Šta je novo?

Državni put IB, deonica: Novi Sad – Ruma – Šabac – Loznica

A kad god se napravi T raskrsnica na nekoj običnoj saobraćajnici kuka se kako je trebao kružni tok.
Нпр. скретање новог крака Шабачке обилазнице, тзв. северозападна трасверзала, ка млекари, јако непрегледна Т раскрсница где је морао бити кружни ток.
 
A opet, mora da se razbije monotonija vožnje jer bi se ljudi previše opustili.

Ja sam inače (očigledno) protivnik skoro svih olakšica za vožnju jer vozač mora da vozi i bude posvećen vožnji i obraća pažnju na put i uslove puta.

Ako ti se ne vozi, ne sedaj u kola, uzmi taksi, autobus.
 
Tek sad vidim da je brza saobracajnica glupost nevidjena.

Brza saobracajnica ima smisla samo ako povezuje dva grada na maloj udaljenosti, do 15 km i ne treba da ima nijednu ni raskrsnicu ni petlju.

Koja je prednost u ovom slucaju BS nad AP? Jedino sto je malo jeftinija izgradnja, ali i to pad u vodu jer bi naplata putarine da je AP u pitanju neutralisala tu razliku posle par godina.

Ovde je definitivno trebao da se pravi AP sa naplatom putarine.
 
A opet, mora da se razbije monotonija vožnje jer bi se ljudi previše opustili.

Ja sam inače (očigledno) protivnik skoro svih olakšica za vožnju jer vozač mora da vozi i bude posvećen vožnji i obraća pažnju na put i uslove puta.

Ako ti se ne vozi, ne sedaj u kola, uzmi taksi, autobus.
Nije to tako jednostavno.

I kruzni tokovi na svakih 10 km su monotonija.
 
Nema frke, ali onda nemojmo biti licemeri i pričati o "brzoj" saobracajnici...

Sto bi se reklo "da spustimo standarde" i zadovoljavamo se po principu ćuti može i gore
 
Čudo je koliko smo neemancipovani. Kao da nas je sramota da tražimo ono što je normalno za velike investicije 21.veka, koje toliko mnogo koštaju i vremena i našeg novca. Nego, ćuti, dobro je, znaš gde zivimo... Itd itsl.

Projekat koji toliko mnogo košta i na kome se toliko veliki procenat ispumpa, prosto mora da bude urađen do kraja denivelisan. Osim na samom ulazu i izlazu. Tačka.
 
Pre svega bas cesto koristim put do Ribara i meni ce mnogo olaksati put do destinacije. Moram da budem zahvalan.
Da li je sve uradjeno kako moze napisao sam da nije ali da li ce mi biti lakse hoce. Ne vidim sta je lose u tome sto ce mi sa dva sata oprezne voznje put do parcele biti sat i 10min bezbednije voznje.
Auto put je bolja opcija i skuplja za mene kao fizicko lice i ne tako prihvatljiva.
I da, pisem iskljucivo bez dodatnih parametra(korupcije,losih resenja na projektima, kumovskim firmama ...) vec posmatram put koji koristim.

Naravno da sam svestan sta je bolje ali da li mi je presudno u ovom slucaju nije.
Autoput bi mi skratio put do 10min sto mi nije presudno.
 
Ako je već naglasak bio na smanjenju troškova, onda zašto nisu sve kružni tokovi, a ne malo petlja, malo kružni tok?
Zašto pravimo 2+2 cestu, a ne 2+1 cestu?
Zašto jednostavno ne napravimo dobru magistralu 1+1 koja zaobilazi naseljena mesta i zabranimo izgradnju kuća pored takvih magistrala?
 
Naravno da sam svestan sta je bolje ali da li mi je presudno u ovom slucaju nije.
Da li je bitan isključivo lični ugao?

Takođe, nisam primetio da neko spori opravdanost 2+2 puta. Priča se o tome, a to je bila i moja teza, da je ovaj stav "moramo biti zadovoljni, znamo gde živimo" neemancipovan. I u osnovi i dobrim delom odgovoran za to gde živimo.

Imamo pravo da očekujemo i zahtevamo bolje od toga.
 
A opet, mora da se razbije monotonija vožnje jer bi se ljudi previše opustili.

Ja sam inače (očigledno) protivnik skoro svih olakšica za vožnju jer vozač mora da vozi i bude posvećen vožnji i obraća pažnju na put i uslove puta.

Ako ti se ne vozi, ne sedaj u kola, uzmi taksi, autobus.
TakoE, treba na auto put da se napravi pod hitno par kruznih tokova.
 
Da se razumemo stari put je i dalje u funkciji ako nekome nedostaje.
Nemoj tako. Svi mi smo srecni sto je ovaj put zavrsen. Mnogo ce znaciti za voznju- bez stresa i svakako brze stizanje na destinaciju. Rekao sam vec da je ta brzina, skracenje vremena manje bitno od same ugodnosti voznje.
KRUZNI TOK na brzom putu, praksa je za 24 sata pokazala kakvo je to resenje, bez obzira na signalizaciju i poprecne trake na samom putu.
Vrhunac ludila sa kruznim tokom ce biti u Badovincima u sred sela gde ce da sece ulicu. Nadam se da ce se u toku izgradnje promeniti projekat i napraviti nadvoznjak preko ulice.
 
