Šta je novo?

Ekologija ...vazduh,voda,buka,zelenilo,...

Ekološki automobili bez carine

Beograd -- Ministarstvo životne sredine donelo je preporuku da se ekološki automobili oslobode uvozne dažbine

10526101214b59655f18cdf361691978_extreme.jpg


Ministarstvo životne sredine i prostornog planiranja objavilo je juče direktivu kojom bi uvoz hibridnih automobila trebalo da bude oslobođen od carine. Sada je na ministarstvu finansija da odluči da li će ovaj predlog biti prihvaćen. Takvih preporuka bilo je i ranije, za ukidanje carina na drugu ekološku opremu i do sada se nije dešavalo da budu odbijene, kažu u resornom ministarstvu.

“Direktiva predstavlja mišljenje ili preporuku, a od Uprave carina, koja je deo Ministarstva finansija, zavisi da li će biti usvojena”, kaže pomoćnik ministra životne sredine i prostornog planiranja, Aleksandar Vesić.

On kaže da su do sada preporuke za ukidanje carina davane na opremu i uređaje koji doprinose očuvanju životne sredine i smajenju zagađenje, kao što su filteri za vazduh ili postrojenja za preradu otpadnih voda.

“Uprava carina je te direktive uvek uvažavala i siguran sam da će tako biti i u slučaju hibridnih automobila, koje smo prvi put obuhvatili ovakvim dokumentom. Odluku da i njih uključimo doneli smo s obzirom na činjenicu da hibridni automobili emituju manju količinu ugljen-dioksida u atmosferu i samim tim manje zagađuju životu sredinu”, ističe Vesić i dodaje da se preporuka odnosi samo na nove hibride, a ne i na uvoz polovnih.

Olakšice samo za nove hibride

Na našem tržištu u prodaji je više modela hibridnih automobila - Tojotin „prius“, tri Leksusova modela, Hondin „sivik sedan“ i Mercedesov „s400“. Većina tih modela uvozi se direktno iz Japana i na njih se plaća carina od 12,5 odsto dok je carina na Mercedesov hibrid 8,8 odsto jer se proizvodi u Evropi.

U Tojotinom predstavništvu u Beogradu kažu da podržavaju direktivu resornog ministarstva, ali ističu da krajnju odluku o ukidanju carine donosi Ministarstvo finansija.

“U Ministarstvu životne sredine su nam rekli da u narednih nekoliko nedelja očekuju pozitivan odgovor Ministarstva finansija. Još uvek smo skeptični po pitanju ukidanja carina, sve dok se Ministarstvo finansija ne oglasi”, kaže Boban Radoičić, generalni direktor Tojote Srbija.

On podseća da Tojotin hibridni model „prius“ može da se kupi za 25.500 evra. Nakon ukidanja carine, cena tog modela bila bi 22.600 evra.

U Mercedesovom predstavništvu kažu za naš list da kupcima nude hibridni model „S400“, čija je cena 93.633 evra :). Nakon eventualnog ukidanja carine, njegova cena bi mogla da bude i do 10.000 evra niža.

“Ukidanje carine na uvoz hibridnih vozila bila bi apsolutno ispravna odluka. Interes svih proizvođača automobila je da vozila koja su ekološki orijentisana imaju bolje tržišne uslove. Jedan od prioriteta za našu kompaniju je da zaštitimo okolinu u kojoj živimo. Naravno, ovakva odluka omogućila bi i da ponudimo klijentima hibridna vozila po atraktivnijim cenama”, kaže Andreas Binder, generalni direktor Mercedes-Benz Srbija.

U kompaniji Delta Automoto, generalnom uvozniku Hondinih automobila, nisu želeli da komentarišu direktivu Ministarstva životne sredine, sve dok, prema njihovim rečima, ne bude usvojen „ceo paket“, to jest dok Ministarstvo finansija zvanično ne odobri ukidanje carina na uvoz hibridnih automobila.

