Šta je novo?

Drumsko železnički most Vinča-Pančevo

Па хајде овако. Да се не изјашњавамо регионално. Лично долазим да потпишем сваку вашу иницијативу која вам олакшава живот. Жао ми је што вам је очај толики да се као пијани плота држите ове обилазнице, као да ће нешто радикално променити у свакодневном животу вашег краја. А и ви сумњате да хоће.

Ефес у Турској је неку хиљаду година млађи али зато приходи од туризма расту како се шта дигне из земље. Не знам да ли знаш да директно доведе 1,5 милиона туриста, сваке године. Не видим зашто ово са лакоћом не би довело бар 150 000 а и трећина тога би променила свакодневне прилике. Мислиш да је мали број људи који се интересује за почетне развоје цивилизација? Да нема ту шта да буде занимљиво?
Са Македонским 2014 пројектом поредиш? :shock:
Ок, пустићу вас да одморите од мене, уживајте тако шаљиви :(

Да искористим само провокацију, као прилику да овде стоји по нешто што може да заинтригира некога да научи нешто :)
http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/re ... o-ne-brine
http://www.novosti.rs/vesti/turizam.90. ... ce-turiste
Бар комшије нешто занима
http://www.kurir-info.rs/zagrebacki-pro ... ak-1054223
 
Homer Jay":6hl95z26 je napisao(la):
Smatram da novac za ovaj sektor obilaznice treba preusmeriti u grandiozni projekat "Vinča 2014" - novi stari grad na ušću Dunava i Bolečice. Up yours, Makedonci!!! Zna se ko je stariji!!!


Црни Хомере, колега политиколоже, шта ће ти овакви постови?

У том контексту већ поменусмо Деретића, Македонце... предвидиво, неинвентивно.
Да погађам ко је следећи: Олга Луковић-Пјановић, покојни Драгош Калајић? Или Дејан Лучић, масонска ложа "Велики оријент", темплари? Мики Вујовић са "Палме", Војислав Коштуница, Басарини бициклисти, покрет Фетулаха Гилена из Пенсилваније... Дејан Анђус?

Ево, испуцали смо све будалаштине, хајде сада да причамо озбиљно.

Када је први српски министар културе обишао Винчу? Да није тек пре годину дана? Питајте археологе.
Пројекти које су оживели црвено-црни да би Арапи могли што пре да сазидају Белвил+Степу Степановића у Савском амфитеатру потичу из времена формуле "слаба Србија, јака Југославија", Устава из 1974, Кардеља, обрачуна са "анархолибералима", из времена уништавања и растакања Србије. Каква теорија завере, а? Ето, разговарао сам са колегом који је пре 40 година написао новински текст под насловом "До Панчева са две стране" (мисли се на железницу), који ми је потврдио да је и тада постојала "врућа" дилема шта ће бити са археолошким налазиштем. Је л` да да је нереално и да има везе са пројектом Скопје 2014?
 
Sumnjam da bi iko umanjivao značaj nalazišta, poenta je da mogu obe stvari da se urade. Dakle, trasa se proveri, analizira, skenira i prekopa gde treba i onda se postavi put. U čemu je tu problem? A država je vazdan imala većih problema od arh nalazišta. Viminacijum finansiraju stranci. Ram stoji netaknut, i tek sada će turci da ga oprave. Šta je sa iskopinama sirmiuma? A lepenski vir?

Ovde bi šteta bila daleko manja. A ja se iskreno nadam da će jednog dana da otpočne detaljna analiza te lokacije. Kao i drugih lokacija.
 
