Šta je novo?

Državni put IB, deonica: Novi Sad – Ruma – Šabac – Loznica

Održavanje kursa ne znači apresijacija, a mislim da je obojici jasno da kurs nije stabilan, već da dinar apresira (što je POTPUNI nonsens, jer razlika u produktivnosti domaće privrede i euro zone je daleko na štetu domaće privrede, a upravo to u konačnici određuje paritet valuta, zar ne?). Makar iz rečnika koji upotrebljavaš meni deluje da bi moralo da ti bude sve ovo jasno (ponovo podsećam: kurs je fiksan godinama, a razlika između domaće inflacije i inflacije u zoni evra itekako postoji i veća je domaća => dinar realno apresira u odnosu na evro).

Toliko za ovaj off topic. Braniš neodbranjivo i mislim da je to i tebi jasno, a u motive ne ulazim (u nekoj drugoj temi objasnih zašto je to neproduktivno). U svakom slučaju, možemo možda nastaviti u nekoj off topic temi, ali mi se javlja da je badava . :D

Iskreno bas mi je degutatno da insinuiras koji su moji motivi, taj ad hominem govori vise o tebi nego o meni.

Konkretno nista nisi rekao a mislis da si tehnicki i moralno superioran.

Obijasni sledece stvari:

1. Koji je po tebi realan kurs i po kojim parametrima?
2. Koji su mehanizmi koji odredjuju taj kurs?
3. Kako taj kurs utice na privredu?
4. Kako taj kurs utice na gradjane?
5. Kako taj kurs kontrolise, tj obuzdava inflaciju?
6. Koji su detrimentni trenutnog fiksnog kursa dinara i kako to negativno utice na privredu i gradjanje?
7. Koje su potencijalne i moguce posledice trenutnog fiksnog kursa?
8. Koji je metod bolji od trenutnog?

Koristi konkretne podatke bez apstraktnih pojmova tipa "dinar apresira"

Necu ti na ovo odgovarati ma sta napisao, za mene je ova tema zavrsena ali mislim da ove odgovore dugujes svima nama.
 
Naravno da ti ne dugujem ništa. Zašto bih ti odgovarao, ako je tema završena?

Možemo i da nastavimo, ovakve rasprave su mi hobi zaista, raduju me i zabavljaju. Samo da nadjemo odgovarajuću temu i bujrum. Jer, voleo bih da pročitam, baš konkretno i argumentovano, kako braniš tekući kurs. Kontra stavova kompletne nepotkupljene struke, bez opštih mesta koje si do sada istakao.
 
Изгледа су већ кренуле веће гужве на искључењу са обилазног пута ка трансферзали.
 
Требало је одавно, али се није пуно размишљало на време нажалост.
 
Nije ovo jos 100% precizno ali da naplatna rampa ne funkcioniše i anulira efekte uštede vremena to stoji za sad. Naplatna rampa pravi zastoj. Da rade svi šalteri bilo bi možda drugačije. Mislim da cu neko vreme preskakati autoput dok to sve ne proradi kako treba.
Nema nista gore nego kad cekas na naplatnoj rampi. Ova kod Sapca se kasno siri i moguce da ce biti cepova vikendom ili praznicima. Nema posebne trake za ENP, pa cekas u redu sa onima sto placaju. Slicno kao na naplatnoj rampi Stara Pazova dok je nisu prosirili.
Slično je kod Pojata, nema posebne trake za ENP, objašnjenje je da ne može u prilazu da se odvoji posebna traka i bilo bi veće zagušenje
 
Naišao je na period kad ima više otvaranja, sticajem okolnosti,
Pa naravno da je sticaj okolnosti - a te okolnosti su u stvari da je završetkom Miloša do Čačka i koridora 10 ponestalo deonica koje su bile "pred kraj".
Međutim, započeto je dosta toga novog, što se sada završava.

Ovde sam na forumu čitao kukumakanje kako godinu ili dve nismo pustili ni kilometar ili samo par kilometara autoputa.
A svesno su zanemarivali činjenicu da se mnogo kilometara gradi.

E sad kad se to završava, kad svaki mesec dva imate otvoreno nešto novo, krenulo je sa vezom obilaznice sa NBG, pa AP do Makrešana, pa završetak obilaznice, pa Ruma-Šabac, uskoro će biti puštena nova železnička stanica u Prokopu, pa posle verovatno ovo parče AP do Kruševca ili Koševa - e sad je to sticaj okolnosti.

