Šta je novo?

Državni put IB, deonica: Novi Sad – Ruma – Šabac – Loznica

Mislim da je jedino relevantno šta su rekli na početku kada je rok za puštanje cele deonice pa na osnovu toga suditi. A rok za deo do Šapca je valjda septembar 2023.
 
Nije bitno šta će pre biti završeno, most ili put, već kada će biti završena ova cela saobraćajnica. Naravno da će sve biti gradjeno po deonicama i nije moguće da se sve završe isti dan.

IMG_20220710_105634.png
 
Otkud im sad to nije problem, a za Ub-Lajkovac im je ista stvar bila problem? Sasecimo korov licemerstva u kprenu 👌
 
Posle sedam dana, stanje od iskljucenja sa auto puta ka Jarku je da su vec krenuli sa nasipanjem peska. Velika gomila pored autoputa je naceta, nadam se da ce brzo nestati jer mislim da ce smestati za dalju gradnju petlje.
Cesto putujem u tom pravcu pa javljam utiske.
IMG_20220710_074350.jpg
IMG_20220710_074348.jpg
IMG_20220710_074350.jpg
IMG_20220710_074348.jpg
 
Ne znam kako mi nije juče izašlo obaveštenje na YT? U svakom slučaju super snimak, most je za pohvalu brzo završen, ali me i dalje čudi da retko ko ima utisak da su i pristupnice za puštanje u funkciju mogle biti sinhronizovano sa mostom završene, gledajući ovaj snimak stvarno mi nije jasno zašto se oko tako očigledne stvari ovde raspravljasmo, i ne može mi biti jasno zašto će teži most biti mnogo ranije završen od x puta lakših pristupnica u običnoj ravnici.
 
Ne znam kako mi nije juče izašlo obaveštenje na YT? U svakom slučaju super snimak, most je za pohvalu brzo završen, ali me i dalje čudi da retko ko ima utisak da su i pristupnice za puštanje u funkciju mogle biti sinhronizovano sa mostom završene, gledajući ovaj snimak stvarno mi nije jasno zašto se oko tako očigledne stvari ovde raspravljasmo, i ne može mi biti jasno zašto će teži most biti mnogo ranije završen od x puta lakših pristupnica u običnoj ravnici.
Opet moram da ponovim. Kako jednostavno ne shvatas. Pre nego je krenula deonica Ruma-Sabac da se radi, kao najzahtevniji objekat na deonici je proglasen most i on je odmah stavljen kao poseban sektor (sektor 2). Rok za zavrsetak cele deonice je predvidjen septembar 2023, iz tog razloga most je prvi poceo da se radi u aprilu 2020. I vremenom smo videli da radovi odlicno napreduju, bez nekih vecih problema i skratili smo rok za kraj godine 2022. Svi ostali radovi na trasi (ukljucujuci i petlju Sabac), bice zavrseni do sledeceg septembra kao sto je prvobitno bilo predvidjeno. Hvala

Poslato sa STK-L21 pomoću Tapatoka
 
Зашто су неки листови на петљи-детелини мањи од других?
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: SCS
Ovde je suštinsko pitanje da li je za 21km kroz Sremsku ravnicu potrebno 4 godine? Ako je već dat toliki rok zbog izgradnje mosta nisu li mogli uskladiti gradnju sa dinamikom na mostu? Iako je most završen pre roka, nije sigurno 70% vremena pre roka, pa sad ostali radovi kasne. Formalno-pravno gledano, Ugovor je 4 goidne, i izvođači su dužni da završe za 4 godine. Nema veze što je most ranije završen i što je rok predimenzionisan. Ako gledamo princip svrsishodnosti, naravno da nije u redu da se most završi a onda čeka još godinu i po da se uradi 21km kroz ravnicu.
Svedoci smo prethodnih godina, da se slabo radilo na trasiranju, na petljama. Koliko se dugo pravi petlja Hrtkovci. Po meni je sve to razvlačenje. Može da bude da je neko loše panirao, da je bilo problema sa exprorpijacijom, da je bilo problema sa parama ili da 10 masina radi 4 godine sto bi 40 uradilo za godinu. Sve u svemu rok je predimenzionisan.
 
Slažem se sa Zakom, i to je i odgovor na Inzinjerovu tvrdnju: ako se videlo da je dinamika na težem mostu brže napredovala šta ih je onda sprečilo da i dinamika na lakšim pristupnicama kroz ravnicu se ne uskladi da istim tempom napreduje? Ako je pitanje kako ja ne shvatam, onda je to ono što ne shvatam. Mada ja ne mislim da ne shvatam već da je očigledno da radove mimo mosta nisu dobro sinhronizovali sa radovima na mostu. I da opet kažem da su radovi na mostu za pohvalu i da sam za njih uvek mogao imati samo reči hvale.
Dragane, da most nije završen, ali bi po dosadašnjem iskustvu na sličnim mostovima mogao biti do kraja godine. A gep je od tad do kasnijeg završetka pristupnica, a koji nije baš mali.
 
Da probam da objasnim karikirajući malo. Kompanija koja gradi put je dogovorila posao po cijeni npr. 8 miliona EUR po km, rok za izgradnju 4 godine. Njihova računica je da im za to treba npr. 100 radnika i 20 mašina. I toliko su i angažovali. Napali su prvo most jer je najkomplikovaniji objekat. Ispostavilo se da nije bilo nepredviđenih situacija i most je završen za 3 godine. Ostaje 1 godina da završe ostalo. Da su tih 100 radnika i 20 mašina rasporedili tako da cijela dionica napreduje ravnomjerno, ne bi most bio završen za 3 godine već za 4 godine. Da bi cijelu dionicu završili za 3 godine, trebalo bi im npr. 150 radnika i 30 mašina. Zašto bi oni angažovali više radnika i više mašina (čitaj: povećali svoje troškove) da završe sve prije roka? Ne isplati im se.