Поента је да не морају обе ствари да се ураде, тј. да НЕ ТРЕБА да се гради Мост код Винче, јер

А) урнише највредније цивилизацијско наслеђе које Београд има и
Б) постоји боље саобраћајно решење, са већим саобраћајним ефектима уз мања улагања (мост Батајница - Падинска скела + Спољна магистрална тангента са Мостом преко Аде хује)

Верујем, после ове расправе, да би неки учесници Беобилдовог форума пре рата подржали градњу Марховог Олимпијског стадиона на Калемегдану. То нацистичко иживљавање на ушћу Саве у Дунав људи ономад спречише, а, даће Бог, спречићемо и овај Арнаутлук титоистичких планера и политичара на ушћу Болечице у Дунав.
 
@Pantograf

Nije mi jasno čemu ovakva reakcija na jedan šaljivi post. Kada je na temu uskočio novoregistrovani član koji je, oslanjajući se na nekakvu kvazinaučnu teoriju o poreklu nacije, počeo proročki da preti kako svima koji se ne slažu s njegovom "vizijom sveta" sledi suđenje za veleizdaju i doživotna robija - ne vidim da je iko reagovao. Ta retorika nažalost počinje da dominira forumaškim diskusijama - loš projekat više nije loš projekat nego "zločin", podržavaoci lošeg projekta više nisu neznalice, neinformisani, glupi ili sl. već "zločinci", "izdajnici", pa i "veleizdajnici", koji, razume se, "mrze ovu zemlju i ovaj grad". I naravno - svi znamo šta takvom ološu sledi!

edit: Evo, čak i sam praviš neadekvatnu analogiju sa stadionom na Kalemegdanu, te ocenjuješ kako bi "pojedini učesnici foruma" prihvatili nekakvo "nacističko iživljavanje" u našem gradu. I onda dolivamo ulje na vatru - ko voli projekat "A" taj bi prihvatio i "nacističko iživljavanje, ko prihvata nacističko iživljavnje, taj je izdajnik i petokolonaš, ko je izdajnik i petokolonaš, zna se šta se radi s njim!

Pošto ja niti mogu, niti umem, niti želim da raspravljam na tom nivou - ja se sprdam i zaje*******avam, jer je to ono šti umem da radim. I to je ono što mi često ovu našu sivu stvarnost čini lakšom.

Gledajući iz lokalnog čisto lokalnog ugla - smatram da eventualno proširenje Smederevskog puta (koje se nikada neće dogoditi) i izgradnja Spoljne magistralne tangente (koja će se možda dogoditi u nekoj daljoj budućnosti) donose daleko više koristi stanovništvu ovih naselja nego obilaznica sa mostom kod Vinče. Krak gradske železnice možemo samo da sanjamo.

Tako da i nisam nešto euforičan po pitanju realizacije ovog projekta. Navodne koristi koje bi on mogao da donose (oživljavanje privredno-industrijske zone u Leštanima) zavise od toliko drugih faktora da se bojim da neće biti iskorišćenje ni u približno onolikoj meri kako se to predstavlja.

Ali, isto tako bi bilo lepo da makar delimično uvažavate pozitivne reakcije ljudi koji žive u verovatno infrastrukturno najzaostalijoj beogradskoj opštini gde se asfaltiranje ulice i montaža semafora smatraju podvigom.

Što se arheološkog nalazišta tiče, u ovom trenutku je daleko važnije da se:

- izgradi adekvatan muzejsko-izložbeni prostor
- izgrade adekvatni depoi za čuvanje predmeta pronađenih na lokalitetu
- nalazište zaštiti od širenja nelegalne izgradnje
- nalazište zaštiti od opasnosti koje donose podzemne vode i septičke jame
- izgradi adekvatan pristup muzeju
- eventualno napravi pristan za turističke brodove
- veća pažnja posveti promociji nalazišta

Sve to će Vinči više pomoći nego odustajanje od izgradnje saobraćajnice za koji ni ne znamo da li će se i kada će se graditi (ovo je tek javni uvid u Plan detaljne regulacije).
 