I džaba brale, nema tu razuma.
Kad nema novih kilometara, ne valja, iako se grade, kad se sagrade, onda je to sticaj okolnosti + zadužio je zemlju + pokrali pola para + žuti su uradili više, majke mi, čitao sam u NINu...
Smehotres od logike, smehotres od argumenata, veze sa vezom nema...

Upravo zbog takve iskrivljene percepcije realnosti imate Žvalavog ovoliko dugo na TV ekranima, a gledaćete ga i dalje.

U narednoj godini ide nam još km na Moravskom plus Kuzmin-Rača (možda i ne ali ajde da se nadamo) plus Iverak Valjevo (nadamo se), pa posle toga onaj Dunavski koridor... pa posle opet nove deonice na Moravskom... i stalno ćete gledati Žvalavog kako se kibicuje sa krova autobusa i hvali se uspesima.

I dok se opozicija vrti u krug i sabira babe i žabe da dokaže kako su prethodni u stvari gradili više, a ovo što je u poslednjih 10 god izgrađeno je u stvari Potemkinovo selo, ovaj cepa dalje, i ceri se sa autobusa svaka dva meseca. I dobija izbore.

I dobijaće i dalje dok se ne pojavi neko kršten na opozicionoj strani.
A takvog nema ni u naznakama.
 
Razvalis zemlju, ekonomski razoris, uvedes je u rat, onda je neko, slab i posvađan, kako tako jedva pokrpi, upristoji malo medije, zbog toga se opet uskoro vratiš na vlast
A istina je sledeća:
Razvalis zemlju,
- jok brale, zemlju je razvalio strani faktor
ekonomski razoris
- jok brale, sankcije i totalna hermetička blokada zemlje su razorile ekonomiju. Sloba nije imao drugog izbora nego da štampa pare.
uvedes je u rat
- jok brale, REAGUJEŠ na rat koji ti je nametnut napadom na tvoj sopstveni narod, kako je i red, i kako je u skladu sa čašću i istorijskim iskustvom ovog našeg jadnog naroda.
onda je neko, slab i posvađan, kako tako jedva pokrpi,
- uf ovo je šampionski... lepi posvađani DOS, jelte? Pokrpi kažeš? Otišla Crna Gora u fejlovanom referendumu, Kosovo priznato a da nismo prstom mrdnuli, fabrike rasprodate u bescenje u kriminalnoj privatizaciji... ne dao Bog da ti neki vulkanizer zakrpi gumu na kolima ko što je ona kamarila, došavši na vlast na krilima narandžaste revolucije finansirane spolja, pokripila Srbiju.
upristoji malo medije
- da, posle nasilnog zatvaranje BK Televizije, mediji su baš bili pristojni...
zbog toga se opet uskoro vratiš na vlast
zbog čega? pre će biti da su glasači kaznili prethodnu vlast zbog svih sranja koje je napravila... a ovaj naleteo u pravom trenutku, upala mu kašika u med bratac, što rekao Kursula... čovek bio na pravom mestu u pravo vreme i eto ti ga sad... otvara puteve i ceri se sa dabldekera (lično ne verujem u teorije da je on doveden, da ima agendu, da je nečiji čovek). Pa zamisli koliko moraš da us....reš motku da te narod na izborima kazni tako što na vlast vrate one pod kojima je PROVEO 10 GODINA POD SANKCIJAMA i BOMBAMA! Lepa ti je ta definicija "vratiš se na vlast" ... konstatuješ činjenicu ko da je on pučem preuzeo kormilo a ne izborima...

Opet kažem, sve dok razmišljate ovako kako razmišljate, gledaće Žvalavog, kako fejkuje zabrinutu facu dok gleda novu deonicu autoputa, kako puhće i dahće od zabrinutosti za budućnost, dok svima obećava da će sve biti u redu itd itd.

Ti i kolege koje misle kao ti ste njegovi najbolji promoteri.
Svaki put kad čovek pročita vaše postove, ili želi da glasa za njega ili mu je drago što je glasao za njega.
 
Poslednja izmena:
Pogledajte prilog 176833
Ovde je trebalo bar 100m ranije da pocne prosirenje da bi ljudi mogli na vreme da se prestroje. Zamisli da vozis u voznoj traci i dodjes na ovo mesto sa slike. Hoces li istog trenutka da naglo smotas desno ili ces samo nastaviti pravo ? Zamisli da si u preticajnoj i dodjes do ove prepreke a desno od tebe kolona vozila koja samo ide pravo.
Ne znam kako ovo moze da se ispravi. Ovo je definitifno Preljina 2, koja obesmisljava sve vremenske koristi autoputa. Em platis em cekas. Zamislite kad se završi do Loznice pa brzi put generiše još više saobraćaja, šta će onda biti ?

