Šta je novo?

Državni put IB, deonica: Novi Sad – Ruma – Šabac – Loznica

Mislim da deo od Kaća do autoputa nije nikad ni spadao u fruskogorski koridor?
Naravno da je spadao. Ta deonica je u prostornim planovima i u svoj ostaloj dokumentaciji, računajući i finansijske ugovore. Kasnije, tajnovito je samo Vesić saopštio da se neće raditi. Na iznenađenje svih u pokrajnskoj vladi. Mislim da javnost pojma nema o ovome, samo mi eto kukamo ovde nešto više od godinu dana. Velika šteta jer ova kratka deonica znači mnogo. Sada mora da se ide kroz industrijsku zonu, pa semafor pa smrdljiva deponija, onda ulazak na autoput NS - Bg (A1), pa nazad ka BG pa isključenje za Fruškogorski.

Na stranu korupcija i muljanje sa parama kojih ovde definitivno ima, mislim da je problem petlja kod Kaća. Jer autoput ZR - Ns ovim tempom će biti završen 2030+, pitanje je kako bi ta petlja izgledala uopšte u kombinaciji sa postojećim putem.


1754817405924.png
 
Aaaaa, dobićemo i neke dve stanice prevoza pod upravom Trasport for London grupacije.
Šalim se naravno - samo nije mi baš 100% jasno šta na ovoj karti predstavljaju te dve plave oznake - mogla bi biti pristaništa za putničke brodove.
 
U toku sledece nedelje zavrsamo radove na asfaltiranju i izradi betonskih rigola i ivicnjaka za ovu godinu. Cekamo izmene projekata za sporne delove. Eksproprijacija se nece dodatno siriti, sem na delu gde ce biti nova petlja (izmedju Klenja i Zminjaka), umesto toga bice armiranih zidova. Paralelno se izvode radovi na humuziranju kosina, izradi odbojnih ograda, postavljanju telekomunikacionih kablova, iskopu kanala,..
mene zanima koji genije je radio projekat za raskrsnicu puta od graničnog prelaza Šepak i motoputa Loznica-Šabac i ko mu dade diplomu?
 
koliko ja poznajem granicni prelaz sepak tu je put bio takav jos iz vremena juge
onda su ga malo prosirili sa loznicke strane sa sepacke je i dalje isti
i tu se zavrsava ili pocinje brza cesta ili brzi put
daljim naastavkom izgradnje brzog puta mislim da ce morati prebaciti ili pomaknuti ulaz na prelaz iz neposredne blizine brzog puta
cime ce otkloniti trenutne probleme na samom granicnom prelazu
najbolje bi bilo kada bi se dogovorili o izgradnji integrisanog GP i jednim projektom rijesili sve probleme
 
koliko ja poznajem granicni prelaz sepak tu je put bio takav jos iz vremena juge
onda su ga malo prosirili sa loznicke strane sa sepacke je i dalje isti
i tu se zavrsava ili pocinje brza cesta ili brzi put
daljim naastavkom izgradnje brzog puta mislim da ce morati prebaciti ili pomaknuti ulaz na prelaz iz neposredne blizine brzog puta
cime ce otkloniti trenutne probleme na samom granicnom prelazu
najbolje bi bilo kada bi se dogovorili o izgradnji integrisanog GP i jednim projektom rijesili sve probleme
ostavili su prelaz kakav jeste i onda imaš nepregledne kolone onih koji čekaju da se isključe ka prelazu dok oni koji idu ka i iz Loznice jurcaju kao sumanuti, umesto da je tu stavljena petlja ili kružni tok makar.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: ZAK
Kako su brzo radili na stubovima, bio sam prilično ubeđen da će ovo leto Dunav biti premošćen. Koliko vidim čeka se sledeće leto.

Da li neko može da objasni zašto se razvlače projekti? Koji je motiv iza odugovlačenja? (Molim vas, nemojte samo onaj argument usklađivanja sa ostatkom trase i sve ide po planu. )
Onako razmišljam, zar nije bolje da završe sve što pre, uzmu pare i prebace ljude na drugi projekat. Mi dobijemo deo trase što je pre moguće. Win-WIn situacija. Ovako im deo ljudi ovde zarobljen, deo ko zna gde u Kini radi na drugim poslovima itd.
Pretpostavljam da nije novac problem, jer ga daje sama Kina. Ne deluje mi da nisu kompetetni. Dosta samouvereno i brzo su radili u početku. Mora da je nešto drugo.
 