Homer Jay":2pwzpyle je napisao(la):
Gledajući iz lokalnog čisto lokalnog ugla - smatram da eventualno proširenje Smederevskog puta (koje se nikada neće dogoditi) i izgradnja Spoljne magistralne tangente (koja će se možda dogoditi u nekoj daljoj budućnosti) donose daleko više koristi stanovništvu ovih naselja nego obilaznica sa mostom kod Vinče. Krak gradske železnice možemo samo da sanjamo.

Tako da i nisam nešto euforičan po pitanju realizacije ovog projekta.


Онда је све ОК.
Ај` сад - ти шаљиво помену Македонце, а ја Басару. 1:1.

Иначе, крак градске железнице постаје реалан, парадоксално - услед укидања пруге ка Главној станици због Београда на води, јер остају само два колосека ка југу, истоку и југозападу земље, што је неодрживо на дужи рок - доградња Источног крака БЖЧ ту је реалнија опција од нпр. дуплирања Дедињског тунела.
 
Борчанац":17piibzs je napisao(la):
Ефес у Турској је неку хиљаду година млађи али зато приходи од туризма расту како се шта дигне из земље. Мислиш да је мали број људи који се интересује за почетне развоје цивилизација? Да нема ту шта да буде занимљиво?

Ефес је непримерено поређење. Он је туристичка атракција јер је најочуванији антички град на свету, фактички, једини антички град код кога су у потпуности очувана урбана матрица, канализациона инфраструктура, јавне грађевине, па чак и приватне грађевине. А то се догодло потпуно случајно и само зато што је град одумро економски и постао толико небитан, да га ниједна освајачка војска није рушила.

Са друге стране, у Винчи не постоји готово ништа довољно интересантно да доведе неке масовније туристе, сем великих познаваоца ипоштоваоца историје. У атару насеља Винча постоји 7 локалитета и само једно заштићено археолошко налазиште - Бело брдо. Разлике између локалитета и налазишта мислим да не морам да објашњавам. Како изгледају локалитети, показао сам вам на предходном ортофото снимку. На следећем снимку приказано је заштићено археолошко налазиште.
2vbve3a.jpg


На следећој графици приказана је мапа локалитета на траси обилазнице према томе:

wn12w.jpg


Пантограф":17piibzs je napisao(la):
НЕ ТРЕБА да се гради Мост код Винче, јер

А) урнише највредније цивилизацијско наслеђе које Београд има
Па ми после ових графичких прилога уопште није јасно? Дакле, ШТА се то "урнише"? Пар засада трешања? Неколико ливада, и понеки џбун?

Да ли сте свесни да не постоји нити једна једина пристојна и иоле занимљива фотографија налазишта из Винче (као неко ко је покушао да направи званични туристички проспект општине Гроцка, ово одговорно тврдим), и да није ни могуће направити било какву фотографију било чега јер ничега на терену нема. Све иоле вредно је по музејима. На самом налазишту се налази монтажна барака која глуми музеј и која је до те мере јадна да је не треба ни посетити. Околина налазишта изгледа као ратна зона после арапског пролећа....

Пантограф":17piibzs je napisao(la):
Б) постоји боље саобраћајно решење, са већим саобраћајним ефектима уз мања улагања (мост Батајница - Падинска скела + Спољна магистрална тангента са Мостом преко Аде хује)
Какве то позитивне саобраћајне ефекте има за становнике општине Гроцка? Никакве. СМТ пролази кроз Звездару и не решава нити један једини саобраћајни проблем Гроцке.

На страну то, што за његову изградњу треба екстремна експропријација у рангу УМП-а од Аутокоманде до Панчевца. Значи, трошкови изградње - екстремни. Реализација - немогућа.
 
