Šta je novo?

Državni put Ib reda br. 27: Loznica-Valjevo–Lazarevac (za sada Iverak–Lajkovac)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=829549#p829549:2hiwzklt je napisao(la):
trialin » Pon Mar 08, 2021 5:02 pm[/url]":2hiwzklt]Pa kad misle da ruse cekaju sledecu zimu da isele ljude?

Da i nisam obelezio npr.gde ide petlja na Iverku tu ima sigurno dvadesetak objekata tako da sam manje vise pogodio.
Stvarno ne znam kada će biti eksproprijacija, jer na tom delu puta je i moja kuća predviđena za rušenje.
Da li mislite da je moguća sada promena trase, kao što se vi nacrtali, jer bi se tako izbeglo rušenje mnogih objekata i uštedeo novac?
 
Ne verujem da ce da menjaju mnogo, ovo crveno belo je trasa a ovo crno belo valjda kasniji prikljucak za nastavak puta prema Loznici
 

Prilozi

  • Untitled.png
    Untitled.png
    566,6 KB · Pregleda: 4.561
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=829585#p829585:3vkpiq5u je napisao(la):
trialin » Pon Mar 08, 2021 7:33 pm[/url]":3vkpiq5u]Ne verujem da ce da menjaju mnogo, ovo crveno belo je trasa a ovo crno belo valjda kasniji prikljucak za nastavak puta prema Loznici
file.php
Da, to je trasa i na njoj ima kuća, poslovnih objekata, očigledno ih ne zanimaju ti ljudi i drže ih u neizvesnosti. Nije isto eksprijacija jedne njive i poslovnog prostora. Njivu je lako premestiti, a poslovni objekat mnogo teže i potrebno je više vremena dati ljudima, ali očigledno to nikoga ne zanima. Vrši se eksproprijacija nekih njiva gde je otkup jeftiniji, samo da se prikaže da se nešto radi ovim nasipanjem. Kako isplanirati gradnju ili kupovinu kuće ili poslovnog objekta, na osnovu čega, kada ste dobili neko rešenje da će biti eksproprijacija, a nemate pojma kada će to biti. U rešenju piše da su Putevi Srbije u obavezi da u roku od 15 dana od pravosnažnosti dostave ponudu za naknadu, a niko nije dolazio od procenitelja, a resenje stiglo još početkom februara. Neko gubi zdravlje zbog toga, a oni štampaju papiriće, koje ne mogu da ispoštuju.
 
Mozda jedan od razloga zasto se zuri sa saobracajnicom

RADOVIĆ: DA LI JE U PLANU EKSPLOATACIJA LITIJUMA U BLIZINI VALJEVA?
Odbornik u Skupštini grada Ljubomir Radović, Lokalani front Valjevo, postavio je odborničko pitanje u vezi projekata kanadske korporacije "Euro lithium Inc", odnosno preduzeća "Euro Lithium Balkan" sa sedištem u Divcima, i njihove namere da se bave eksploatacijom litijuma u blizini Valjeva. Radović naglašava da ovakva eksploatacija svuda u svetu nanosi nemerljivu štetu životnoj sredini.



"Da li su organi grada Valjeva upoznati sa pomenutim projektom i njegovim mogućim posledicama po već zagađenu životnu sredinu?", upitao je odbornik Radović u dopisu koji je adresiran na predsednicu Skupštine Valjeva Snežanu Rakić.



Sudeći po dokumentu koji nosi naziv "Tehnički izveštaj, procena mineralnih resursa i preliminarna procena ekonomičnosti nalazišta litijuma kod Valjeva, Kolubarski okrug, Srbija", jasno je da se radi o projektu eksploatacije litijuma u neposrednoj blizini našeg grada, verovatno u dolini Kolubare u širem području sela Divci.


Odbornik Loklnog fronta u dopisu navodi da su istraživanja pokazala isplativost ovog posla otuda je u planu otvaranje površinskog kopa. "Planirani pripremni radovi otkrivaju obim ove operacije: za potrebe rudnika biće potrebno izmeštanje železničke pruge, izmeštanje puteva, ukrštanja puteva i pruge, izmeštanje vodova od 110 i 220 kV, zatim skretanje pojedinih delova toka Kolubare, rušenje stambenih zgrada i drugih objekata", piše u dokumentaciji.


Odbornik Radović zahteva, ukoliko su organi Grada upoznati sa ovim projektom i planovima kanadske kompanije, da mu se dostavi rezime o dosadašnjim saznanjima o vom projektu kao i podatak da li je, kada i sa kim u Gradskoj upravi razgovarano na tu temu i da li je Grad u vezi ovog projekta preuzeo neke obaveze?