- Treba sacekati sa zakljuckom kad se puste sve rampe i vrate separatori na sredinu.
- Prosirenje je dugacko onoliko koliko moze. Tu pocinje (zavrsava) vijadukt i uspon prema mostu.
- Posto je vijadukt, nema zaustavnu traku koja bi presla u ENP.
- Kad ljudi pokuju ENP tagove povecace se i protok.
 
Ovo je super objašnjenje i ovo bi trebalo dodati u autoškole. Kako se ponašati u ovakvim situacijama. Verujem da je ovo tehnički bolje rešenje u smislu da smanjuje kolonu (protok je takav kakav je) ali ima jednu manu: zahteva razumevanje i toleraniciju da naizmenično idu jedan po jedan. Znači da svi imaju tu svest ali to je teško primenjivo u Srbiji. Ovde i dalje valda mišljenje "treba se snaći" i "moje dupe i ja".
Evo šta sam se nagledao. Sve vreme sam bio u desnoj traci. Napravila se kolona kao u videu. Odmah je jedan nastavio da vozi pravo do policije. Kada je on krenuo, za njim su počeli da iskaču iz kolone jos nekoliko njih. Prvi je zahvaljujuci brzini uspeo da se po meni nasilno ukuca ispred coveka koji je tek keretao jer mu je brzina to dozvoljavala. Ovaj drugi nije uspeo da stigne ali je uspeo da "zabode" prednji kraj ispred coveka koji je tek kretao. Onaj ovaj trubio i negodovao pa su se svadjali. Kada su to videli ovi iza, oni su krenuli da se vraćaju u kolonu iz koje su izašli pa se se i oni "pozabadali". Trebalo je vremena da se svi spakuju u kolonu i prodju suženje.
Onako po mom slobodnom misljenju sva ova zbrka je oduzela više vremena nego da su svi čekali u jednoj koloni i polako se pomerali.
Sad recite vi meni, ko je vozač a ko nije? Koja su pravila primenjiva a koja nisu? Šta je na kraju bolje ?
Ovde treba da ide jedna edukativna emisija stalno pre dnevnika ili uveče o tome šta se radi na autoputu. Kako se pretiče? Da se ne sme blicati i zabijati u gepek. Kako se vozi u kružnom toku i možda, kažem opet možda za 10 godina budemo imali "rajfešlus" situaciju pa sve bude teklo "kao po loju".
Ja mislim, cak sam siguran, da sam u autoskoli pre 18 godina ucio da kada se stvori kolona ovog tipa da je obaveza vozaca da se ukljucuju cik-cak iliti na ovaj nacin. Mnogi po gradu to i postuju narocito kada su kolone za ukljucenje na autoput. Pokoja isfrustrirana zena , i to u 90 posto slucajeva zena , ne da da se ukljucis , ali svi to vide pa je puste.
 
Jel neko napomenuo da je "za vreme bivsih" ugovoren posao i pocela gradnja autoputa od ljiga do preljine, ovima je ostalo samo da s kinezima odrade dve deonice bez tunela , sa sve cuvenom deonicom od obilaznice do obrenovca koja je placena kao kosmodrom. Posle je Vucic uzeo da se slika i vozi autobusom na sprat sa pricom ovo je Toskana itd.

A sta reci o narativu ovi bivsi, evo ljudi ovde koji pisu obrazovani , pismeni, veruju u takve price. Ne bave se dzaba najvise propagandom.

A sve sto se dogadja je zbog takvih stvari zasluzeno do koske, i stvarno ovaj narod treba šuriti kao prasad za 1 maj. Nisu im bili dovoljni 90tih kad su im pricali da Srbija ima najbolju ekonomiju u Evropi, pa eto sad nek im pricaju da imaju najbolji standard i da bolje ne moze.