Inače, razvijene zemlje daju velike olakšice za kupovinu automobila koji ne zagađuju životnu sredinu. Primera radi, u pojedinim gradovima, njihovi vlasnici oslobođeni su plaćanja parkinga ili troškova registracije nekoliko godina. Takođe, davane su i novčane olakšice. Tako je u Italiji popust na kupovinu „priusa“ 3.500 evra, a u Holandiji gotovo 7.000 evra. U Irskoj za kupljeni „prius“ dobijaju se poreske olakšice u vrednosti četvrtine kupljenog automobila.

-------------------------------------------------------------

Šta je hibrid?

Hibridni automobil u sebi ima dva motora - električni i benzinski. Da li će auto pokretati jedan ili drugi ili oba istovremeno odlučuje kompjuter ugrađen u automobil. Električni motor, koji ne ispušta gasove i tako čuva životnu sredinu, pokreće automobil ako ide brzinom do 50 kilometara na čas odnosno u vožnjama u gradu gde su zagađenja najveća. Benzinski motor uključuje se pri većim brzinama i na otvorenom putu, ali dok radi takođe puni bateriju automobila.
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2010&mm=01&dd=22&nav_id=405830

in other news - Kiel offers free parking for low-emission cars
 
@shmeksi: Pošto se potpisala kao psiholog, to znači da ne voli rodno ravnopravne nazive, i najverovatnije prezire reč psihološkinja. Zato sam napisao.

@lukpot: Postoje mnogo suptilniji i efikasniji načini kontrole. :)
 
@Zaffa ovo je cool za automobile,jos kad pocnu da recimo od priusa od 15 000 jura ti odbiju 2.500 do 5.000 za kupovinu to ce biti ekstra,samo kontam da nema sanse zbog fijata
 
imaće verovatno i fiat svog hibirda uskoro ako ništa drugo
 
Брига о заштићеним природним добрима у 2010. години

ЈКП „Зеленило – Београд” стара се о заштићеним природним добрима, споменицима природе: Великом ратном острву, Бањичкој шуми, Пионирском парку, Академском парку и о 40 појединачних стабала.

На Великом ратном острву током ове године предвиђено је опремање рустик сојенице, уређење и санација плаже „Лидо” и зоне рекреације, изградња визиторског центра, санација и чишћење канала „Велики галијеш”, научно-истраживачки пројекти из различитих области, итд. У Бањичкој шуми планира се регулација корита Бањичког потока, како би се трајно решио проблем зачепљења, решавање проблема испуштања отпадних вода и загађења Бањичког потока, очување орнитофауне итд.

За 2010. годину у Пионирском парку предвиђени су важни санациони радови.

У Академском парку санираће се чврсти застори и ивичњаци, дечје игралиште, укључујући уградњу нових реквизита, а биће обновљен и травњак и замењен постојећи мобилијар.

Када су у питању заштићена природна добра – појединачна стабла, поред редовних мера на заштити и развоју, планира се и стабилизација примарних грана металним сајлама у Градском парку у Земуну, на четири групације стабала, и у порти Саборне цркве.


http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1376439
 
Izgradnja Vizitorskog centra na Velikom ratnom ostrvu
09.02.2010. - 03:06
ZELENILO - Završetak izgradnje Vizitorskog centra na Velikom ratnom ostvu, u kome će posetioci moći da vide, čuju i upoznaju biljni i životinjski svet, glavni je zadatak za ovu godinu JKP „Zelenilo Beograd“, izjavio je Slobodan Stanojević, rukovodilac Sektora za zaštićena prirodna dobra tog preduzeća. On je naveo da će kula, visine 14 metara i površine 300 metara kvadratnih, predstavljati centralni objekat na ostrvu.
- Vizitorski centar će poboljšati rad u proučavanju zaštićenih vrsta ptica, vodozemaca, slepih miševa, riba, pečuraka i ostalog rastinja na ostrvu - objasnio je Stanojević.
Ove godine planirano je da se uradi pristanište na delu plaže „Lido“, koje pripada „Zelenilu“ i koje bi omogućilo da se nesmetano pristaje brodićima tokom cele godine. Na Velikom ratnom ostrvu nalazi se devet kilometara staze namenjene za rekreaciju i turističke ture.
- Organizujemo besplatne turističke posete na nedeljnom nivou od aprila do oktobra, kada vodostaj reke i drugi uslovi dozvoljavaju - kazao je Stanojević.
 