Baš će ga popraviti po minust
Dame igospodo, srećna vam Nova godina.

Pa da se podsetimo ko je "idejni tvorac i graditelj ovog puta". Naravno, predlažem da se vratite svi, posle odgledanog priloga, na prvi post ove teme na forumu, i zatim da ne verujete svojim očima.

I da se svi vodimo bezbedno ovim putem koji nam je vođa izfinansirao iz sopstvenog džepa.
Fantastično. I to sve za vreme pauze dok je razvijao vakcine.
 
Da li je bitan isključivo lični ugao?

Takođe, nisam primetio da neko spori opravdanost 2+2 puta. Priča se o tome, a to je bila i moja teza, da je ovaj stav "moramo biti zadovoljni, znamo gde živimo" neemancipovan. I u osnovi i dobrim delom odgovoran za to gde živimo.

Imamo pravo da očekujemo i zahtevamo bolje od toga.
Razumem tvoj stav i opravdavam svakako.
Isto tako smatram da je svaki ekstrem los a mi smo kao narod poprilicno poznati da nista ne valja i da je sve to radjeno po principu "ko ti je ovo radio" i da ce se za sve naci zamerka.

Kruzni tok se pokazao kao los projekat i na Petlovom brdu gde je na dnevnom nivou probijena bankina.
Da li se podrazumeva da probijes bankinu ulaskom u isti naravno da ne.
Isto tako pametnom je jasno da tu nesto nije dobro uradjeno.

Mislim da je minus i magla trenutno nisu dobri parametri da bi se izvukao zakljucak da li je deonica dobra ili ne po broju udesa.

Od 2016 sam na forumu i uvek sam kritikovao lose i pohvalio dobro i stavrno nemam problema da to javno i argumentovano napisem.
 
Na moj prethodni post bih dodao i to da su prekasno postavljene prve signalizacije za kružni tok. U magli se prvo vide svetleće signalizacije na oko 1km od kružnog toka ali na njima ne piše da je kružni u blizini, pre toga je jedino obaveštenje o smanjenju ograničenja na 80kmh. Nisam pobornik kružnih tokova (mogli su manje isključenja ali da budu petlje pa bi cena bila ista), ali otprilike je doživljaj kao da se prolazi kroz naplatnu rampu. Pri manjoj količini saobraćaja nije toliki problem, ako se poveća onda bi petlje morale da se denivelišu.
 
U Turskoj i bivšim sovjetskim republikama je štednja na izgradnji petlja na brzim saobraćajnicama izvedena na drugačiji način:

U bivšim sovjetskim republikama postoje mesta za okretanje polukružno sa isključnom i uključnom trakom, tako da se na brzu saobraćajnicu uključuje u suprotnom smeru, a onda se nakon par stotina metara okreće polukružno: https://maps.app.goo.gl/Hfg3snfJYQ7LmuE36

U Turskoj koja ima 29 hiljada kilometara brzih saobraćajnica koje nisu autoput postoji nekakav hibrid kružnog toka i raskrsnice koji daje pravcu brze saobraćajnice prvenstvo prolaza, sa ograničenom brzinom od 70 km/h (na otvorenom putu je 110 km/h): https://maps.app.goo.gl/QwH1ENJBwp6QrWGe9

Čini mi se da su brzu saobraćajnicu oba gorepomenuta rešenja bolja od klasičnog kružnog toka gde vozila u kružnom toku imaju pravo prvenstva, jer u oba slučaja pravac brze saobraćajnice ima prvenstvo prolaza u odnosu na priključne puteve.
 
Naravno da bi bilo bezbednije da su petlje denivelisane, ali ne može se kriviti projektant za nesreće prouzrokovane bahatom i neprimerenom brzinom.
Bolje bi bilo da se priča više o bezbednosti iz ugla vozačke (ne)kulture. Poslednje vreme češće vozim po Srbiji i stvarno se oseti razlika u saobraćaju u odnosu na zapadnu Evropu. Nažalost ovde ljudi pre svega u velikoj meri ne znaju osnovna pravila u kružnom toku.


Primeri:
Majorka M15: https://www.google.com/maps/@39.575...try=ttu&g_ep=EgoyMDI0MTIxMS4wIKXMDSoASAFQAw==

Madjarska (mada oni na ovom putu prave denivelisane petlje): https://en.wikipedia.org/wiki/Main_road_83_(Hungary)
 
Evo iskoci mi ovo na Youtube kad sam trazio novi snimak za Loznica - Sabac. Ne znam da li je neko vec kacio. Daje neki drugi pogled na brzi put koju cesto ne vidjamo na TV.

Nekontrolisano iskopavanje šljunka kraj Drine traje decenijama. Kap u moru je iskopan za brzi put. I naravno divlje iskopavanje taje i dalje i svi zainteresovani znaju ko ima monopol.
Bila je priča da će se šljaka iz Smedereva koristiti za izgradnju puteva ali mislim da neki interesi sprečavaju korišćenje jer je besplatna.
 
Vrh