Šta je novo?

Državni put IB, deonica: Novi Sad – Ruma – Šabac – Loznica

Nadjoh ovu sliku gde se vidi trasa do Malog Zvornika.. po ovome kako vidim trasa od sepka ide na gucevo a ne u celoj duzini postojeće obilaznice... moguci tunel kroz gucevo?? A vidi se i da Loznica treba da dobije obilaznicu
Screenshot_20241227_183734_Chrome.jpg
 
Koliko je ekonomski opravdano praviti brzu cestu do Malog Zvornika? Pogotovo imajući u vidu da će se u R. Srpskoj graditi brza cesta Bijeljina - Sokolac koja bi bila paralelna sa Loznica - Mali Zvornik.
 
Isto koliko je ekonomski opravdano graditi paralelno put do Banja Luke kada već imaš još jedan kroz HR :)
 
Isto koliko je ekonomski opravdano graditi paralelno put do Banja Luke kada već imaš još jedan kroz HR :)
Mislim da ne stoji poređenje jer je HR potpuno druga država, da ne kažem i neprijateljska, i koja je i doskora lupala jednostrane zabrane prolaska...takav vid sankcija nije opravdan bilo kakvim dnevnopolitičkim argumentima... mislim da je ovo dovoljan argument da srpski narod mora međusobno da se integriše u ovom delu regiona, a ako može infrastrukturno, tim pre... ionako propadama i malo nas je
 
Koliko je ekonomski opravdano praviti brzu cestu do Malog Zvornika? Pogotovo imajući u vidu da će se u R. Srpskoj graditi brza cesta Bijeljina - Sokolac koja bi bila paralelna sa Loznica - Mali Zvornik.

Bukvalno imamo milijarde drugih MNOGO više ekonomski neisplativih projekata koji se rade nego što bi bilo produžavanje ove brze saobraćajnice 25-30 km do Malog Zvornika.

Za razliku od tih drugih silnih projekata, saobraćajna infrastruktura je uvek dobrodošla, čak i kad je ekonomski neisplativa.
 
Pominjano je stanje na okolnim putevima, evo fb reela

 
Pominjano je stanje na okolnim putevima, evo fb reela

Sutra predsednika na putu iz Bg obavezno provozati ovim delom, da sam vidi kako je kad kamen igra u bubregu 😁😅
 
Isto koliko je ekonomski opravdano graditi paralelno put do Banja Luke kada već imaš još jedan kroz HR :)
Neuporedivo je. Kao što kolega napisa, HR je skroz druga država. A i da nije tako, između BL i BG je velika razdaljina i postoji dosta većih mjesta koje će ovaj put povezati (Prnjavor, Doboj, Modriča, Brčko, Bijeljina). Osim toga, to je put koji povezuje čitavu sjevernu R. Srpsku i BiH. Ne možete očekivati da će neko ko ide iz BN u BL prelaziti granicu sa Hrvatskom 2 puta.

S druge strane, brza cesta Loznica - Mali Zvornik spaja samo Mali Zvornik. Da li je to mjesto dovoljno veliko da se samo zbog njega gradi brza cesta? Nije li tu dovoljna samo dobra magistrala? Ulupaćemo milione da bismo skratili put za koliko, za 5-10 minuta? Da li je ta dionica sada preopterećena? Da li je trenutno opasna pa zbog toga želimo da napravimo sigurniju cestu? Ako jeste, onda ima smisla praviti brzu cestu.

Bukvalno imamo milijarde drugih MNOGO više ekonomski neisplativih projekata koji se rade nego što bi bilo produžavanje ove brze saobraćajnice 25-30 km do Malog Zvornika.

Za razliku od tih drugih silnih projekata, saobraćajna infrastruktura je uvek dobrodošla, čak i kad je ekonomski neisplativa.
Nisam rekao da saobraćajna infrastruktura nije dobrodošla. I ja bih volio da svaki gradić ima bar brzu cestu. Ali je pitanje koliko je to realno i koliko je zaista potrebno. Jer mi nismo Švajcarska ili Norveška pa da imamo neograničen budžet za ovakve stvari.

To što se neki ekonomski neisplativi projekti rade nije opravdanje da krenemo u još jedan ekonomski neisplativ projekat. Možda je ekonomski neisplativ prejaka riječ. Možda je ipak bolje reći da trenutno ima mnogo drugih dionica koje su prioritetnije i ekonomski opravdanije za gradnju.
 