Ukoliko Grad nema saznanja o nameri eksploatacije litijuma u blizini Valjeva, Radović traži od "Skupštine grada da obaveže gradonačelnika i Gradsko veće ili neki drugi organ Grada da prouči dostupnu dokumentaciju o ovom projketu i da o svojim nalazima obavesti Supštinu grada i javnost".
https://www.kolubarske.rs/sr/vesti/valj ... aljeva.htm


Our cornerstone asset, Valjevo, is our title to a string of mineral exploration licenses containing a significant sedimentary deposit of lithium, borates and other minerals in Serbia. In May 2020, we completed a Preliminary Economic Assessment (PEA) and initial Mineral Resource Estimate (MRE), proving the viability of a cost-competitive, multi-generational source of lithium and borates for Europe and the world. In line with our company vision, we then evaluated alternative mining methods that would improve Valjevo’s environmental, social, and financial performance metrics.

January 2021, we completed a Scoping Study that identified two alternatives that could achieve this triple-bottom line objective for Valjevo’s sustainable development. We are now working to complete a Pre-Feasibility Study by mid-2022 to determine which mining method will be optimal for stakeholders.

Due to the nature of being a privately-owned company, please contact us for more information.

https://www.eurolithium.com/valjevo?fbc ... fmTup0uR88
 

Prilozi

  • 24-1.jpg
    24-1.jpg
    375,4 KB · Pregleda: 3.768
  • 37-1.jpg
    37-1.jpg
    598,8 KB · Pregleda: 3.780
U zadnjih 15-20 dana, ne vidi se neki napredak. Koliko čujem i eksproprijacija ne napreduje je baš najbolje. U Lukavcu ljudi nisu dobili novac, samo neke papire. Ovim tempom neće ovaj put skoro biti gotov.
 
Ne verujem da se ide sa saobraćajnicom zbog litijuma.

Ali da, i tu se istražuju nalazišta, praktično ceo potez od Valjeva do Ljiga, i malo gore ka Ubu. Sve ovo narandžasto je istražno polje, ista firma koja planira rudnik i kod Loznice.

rude.jpg


Razvaliće nas sa litijumom :(
 
Napreduju koritom Kolubare
 

Prilozi

  • Screenshot.png
    Screenshot.png
    474,1 KB · Pregleda: 2.972
Jel to onaj deo gde treba bude most i gde onda nema problema eksproprijacije?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=833272#p833272:1manxh6w je napisao(la):
Earthmoving » 21 Mar 2021 08:20 am[/url]":1manxh6w]Jel to onaj deo gde treba bude most i gde onda nema problema eksproprijacije?
Jeste
 
trialin":ez7lqh25 je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=833272#p833272:ez7lqh25 je napisao(la):
Earthmoving » 21 Mar 2021 08:20 am[/url]":ez7lqh25]Jel to onaj deo gde treba bude most i gde onda nema problema eksproprijacije?
Jeste
Jel ovo kod kamenoloma
 
Da, eno ga kamenolom u donjem levom uglu slike. Stari grad na vrhu brda se ne vidi
 
PREDSEDNIK VUČIĆ OBILAZI RADOVE NA BRZOJ SAOBRAĆAJNICI
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić danas će obići radove na izgradnji brze saobraćajnice Iverak-Lajkovac čija je izgradnja počela u junu 2020. godine.



Ozvaničavajući početak radova, Vučić je najavio da će brza saobraćajnica biti završena do kraja 2022. godine.



"U saobraćejnicu će biti uloženo oko 160 miliona evra. Od Beograda do Valjeva moćiće da se stigne za sat ili manje, što znači da će investitori želeti da dođu u Valjevo i da će se više ljudi zaposliti", rekao je predsednik Srbije Aleksandar Vučić na svečanosti u Nepričavi 17. juna prošle godine.



Dužina ove deonice, koja će Valjevo povezati sa auto-putem "Miloš Veliki", je 18,3 kilometra, na trasi će se nalaziti 25 objekata, dva mosta ukupne dužine 2,5 kilometra i jedna petlja. Regulisaće se vodotoci duž trase – 4,3 kilometra korita reke Kolubare i četiri kilometra njenih pritoka.



Radove na brzoj saobraćajnici finansira Vlada Srbije, investitor je JP "Putevi Srbije", a radove izvodi kineska kompanija "Čajna Šandong", u skladu sa državnim sporazumom Srbije i Kine.

https://www.kolubarske.rs/sr/vesti/valj ... ajnici.htm
 
Ovo do kraja 2022 mu je realan rok koji i meni Kinezi rekose, naravno pod uslovom da drzava na vreme zavrsi eksproprijaciju. Za razliku od Cacak-Pozega, duplo duza, triput teza al kobajagi do kraja godine.
 
.....
 