Zamisli situaciju da tebe angažuju da uradiš nešto i imaš vremena do nove godine i izdvojenu količinu novca predviđenu za to a ja te pitam zašto ti ne bi taj novac podelio sa mnom i da mi to spičimo za čas.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: ZAK
Razumem taj deo: 100 kamiona (10 mojih i 90 iznajmljenih) za godinu dana ili 10 mojih kamiona za 10 godina. Pa onda retoričko pitanje: Šta je bolje?
Nego zamisli da ja to mogu da "spičim" za mesec dana sam. Ne moram da čekam do nove godine. Zašto onda ja čekam do nove godine ?
Pri tom nema ove priče 100/10 kamiona nego, za taj posao mi treba toliko čovek/sati ili određenih resurs/sati a ja to sve imam. Meni je kao izvođaču bolje da što pre završim i uzmem pare i referencu i fokusiram se na sledeći posao. Ili su pogodili 5 poslova a ovda šalju dva radnika sa lopatama jer im se može da odugovlače. Al opet, kad te neko pita: Koliko vremena ti je trebalo da napraviš most na Dunavu a ti mu kažeš 5 godina. Onda on ode kod onog što može da napravi za 3 godine.
 
najveci problem kasnjenja je eksproprijacija i neuskladjenost projekata sa onim sto iyvodjac navodno primeti na pocetku kada krene u izgradnju pa zeli da projekat prlagodjava i menja, a to traje ima svoje procedure, pa dodatna ispitivanja, istrazivanja. A insistira se na pocetku izgradnje da se povuku avansi
 
Da ali njima su potrebne reference u smislu "Da, mi to znamo da uradimo" jer se ne takmiče sa bilo kim.
Oni finansiraju i uslovljavaju da to radi njihova firma.
Siguran sam, ustvari koliko mogu da budem siguran, da imaju reference koje su dovoljne da se učestvuje u bilo kom projektu ovog tipa na planeti.
Jednostavno ne moraš da žuriš i ne žuriš.
Imaš vremena, šalješ radnike na druga gradilišta po Srbiji pa ih onda vraćaš kada ti bude bilo potrebno.
 
Mislim da Kinezi ne pridaju mnogo značaja projektima kod nas. Ovo im dođe čisto za reference i da im inžinjeri skupljaju iskustva za buduće projekte.
Inače, mislim da će se prvo otvoriti tunel i deo do Rume. Verovatno kraj sledeće godine. Zatim most i obilaznica oko Petrovaradina, eventualno i do Mišeluka jer nema toliko eksproprijacije kao od Mišeluka to tunela.
 
Na stranu korupcija i muljanje sa parama kojih ovde definitivno ima, mislim da je problem petlja kod Kaća. Jer autoput ZR - Ns ovim tempom će biti završen 2030+, pitanje je kako bi ta petlja izgledala uopšte u kombinaciji sa postojećim putem.

AP ZR-NS prestaje pre Kaca, tako da nece biti promene, nista drugacije ne mora da se radi.
Zasto se P ZR-NS ne spaja sa AP BG-SU, to je pravo pitanje. Kao pravdanje moze da se kaze da je na taj nacin ostavljena postojeca veza Kaca sa NS, ali se ne bih slozio. Pre ce biti da se zaposli jos uhleba na naplatnim stanicama i povecanje cene radova, a maltretiranje gradjana nije bitno..
 
AP ZR-NS prestaje pre Kaca, tako da nece biti promene, nista drugacije ne mora da se radi.
Zasto se P ZR-NS ne spaja sa AP BG-SU, to je pravo pitanje. Kao pravdanje moze da se kaze da je na taj nacin ostavljena postojeca veza Kaca sa NS, ali se ne bih slozio. Pre ce biti da se zaposli jos uhleba na naplatnim stanicama i povecanje cene radova, a maltretiranje gradjana nije bitno..

AP se ne spaja, ali ide BS u delu od naplatne stanice do petlje AP BG-SU. Tehnički možemo reći da se time AP ZR-NS spaja sa AP BG-SU.

Najverovatnije nije jednostavno priključiti AP na obilaznicu oko NS zbog paralelnih puteva, jedan je pod naplatom, a drugi nije.
 
Ne bih se slozio sa tobom.
Ako ja moram da stanem i platim putarinu, vozim BP, a onda opet stanem da uzmem novu karticu, oni se ne nastavljaju jedan na drugi.
To da li je jednostavno ili ne pokazuje strucnost onih koji projektuju.
Da li je moguce da se spoje ili ne, to moze da bude razlog da ne budu direktno nastavljeni.
Ja i dalje ne vidim razlog da AP ZR-NS ne bude direktno spojen sa AP BG-NS-SU, kao sto ne vidim razlog da se jednog dana direktno spoji sa AP BG-RO i dalje preko Bubanj Potoka sa AP za Nis.
Tehnicki i Yugo 45 je bio bolji auto od Golfa 2. Kod njega je rayvoj bio zavrsen, a kod Golfa su morali sstalno da nesto doradjuju, pa i da izbacuju verzije 3, 4,...
Prakticno je sasvim druga prica.
 
Vrh