Stigao porez na vazduh...

Naplaćuje se taksa na šetnju
8. septembar 2010. | 00:28 | Izvor: Večernje novosti
Beograd -- Za boravak u zaštićenim prirodnim područjima plaćaće se novčana naknada. Za ulazak automobilom na Kopaonik cena 200 dinara, a za pešačenje 100.

Pri ulasku u nacionalne parkove, parkove prirode i rezervate, posetioci će već od jeseni morati da plate naknadu za korišćenje zaštićenog područja.

Taksa će se naplaćivati po osobi i predstavljaće neku vrstu pojedinačne ulaznice, dok se druga tarifira za ulazak motornih vozila.

Predstavnici četrdesetak zaštićenih prirodnih područja Srbije ("Kopaonik", "Tara", "Fruška gora", "Đerdap", "Uvac", "Vlasina", "Golija"...) krajem avgusta održali su sastanak na Kopaoniku, kako bi se dogovorili o ovom "cenovniku".

Jer, prema Vladinoj Urebi o naknadi za korišćenje područja koja je letos stupila na snagu, svakom zaštićenom području daje se mogućnost da samostalno formira visinu ove naknade, ali bez većih odstupanja od drugih.

Ugostitelji u NP "Kopaonik" nisu, kako kažu, menjali cenu koju plaćaju turistički i ugostiteljski objekti na ime naknade za korišćenja zaštićenog područja. Ona se ovde naplaćuje po ležaju, na godišnjem nivou.

Za planinarske domove je najniža - 430 dinara, dok je za hotelske apartmane najviša i iznosi - 1.200 dinara.

"Naknada za korišćenje područja NP "Kopaonik" za ulazak putničkih vozila naplaćivaće se na dva punkta, Brzeće i Jošanička banja i koštaće 200 dinara. Pojedinačna ulaznica za odrasle biće 100 dinara, a decu 50 dinara“, rečeno je "Novostima" u NP "Kopaonik".

"Ovo je zasada predlog odluke našeg nacionalnog parka koji bi trebalo da bude potvrđen i na Upravnom odboru koji će se održati za koji dan“.

Ovde kažu i da su predložene naknade za ulazak u NP "Fruška gora" nešto niže - za odrasle 84, a decu 42 dinara. U ovom NP, inače, već se naplaćuje naknada za ulazak motornih vozila i ona iznosi 100 dinara.

Predstavnici zaštićenih područja, kako je "Novostima" potvrđeno u NP "Kopaonik", još jedino nisu uspeli da se slože oko iznosa visine naknade za teretna vozila - fapove, kamione sa prikolicama, traktore.

"Kako su oni i najveći zagađivaći životne sredine čuli su se predlozi da naknada za ova vozila ide čak i do 2.000 dinara“, kažu u NP "Kopaonik".

http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2010&mm=09&dd=08&nav_category=206&nav_id=457191
 
I šta sad, staviće putarinu na Iriškom Vencu, jer magistrala s gustim saobraćajem prolazi kroz nacionalni park?

Ili će da naplaćuju samo vožnju na nekim delovima, i ja sa kolima koja troše TNG treba da plaćam, a praistorijski šleper koji zagađuje 50 puta više da ne plaća?

Živo me interesuje kako ovo misle da izvedu..
 
Ludilo u svakom slucaju,a ovo za setnju je vrhunac svega...Nek naprave taj prokleti tunel kroz fruska goru o kome melju pred svake izbore pa nek placa onaj koji ide preko iriskog,ovako samo terorisu narod.

A ovo za setanje treba dulica spaliti...
 
Ne znam, u Americi se placa ulaz u sve nacionalne parkove, (svota uopste nije mala, oko $20 po danu, negde i do $50), i moram da priznam da kod njih funkcionise prilicno dobro - govorim o mestima na kojima sam bio, jugozapad, Kalifornija, istocna obala.

