Šta je novo?

Državni put IB, deonica: Novi Sad – Ruma – Šabac – Loznica

Dragane nisi shavtio poentu. Ovo je zaduživanje u koje je uračunato 90 mil. evra poskupelih radova.
Šta je sve uračunato, to je sasvim drugo pitanje. Poenta je da sa tim zaduženjem plaćamo radove koji će uskoro biti završeni. A, kako radi neki nadzor je isto drugo pitanje, pisao sam o njegovoj ulozi kod plaćanja radova. To je bila moja poenta, bez njihove saglasnosti nema plaćanja. Korupitvne radnje su neki drugi problem.
 
Hajde da se fokusiramo na pravu poentu, a to je koliko koštaju ovi radovi (zaista) i koliko smo se za to zadužili? Na šta se odnose ovih 226 miliona evra zaduženja? Zna li ko? Evo ti prilike dragane da zablistaš.
 
Nisam ni ja pratio detaljno koliko je dosad u skupštini odobreno kredita za ovu deonicu. Ali, teško da je za 226mil "uvećana cena". Inače bez Nadzora nema plaćanja, jer on odgovara za kvalitet izvedenih radova.
Poslednji podatak za ovaj projekat kog se sećam beše nekih 476 mil. € za celu deonicu Ruma-Šabac-Loznica.
Prostim sabiranjem budžetskih aproprijacija za godine 2021-2023. vidimo da je bilo predviđeno ( i utrošeno) oko 400 mil. €. Za ovu godinu i naredne dve, po podacima iz zakona o budžetu za 2024 (čl. 5) gde se vide i planirana sredstva za 2025. i 2026.) vidimo da je predviđeno još oko 300 mil. €.
Dakle, tačna je tvrdnja da je ukupno cena uvećana za preko 220 mil. €.
Svi ovi podaci su dostupni u godišnjim budžetima.
 
Zar je stvarno bilo potrebno unistiti ovoliko obradivog zemljista sa obe strane?

1720194106070.png
 
Zar je stvarno bilo potrebno unistiti ovoliko obradivog zemljista sa obe strane?

Pažljivo sam pregledao snimak.
Deonica je kraća, posle Majura širina je ok.
Na ovoj deonici ima dosta propusta za vodu koji su široki skoro kao ti bočni "putevi".
Vidi se da je od svakog propusta paralelno saobraćajnici teren/put drugačije obrađen
i da po njemu ne ide kamionski saobraćaj.
O čemu se radi vreme će pokazati. Mnoge stvari nisu odmah očigledne.

:sesir:
 
Ti propusti za vodu nisu siroki kao ti bocni putevi. Samo su obradjeni kamenom na tom delu gde prolaze ispod brze ceste. To je deo mreze kanala kojom je Macva ispresecana i kojom se voda koja se sliva sa Cera i kisnica odvodi u Savu. I dalje nije izgovor za toliko unistavanje plodne zemlje. Mozda je i kratka deonica ali kad se sve sabere to je vise hektara zemlje koja je upropascena. Ako je na ostatku trase to moglo biti neke normalne sirine ne vidim zasto nije moglo i ovde.

Edit: I ja sam pazljivo pregledao snimak, bez brige cika Vlasto. Pazim na casu. ;)
 
Dobro je da će biti petlja a ne kružni tok. S druge strane zar nije jeftinije bilo da su iznad brzog puta radili nadvožnjak/natputnjak za lokalni put umesto što su ga provukli ispod?
I to i zanima me zašto nisu uradili petlje na fazon 10 metara od nadvožnjaka u Loznici..
 
Dobro je da će biti petlja a ne kružni tok. S druge strane zar nije jeftinije bilo da su iznad brzog puta radili nadvožnjak/natputnjak za lokalni put umesto što su ga provukli ispod?

Ako misliš na Zminjak tu nikad nije ni bio planiran kružni tok, kod groblja na pravcu sabac lo.. ali na drugoj strani Zminjaka kod deponije planiran je kružni tok pravac slepcevic badovinci. Samo mi nije jasan kružni tok u lešnici "nidje veze sa magistralom?"
 
Haha kad ga vidim pomislim da mu je namena kao okretnica ako hoćeš da se okreneš u kontra smeru..
A bas me zanima kako to misli da naplaćuje na MP putarinu "kao satelitski?" Znaci da će nas pratiti na svakom koraku
 
Vrh