiFePO4 akumulator od 5KWh (koji košta 146.000 RSD) i ukupna cena ključ u ruke je 526.400RSD. Ne znam gde si ti video cene od 6000€. Mislim nije ni problem da je 6000€ jer je to mizerna razlika na period od 7 godina otplate...
Ok idemo redom.
@mariks Nisam pomenuo da SVE firme treba da postave solarne punjače nego one koje imaju mesta, zbog toga je računica na milion automobila (oni koji žive u kući+ oni koji rade u firmama koje mogu da postave panele). Evo recimo jedna ideja za firme koje nemaju mesta za solarne punjače(uglavnom firme u BGD/NBG) da se recimo dogovore sa parking servisom na Novom BGD i da postave solarne nadstrešnice koje će puniti automobile. Računica je bila za milion automobila, ako misliš da u Srbiji ne može toliko trenutno, možemo skalirati na pola miliona za početak.
@StariPosmatrač nisam prenebregnuo činjenicu da solarni paneli prave manje struje zimi u odnosu na leto jer se smanjuje proizvodnja za 3-4 puta( ne 4-5 puta) i za prosečnu potrošnju prosečnog stanovnika je dovoljno 1,4KWh da bi za 8h na poslu (za 260 radnih dana) napunio struje koliko potroši za 365 dana. Ukoliko ne uspe na poslu da napuni dovoljno struje nedostatak može dopuniti na komercijalnim punjačima ali to je par procenata godišnje potrebe (ne utiče mnogo na računicu). Iz ovoga proizilazi da nema potrebe da se automobili pune sa 11KW već je dovoljno i 2KW što prilično menja tvoju pretpostavku. Firmi onda ne treba 150KW solar za 10 radnika nego 20KW. Zašto bi punio automobil za 1,5h ako će sigurno biti na punjaču bar 8h. Ovo je sve za punjače u firmama. Za kućne punjače ne moram da pojašnjavam koliko je jedonstavnija računica i izvodljivija.
Za solarnu elektranu od 5KW sam uzeo prvi link sa google gde je bila navedena cena od 409.000 RSD. U ovu cenu je uključen i transport do lokacije(SunPowerSolar)
Mislim i da grešiš oko opterećenja elektro sistema jer si mišljenje oformio na osnovu pretpostavke o punjenju na 11KW a nema potrebe za tako nečim.
Uostalom zamislimo u teoriji situaciju da se milion automobila puni iskljucivo iz elektro sistema (bez solarnih panela) i ako prelaze 20.000km godišnje, uz potrošnju od 15KW na 100km je godišnje 3TWh što iznosi manje od 10% proizvodnje struje u Srbiji. Većinu te struje bi recimo mogli dobiti smanjivanjem gubitaka u prenosnoj mreži(koji su verujem najveći u Evropi)
Evo i citat:
Znači uz svođenje gubitaka na normalan nivo (smanjenje za 3-5%) bi se moglo pola miliona automobila voziti potpuno besplatno i država bi štedela 700 miliona € svake godine. Plus bi pola miliona vlasnika automobila imalo 13tu platu jer bi uštedeli na gorivu 1000€godišnje. Bez ikakvih solarnih panela.Gubici na našoj mreži u prethodnim godinama su iznosili između 11 i 13 % u proseku, a to je i dalje visok nivo u odnosu na Evropu. Naš cilj je da te gubitke u narednim godinama svedemo na 8 %, što je prihvatljivo u našim uslovima
Edit:
Sad sam koristio i kalkulator druge firme(SolarShop) za solarnu elektranu od 5KW. Uzeo sam panele od 5KW, metalnu konstrukciju za 5KW, trofazni priključak od 5KW kao i LiFePO4 akumulator od 5KWh (koji košta 146.000 RSD) i ukupna cena ključ u ruke je 526.400RSD. Ne znam gde si ti video cene od 6000€. Mislim nije ni problem da je 6000€ jer je to mizerna razlika na period od 7 godina otplate...
Poslednja izmena: