Šta je novo?

Državni put IB, deonica: Novi Sad – Ruma – Šabac – Loznica

Informacija od kolege koji zastupa na eksproprijaciji na teritoriji Loznice (kao privremeni zastupnik): eksproprijacija je na tom delu pri kraju, put će ići do GP Trbušnica-Šepak. Ono što je čuo od jednog od protivnika predlagač eksproprijacije (vlasnika nepokretnosti koje se eksproprišu) je da će na određenim delovima biti i semafora (valjda su ti ljudi imali uvid u planska dokumenta). U tom slučaju je bolje da stave kružne tokove.

Takođe, pored dve vozne trake, mesto za zaustavljanje će biti oko 1m širine.

Dakle,izgleda da ovaj deo ide relativno na vreme. Ostaje pitanje radne snage i organizacije, koji pored eksproprijacije, znaju da uspore radove.

Moj generalni utisak oko gradnje puteva u Srbiji (izuzimajući eksproprijaciju) je da nema dovoljno radnika i mehanizacije.
 
Evo kraj godine, jel može da se rezimira šta je urađeno na ovom autoputu? Sem mosta jer tu je bilo dosta informacija.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=907768#p907768:2dr2gzjt je napisao(la):
Earthmoving » Pon Dec 13, 2021 4:43 pm[/url]":2dr2gzjt]Evo kraj godine, jel može da se rezimira šta je urađeno na ovom autoputu? Sem mosta jer tu je bilo dosta informacija.

Par stotina metara trase i, evo ova eksproprijacija. I to je valjda to.
 
Има радника и механизације, али се обично шкртари на томе па се бирају јефтинији турци и кинези. Семафори мислим да ће бити код самог краја пута, тј. код скретања за гранични прелаз.
 
Škrtari se na srbskim radnicima al se ne škrtari kad ti isti Srbi treba da im otplaćuju kredite. Zato se strani radnici moraju dodatno oporezovati jer ne može biti da oni uzmu pare a da celo plaćanje troškova padne samo na nas, njihovim oporezivanjem bi se i oni pošteno opteretili za troškove kredita od kojih su imali korist.
 
očigledno da Azeri ne finansiraju, pa se uzimaju komercijalni krediti, pre godinu dana uzeto 11,3 mlrd isto od Unicredit.
 
S obzirom da je kraj godine, molim inženjera (inzenjer10) ako je u mogućnosti da prokomentariše trenutno stanje, tj. da napravimo presek stanja mosta. Ranije je govoreneo da će sve biti završeno osim glavnog raspona do nove godine, pa s tim u vezi me interesuje kako most napraduje. Da li je sve u skladu sa očekivanjima? Ako ima i neka fotka, bila bi puna kapa.
Hvala unapred.
 
Bio sam na sankanju u subotu na Vencu. Puuuno tura su gradjevinski kamioni obrnuli do 14h. Kamen ide od Rume ka Kamenici. Mikseri za beton Best izgradnje takodje kruze (doduse ne znam na koju stranu idu puni)
 
ZAK":3dfmoixx je napisao(la):
S obzirom da je kraj godine, molim inženjera (inzenjer10) ako je u mogućnosti da prokomentariše trenutno stanje, tj. da napravimo presek stanja mosta. Ranije je govoreneo da će sve biti završeno osim glavnog raspona do nove godine, pa s tim u vezi me interesuje kako most napraduje. Da li je sve u skladu sa očekivanjima? Ako ima i neka fotka, bila bi puna kapa.
Hvala unapred.
Kao sto sam i najavio, prilazne konstrukcije na levoj i desnoj obali su zavrsene. Na Sabackoj strani se trenutno rade pesacke staze, svi ivicnjaci na ovoj strani su zavrseni. Pre par dana je zavrsena poslednja ploca na levoj prilaznoj. Sto se tice same mostovske konstrukcije, na jednom stubu na vodi montirane su dve krletke i tu se sad radi prvi od 15 segmenata. Na drugom stubu na vodi se radi bazni deo segmenta na koji se podize kasnije krletka. Rasponi na privremenom nasipu (takodje u sklopu mostovske konstrukcije) su u potpunosti zavrseni. Na tom delu je ostala samo zavrsno utezanje i demontaza skela. Videcemo kakvu cemo dinamiku imati sa krletkom, s obzirom da nismo dosad koristili takvu tehnologiju.

