Šta je novo?

Državni put IB, deonica: Novi Sad – Ruma – Šabac – Loznica

Inženjer, Ja ne bi ako ne moram da komuniciram sa tobom, imaš drugih ljudi koji prate tvoje postove pa komuniciraj s njima, ja pišem ono što mene interesuje vezano za ovu temu, a jedna od stvari koje me najviše trenutno zanima je dal će radovi biti neusklađeni da teži most bude gotov, a lakši radovi na trasi iza mosta ka Loznici nezavršeni, pa da bude uzalud ovo što se hvale da su radovi mosta pola godine-godinu ispred roka, mogu biti i 5 ali ja ne vidim svrhu ako nema puta iza mosta. Po meni si ti ispao glup jer si pre skoro godinu dana, ničim izazvan, bahato rekao da je to "glupost", a i dalje svi vidimo na satelitu njivu iza mosta ka Loznici da to nije glupost već realnost. Tako da nek tebe prate oni kojima koriste tvoje informacije, ja nemam šta korisno od tebe čuti, pa je moje pisanje ovde totalno nevezano za tebe.
Ti si bre glup. Koliko puta treba covek da ti kaze da radovi iza mosta idu za sad do puta Sabac-Mitrovica. To ce biti gotovo do kraja 2023. Pa kako most onda nema svrhu? Ti si klasican bot

Poslato sa STK-L21 pomoću Tapatoka
 
Мост може да функционише и без пута ка Лозници, направиће искључење за постојећи пут Шабац-Лозница.
 
Pa dobro, i kad konačno počinje da se gradi bar taj deo od mosta do puta Ša-SM, da može most kad se završi da bude u funkciji? Za sad je njiva, zar ne. Kad je po ugovoru trebao taj deo da počne da se gradi? Vučić je rekao da će krenuti u septembru na tu stranu Save ka Loznici, ali ja ne vidim ni pola godine kasnije da je igde započeto. Nisam ja, bot, to rekao već Inžinjerov poslodavac, samo njemu izgleda nešto ne može se tako junači ;)
 
Ево отприлике удаљеност пута од моста, мада овде фали још око стотинак метара моста ка путу пошто је ранији снимак.
Screenshot_20220128_234143_com.google.android.apps.maps.jpg
 
Pa reko sam već gore Blagić da Inžinjer ne mora komunicira sa mnom, već sa tobom i par svojih sagovornika, ne mešam vam se u klan. Pa šta ako je par stotina metara? Ja pitam drugo, kad je po Ugovoru to trebalo početi da se gradi? Deo kog Ugovora je tih 300m, sa mostom, ili zasebno, ili sa trasom ka Loznici?
Ali ovo tvoje me podsetilo na profesora matematike u srednjoj školi kada je đaka pitao jedno, ovaj mu odgovorio nešto sasvim petnaesto, i profesor se okrenu prema nama ostalim đacima i ispriča priču: "Putuju mladić i devojka vozom. Devojka se okuraži i pita mladića: Imate lepe prste, da ne svirate možda klavir? A mladić će: Ne, ali imam tetku koja pravi odličan mladi sir"
Daj da se ne pravi ružna atmosfera, nek svako piše kako on vidi, ako neko zna odgovor neka lepo kaže, a ne da se svađa nečim petnaestim.
 
Poslednja izmena:
Прва етапа је Рума-Шабац са мостом, значи биће урађена петља са путем за Шабац и биће то функционална целима. Тај пут има и везу са путем за Лозницу и већ ту ће се осетити побољшање у саобрћају што ће путници из Мачве, Лознице, Подриња и источне Босне да заобиђу обилазницу око Шапца и пролазак кроз Шабац са 7 семафора и једном траком по смету, и даље кроз пут ка аутопуту за Београд и села Платичево, Хртковци и Јарак са честим гужвама.
 
Nema sumnje da hoce. Znaci ako sam te dobro razumeo, to parce do puta Ša-SM je u okviru ovog Ugovora sa mostom, jel da. Ali i dalje mi nije jasno kada je to parce iza mosta trebalo da pocne da se gradi? O tom pitanju i jeste cela ova moja prepiska, tj kad treba da pocne, da li je vec trebalo da pocne ili po Ugovoru tek treba da pocne, ne znam kako da budem jasniji.
 
