Šta je novo?

Električna vozila i punjači

Novi Tesla nedavno predstavljen moze da predje 520milja sto je 836 km
https://www.caranddriver.com/news/a3411 ... pre-order/

Realan range iz iskustva je 400 milja ili ti 643 km range sto je opet jako puno!

Takodje ova verzija Tesla Model S ce ujedno biti i najbrza PLAID.


*******

Evo jos jedne stvari koju bi Srbija trebala sto pre da objavi!
https://www.telegraf.rs/auto/auto-vesti ... lasi-astma

Jako je bitno da se ljudima na vreme stavi do znanja da nece moci da registruju automobil na goriva a ne da se saceka pa da im se kaze za 5 godina necete moci vise. Sto pre treba ovo objaviti.

Potpuno zabraniti automobile na goriva sto pre cak mislim da je i 15 godina preterano!
 
wuling mini EV je jos jedno kinesko gradsko "vozilo" sa cenom od 4200 US$ koje i nije bas ruzno (stvar ukusa)
Measuring just 2,917 mm (114.8-in) long, 1,493 mm (58.8-in) wide, and 1,621 mm (63.8-in) high, and with a 1,940 mm (76.4-in) wheelbase,
ima i jaca verzija podaci u zagradi
baterija 13.9 kWh (24kwh)
max brzina oko 100 km/h (100km/h)
motor 20 kW (29kW)
sedista 4 ? (ako pozadi sede 2 kineza)
radijus kretanja 120 km (250 km)
.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=YVivUpP1eKA[/youtube]
 
Sto ovakve stvari niko ne uvozi u Srbiju? Nedostatak preduzetnickog duha ili nesto drugo? Racunam da bi drzava Srbija em imala manji odliv novca uvozom jeftinijih autobobila (nego kupovinom evropskih skupljih, i to za oko 10.000 evra po komadu ovakvih malih u odnosu na ovaj), em bi bio manji odliv za kupovnu nafte (a na koju godisnje u deficit odlaze milijarde evra).
Takodje nije mi jasno sto u Beogradu ne vidim da se voze elektricni motori, nego velika vecina jos kupuje na unutrasnje saogorevanje.
 
Probaj da uvezes vidi raspitaj se kod kineza mogo bi u srb da kosta recimo 7 000 € i onda 5000€ subvencija bilo bi prodaje ...
 
pa ima tu nekih nelogicnosti oko cena. iako se wuling mini ev navodno prodaje u kini za tih 4200-5500 US $ pitanje je sa kojom cenom bi se pojavio u evropi.
https://www.carscoops.com/2020/08/tiny- ... 00-orders/

Inace kod zastupnika ZhiDou CENNTRO Balkan zhidou D2 je ovde u srbiji 18.500 evra (nista ne kazu za subvenciju) a u evropi 14.000 eura a u kini 20.000+US$ pa ih nahvataj :)
 
Pogledao sam linkove koje je Ftj stavio, cena drugog je prihvatljiva, oko 8.500 evra, ali cena prvog oko 16.000 evra, a s obzirom na ove cene u Kini, je visoka, mada deluje fino opremljen, solidna autonomija, jedino mu mala max brzina 85km/h, da je bar 120. Punjenje 3-8 h isto ok za noć, 1-2 put nedeljno za poslove po gradu.
 
Gledam cene elektroskutera, i često viđam za 36.000 din tj 300 evra. Ako se ne varam, pre godinu i po su bili oko 60.000, što je onda veliki pad cene za kratak period. Šta mislite, kolko još cena može pasti u narednom peridu? 150-200 evra? Npr, kupio sam pre 2-3 godine Howerboard el dvotočkaš za oko 34.000, a sad je duplo jeftiniji, oko 17.000 din. Plastični trotineti za decu, nosivosti do 50kg, od 2500 din. Znači ovi sa jačim materijalom i baterijom bi mogli biti kolko, možda 15-20.000?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=778428#p778428:2xewg5h3 je napisao(la):
direktor » 27 Sep 2020 01:06 pm[/url]":2xewg5h3]Probaj da uvezes vidi raspitaj se kod kineza mogo bi u srb da kosta recimo 7 000 € i onda 5000€ subvencija bilo bi prodaje ...

Ne ide tako. Subvencije imaj skalu u zavosnosti od kostanja automobila.
 
He, Nemci, ko gubi ima pravo se ljuti. A njihova tehnologija motora na gorivo i transmisija zupčanicima sigurno gube pred električnim.
 
Da li ?
Proći će puno godina dok elektro automobili postanu zeleni. Zeleni od početka do kraja.
 
