[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=779868#p779868:16vq9exc je napisao(la):
ink » Čet Okt 01, 2020 2:36 pm[/url]":16vq9exc]
Inače, proizvodnja, prerada, transport, i sagorevanje fosilnih goriva je svakako gora od proizvodnje litijuma.
Upravo tako. Hajde da zamislimo samo transport te već iskopane i prerađene nafte. Milioni kamiona širom sveta svake sekunde ispuštaju ko zna koliko tona CO2, a još važnije NOx i ostalih čestica opasnih po ljudsko zdravlje. Sve su to naravno dizel kamioni, koji troše 30-50 l/100 km.
A električna energija se prenosi žicama, bez ikakvog zagađenja i ekstremno velikom brzinom. To je daleko efikasniji i kvalitetniji prenos energije u odnosu na spor i zagađujući prevoz nafte. Dalje, procenat električne energije iz obnovljivih izvora je u konstantnom porastu i na kraju će biti 100%, dok je kod nafte i motora SUS dostignut vrhunac i ne može ništa tu više da se poboljša, izvučen je maksimum.
Osim toga, električnu energiju svaki vlasnik kuće može da proizvodi sam, na najčistiji način (solarni paneli, mini vetrenjače) i da tako puni svoj auto, koji onda ide na potpuno čistu energiju. A čak i da se auto puni isključivo na energiju iz termoelektrane, on prosto nema auspuh i ne ispušta ništa lokalno, na ulicama grada gde ljudi žive u velikoj gustini naseljenosti. A sad kad kao pešaci stojimo na semaforu, udišemo NOx iz prljavih dizela, koji je opasan po pluća.
Dakle, fosilni automobili zagađuju non-stop, ceo svoj životni vek, od početka do kraja, dok električni automobili zagađuju samo prilikom proizvodnje, trenutno malo više nego fosilni. Ali od tog momenta kad se proizvedu, više nema lokalnog zagađenja iz auspuha, već samo zagađenje od fabrika za proizvodnju električne energije, koje zapravo imaju mnogo veći procenat efikasnosti nego motor SUS. Znači čak i da električni auto ide isključivo na najprljavije proizvedenu struju (što skoro nigde nije slučaj), manje se zagadi okolina nego od motora SUS. Takođe, termoelektrana može jednom jedinom zamenom filtera da drastično poboljša ekologiju svih električnih automobila, a probajte da ubedite milione vozača da plate da ugrade DPF ili šta već.
Što se baterija tiče, one se vrlo uspešno recikliraju u velikom procentu, ali ono što je još bolje od toga, a za šta mnogi ne znaju, to je da se baterije u celosti reupotrebljavaju, tako da se ništa "ne baci". Iako imaju smanjeni kapacitet, veoma su korisne za razne kućne, komercijalne i industrijske potrebe. Npr. imamo slučaj da je Renault u Francuskoj iskoristio gomilu starih baterija iz Zoe-a tako što su ih instalirali kao napajanje nekog stadiona na koji su stavljeni solarni paneli. I onda će baterije tu imati drugi život još bar jednu deceniju, pre nego što će biti reciklirani osnovni elementi iz nje.