Тек треба да почне пошто мост још није комплетиран као ни аутопут ка Руми. Нисам упознат са прецизнијим роковима, али је тај делић најмање споран.
 
1643468264845.png

Eво и стања у катастру на основу ког можемо да визуализујемо петљу са путем Шабац-Сремска Митровица. Koнструкција моста је стигла отприлике до овде веће зелене њиве.
 
Прва етапа је Рума-Шабац са мостом, значи биће урађена петља са путем за Шабац и биће то функционална целима. .
Da li može inženjer10 ovo da potvtdi, tj. da u okviru deonice 2 pored mosta ulazi i ptelja sa putem ŠA-SM kao na slici dole?
Mala1.jpg

Po mom sećanju se pominju 3 deonice. 1. Od Rumske raskrsnice do mosta, 2. Most, 3. Od mosta do Loznice. Nigde se ekspicitno ne navodi da je i petlja uključena.
Jasno je svima da bez ove petlje, ni most ni autoput do ŠA ne može biti funkcionalan. Bojim se da je ova petlja u 3. deonici.
Ako se most završi do kraja leta, i jos mesec-dva za asfalt i ostalo put bi mogao biti pušten do kraja Septembra 2022. Mislim da ostatak trase nije toliko zahtevan. Onda ovo pre-roka kod mosta ima smisla. Ako ćemo čekati kraj 2023, jer je tako ugovorena dinamika oda i nema smisla ova vest "most pre roka". Mislim ima smisla za graditelje da se hvale koliko brzo su uradili nešto ali nema principa svrsishodnosti. Ako je ugovorena takva dinamika do 2023 zbog bojazni da toliko treba da se napravi most, ne vidim razlog da sad ne ubrzaju i završe sve u 2022. To bi bila pirlika da ovo bude prvi autoput završen PRE ROKA. Ali stvarno PRE ROKA a ne ono Mrkino pre roka.
 
Zvanicno, sektor 2 je samo most. Sve dalje od mosta prema Loznici je sektor 3. Ipak taj deo od mosta do puta Sabac-Mitrovica ce se uklopiti sa dinamikom sektora 1. Opet ponavljam deonica Sabac-Ruma se pusta do kraja 2023, nikakvog parcanja nece biti.

Poslato sa STK-L21 pomoću Tapatoka
 
Evo na OSM su izgleda čitali raspravu sa Beobilda, pa ubacuju taj dio od mosta do puta Šabac - S. Mitrovica

Samo im je petlja drugačijeg oblika nego na ovoj skici par postova iznad.
 
Ako je most sektor 2 koji će se, hvala Bogu završiti ranije, možda tokom ove godine, pre njega sektor 1 Ruma-most, za koji će se čekati još godinu dana nakon toga (kraj 2023.), što je po meni loša sinhronizacija i organizacija da dinamika ne prati završen most pa će on stajati van funkcije još godinu dana, a sektor 3 most-Loznica, i tom sektoru pripada parče 300m od mosta do puta Ša-SM, a za sektor 3 uopše ne vidim kad će se početi ni završiti, onda je pitanje da li će most moći da se koristi i za 2 godine krajem 2023? Jer šta onda znači Blagićevo "samo 300m" od mosta do puta Ša-SM na koji bi se privremeno moglo sa mosta isključiti, ako je tih 300m deo sektora 3 koji ko zna kad će, a bez njega se ne može sići sa mosta? To znači da čak i kad se završe sektor 1 i 2, most i posle toga može ostati van funkcije. Međutim, postoji i druga mogućnost, da tih 300m naknadno izdvoje iz sektora 3 i da ga nevezano za njega, ranije puste, kao što sad imamo da je Ugovor na iz jednog dela 30km Čačak-Požega, a naknadno su izmenili da se podeli, da se prvo sad pusti samo deo 10km Čačak-Pakovraće. Znači ako je vrištanje da je moja logika glupa, onda bi oni upravo morali da promene svoju pametnu logiku u moju glupu, i da izdvoje tih 300m iz sektora 3, da bi most mogao biti u funkciji u dogledno vreme.
 