That said, delim skepticizam kolega i koleginica forumasa. :)
 
Kako se uništava Kopaonik
Autor: Snezana

Utisci iz Nacionalnog parka Kopaonik, leta gospodnjeg 2010.

hiljade%20isecenih%20stabala%20svuda%20.jpg


Ne pratim redovno dnevne novine i promakao mi je tekst Tanjuga objavljen januara ove godine, o mogucnosti da Nacionalni park Kopaonik izgubi status nacionalnog parka. Isto tako nisam procitala ni komentar profesora Stevanovica sa Biloloskog fakulteta, onda kada je objavljen vec sada kada je prica o Kopaoniku cini mi se, zavrsena na najgori moguci nacin. Upravo onako kako je imenovani profesor, poput nekog mitskog proroka predvideo.

Ostatak dugackog teksta na

http://zvezdarskasuma.blogspot.com/2010/09/kako-se-unistava-kopaonik.html#more

Dakle kopaonik mozda i izgubi status nacionalnog parka usled bezprizornog unistavanja prirode a oni uvode placanje???Ludaci :rant:
 
Уторак, 14. септембар 2010.

Пилот пројекат јавне соларне расвете дела кеја на Ади Хуји

Управа за енергетику Секретаријата за комуналне и стамбене послове припрема пилот пројекат соларне расвете дела кеја на Ади Хуји. У току је израда документације и ускоро се може очекивати расписивање тендера за набавку и постављање соларних светиљки. У реализацији овог дела посла учествује и Секретаријат за заштиту животне средине.

Пројекат којим се трајно решава осветљење кеја на Ади Хуји биће реализован у две фазе: постављање соларних светиљки дуж самог кеја – шеталишта и постављање класичне расвете на приступни пут до Вишњичке улице. Комплетан посао ће бити реализован у току 2010-11. године.

– Предвиђено је да се шеталиште на кеју осветли са 40 светиљки које се енергијом напајају преко соларних панела. Ово је први пут да се у јавној расвети у Србији примењује Сунчева енергија. Предности су вишеструке: овај начин представља еколошко решење којим се смањује употреба фосилних горива, инсталација је лака, нема нарушавања животне околине, нема рачуна за струју, минимални су трошкови одржавања и дуг је век употребе. Систем управљања осветљењем је аутоматски, како за периоде укључивања и искључивања тако и за праћење стања батерија, како не би дошло до прекомерног пуњења или пражњења, што би могло утицати на оштећење батерије или смањење њеног радног века – рекао је Марко Стојановић, директор Управе за енергетику.

Други део пројекта подразумева осветљавање приступног пута од Вишњичке улице до кеја, где ће бити коришћен класичан начин осветљавања јавних површина. Расвета која је сада инсталирана на кеју биће премештена на долазни пут од Вишњичке улице, где ће бити израђена нова електромрежа за напајање.

Кеј користе деца, пензионери, спортисти, бициклисти и остали грађани у разне рекреативне сврхе. На шеталишту се одвија и спорадичан успорен саобраћај возила, која се крећу од приступног пута до паркинга поред угоститељских објеката.
 
JAAAAA imam velike probleme sa bukom u bloku 62 u poslednje vreme. Prvo su mi došli ovi novosađani, Univereksport trgovci... I stavili svoju klimatizaciju na krov koja se dere nehumano. Glasnija je od mog kompjutera i frižidera zajedno noću, ne mogu više spavati sa otvorenim prozorom. A inspekcija mi je odgovorila da ugrađena oprema ima regulisane papire i da odgovara specifikaciji dozvoljene buke u gradskom području. Pobogu.

I poslednjih nekoliko dana već cirkusi. Aman više sa cirkusima. Sa megafonima ih reklamiraju od 9 ujutro do 9 uveče. Kako smeju to da rade? I to sam prijavio.

