SAZNAJEMO:Cevovod postoji ispod deonica brzih traka
Ispod deonice brzih traka prolazi cevovod koji vodi od rezervoara Gajina do rezervoara Oštrikovac, potvrdjeno je u preduzeću Kolubara . U ovom preduzeću navode da postojanje cevovoda nije opasnost već eventualna šteta u slučaju kvara može biti samo materijalna. Ali, da li je cevovod zakonito izgradjen?
Nakon što su predstavnici Narodne stranke u Valjevu postavili pitanje vezano za postojanje vodovodnih cevi ispod deonice brzih traka koje su trenutno u izgradnji, Vamedia u JP Kolubara saznaje da je ta informacija tačna .
Samu informaciju o postojanju cevi na toj deonici pa čak i na mestu gde brze trake presecaju na jednom mestu vodovodni pravac ovo preduzeće je dostavilo projektantima brzih traka još u fazi izrade plana posebne namene. Pomenuti cevovod će na mestu ukrštanja čak biti izmešten što je obaveza investitora, u ovom slučaju države.
„Da cevi postoje na toj deonici to je tačno , ali nismo mišjenja da one predstavljaju bilo kakvu opasnost za gradjane. Naime ukoliko bi došlo do kvara nastala bi svakako materijalna šteta jer bi ukoliko bi se neko tada snabdevao vodom sa tog pravca ostao bi bez vode nekoliko dana moguće, dok se sve ne sanira. Eventualno bi se na kolovozu mogla pojaviti manja količina vode , ali pritisak u tim cevima je gravitacioni tako da veće opasnosti ne bi bilo. Postoje sekcioni ventili i mi bismo ih odmah zavrnuli, tako da bi i veće izlivanje bilo brzo sanirano“, kaže direktor JP Kolubara Zoran Mitrović.
Kako saznajemo u ovom preduzeću u pomenutim cevima i sada ima vode jer su postavljene čelične cevi i ukoliko bi bile prazne brzo bi korodirale . I tu se otvara jedno drugo pitanje – Zašto su takve cevi uopšte korišćene?
Drugi razlog zbog kog je voda i sada u cevma je što bi u slučaju plavljenja tog dela zemljišta moglo doći do podizanja cevi što je već vidjeno svojevremeno u forlandu Kolubare nakon poplave.
Svojevremeno je EU finansirala izgradnju cevovoda pijaće vode sa 8,7 miliona evra i tim cevovodom bi pijaća voda trebalo da stigne do Lajkovca i Lazarevca. Kako saznajemo, dozvole postoje samo za neke delove cevovoda.
Vamediji se nakon izveštaja sa pomenute konferencije javilo i nekoliko gradjana kroz čije je njive prošao pomenuti cevovod. Oni tvrde da eksproprijacija nikada nije uradjena, a neki od njih i da je cevovod išao u cik-cak. U JP Kolubara potvrdjuju da ne postoji dokumentacija o izvršenoj eksproprijacji zemljišta za potrebe postavljanja cevi. Istovremeno veliko je pitanje i zašto cevovod nije u potpunosti ucrtan?
Ključno pitanje je i da li je ceokupan cevovod zakonito izgradjen sa neophodnim gradjevinskim dozvolama?
Ono što je poznato jeste da su sredstva utrošena , a u pitanju je bila izgradnja regionalnog vodosistema snabdevanja za Valjevo, Lazarevac, Ub, Mionicu i Lajkovac. Sredstva je izdvojila EU u okviru projekta podrške razvoju infrastrukture lokalane samouprave i to :
-Donacija IPA: 8,7 miliona evra od čega je 8,1 milion predvidjen bio za radove i 600 000 evra za tehničku dokumentaciju.
-Opštine 2,2 miliona evra
-Vlada RS preko NIP-a 5 miliona evra.
Projekat je trebalo da u potpunosti bude završen do 2013. godine.