Rečeno je da će se RU-ŠA biti završena do 2023 a do LO 2024. Jasno je da za godinu dana ne mogu tek tako napraviti ovo od ŠA do LO. Tako da sekcija 3. treba da krene paralelno sa sekcijama 1 i 2. Siguran sam da ova jedna petlja može da se napravi do 2023. To što mi vidimo da bi moglo ranije da se završi da se bolje organizvalo, to sad ima smisla jer most napreduje brže od očekivanog. Da se kasnilo sa mostom mi sad ne bi raspravljali šta ide u koji sektor.
tabla.jpg

Po meni je pravo pitanje, zašto se razvlači sa delom od mosta do Rume ? Ako je postavljen rok od 4 godine za RU-ŠA (sketor 1 i 2) zbog izgradnje zahtevnog mosta, zašto onda za deo kroz njive čeka 4 godine? Razumljivo mi je da se kasni zbog mosta. Tu svašta može da pođe naopako ali da se kasni kroz livade ne mogu da shvatim. Od 22.11.2019 do 30.01.2022 je samo ono malo poravnato što se vidi na Sentinelu. Za 2 godine i 2 meseca oni su samo razgrnuli zemlju na 10ak kilometara. Ako bi nastavili ovom dinamikom do kraja 2023 bi razgrnuli jos oko 10ak km i to je to. Da su od pocetka radili nekom linerarnom dinamikom uradili bi mnogo više, tj. bili bi na pola ukupnih radova. Mogli bi sada da ubrazaju i da završe ranije, kad je već postalo očigledno da će most biti završen ranije.
Iskreno se nadam da će ubzati i uskalditi dinamiku na sketoru 1 i 3 sa završetkom mosta. Imaju celu građevinsu sezonu pred sobom.
 
Радове у Срему је успорило археолошко налазиште.
 
Au kako je danas tracak istine uleteo u live prenosu kad su Brnabicka i Toma Mona u setnji kratko razgovarali o statusu na Fruskogorskom koridoru. Saznali smo nesto sto verovatno nismo trebali:
- kredit još nije povučen za taj projekat, dakle nema para
- kinezi koji su izvođači "nemaju resursa", više od godinu dana tegle

Dakle, od maja 2021 slušamo laži kako, evo samo što nije tunel počeo da se kopa, pa počinje u novembru, pa počinje do kraja godine (2021) i tunel i gradnja mosta na Dunavu.. Kad ono, ne samo što mi nemamo para, nego ni kinezi nemaju mašina ni ljudi. Jadno.
 
Čudno jer meni jedan poznanik koji treba da počne da radi taj most na Dunavu sa Kinezima kaže da je uplaćen avans, da kreće raduckanje od marta-aprila, a ozbiljnije od jula. Više bi sumnjao u ono što kaže da već nije uložio svoje veće pare u instaliranje opreme.
 
Čudno jer meni jedan poznanik koji treba da počne da radi taj most na Dunavu sa Kinezima kaže da je uplaćen avans, da kreće raduckanje od marta-aprila, a ozbiljnije od jula. Više bi sumnjao u ono što kaže da već nije uložio svoje veće pare u instaliranje opreme.

Izvini ako sam te pobrkao sa nekim, ali zar nisi ti napisao prosle godine isto to za poznanika i njegovu informaciju da krecu sa radovima na mostu tokom jeseni (2021)?
 
Problem koji usporava "gradnju kroz njive" je što te njive treba i otkupiti. A to je veliki organizacione problem i na nivou lokalne samouprave i na nivou "centrale". Uljuljkana birokratija treba da se mobiliše i krene da radi proaktivno, što je misaona imenica u toj socijalnoj kulturi. I onda dobijemo da inženjer izgradi most, jer je za to učio i radi konkretno pa nekom gantogramu, od A do Š, ali bigaje, neko tamo nije stigao da preparceliše, ekspropriše, privede Rumenci... i tako. Čekajte na podfazu podfaze, imamo 3 života... osim onih koji ga u tom čekanju izgube na magistrali, ali ko ih hebla, što nisu prilagodili uslovima puta.
 
Ako je problem izvršiti eksproprijaciju njiva u Sremu, šta onda da očekujemo za kuće i zgrade po Paragovu, Sremoskoj Keminici i Petrovaradinu ?
Tromost adminsitracije je opšte poznata stvar ali možda stvarno nema para. Skoro je skupština usvojila zadužvanje za ovaj put pa je možda istina da nisu povukli pare. To mi je za sada jedino logično objašnjenje. Jer intezitet radova od prilike odgovara nekoj sitnoj lovi i veresiji :)
 
Vrh