Eto i ovaj put platise tolike pare, pa sto rece neko da se ja zaduzim 30 milijardi dolara za 10 godina, pa ja bih mogao da sedim u kafani ceo dan i da sazidam zemlju bolje od ove piramidalne seme . Drustvo nam je dno dna.
 
ovima je ostalo samo da s kinezima odrade dve deonice bez tunela
A Brančić?
Kako to nazivaš, ako ne tunelom? Da nije šaht možda?
30 milijardi dolara za 10 godina
da nisi malo preterao?
Drustvo nam je dno dna
nije dno dna... nije sjajno, ali nije ni dno dna..
Nisu im bili dovoljni 90tih kad su im pricali da Srbija ima najbolju ekonomiju u Evropi, pa eto sad nek im pricaju da imaju najbolji standard i da bolje ne moze
Nit su devedesetih pričači da imamo najbolju ekonomiju u Evropi, niti danas pričaju da imamo najbolji standard.
Sećam se da je tokom par meseci 1994., posle zaustavljanja hiperinflacije i uvođenja novog dinara, bilo neke propagandne priče o "ekonomskom čudu".
Jadni Slobodan se nije najbolje snalazio sa propagandom, pa su mu se svi smejali.
Danas imamo ložionu o najbržem rastu ekonomije, ali to je splasnulo kad je počeo rat. Za vreme žutih bila je priča o da je ekonomska kriza velika prilika za Srbiju :).

Niko, ama baš niko, kojem god stratumu društva pripadao, ne veruje u ovakve priče. Nije ni ranije, ne veruje ni sad, niti će ikad verovati.
 
Poslednja izmena:
Sergio spector i Vlogzilla u svojim snimcima fruškgorskog tunela navode da je probijeno 1.600 od 3.500m, ne znam odakle ta info, po nekoj dinamici realnije je da se radi o ukupnom iskopu 1.600m od 7.000m
 
Sergio spector i Vlogzilla u svojim snimcima fruškgorskog tunela navode da je probijeno 1.600 od 3.500m, ne znam odakle ta info, po nekoj dinamici realnije je da se radi o ukupnom iskopu 1.600m od 7.000m
Takodje, ja sam pitao u komentaru, dobio sam odgovor da je po cevi 1600, ja bih pre rekao da je 800 po cevi, da nisu razumeli.
 
- Treba sacekati sa zakljuckom kad se puste sve rampe i vrate separatori na sredinu.
- Prosirenje je dugacko onoliko koliko moze. Tu pocinje (zavrsava) vijadukt i uspon prema mostu.
- Posto je vijadukt, nema zaustavnu traku koja bi presla u ENP.
- Kad ljudi pokuju ENP tagove povecace se i protok.
U prethodnim postovima sam i rekao da ću videti kako bude kad budu radile sve rampe, ali ne mogu da se otrgnem utisuku da tu nešto nije u redu i mislim da će se u špicevima tu praviti čep. Mišljenja sam da je rampa trebala da bude šira i duža (više pomerena prema Rumi od vijadukta)
Ne znam iz kog razloga, ali ljudi još uvek masovno ne kupuju tag-ove. Možda da naprave neku akciju tipa 10% jeftinije na TAG pa bi ljudi kupovali. Na poslednjem Vlad089 snimku se vidi da rade skoro sve rampe. U trenutku snimanja samo je kamion imao ENP, dok su se na ručnu naplatu pravile kolone.
Dobro je što su stavili ENP na rampe koje se prirodno nadovezuju na trake autoputa.

1.jpg
 
Ja mislim, cak sam siguran, da sam u autoskoli pre 18 godina ucio da kada se stvori kolona ovog tipa da je obaveza vozaca da se ukljucuju cik-cak iliti na ovaj nacin. Mnogi po gradu to i postuju narocito kada su kolone za ukljucenje na autoput. Pokoja isfrustrirana zena , i to u 90 posto slucajeva zena , ne da da se ukljucis , ali svi to vide pa je puste.
Ljudi da li uviđate problem? Pa mi raspravljamo o "rajfešlusu" na novoizgrađenom autoputu. Pa cela poenta autoputa je da ubrza saobraćaj. Da bude širok i prohodan a ne da moramo da primenjujemo strategije za prolazak kroz "usko grlo".
Valjda kada se troše milioni i projektuje od nule, pa valjda to treba da reši neki problem a ne da ga ne reši. Ako je ideja, pored bezbednosti, da se ubrza saobraćaj i skrati vreme putovanja to treba i da se realizuje. Ovde dadošmo pare a od skraćenja vremena ništa.
 
Pa naravno da je sticaj okolnosti - a te okolnosti su u stvari da je završetkom Miloša do Čačka i koridora 10 ponestalo deonica koje su bile "pred kraj".
Međutim, započeto je dosta toga novog, što se sada završava.