Članak sam stavio samo da vidim ko ce se upeca adac je lobista njemačke autoindustrije plus imaju valjda najskuplju struju
Auto na struju je čistije od dizela zeleno je ma koliko neki to pokušavali da opovrgnu
I jedan i drugi imaju otpad iza sebe
Da ja trošim struju iz djerdapa ne iz tenta
Ps u nemačkoj je moguće odabrati snabdevača strujom zavisnosti odakle se ista proizvodi ...
 
Da li ?
48,6 % energije se dobija iz fosilnih goriva, oko 40% energije je iz uglja, 13,2% nuklearke, jedan deo spaljivanjem bio otpada, đubreta.
Proveri koliko je prljava tehnologija proizvodnje litijuma kao i drugih elemenata modernih baterija. Opet tu veliku količinu istrošenih baterija valja ponovo obraditi i pitanje je šta se može ponovo iskoristiti a šta je otpad.

https://danwatch.dk/en/undersoegelse/ho ... batteries/
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=779581#p779581:1w0xmf5z je napisao(la):
Žika » 30 Sep 2020 08:03 pm[/url]":1w0xmf5z]Da li ?
48,6 % energije se dobija iz fosilnih goriva, oko 40% energije je iz uglja, 13,2% nuklearke, jedan deo spaljivanjem bio otpada, đubreta.
Proveri koliko je prljava tehnologija proizvodnje litijuma kao i drugih elemenata modernih baterija. Opet tu veliku količinu istrošenih baterija valja ponovo obraditi i pitanje je šta se može ponovo iskoristiti a šta je otpad.

https://danwatch.dk/en/undersoegelse/ho ... batteries/

Za koju su državu ti procenti?

Inače, proizvodnja, prerada, transport, i sagorevanje fosilnih goriva je svakako gora od proizvodnje litijuma.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=779868#p779868:16vq9exc je napisao(la):
ink » Čet Okt 01, 2020 2:36 pm[/url]":16vq9exc]
Inače, proizvodnja, prerada, transport, i sagorevanje fosilnih goriva je svakako gora od proizvodnje litijuma.
Upravo tako. Hajde da zamislimo samo transport te već iskopane i prerađene nafte. Milioni kamiona širom sveta svake sekunde ispuštaju ko zna koliko tona CO2, a još važnije NOx i ostalih čestica opasnih po ljudsko zdravlje. Sve su to naravno dizel kamioni, koji troše 30-50 l/100 km.

A električna energija se prenosi žicama, bez ikakvog zagađenja i ekstremno velikom brzinom. To je daleko efikasniji i kvalitetniji prenos energije u odnosu na spor i zagađujući prevoz nafte. Dalje, procenat električne energije iz obnovljivih izvora je u konstantnom porastu i na kraju će biti 100%, dok je kod nafte i motora SUS dostignut vrhunac i ne može ništa tu više da se poboljša, izvučen je maksimum.

Osim toga, električnu energiju svaki vlasnik kuće može da proizvodi sam, na najčistiji način (solarni paneli, mini vetrenjače) i da tako puni svoj auto, koji onda ide na potpuno čistu energiju. A čak i da se auto puni isključivo na energiju iz termoelektrane, on prosto nema auspuh i ne ispušta ništa lokalno, na ulicama grada gde ljudi žive u velikoj gustini naseljenosti. A sad kad kao pešaci stojimo na semaforu, udišemo NOx iz prljavih dizela, koji je opasan po pluća.

Dakle, fosilni automobili zagađuju non-stop, ceo svoj životni vek, od početka do kraja, dok električni automobili zagađuju samo prilikom proizvodnje, trenutno malo više nego fosilni. Ali od tog momenta kad se proizvedu, više nema lokalnog zagađenja iz auspuha, već samo zagađenje od fabrika za proizvodnju električne energije, koje zapravo imaju mnogo veći procenat efikasnosti nego motor SUS. Znači čak i da električni auto ide isključivo na najprljavije proizvedenu struju (što skoro nigde nije slučaj), manje se zagadi okolina nego od motora SUS. Takođe, termoelektrana može jednom jedinom zamenom filtera da drastično poboljša ekologiju svih električnih automobila, a probajte da ubedite milione vozača da plate da ugrade DPF ili šta već.

Što se baterija tiče, one se vrlo uspešno recikliraju u velikom procentu, ali ono što je još bolje od toga, a za šta mnogi ne znaju, to je da se baterije u celosti reupotrebljavaju, tako da se ništa "ne baci". Iako imaju smanjeni kapacitet, veoma su korisne za razne kućne, komercijalne i industrijske potrebe. Npr. imamo slučaj da je Renault u Francuskoj iskoristio gomilu starih baterija iz Zoe-a tako što su ih instalirali kao napajanje nekog stadiona na koji su stavljeni solarni paneli. I onda će baterije tu imati drugi život još bar jednu deceniju, pre nego što će biti reciklirani osnovni elementi iz nje.
 