Poslato sa STK-L21 pomoću Tapatoka
 
Prvi segment krletke na jednoj kolovoznoj traci je zavrsen juce.
IMG_20211228_154920.jpg
FB_IMG_1640813751939.jpg
IMG_20211228_154924.jpg


Poslato sa STK-L21 pomoću Tapatoka
 
Sta je sa prilaznim konstrukcijama sa macvanske strane? I sta se na kraju odlucilo, je l se ide sa nasipom ili sa vijaduktom u nastavku?
 
blagic":3gtl17jh je napisao(la):
Sta je sa prilaznim konstrukcijama sa macvanske strane? I sta se na kraju odlucilo, je l se ide sa nasipom ili sa vijaduktom u nastavku?
Procitaj moj predhodni komentar. Macvanska prilazna konstrukcija je zavsena, sad se radi sminkanje. U nastavku ide vijadukt, cekamo na prolece verovatno da krenemo sa pripremnim radovima.
Rano je govoriti o premoscavanju. Videcemo kakvu cemo dinamiku postici sa krletkom. Prvi segment nam je oduzeo tri nedelje. Nadamo se da cemo moci segmente betonirari na 10-tak dana. Ako bude tako, onda pred kraj leta. Ali kazem, rano je o tome pricati jos. Ima tu mnogo faktora, ne znamo kakav cemo vodostaj imati pre svega.

Poslato sa STK-L21 pomoću Tapatoka
 
Благодарим инжењеру на инфо, сада полако постаје јасна динамика. Ево како се ради у Русији, мало за успоредбу!

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ZT4tqoUMHPg[/youtube]
 
Nisi morao da ideš u Rusiju, 30 km zapadno na taj način rade most kod Rače
 
B92, 6.1.2022.
https://www.b92.net/biz/vesti/srbija/au ... ih-2084209

Auto-put, most i brza saobraćajnica: Kako izgleda spona između Vojvodine, zapadne Srbije i BiH?

Saobraćajnica Ruma-Šabac-Loznica trebalo bi, ako se sve bude odvijalo po planu, da bude gotova do maja 2025. godine.

Ipak, postoje najave da će se projekat ili pojedine deonice završiti pre ugovorenog roka, ali nije moguće u ovom trenutku davati pouzdane procene o tome, navode za B92.net iz Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture (MGSI).

Podsetimo, krajem prošle godine Skupština Srbije potvrdila je ugovor o zaduživanju za potrebe finansiranja ovog putnog projekta, a reč je o dugoročnom kreditu u iznosu od 14,9 milijardi dinara.

Dokle se odmaklo?

Saobraćajnica se sastoji iz tri celine - auto-puta od Rume do Šapca, mosta preko Save i brze saobraćajnice od Šapca do Loznice. Trenutno se na svakoj od njih radi sledeće:

Deonica 1 - auto-put Ruma-Šabac: izvode se pripremni radovi koji su počeli u aprilu 2021. godine;
Deonica 2 - most preko reke Save: radovi su započeli u junu 2020. godine, a fizička realizacija do polovine decembra 2021. godine iznosila je oko 62 odsto;
Deonica 3 - brza saobraćajnica Šabac-Loznica: sredinom novembra 2021. izdata je privremena građevinska dozvola za pripremne radove na teritoriji Loznice, a prijava radova 6. decembra prošle godine, dok se za deo trase na teritoriji Šapca izrađuje tehnička dokumentacija.

Karakteristike

1. Od Rume do Šapca
Početak deonice je kod petlje "Ruma" na auto-putu A3 (E-70), a završetak na sremskoj obali Save, neposredno pre Mosta preko Save. Koridor novoprojektovanog puta u potpunosti napušta sadašnju trasu državnog puta IB reda br. 21 i obilazi prvo selo Jarak sa istočne strane, zatim prolazi između Hrtkovaca i Nikinaca, a dalje se proteže zapadno od Platičeva i približava levoj obali Save.
Iz resornog ministarstva preciziraju da je dužina deonice 21,14 kilometara, a projektna brzina 130 kilometara na sat.
Planirana je izgradnja 18 mostova i 2 velike petlje – petlja "Ruma" i petlja "Hrtkovci".