Ovde sam na forumu čitao kukumakanje kako godinu ili dve nismo pustili ni kilometar ili samo par kilometara autoputa.
A svesno su zanemarivali činjenicu da se mnogo kilometara gradi.

E sad kad se to završava, kad svaki mesec dva imate otvoreno nešto novo, krenulo je sa vezom obilaznice sa NBG, pa AP do Makrešana, pa završetak obilaznice, pa Ruma-Šabac, uskoro će biti puštena nova železnička stanica u Prokopu, pa posle verovatno ovo parče AP do Kruševca ili Koševa - e sad je to sticaj okolnosti.

I džaba brale, nema tu razuma.
Kad nema novih kilometara, ne valja, iako se grade, kad se sagrade, onda je to sticaj okolnosti + zadužio je zemlju + pokrali pola para + žuti su uradili više, majke mi, čitao sam u NINu...
Smehotres od logike, smehotres od argumenata, veze sa vezom nema...

Upravo zbog takve iskrivljene percepcije realnosti imate Žvalavog ovoliko dugo na TV ekranima, a gledaćete ga i dalje.

U narednoj godini ide nam još km na Moravskom plus Kuzmin-Rača (možda i ne ali ajde da se nadamo) plus Iverak Valjevo (nadamo se), pa posle toga onaj Dunavski koridor... pa posle opet nove deonice na Moravskom... i stalno ćete gledati Žvalavog kako se kibicuje sa krova autobusa i hvali se uspesima.

I dok se opozicija vrti u krug i sabira babe i žabe da dokaže kako su prethodni u stvari gradili više, a ovo što je u poslednjih 10 god izgrađeno je u stvari Potemkinovo selo, ovaj cepa dalje, i ceri se sa autobusa svaka dva meseca. I dobija izbore.

I dobijaće i dalje dok se ne pojavi neko kršten na opozicionoj strani.
A takvog nema ni u naznakama.
Pokušao sam da odgovorim, ali sam video da će post biti predugačak, pa sam odustao. 9/10 stvari posta se ni ne odnosi na mene. Svakako ima svačega, skakanja s teme na temu, polutvrdnji koje su uklopljene kako ti odgovara, kaže Petar jednu stvar, i onda svi koji se slože s Petrom oko druge, slažu se i oko prve stvari automatski, što nije tačno, i tako dalje. Baš neartikulisano za nastavak razgovora.

Potrudiću se u jednoj rečenici da ti nešto bar odgovorim. To što se gradi po celoj Srbiji, nije parametar za bilo šta, možeš otvoriti radove i da stoje tako 20 godina, to što je Vesić ministar građevine, veliki je poraz za svakog ko se u građevinu iole razume, oni koji sazivaju dodole kako otvore put od isključenja do isključenja, red bi bio da bar u jednoj rečenici, ne mora u celodnevnom programu, kažu "poštovani građani, ni ove godine nismo otvorili ništa", kad se zaređaju takvi periodi, a onima koji misle da je uspeh da za 4-5 godina završimo 15km puta kroz ravnicu, i da ga otvaramo iz dva puta, kao što ćemo Iverak - Lajkovac, ja zaista ne mogu pomoći.
 
Takodje, ja sam pitao u komentaru, dobio sam odgovor da je po cevi 1600, ja bih pre rekao da je 800 po cevi, da nisu razumeli.
Naravno da nisu razumeli jer Vesic, Antic i ekipa tako prezentuju podatke da se ne razume a da izgleda da je skoro pa gotovo. Daleko smo mi od 50%, ovim tempom tunel se probija za oko 2 godine. Samo da ne uspore iz bilo kog razloga.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: ZAK
Deo od tunela prema Petrovaradinu još nisu ni pipnuli, a verovatno je i najkomplikovaniji za izvođenje, tako da sa tunelom nema potrebe da žure. Taman mogu još minimum dva svečana otvaranja, Šabac - Loznica ( a i to ako ne urade sve odjednom mogu da svečano otvore više puta) i Novi Sad - Ruma ( i tu može dva svečana otvaranja, Ruma - Irig i Irig - Kać).
 
A deo oko Kamenice niko ni ne pominje. Tu mislim da bi trebao jos jedan tunel. Obilaznica oko Kamenice dosta krivuda. Nisam siguran da tu mogu da se naprave krivine za 100km/h. Takodje je uzbrdica. A gde ce da uglave i magistralni put, stvarno ne znam. Glupo je da izlaze ljudi iz svojih dvorista direktno na moto put. Mozda nesto ovako.

1.jpg
 
Poslednja izmena:
Vrh