Zuma
Professional
- Učlanjen(a)
- 19.05.2009.
- Poruke
- 10.734
- Pohvaljen
- 25.858
Šta činiti? Da se molimo da dune vetar? Šta je bilo sa onom partijom "Prirodnog zakona" iz 1996. i kolektivnom meditacijom? U hijerahiji verovatnoća to ima još i najviše šanse da će da uspe. Mada je i to jadna nada. Rekao bih da se Gospodin Vetar naljutio što Srbi umesto klimatskih promena više veruju u globalnu zaveru ovaca protiv vukova, pa Oktobar za inat više liči na pozno leto nego na jesen. Savršeno lepo i stabilno vreme, pa vetra nigde. A kamoli košave. Nema ko da naše đubre oduva nekom drugom. A i vodostaj nešto utanjio, pa nas ni otpad iz kanalizacije ne napušta tako rado kao ranije.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=673475#p673475:l9mp3sf3 je napisao(la):Igor » 25 Oct 2019 03:19 pm[/url]":l9mp3sf3]Šta nam je činiti to je po meni glavno pitanje.
Ili, malo ozbiljnije ... iako sam prilično ubeđen da je u nekoj konačnoj analizi višeg nivoa prvi pasos ustvari ozbiljniji nego ostatak ove poruke, ali neka bude ... da se držimo konvencija ma kako jalove bile.
Zagađenja sa oznakom PM2.5 potiču uglavnom od saobraćaja i sagorevanja. Pošto zbog ovakvog Oktobra grejna sezona još nije ozbiljno ni počela, deo koji otpada na sagorevanje verovatno potiče najviše iz termo elektrane u Obrenovcu. Toplana danas ne radi, mada je možda malo radila prošlih dana? A za saobraćaj znate kako izgleda. Pa šta da mi radimo?
- Kupovina novih filtera za termoelektranu i toplanu? Mada to verovatno zavisi od proizvodnog procesa i stanja u kome su postojenja, i ko zna koliko bi koštalo i trajalo.
Saobraćaj:
- Što pre praviti tunel od Ekonomskog fakulteta ka Dunavu i njegov prošireni most. To bi malo rasčistilo gužvu u centru.
- Što pre praviti tunel ispod Topčidera i vezu sa Pančevačkim mostom, dakle unutrašnji magistralni poluprsten
- Metro, ali trasama kuda SADA ide najviše ljudi, a ne ovaj tobožnji "razvojini" metro po livadama, što je budaština.
- Što pre kupiti još električnih autobusa i remontovati motore starih autobusa.
- Možda pooštriti mere ograničavanja izduvnih gasova za privatne automobile? EU standardi? Ali to bi napravilo opštu uzbunu, pa nije realno.
- Terati ljude da se pri ovom nivou zagađenja više voze biciklima i trotinetima između auspuha i na pola metra od njih znači terati ih prerano na groblje, pa alternativni prevoz ima smisla tek kasnije, kad vazduh bude ipak čistiji. Iako ... odakle dolazi vazduh koji dišemo u kabini autobusa ili automobila? Direktno iz auspuha vozila koje je ispred nas? Pa je možda svejedno? Ko zna.
- Brze i česte rečne taksi brodiće uz novu tramvajski liniju duž čitave obale obe reke, po trasi uklonjene železnice? Kao stari hidrogliseri ali manji i sa modernim motorima? Zemun, Novi Beograd, obe Dunavske obale nizvodno? U Zemunu se već pravi pristanište. To bi moglo.
- Ne umem da objasnim velike nivoe zagađenja u Novom Beogradu gde su ulice široke i prave, a nema brda. Verovatno toplana? Ali da li ona sada radi i koliko? Ili je saobraćaj i tamo već došao do nivoa kad nepomični vazduh ne može nigde da ga odnese? Neka temperaturna inverzija? Mada je verovatno ispod neke minimalne brzine pomeranja vazduha svejedno kako izgledaju ulice i oblik terena, a možda, donekle, i gde se tačno zagađenja emituju, ona u vazduhu jednostavno stoje kao težak oblak nad gradom, i nema ničega što ih može pomeriti. U takvim atmosferskim uslovima je jedini lek da se ni ne emituju.
Mešavina vodene pare i smoga nad Beogradom, utorak, 22. Oktobar 2019., zalazak Sunca.
Pogledajte prilog 3
Pogledajte prilog 2
Pogledajte prilog 1
NIS, Gazprom, Hajat. Njihovi puleni u neprekidnoj koloni ispod, i nebo iznad njih.