Popizdeću ovde. Želim da se selim, u Surčin negde.
 
little lightning":1xe8htb0 je napisao(la):
Popizdeću ovde. Želim da se selim, u Surčin negde.
Ovde kod mene se doselilo podosta starih Beogradjana, koji su bukvalno pobegli iz grada, prodali stanove nekim provincijalcima za dobre pare, kupili slatke kuce sa dvoristem, i milina.
 
Dodji u moj kraj,jedini bucni erkondisn je od pekabete na 200 metara od moje zgrade i savrseno utisava buku od saobracaja.Pored sume si,15 min trolom do centra grada,vrh brate :)

Sto se tice te buke ne mogu nsita jer su zakoni ocajni,recimo ne mogu nista ni za festivale kao bir fest(ja recimo cujem skoro ceo koncert a na 10tak km sam od usca,tako odslusah partibrejkerse).

Jedino da cutis i trpis,a navicices se pre ili kasnije.Nazalost sudbina nam je da ili slusamo buku od saobracaja il od ventilacije,il' da se pridruzis stf-u u grockoj bese :)
 
Zelena patrola - 21h, Infokanal B92
17. septembar 2010. | 13:43 | Izvor: B92
Kragujevac -- Studenti tehničkih nauka u Novom Sadu organizovali su takozvanu Zelenu patrolu kako bi ukazali na probleme u oblasti zaštite životne sredine.


Cilj Zelene patrole je da ekološki problemi počnu što pre da se rešavaju.

Šta je Zelena patrola sve otkrila videćete večeras u 21 sat na Info kanalu B92. U prvoj emisiji Zelena patrola uputila se u Kragujevac. Ekipa je imala zadatak da sazna kako posluje livnica “034“, odnosno da proveri da li su tvrdnje meštana o zagađenju tačne.

“Nalazmo se u jednom predivnom parku koji je lepo uređen, vidi se da je tu puno truda uloženo ali nešto ne miriše najbolje. Ne miriše! Ovde se radi o zagađenju koje dolazi iz livnice obojenih metala ’034’, a ne miriše i zato što ima dosta korupcije kad jedna livnica može da radi bez i jedne dozvole“, kaže jedan pripadnik Zelene patrole.

Ako i Vi primetite bilo koji ekološki problem koji narušava kvalitet života građana, prijavite ekipi Zelene patrole na e-mail: zelenapatrola@gmail.com
 
Stigao nam prvi automobil na elektro pogon

77049_bgd05-tesla-roudster-foto-beta_f.jpg


Agencije | 26. 09. 2010. - 00:02h | Foto: Beta | Komentara: 0
Prvi automobil na električni pogon „Tesla roudster“ stigao je u Beograd u okviru promotivne turneje koja je počela 16. septembra u nemačkom gradu Esenu, a završiće se 28. septembra u Istanbulu.


Automobil nosi Teslino ime
Specijalne baterije malog električnog sportskog automobila pune se na posebnim uređajima, koje je ispred Skupštine grada postavila Elektrodistribucija Beograd (EDB). Ti uređaji su dobijeni od inicijatora ove turneje - nemačke kompanije RWE, a vozilo će sutra nastaviti put prema Nišu i Skoplju. Vozilo, inače, može da razvije brzinu od 210 kilometara na sat, ima 255 konjskih snaga, a košta 135.000 evra. „Tesla roudster“ je jedini automobil na svetu koji ne emituje izduvne gasove. Uređaj za napajanje baterija elektroautomobila samo privremeno postavljen ispred Starog dvora, a EDB će vrlo brzo postaviti sličan u blizini „Plavog mosta“. EDB će uskoro na poklon dobiti četiri automobila.

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/208939/Stigao-nam-prvi-automobil-na-elektro-pogon

:kk:
 
Jasno je kakvi su im direktori,i da ce tesko se odreci crnih limuzina(one u tentu su bas besne). :D :D
Nego ocigledno je kao sto ce dojce telekom da kupi telekom tako ce i RWE EPS,zivi bili pa videli.
 
