Sve ste vi ljudi u pravu. Niko nije sporio važnost puta. Ko je čitao moje postove pažljivo mogao je da shvati da se zalažem za rešenje koje je "prirodno" i koje samo od sebe rešava probleme bez neke administrativne mere (zabrane, haraca, kazne). Da bi ovo rešenje bilo prirodno cena tunelarine mora biti
manja od cene goriva da se pređe Fruška gora starim putem.
Zašto ljudi i dalje idu Ibarskom? Zato što rešenje koje imaju nije "prirodno". Za nekog ko putuje iz BG do Ljiga, prirodnije im je da ide Ibarskom. Em je trasa puta, "zaobilazna" em je putarina od Obrenovca do Ljiga je 2000din za veliki kamon. Tamo i nazad 4000din. To našem prevozniku znači. Za ove što pominju Švajckarsku, to je malo manje od godišnje vinjete za automobile za sve puteve
40 CHF. Kamioni nemaju vinjetu ali je interesantano za uporediti količinu para, koliko neko plaća za sve puteve za godinu dana a koliko mi plaćamo za to što pređemo. Ako se dodata da ide svaki dan tuda 22 radna dana x 4000 din = 88 000 din. To je jedna prosečna plata. Odjednom onda ovaj trošak i nije mali.
Da je rešenje "prirodnije", tj. da postoji trasa puta istočnije od Obrenovca (i kližišta kod Umke) ili da je cena manja, svi bi išli autoputem. Nema potrebe za veštačkim merama kao zabrane, kazne i harači.
Što se tiče uništenja "nacionalnog parka" koji je to samo na papriu, rekao bih da na uništenje kamioni utiču 1%. Pustošenje šuma, vađenje kamena, divljanje krosericama, bacanje smeća i divlja gradanja su rasprostranjeni celim nacionalnim parkom dok kamioni prolaze uskim koridorom.
Ironično ali ovaj put će i doprineti daljem uništenju Fruške gore. Sav potez na južnim padinama zapadno od tunela i buduće petlje prema Vrdniku, će se pretvoriti u "vikend zonu" sa višespratnicama poput onih na Zlatiboru, gde će svako moći za "male pare" da ima svoje parče "mira". A granica nacionalnog parka nije "uklesana u kamenu" i ne mogu se pojedinci
inatiti sa tim da je tu bio park 70 godina.