Pominjano je stanje na okolnim putevima, evo fb reela

Ne znam kakvi su propisi po pitanju toga da li su izvođači radova, i država preko izvođača, odgovorni za vraćanje u prethodno stanje puteva koji su u neposrednoj blizini gradilišta i koji su služili za dopremanje građevinskog materijala. Ako nisu, trebalo bi da budu u obavezi to da urade i da to bude predviđeno u sklopu radova na glavnom infrastrukturnom projektu, a ne da čekamo godinama da se opština/grad/republika smiluju da rekonstruišu uništene okolne puteve.

Ako ja zidam kuću i kamioni moraju da prolaze kroz komšijin deo placa da bi dopremali građevinski materijal i zajedno sa majstorima u toku radova unište komšiji travnjak i baštu, imam moralnu i zakonsku obavezu da komšijin deo placa vratim u prethodno stanje kad završim gradnju kuće, zar ne? Imam moralnu obavezu jer želim prijateljski nastrojenog komšiju i imam zakonsku obavezu jer će me komšija tužiti za naknadu štete ako prekršim obećanje da ću mu popraviti sve što sam pokvario.

E takva bi trebalo da bude i odgovornost izvođača radova i države. Ako ima para da se napravi moderan auto-put ili moto-put, mora da ima para i za to.
 
Isto koliko je ekonomski opravdano graditi paralelno put do Banja Luke kada već imaš još jedan kroz HR :)

Mislim da ne stoji poređenje jer je HR potpuno druga država, da ne kažem i neprijateljska, i koja je i doskora lupala jednostrane zabrane prolaska...takav vid sankcija nije opravdan bilo kakvim dnevnopolitičkim argumentima... mislim da je ovo dovoljan argument da srpski narod mora međusobno da se integriše u ovom delu regiona, a ako može infrastrukturno, tim pre... ionako propadama i malo nas je

Uzmite u obzir da je stroža kontrola ulaska u EU samo odgođena. Bukvalno, samo tehnički nisu spremni da u tolikom obimu na granici prikupljaju biometrijske podatke za svakog putnika, prethodno treba uplatiti i povezati svoj digitalni identitet sa stvarnim. Ovo u praksi znači da će države poput Hrvatske koje aktivno prate šta se piše po vaskolikom internetu dobiti mehanizam da lakše, brže i masovnije kontrolišu svakog putnika, njegovo mišljenje i odlučuju o tome da li je podoban za ulazak u zemlju. Letos smo imali demonstraciju toga u vidu Sergej-Severina-Isidora, novinara poput Simića i sl.

Dakle, autoput Beograd-Zagreb će postati nepopularan zbog cene, otežanog ulaska i neizvesnosti da li ste nekad nešto napisali što ne odgovara Hrvatskoj službi.
Svaki brzi put, ka BiH će se pozlatiti. Drinski put je planiran u Srpskoj, a Srbija to radi iz više deonica Bačka Palanka-Kuzmin-Rača, Novi Sad-Šabac-Loznica-Mali Zvornik, a verovatno i Sombor - Bačka Palanka, Šabac-Valjevo-Požega u nekoj daljoj budućnosti.
 
Pominjano je stanje na okolnim putevima, evo fb reela

Путеви по Мачви су баш пропали да је то језиво.
 
Uzmite u obzir da je stroža kontrola ulaska u EU samo odgođena. Bukvalno, samo tehnički nisu spremni da u tolikom obimu na granici prikupljaju biometrijske podatke za svakog putnika, prethodno treba uplatiti i povezati svoj digitalni identitet sa stvarnim. Ovo u praksi znači da će države poput Hrvatske koje aktivno prate šta se piše po vaskolikom internetu dobiti mehanizam da lakše, brže i masovnije kontrolišu svakog putnika, njegovo mišljenje i odlučuju o tome da li je podoban za ulazak u zemlju. Letos smo imali demonstraciju toga u vidu Sergej-Severina-Isidora, novinara poput Simića i sl.

Dakle, autoput Beograd-Zagreb će postati nepopularan zbog cene, otežanog ulaska i neizvesnosti da li ste nekad nešto napisali što ne odgovara Hrvatskoj službi.
Svaki brzi put, ka BiH će se pozlatiti. Drinski put je planiran u Srpskoj, a Srbija to radi iz više deonica Bačka Palanka-Kuzmin-Rača, Novi Sad-Šabac-Loznica-Mali Zvornik, a verovatno i Sombor - Bačka Palanka, Šabac-Valjevo-Požega u nekoj daljoj budućnosti.

Moguće da si u pravu. A moguće da i nisi
ovisno o geopolitckoj situaciji . Svakako poenta je bila da su oba puta u drugoj državi tako da prema Malom Zvorniku, treba da se gradi.

Nego, da li je svečano otvoren ? :)
 
Vrh