СТФ знам да је непримерено поређење, зато сам то на неки начин и навео. Знам да нам недостаје и море којим се довлаче крузери са којих ти посетиоци силазе (буквално силазе, због спратности бродова) и остале упоредиве ствари недостају :) селџук, памукале, артемидин храм... Када сам рекао да имају 1 500 000 посета и да би Београд значајно био обогаћен и са 50-100 000 што мораш признати није тешко остварити ни у обновљеним кућама од блата и прућа са представом о тадашњем животу. Прича о развоју људских насеобина је сама срж и свакако ће бити занимљива. У Прокупљу се обнавља то неко насеље, улаже се 3 милиона евра, па ћемо видети како се то развија. И пре тога постоје стручно заинтересоване групе које посећују тај локалитет Винчанске културе. Можда им успе то што вама у Гроцкој није, до сада.

На овој слици са трасом су црно, тачкасто уоквирени ти локалитети, тих 7? Ако је то то, све је практично уз пут.
 
Борчанац":5umfi9yf je napisao(la):
У Прокупљу се обнавља то неко насеље, улаже се 3 милиона евра, па ћемо видети како се то развија.Можда им успе то што вама у Гроцкој није, до сада.
Prošle godine opština je naručila projekat uređenja vinčanskog keja i troškovi investicije su oko 42 miliona dinara. Planirana je izgradnja kopije naselja u formi bungalova za prenoćište. Međutim, opština svojih sredstava nema, grad i republika ne daju ni dinara i to je to ...

Prošle godine je usvojen prostorni plan južnog dela opštine i planirana je marina na Dunavu u Grockoj sa hotelkim kapacitetima. Sve je to deo jedne lepe priče. Brodovi pristaju u Grockoj, turisti posećuju Gročansku čaršiju koja jedna od dve zaštićene ambijentalne celine Beograda (pored Kosančića) i poseduje 12 zaštićenih kuća narodnog graditeljstva (od 48 koliko ima ceo Beograd), potom obilaze manastir Rajinovac sa sopstvenim vinogradima i degustacijom vina, Rimsku grobnicu u Brestoviku, a naredni dan tura do Vinče.

Ali tu dolazimo do toga da treba privući privatne investitore za Grocku na vodi. A oni neće doći jer se ne znaju imovinsko-pravni odnosi na obali. Zemljište je godinama pod sporovima.

I stojimo u mestu.
 
Тренутно је на сцени тотална побуна становника Лештана јер од три предложена решења, министартво гура оно по коме је планирано рушење 600 кућа. Општина Гроцка је стала уз своје становнике, па ћемо видети шта ће даље бити.
 
Samo neka se bune pa ce Batajnički da bude pre izgrajen kao jeftiniji
jer za nj. gotovo da nema šta za rušenje
a i u skladu je sa kompletiranjem planiranog terminala :grand:
 
A mozda bi bilo dobro da se mi juzno od Save i Dunava malo pobunimo... Nije li vec izgradjen most Zemun Borca? Zar u duhu ravnomernog razvoja zemlje nije logicno da se sledeci most na Dunavu radi nizvodno od usca Save?

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Ми јужно ако можемо да поцркамо, било би најбоље очигледно ..... само сметамо незаустављивом развоју северних мочвара.

Све у свему, постоје три варијанте решења, а министарство на челу са СПС-ом из неког разлога гура - најскупљу са највише кућа за рушити. Дакле, становници Лештана нису против обилазнице, неко конкретног усвојеног решења.
 
U svakoj šali ima i pola istine :)
us(os)poravana Vinča ili ekspres Bataja :lol:
 
Stf, ima li veze duzima tunela ili tako nesto, pa da js to razlog za forsiranje te trece varijante?
Mozes li e eventualno da skiciras sve tri varijante na mapi pa da pogledamo svi?
Inace, nije to prvi put da se kod nas tako radi, i 80-tih je bila ideja da obilaznica preseca magistralu jizno od groblja orlovaca i prodje izmedju Rusnja i Resnika. Time bi potpuno bilo izbegnuto busenje tunela kroz Strazevicu. Cak je na delu te trase otkupljeno nekoliko njiva , ali je posle prevagnula skuplja varijanta.
Mislim da u nasim uslovima te skuplje varijante pobedjuju po sistemu (mojih) 10% od vece sume je vece...