S.V.
https://www.vamedia.info/2021/04/saznaj ... zih-traka/
Ispod deonice brzih traka prolazi cevovod koji vodi od rezervoara Gajina do rezervoara Oštrikovac, potvrdjeno je u preduzeću Kolubara . U ovom preduzeću navode da postojanje cevovoda nije opasnost već eventualna šteta u slučaju kvara može biti samo materijalna. Ali, da li je cevovod zakonito izgradjen?
Nakon što su predstavnici Narodne stranke u Valjevu postavili pitanje vezano za postojanje vodovodnih cevi ispod deonice brzih traka koje su trenutno u izgradnji, Vamedia u JP Kolubara saznaje da je ta informacija tačna .
Samu informaciju o postojanju cevi na toj deonici pa čak i na mestu gde brze trake presecaju na jednom mestu vodovodni pravac ovo preduzeće je dostavilo projektantima brzih traka još u fazi izrade plana posebne namene. Pomenuti cevovod će na mestu ukrštanja čak biti izmešten što je obaveza investitora, u ovom slučaju države.
„Da cevi postoje na toj deonici to je tačno , ali nismo mišjenja da one predstavljaju bilo kakvu opasnost za gradjane. Naime ukoliko bi došlo do kvara nastala bi svakako materijalna šteta jer bi ukoliko bi se neko tada snabdevao vodom sa tog pravca ostao bi bez vode nekoliko dana moguće, dok se sve ne sanira. Eventualno bi se na kolovozu mogla pojaviti manja količina vode , ali pritisak u tim cevima je gravitacioni tako da veće opasnosti ne bi bilo. Postoje sekcioni ventili i mi bismo ih odmah zavrnuli, tako da bi i veće izlivanje bilo brzo sanirano“, kaže direktor JP Kolubara Zoran Mitrović.
Kako saznajemo u ovom preduzeću u pomenutim cevima i sada ima vode jer su postavljene čelične cevi i ukoliko bi bile prazne brzo bi korodirale . I tu se otvara jedno drugo pitanje – Zašto su takve cevi uopšte korišćene?
Drugi razlog zbog kog je voda i sada u cevma je što bi u slučaju plavljenja tog dela zemljišta moglo doći do podizanja cevi što je već vidjeno svojevremeno u forlandu Kolubare nakon poplave.
Svojevremeno je EU finansirala izgradnju cevovoda pijaće vode sa 8,7 miliona evra i tim cevovodom bi pijaća voda trebalo da stigne do Lajkovca i Lazarevca. Kako saznajemo, dozvole postoje samo za neke delove cevovoda.
Vamediji se nakon izveštaja sa pomenute konferencije javilo i nekoliko gradjana kroz čije je njive prošao pomenuti cevovod. Oni tvrde da eksproprijacija nikada nije uradjena, a neki od njih i da je cevovod išao u cik-cak. U JP Kolubara potvrdjuju da ne postoji dokumentacija o izvršenoj eksproprijacji zemljišta za potrebe postavljanja cevi. Istovremeno veliko je pitanje i zašto cevovod nije u potpunosti ucrtan?
Ključno pitanje je i da li je ceokupan cevovod zakonito izgradjen sa neophodnim gradjevinskim dozvolama?
Ono što je poznato jeste da su sredstva utrošena , a u pitanju je bila izgradnja regionalnog vodosistema snabdevanja za Valjevo, Lazarevac, Ub, Mionicu i Lajkovac. Sredstva je izdvojila EU u okviru projekta podrške razvoju infrastrukture lokalane samouprave i to :
-Donacija IPA: 8,7 miliona evra od čega je 8,1 milion predvidjen bio za radove i 600 000 evra za tehničku dokumentaciju.
-Opštine 2,2 miliona evra
-Vlada RS preko NIP-a 5 miliona evra.
Projekat je trebalo da u potpunosti bude završen do 2013. godine.
S.V.
https://www.vamedia.info/2021/04/saznaj ... zih-traka/