Da je država na početku dala rok 3 godine, onda bi izvođač u startu računao da mu treba 150 radnika i 30 mašina, ali onda cijena ne bi bila 8 miliona EUR po km, nego 10 ili 12 miliona EUR po km.

Brojke iznad su samo ilustrativno date.
 
Poslednja izmena:
Pa, ovaj most nije završen, ima tu još dosta posla i nije bitno ako bude završen pre ostale trase. Samo tražite razlog za neku kritiku, umesto da vam je drago kako dobro idu radovi na mostu.
Dragane, ovo je forum. Ovde se suščeljavaju mišljenja. Samo sučeljavanje može da vodi napretku. Jednoumlje ili "slepa" zahvalnost vodi samo propasti. Moja kritika nije bila "trolovanje" nego konstruktivna kritika koja za cilj ima smanjenje nekih budućih rokova ili da neko razmisli i bolje uradi sinhronizaciju radova na nekom sledećem putu koji će se praviti. Zbog mosta sam jako srećan i presrećan ali za ostalo nisam. I nemoj molim te da radiš zamenu teza , gde smo kao nezadovoljni a most ide dobro. Ponavljam most je 10-ka. Sinhrnonizacija 2-ka.
Moje ptanje je: zašto 4 godine za 21km ?
Ako neki posao košta, kako neko pomenu gore 8 miliona, a znamo da je za taj posao potrebno, određeni broj čovek-sati, određeni broj mašina-sati, određena količina materijala itd. Onda znamo da to ne može skuplje da košta ako se angažuje više mašina. Košta isto, samo se vreme završetka skraćuje. Ono što čini razliku je, da će izvođač manje zaraditi ako nema svoje ljude i mašine pa mora da ih iznajmi od drugih. Da li je stardard u svetu da neka osrednja ili mala firma, pravi 4km autoputa godišnje i to u ravnici ? Ako je to standard, povlačim kritiku. Verujem da kada bi se skupili mi ovde na forumu što komentarišemo da bi uradili više od 4 km za godinu dana.
Da sumiram i tim i završavam. Nisam za to da se neki put pravi duže vremena od onog koliki je neki svetski standard samo da bi neko imao veći profit. Ipak to plaćamo mi, i naša deca a možda će plaćati i unuci. Umesto da koristimo put i da država na kraju ubira prihod od puta i svima zajedno bude bolje mi čekamo da bi neko zaradio više.
 
Otkad iste mašine grade most iznad vode i put na zemlji? Možda buldozer ravna vodu, bager kopa vodu, utovarivač utovara vodu na damper, grejder ravna vodu... Znači razlog da bi izvođača koštalo zbog više angažovanih mašina ne stoji.
Dragane mojne pliz o spamovanju rokovima jer bi onda tema svakog autoputa bila zatrpana jer se bukvalno na svakom kasni (Požega, Surčin, Pojate, Valjevo...). To što je na otvaranju radova bio jedan rok se uvek nekom magijom pretvori u novi rok. Kad bi se za svaki dan kašnjenja ostavila bar jedna poruka o tome, teme bukvalno ne bi mogle dišu, tako da pliz mani se reči spamovanje za objektivnu falinku.
 
@Earthmoving Uze mi reč iz usta. @brada -ina treorja je nominalno u redu ali efektivno nije. Ne može se primeniti u ovom slučaju. Za most trebaju "mostadžije" a za put "putadžije". Drugim rečima, jasno je da treba da angažuju drugačiju radnu snagu za put, pa se prirodno javlja pitanje: Zašto to nisu uradili pre 2 godine ili kad se videlo da će most biti PRE roka ?
 
Зашто су неки листови на петљи-детелини мањи од других?
Nemoj me držati za reč, ali mislim da su morali da ih smanje zbog blizine naplatne rampe a nju su opet morali da pomere zbog nekih instalacija i vodova. Probaj da nađeš puni crteš negde na sajtu ili on sirovi format u kom su crtali pa ćeš moći da vidiš šata sve prolazi tuda. Opet kažem možda grešim ali mi stoji negde u malo mozgo ovaj razlog što sam naveo.
 
Dragane, ovo je forum. Ovde se suščeljavaju mišljenja. . . Ponavljam most je 10-ka. Sinhrnonizacija 2-ka. Moje ptanje je: zašto 4 godine za 21km ?
Nemam ja ništa protiv ako se opravdano nešto kritikuje, kao što je kašnjenje radova. Ali, ovde se zamera zašto će most biti završen pre roka?! Evo, predlažem "Inžinjeru10" da uspore radove i "sinhronizuju" završetak mosta sa celom trasom, pa će onda svi biti prezadovoljni.

Drugo, potpisan je "Komercijalni ugovor o projektovanju i izvođenju radova na autoputu Ruma-Šabac i brzoj saobraćajnici Šabac-Loznica", a često se previdja reč "projektovanje" za koje je potrebno neko vreme.
 
Ne Dragane, pogrešno si me razumeo. Ne treba most da uspore nego treba put da ubrzaju. Ne zamera se ubrazana gradnja mosta, nego usporena gradnja puta. Inače prilično sam siguran da oni to mogu za 6 meseci sve da asfaltiraju kad bi hteli.
 
Vrh