Prilozi

  • buducnostsrbijeav_20210323_111553_0.jpg
    buducnostsrbijeav_20210323_111553_0.jpg
    187,3 KB · Pregleda: 2.260
  • buducnostsrbijeav_20210323_111553_5.jpg
    buducnostsrbijeav_20210323_111553_5.jpg
    83,1 KB · Pregleda: 2.232
  • buducnostsrbijeav_20210323_111553_3.jpg
    buducnostsrbijeav_20210323_111553_3.jpg
    100,4 KB · Pregleda: 2.242
  • buducnostsrbijeav_20210323_111553_2.jpg
    buducnostsrbijeav_20210323_111553_2.jpg
    171,7 KB · Pregleda: 2.239
  • buducnostsrbijeav_20210323_111553_1.jpg
    buducnostsrbijeav_20210323_111553_1.jpg
    130 KB · Pregleda: 2.234
  • buducnostsrbijeav_20210323_111553_4.jpg
    buducnostsrbijeav_20210323_111553_4.jpg
    149,7 KB · Pregleda: 2.234
  • buducnostsrbijeav_20210323_111553_7.jpg
    buducnostsrbijeav_20210323_111553_7.jpg
    155,5 KB · Pregleda: 2.220
Sad pomeriše za godinu dana

Glavni izvođač radova, kineska kompanija Čajna Šandong, čiji su predstavnici danas potvrdili da će saobraćajnica, duga 18,3 kilometra, biti završena do kraja 2022. godine.

Vučić je podsetio da je ugovorom predviđeno da saobraćajanica bude gotova do decembra 2023. tako da će godinu dana pre roka radovi biti završeni.
https://www.danas.rs/ekonomija/vucic-sa ... mbra-2022/
 
Oko 46 min realno priznaje da problem kasnjenja nije do Kineza nego do njih zbog eksproprijacije, tu verovatno misli i na Cacak-Pozega.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=uKSn6mQVcqU[/youtube]
 
Pozdrav svima drugari
Pa ajde ovako da krenem, posto vam mogu iz prve ruke nesto reci oko same deonice, slucajno sam na njoj svakodnevno.
Ono sto mi znamo radnici, ne bitno u kojoj firmi se nalazim, sama trasa je mnogo teska.
Koliko sam upucen 4080m samo treba korita Kolubare da se izmesti i pomeri radi prolaska same deonice, to je nemoguce uciniti jos, jer zemlja nije sredjena papiroloski. Sto se tice samih divaca imaju dva kraka, jedan ka slovcu je komplikovan dosta zemlje nije odradjeno, dosta papirologije ima da se jos zavrsi. Sto se tice kraka ka Valjevu tu je vec veci problem. Sama deonica je uradjena od materijala koji ne zadovoljava kriterijum IMS-a i samim tim su obustavlieni radovi, dokle, sta dalje, kako ne znamo nista. Sto se tice Divaca i petlje, ni tu nije uradjena sva potrebna dokumentacija za izradu iste. Dosta toga nazalost nije uradjeno, a ja svakako prvi bi voleo da se sto pre otvori i zavrsi deonica. Medjutim do kraja sledece god kako kazu tesko bas, nazalost ali tako je. Sto se tice pominjanja kamenoloma, samo sa jednog se uzima materijal za deonicu od divaca ka lajkovcu, a to je u Vinogradima. Sa drugog kamenoloma necu imenovati.... Ono sto je moje pitanje ovde nekom ako zna, kako izgleda sama petlja u popuckama, da li neko ima plan, samog uredjenja i spajanja postojece sa novom. Ne mislim onaj plan sa prikazom sto je isrctan vec da li postoji zaista neki 3d plan kako god ga nazvali. Da cisto vidimo kako izgleda ta njihova zamisao priklucka samog
 
Pozdrav i tebi druže, hvala.
Ovo da "materijal ne zadovoljava" me podseti na "glinenu" deonicu Ub-Lajkovac nedaleko, da možda nije iz istog kamenoloma materijal, ne valja, ali jbga neko uložio pare pa sad mora prodaje takav materijal.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=834245#p834245:3dbtd88l je napisao(la):
Slucajni prolaznik » 24 Mar 2021 08:35 am[/url]":3dbtd88l]Sama deonica je uradjena od materijala koji ne zadovoljava kriterijum IMS-a i samim tim su obustavlieni radovi, dokle, sta dalje, kako ne znamo nista.


Kako stali kad kamioni samo nasipaju ne staju.
 
Ako je sve ovo tačno, a verujem da jeste,nije mi jasno kako, ko i zašto je dozvolio da se počne sa gradnjom. Eksproprijacija nije uradjena, možda je je isplaćeno samo 20 pošto od deonice, projekat nije potpuno uradjen, materijal se ugradjuje, a nije ispitan i posle se pitamo što nam putevi brzo propadaju. Sve se radi kako ne treba, a pogotovo ovaj put. Mnogo je pametnije bilo da su od postojećeg puta do Nepricave napravili duple trake, možda bi u Divcima bilo malo tesno, ali dobro, ovako će pola Popučaka porušiti.
 
Danasnje sa satelita.Nije se stalo sa nasipanjem ali se obilaze i preskacu neke parcele i objekti.
 

Prilozi

  • Screenshot (1).png
    Screenshot (1).png
    452,2 KB · Pregleda: 1.300
  • Screenshot.png
    Screenshot.png
    421,8 KB · Pregleda: 1.295
Sećam se crtanog gde se Duško Dugouško nađe na trasi autoputa. Pobeđuje zec, naravno, a naslovi su: Grad se nagodio sa zecom...
Zaobišli su njegovu rupu. E, i tu se neko još malo koprca i proba iščupa koji dinar više
 
:)
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Nyxcp0iozCM[/youtube]
 
Vrh