Ne znam da li ste ispratili ovaj "BATTERY DAY" Tesle od pre neki dan?
Premda su mnogi očekivali ne znam kakva čuda ono što je najavljeno jeste jako interesantno i povoljno za napredak el tehnologije, eto za početak proizvodnja baterija će po toj tehnologiji daleko manje da zagađuje ali i da košta. I omogućiće da baterija manjeg kapaciteta da veću snagu pa će verovatno i manji automobili moći lepo da ubrzaju i imaju ostale benefite koje nude velika braća.
10KW baterija pa i 20KW je mala, ja planiram da sklepam moj bajs za sl sezonu da ima el motor u točku. posle raznih iskustava sa el trotinetom mislim da je za bg puteve daleko zahvalniji veći točak. E sad taj bajs bi imao oko 0.8-1KWh bateriju.
najbitnije, po mom mišljenju, je to što su najavili jako veliku količinu baterija, a to je za sada najveće usko grlo za elektrifikaciju vozila, mnogi svetski veliki proizvođači su smanjili broj vozila jer ne mogu da dobave dovoljnu količinu baterija.
 
Da, dobra vest da ide ka usavršavanju, to je nekako i očekivan trend.
Što se tiče zagađenja struje iz uglja, zašto bi neko koristio tu struju koja zagađuje umesto svoju sa par solarnih panela koji ne zagađuju i sa kojima si nezavistan od računa? 1-2 punjenja dovoljna za prosečnu sedmičnu vožnju kola oko 200km sedmično, tj 12-15.000km godišnje, što i jeste oko prosečne računate godišnje garancije za nova kola. Međutim, iako sam video da u Kini i na zgrade stavljaju solarne panele, ovde je očigledno da je u prednosti ko ima svoju kuću/imanje. Dodavši tome rad kancelarijskih poslova na daljinu, život u pretrpanom gradu gubi ranije prednosti. Naravno, to se kod nas još ne oseti jer još nije rasprostranjeno korišćenje elektrokola, a time ni solarnih panela. Ali pošto mi uvozimo kola, jasno je da ćemo slediti taj strani trend. Međutim, ovo ide za godinu-dve sporije nego što sam očekivao pre 3-4 godine, ali ipak nesumnjivo ipak ide u tom pravcu, doprinos popularizaciji elektrovozila su dali i elektroskuteri, ali glavno se još očekuje, a to je dalji pad cene baterija i izjednačavanje cena elektrovozila sa onima na goriva za šta treba izgleda još par godina. Na ovu temu se onda nadovezuje tema Život van sistema/van grada energetske i druge nezavisnosti, kao i smanjenje zavisnosti od državnog novca.
 
Pad cena litijumskih baterija po kilovatsatu, zadnjih 10 godina. 2019/20 pad cene je oko 15%, sa 156$ na 135. Sa ovim trendom za očekivati je da za oko 2 godine padne ispod 100$/kW h. Veliki pad cene, za zadnje 4 godine jeftinije duplo.
 

Prilozi

  • Screenshot_20201003_114259.jpg
    Screenshot_20201003_114259.jpg
    80,9 KB · Pregleda: 1.667
Nazalost 90 % vesti po internetu o Tesli su totalne gluposti, gde se jedan ovako veliki pronalazac zloupotrebljava za clickbait naslove.
 
U Inkovom članku Wikipedije nema dokaza da je hoax, tj prevara. Mislim da je istina jer postoji corona motor koji prikuplja struju iz atmosfere i može okreće elektromotor. Na ovom snimku je potrebna visina antene/žice 120m za to, a Teslina sa Pierce-Arrowom bi značila da je imao mnogo manju. https://youtu.be/2rVdEhyMR6A
 
Pošto se ovde povela diskusija o tome da eAutomobili nisu štetni po prirodu, samo da dodam da iako ima uništavanja prirode (tačka “Litijum”) ono je ipak ispod crte daleko manje od dugoročne štete (političke, ekološke) koja je nastala eksploatacijom nafte.

Nije poenta eVozila da budu potpuno zeleni nego da se koriste resursi koji će manje štetiti prirodi nego dosadašnja tehnologija sagorevanja gorivom.
 
Manje zagađuju, posebno u gusto naseljenim područjima gde živi puno ljudi, plus kada bi svako punio svojim solarnim panelima, milijardu evra manje za uvoz nafte, tj milijarda više ostaje da cirkuliše unutar Srbije. Trgovinaki deficit nestaje, Srbija opet kao pre 100 god ulazi u suficite i bogatstvo počinje da se gomila u Srb, za razliku od 80 god deficita kad se odlivalo. Bitno samo da sačuvamo naše resurse za nas, nema prodaje zemlje ni ičega strancima, mogu samo kupovati/plaćati našu hranu i drugu robu. Ako hoće, ako neće, doviđenja, imamo sve šta nam treba za dobar život naših ljudi.
 
Vrh