Ovo je strahovito vazno - ako to prodje, dzaba smo krecili! ukoliko skupstina srbije usvoji predlog izmena zakona o zastiti prirode, srpski parkovi i rezervati postaju naselja i fabrike, ski centri istaze, te jezera za veštački sneg. a kada se 2% površine zaštićenih područja koja ce to i u buducnosti ostati prenesu na teritoriju srbije, dolazi se do 0,01% ukupne teritorije. svim ostalim upravljaće ... novac u rukama. vise o tome:

http://blog.b92.net/text/16203/KUPI-ME-PRODAJ-ME/
 
STa cemo s ovim muljem? Navodno koncentracija je toliko mala da ne moze da ugrozi bezbednost ili ekosistem. Svakako da nece: ali ribe ce se najesti teskih metala, posle ce zavrsiti na nasim porcijama.
 
Ma kako koncentracija mala? Mađarima će trebati godinu dana da počiste, po vestima koje ja čitam ovde...
 
Ako nekoga zanima,ja idem sutra,200 din je ulaz.ako nekoga zanima da se pridruzi nek mi se javi preko PM

еђународни сајам заштите животне средине

Секретаријат за заштиту животне средине учествоваће и ове године са Градским заводом за јавно здравље на 7. међународном сајму заштите животне средине (ЕCOFAIR), који ће се одржати од 13. до 15. октобра. Ова сајамска манифестација окупиће најзначајније организације, институције и компаније из земље и иностранства, које се делимичмо или у целини баве заштитом животне средине.

Поред издавачке делатности овог секретаријата и Завода за јавно здравље у протеклом периоду, на штанду ће се промовисати и алтернативни видови коришћења енергије на примеру ветрењаче коју производи „Elby company” из Ваљева. Градски завод за јавно здравље ће изложити карту Београда величине два са два метра са електронским обележавањем мреже свих мерних места за праћење квалитета животне средине (ваздух, вода, земљиште, бука). У декорацији и опремању штанда учествоваће и ЈКП „Зеленило – Београд”, ЈП „Србијашуме” и AL PUNTO natura desing.

Секретаријат за заштиту животне средине и Градски завод за јавно здравље припремиће изузетно квалитетан и садржајан пратећи стручни програм у коме ће представити неке од најзначајнијих пројеката и програма који се раде.Тако ће сутра, од 11 до 12.30 часова, бити представљен ГИС – географски информациони систем зелених површина Београда (прва фаза), а од 13 до 14.30 часова програми праћења стања животне средине на територији Београда у 2009. години, У четвртак ће, од 15 до 16.30 часова, бити представљене активности Секретаријата за заштиту животне средине у заштити природног добра Авала кроз изградњу сепаратних система за каналисање отпадних вода, а биће речи и о Студији заштите, уређења и санације Земунско-бежанијског лесног одсека, Програму управљања ресурсима вода на административном подручјима Београда – „Плава регулатива”, о истраживању и рехабилитацији простора Аде Хује у Београду, као и о реализацији пројеката невладиних организација.

Удружење економских пропагандиста Србије доделило је Секретаријату за заштиту животне средине гран при за најбољи промотивни наступ на „Берзи еколошких услуга 2009”. Наступ Секретаријата за заштиту животне средине на овогодишњој сајамској манифестацији дешава се уочи свечаног обележавања 20 година од оснивања секретаријата.

Na Beogradskom sajmu, u okviru Eko sajma. Bilo bi odlicno ako imaju neki DVD. Ja, nazalost, necu moci da odem.
Sreda, 13. oktobar 2010.
Hala 1a
11:00 - 12:30 GIS-geografski informacioni sistem zelenih površina
Beograda - I faza,
- Sekretarijat za zaštitu životne sredine Beograd
- JKP Zelenilo Beograd, Ljiljana Tubić
- MAP SOFT, Momir Mitrović
12:30 - 13:00 Pauza
13:00 - 14:30 Programi praćenja stanja životne sredine na teritoriji
grada Beograda u 2009. godini,
Dr.sci.med. Vesna Slepčević i Dr Dragan Pajić,
Gradski zavod za javno zdravlje Beograd
 
Vrh