2. Most preko Save
Most se sastoji iz tri međusobno spojene konstrukcije: prilazne konstrukcije na levoj (sremskoj) obali Save, glavne mostovske konstrukcije preko reke i prilazne konstrukcije na desnoj (mačvanskoj) obali Save.
Dužina mosta je 1,3 kilometra, a za projektovanu brzinu od 100 kilometara na sat. Saobraćajnica je profila brze saobraćajnice.

3. Od Šapca do Loznice
Dužina deonice je 54,58 kilometara, a projektovana brzina je takođe 100 kilometara na sat.
"Auto-put i brza saobraćajnica Ruma-Šabac-Loznica delovi se drumskog koridora Novi Sad-Ruma-Šabac-Loznica, koji povezuje Bačku, Srem, Mačvu i Podrinje, to jest, Vojvodinu i zapadnu Srbiju. Ovaj pravac je značajan i za povezivanje Republike Srbije sa Republikom Srpskom, to jest, Bosnom i Hercegovinom. Preko auto-puta A3 (E-70) kod Rume se ostvaruje veza Mačve i Podrinja sa Beogradom", kažu u MGSI.

90 odsto zaposlenih su domaći radnici

Dodaju da su u novembru 2021. angažovane ukupno 552 osobe (inženjeri, adminitrativno osoblje, radnici...) - od toga 166 na prvoj i 386 na drugoj deonici.
"Prema informacijama izvođača radova, oko 90 odsto zaposlenih su domaći radnici, a oko 10 odsto stranci", kažu za naš portal iz ove institucije.
Nije bilo poteškoća sa izvođenjem radova, tvrde.
"U pojedinim periodima je zbog nepovoljnih vremenskih uslova i vodostaja reke Save bilo usporeno izvođenje radova, ali je izvođać pojačao dinamiku u periodima dobrih vremenskih uslova, tako da dinamika realizacije projekta nije bila ugrožena", zaključuju u resornom ministarstvu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=914907#p914907:27eg4h5n je napisao(la):
Дошљак » 06 Jan 2022, 21:21[/url]":27eg4h5n]Eво мало слика моста преко Саве од пре неки дан :D
@Dosljak svaka cast za slike, stvarno je pravo zadovoljstvo sto svaki put vidimo neki napredak.

@Inzenjer10, da li su sa sremske strane na ovoj slici gotovi radovi na konstrukciji? Prosli put nisam dobro formulisao pitanje. Hvala.
 
Јачи интерес и мост између две државе, а краћи пут. Само није ми јасно то ћуте и раде? Неупоредиво више садржаја на интернету, као и приче у медијима има о новом мосту код Раче.
 
Ne znam, meni deuje da ima mnogo vise vesti o ovom autoputu. Imamo i izjave predsednika o pocetku trasiranja ka Loznici u septembru, Antica u maju o trasiranju kroz Srem itd, dok na onom tamo to nisam zapazio, a vise je trasirano. Moram samo da se ne slozim, da iz mog (i naseg) ugla, to nije "međudržavna" granica, jer je to bila jedna država, a zatim su BH Srbi na plebiscitu 91e odlucili da BH i dalje ostane u zajednici sa Srb i CG, i za mene je to i dalje validno da je po toj odluci mog naroda tako odluceno. Oni koji smatraju da su to dve drzave su prihvatili odluku nasih neprijatelja 92e (na kojoj milion BH Srba sa trenutnim tada boravistem u Srb cak nije imalo ni pravo glasa o svojoj zemlji), ukljucujuci ociglednu i izdaju tadasnjih zvanicnika Srbije, ali to mene i nas ne treba sprecavati da se drzimo prave i pravda da je po volji srbskog konstitutivnog naroda u BH iz 91e, to i dalje jedna drzava. Od koje su se neSrbi 92e otcepili. Ali Srbi nisu.
 
Vrh