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
laki72":18nxlluh je napisao(la):
A mozda bi bilo dobro da se mi juzno od Save i Dunava malo pobunimo... Nije li vec izgradjen most Zemun Borca? Zar u duhu ravnomernog razvoja zemlje nije logicno da se sledeci most na Dunavu radi nizvodno od usca Save?

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2


Мислиш Ада Хуја :D
 
Samo na glas razmisljam. :D
Salu na stranu, voleo bih ja da gradimo i 5 mostova istovremeno, ali posto to nije realna opcija, ajde da utvrdimo neke prioritete. Da bi se to realno i kvalitetno uradilo neophodno je trezveno izanalizirati sve cinjenice, a ne navijacki vuci za svoj kraj. Tako to rade odrasle, zrele i pametne osobe, a one cine isto takvo drustvo. Ja sam za to da tome tezimo.

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Добро ја вучем за свој крај. :shock: Али зашто Пантограф вуче за мој крај? Купио њиву у северном Еверглејдсу, па да тапне арапско - кинеској, руско - западној инвеститорској поплави, за узгој крокодила :p
Пристрасност може бити само не навијачко/трезвена, ако се ви јужно побуните :wink:

Зато зрело треба размотрити све опције, као што предлажеш. Зато је било и размишљања на ту тему, аргумената за обе стране, мишљења. То је дискусија, мени је занимљиво било да се размотри опција коју је Пантограф истицао овде и други форумаши на другим темама, шта фали. Није зато фер, да мени уметнеш пристрасност, јер сам више пута поновио да мислим да је Винча готова ствар, једина опција где ће реално тешко доћи до заокрета. Просто је касно за друге.

Тако да ни нема стране за коју бих вукао. Биће ми драго када се свечано отвори, јер ће изгледа бити задовољних, што је боље него до сада, где нико није имао чему да се нада.
 
Hej!
Nisi dobro razumeo moj post.
U stvari verovatno se ja nisam dobro izrazio. Mislim, komunikacija ovim putem ume da bude malo traljava :-D
Nije mi bila namera da prizivam bilo koga, vec upravo pozivam da razumno i trezveno analizirajuci sve aspekte dodjemo do zakljucka koje resenje je najbolje. Ja bih najvise voleo da mozemo odmah po okoncanju gradnje Zem - Bor pocnemo sva tri koja spominjemo, ali realnosti su malo drugacije.
Moja reakcija je verovatno i preterana, ali me isprovociralo to sto boca (verovatno u saljivom smislu) napisa u vezi protesta Lestanaca.

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Не може Лаки да буде толико траљава комуникација, да би успела да онемогући људе да се разумеју. Ако су ту људи добре воље! :)
Знам да код тебе нема зле намере, па ни ја нисам оштар био. Један активни члан ми је више пута качио етикете, врло ружне. Са њим је зато било другачије, јер се осети то.
Тако да ти нисам ништа замерао, само се ограђујем.

Можда је добар компромис да прођу планови општине које је изнео СТФ. Да у обновљене локалитете долазе туристи. Бродом, друмом, пругом...у хотел до пристаништа. Можда је ово прилика да се искукају неки новци ту. То ми је пало на памет када сам читао СТФа.

Е, а да и поштовани Бока добије бици стазу Батсјничким и трамвај до лоу кост аеродрома. :D

А нас... на дан безбедности, ако се сете, сете... :wink:
 
Решићемо брзо ми ту научничку еуфорију :)
Шалу на страну, стварно изузетно! Живот наших суграђана пре 7500 година, узор за будућа времена :grand:
 
Ако је тих 600 кућа изграђено нелегално не видим ништа спорно осим што се форсира најскупља верзија трасе.

Пантографе,ако не изграде мост преко Винче лука Београд заувек остаје у функцији што је мени неприхватљиво.
 
Vrh